*Löst*En bruntabby stor hankatt
En stor bruntabby hankatt springer runt i Stugsund och förstör friden för de som bor där.
Han har setts till i många år, väldigt troligt hemlös då ingen verkar vilja veta av honom. Nu på senare tid har han kommit på hur grannarnas kattluckor fungerar så han är inne i husen och äter upp mat och kissar revir då han tyvärr inte är kastrerad.
Uppskattningsvis runt 5 år om man går efter hur länge han har synts till. Är en trevlig kisse förutom detta senaste då han gör inbrott hos andra.
Ingen som känner sig manad att hjälpa denna katt? Vi i Bill & Bull har fullt i våra jourhem och känner att denna katt ändå måste få komma därifrån snarast då han inte direkt är så populär längre.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

lille kissen, jenna gun kanske är intreserad?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
men ojoj lille missen
ja tänk om jenna gun vore intresserad av denna misse, hoppas 
på din beskrivningen Stirrup, låter det som en samma katt som har varit här, den gjorde oxå på precis samma sätt med grannens kattlucka, den var in å åt även fast det fanns hund å katt där men den har varit in fler ggr så den måste vara väldigt hungrig stackarn. Jag har bara lyckats skymta den en gång å nu har den inte setts till på nån vecka, tänk om det är samma. Det var oxå en stor svart katt. Den sprang in hos andra oxå sa hon,
#3 Men du bor väl i bollnäs? Fast helt otroligt är det ju heller inte men om jag förstått rätt så har denna katt varit där i flera år men är bara nu på senaste som den börjat med dessa ovanor
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Puttar för denna kisse, som vars liv är i fara
…Människorna i byn har lessnat på honom….
Puttar även för en kisse vars husse avlidit, å den kissen har varit innekatt till polisen bestämde att den fick vara ute nu
..Den är oxå i akut behov av ett hem….Stackars liten, ute i stora skrämmande världen..

#5 har polisen slängt ut katten? 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Åhh..stackars kisse..behöver ju få komma in till tryggheten och bli kasterad..
putt!
men puttar å puttar, det är ju som vanligt att de ska till det värsta istället för att hjälpa stackarn, grr va arg man blir…
Putt Jenna här har du ju små vänner!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ang. katten som polisen har släppt ut så är det en honkatt.
Vad jag hört under dagen så är hon okastrerad och inte alls van att vara ute, tror den smet ut när polisen kom in, de visste kanske inte om att katten var där?
Honan är nu iallafall ute och i eftermiddags när jag sist hörde något om henne så hade de inte fått tag på henne, finns en som matar katten men har inte möjlighet att ta in henne.
Chansen finns att släktingar till avlidne husse tar hand om katten om hon kan fångas in, var ett plötsligt dödsfall vad jag förstått och på det att katten nu är ute.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
ja OK, man kan ju inte säga att ansvaret helt plötsligt är släktingarnas. Ok, dödsboets, men de kan ju faktiskt inte rå för, att ägaren hade ne okastrerad honkatt. Men vill de , så heder åt dem!
hoppas de kan det… För hur som helst lilla kissen måste ju in och kastreras illa kvickt….
hoppas att det slutar gott för den lille missen
men svarte katten måste ju oxå få ett stödhem, hoppas någon vill hjälpa den med
Honkatten ska försöka fångas in med fälla idag, mer har jag inte hört.
Ja den svarta måste det också lösa sig för på något sätt. Jag hoppas vi hittar någon som vill ha hand om honom
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vi är medveten om denna katt i stugsund och det har försökts att få tillstånd till att fånga in denna..då uppdagade sig att denna katt har en ägare och tyvärr fast alla är trötta på denna så finns det ingen lag som säger att man måste kastrera sin katt eller hålla den inomhus.Fast den stötter sig med så många.
Att ta denna katt räknas då som stöld.
ja verkligen märkligt…>För om den ska skjutas ja då måste det ju finnas någon som har sökt tillstånd för det.
Och då måste den ju ha kollat att det är 100 att ingen äger denna katt.Pratade med andra i går kväll och dom hade också hört att den hade en ägare.
#22 Då är det viktigt att vi får reda på vem som är ägaren till denna katt så att de vet om hur den beter sig där den befinner sig. Vi informerar gärna ägaren om hur situationen ser ut för denna katt så att inga missförstånd sker.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Bara ordet skjutas får mig att rysa… om någon fått för sig att skjuta katten måste detta utredas noga. Även om den är hemlös ser jag inte detta som ett godtagbart skäl.
Hoppas någon i kattens närhet kan göra en snabb utredning vad som gäller och tala den eventuelle skytten tillrätta.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
detta har jag lagt in på face ju, kanske ska ta bort det då…
men det är ju av största vikt att någon talar om för ägaren att katten kanske skjuts om inget görs åt situationen.
å berättar för det är av största vikt att katten kastreras för då kan ju detta beteende sluta, detta med att han springer runt överallt, finns ju inga garantier men allt är väl värt att prova..
Oj jag har missuppfattat färgen på denna katt, kan någon ändra från svart till brunspräcklig eller vad färgen heter?
Jag fick en bild på honom idag och såhär ser herrn ut
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tihi…inte så mycket svart på den
Men är det då samma katt ni pratar om eller är det två som "springer och stör" på samma ställe?
#28 Vad jag vet så är detta den enda katten vi fått nys om i Stugsund, kanske finns en till? Majanja kanske vet?
Jag blandade ihop färgen med en annan katt (mycket katter nu!)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hoppas det bara är en, det räcker! Men söt är han

#27 Bruntabby med vitt 
I så fall är det två katter här i stugsund.För den det har varit frågan om har varit kol svart….
nej för det är en svart som har samma beteende här i stugsund och alla är lika galen på den med . Och den har en ägare och den är informerad så vitt vi vet och som sagt tyvärr ingen lag på att man måste kastrera sina katter.
Vi kan gorma skallen av oss och det har inte hänt nå på flera år och läre inte nu heller göra det…olyckligtvis för katten.
#36 precis, då kanske det tar fart. För om katten är så där inig så kanske de får nåt ultimatum på sig till sist, för om katten gör så där så är det ägarens ansvar in i det sista ändå, även fast det är svårt att råda över en katt..
Vem är det som ska avliva katten? Den borde ju få något tillstånd eller?
Vad jag hört från en av grannarna så kommer de att tillkalla kommunjägaren för att ta hand om katten
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Så avlivningshotet är inte akut i nuläget? Då går det att tala om för jägaren att det finns en ägare ju.
#40 Jag har ingen aning, denna bruntabby har ju ingen ägare vad jag vet om? Och det är den katten jag hört att de ska kontakta kommunjägaren om. Och med ta hand om så antar jag att kommunjägaren bara gör sitt jobb som jägare då vi inte har möjlighet att ta in katten då våra jourhem är fulla.
Nu är jag rädd att denna tråd kommer låsas eftersom det är avlivningshot som framgår.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#41 Ja det har blivit lite förvirrat, är det tre olika katter i samma tråd nu eller? Jobbar du majanja och catfoot i samma förening? Tyvärr så skapar ni en väldig förvirring i så fall, det lär inte hjälpa många katter.

Varför ge sig på Catfoot? Det är väl Stirrup som öppnat tråden. Ställ frågan där
Frågan är ställd till Stirrup.
Catfoot skrev om avlivning av vad jag förmodade samma katt #1. Majanja har ocks skrivit som om de vet vilken katt det är #20. Därför vill jag bara få klarhet. Ber om ursäkt om det verkar som jag ger mig på någon. Det kanske är jag som fattar trögt, ska inte störa mer.
Att jag bryr mig beror på att jag kanske kan hjälpa ibland, inom 30 mils radie. Stugsund ligger enligt eniro ca 27 mil från mig. Ska jag hjälpa så vill jag ha fakta. Men nu verkar det lösa sig utan hjälpbehov.
#42 Nej det verkar vara två katter en svart och den jag visar bild på.
Som jag skrev i något inlägg högre upp så hade jag missuppfattat färgen på katten som vår förening Bill & Bull fått höra om men rubriken min har inte blivit ändrad ännu av de som kan ändra.
Jag och catfoot är i samma förening, jag har ingen aning om vem majanja är men antar att hon också är ifrån Söderhamn eftersom hon hört talas om katter härifrån?
Var inte meningen att skapa förvirring här, jag är också förvirrad för jag var rätt inställd på att det var en svart katt det handlade om men så fick jag senare en bild på bruntabbyn
Jag ska be medarbetarna igen att ändra rubriken och första inlägget så att det inte blir lika förvirrande igen
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#44 men kan du hjälpa denna misse så vore det väl underbart då innan det händer den något 
Ja den svart finns det inget avlivning hot över just nu.Och sedan har kommun jägaren vi pratat med inte fått nå inkommande om att det är någon katt som ska tas bort i stugsund.
Men om en av dom ska ta bort denna katt så måste dom ha ett tillstånd ifrån polisen .Dom får inte åka ut och bara ta bort en katt.Och speciellt inte i ett bostadsområde.
Härligt att höra att det löst sig för katten
För mig får tråden gärna låsas eftersom den från början handlade om denna katt.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Nu skall vi se; denna bruntabby katt som från början var omtalad som svart - har det löst sig för honom??

Hurra!! Då låser jag tråden.
Om Majanja har något nytt om en eventuell ytterligare katt så får hon starta en tråd om det. Denna katten är i alla fall hjälpt vad jag förstår.