Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 4815 ggr
katterna
0

Akut stödhem i Skåne åt katten nisse

Fick idag samtal av kks , då det var katten Nisse som inte fått mat och vatten på fyra dagar, då hans ägare ligger inlagd på sjukhuset. Och ägaren kan inte ta hand om Nisse mer när han kommer hem från sjukhuset.tassebo har varit snälla och ställer upp så katten på pensionat. Jag åkte och matade Nisse idag. Och han mådde inte psykiskt bra. Ingen mat eller vatten fanns till honom innan jag kom, och han såg lite apatisk ut. Han var stressad och orolig och rädd så han sprang under sängen och gömde sig. Men mat fick jag i honom :). Men nu till dilemmat: både jag och kontaktpersonen på kks tror Nisse hade mått mycket bättre i hemmiljö hemma hos ett stödhem istället för att komma till ett pensionat. Han behöver lugn och ro med mycket kärlek. Nisse är jätte fin tigrerad han katt på ungefär tre år. Hittar vi inget stödhem så hämtas Nisse imorgon någon gång av tassebo. Finns det någon i Skåne som kan va stödhem till Nisse istället?

Hawknestgrove
0

Åh putt för Nisse! MEn hur länge får han bo på Tassebo?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

katterna
0

Ingen aning. Det är det vi är lite rädda för. För varken jag eller hon i kks vet hur tassebo organisation fungerar. Om dem avlivar katter efter ett tag om dem inte får några hem till dem eller hur dem gör?

Hawknestgrove
0

Grejen är så här…. ÄVen om man har  Agria trygghet, så räcker det bara i 60 dagar…….. Bara så att ni vet det…..

katterna
0

Okej. Så han får bara bo där i 60 dagar? Åhh hoppas verkligen på ett stödhem nu .

Hawknestgrove
0

Det vet jag inte. ÄR det via Agrias trygghetsförsäkring han bor där? För Agrias skydd täcker bara 60 dagar, det är det jag menar. MAn får ju betala en viss del själv.

katterna
0

Ingen aning om katten har försäkring. Det är en sjuksköterska på lasarettet som ringde tassebo och bad om hjälp och till kks. Och tassebo tog emot katten och skulle sätta Nisse på pensionat fick jag höra av hon i kks.

Hawknestgrove
0

Ok. men då är det nog säkrast att kolla upp hur länge han får sitta där utan att det kostar något….

katterna
0

Ja jag har försökt nå hon på tassebo hela kvällen utan resultat. Ska försöka imorgon igen. Men puttar upp för akut stödhem. Ingen som kan hjälpa Nisse?

Hawknestgrove
0

Putt för kära lille Nisse!!!!!

[Driadia]
0

Kan inte svara på allt här, men två saker kan jag svara på. Det ena är att vi inte avlivar katter efter en viss tid. Det andra är att Marianne inte är en kvällsmänniska, efter 20:00 är det ingen ide att ringa. Imorron kommer hon nog svara, kan i alla fall säga till henne att du kommer ringa :)

Hawknestgrove
0

Skönt att höra.

katterna
0

Jätte skönt att höra :). Jag började redan ringa vid sex ikväll. Men jag ringer henne imorgon för middag igen :).

kattassen
0

Hur har det gått för Nisse? Var finns han - Skåne, Blekinge ?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

katterna
0

Nisse finns i Helsingborg :)

katterna
0

Får fortfarande inte tag på hon på tassebo :(. Men jag och hon på kks försöker så gott vi kan för att se hur det går med Nisse. Jag hoppas tassebo hämtar honom idag om inget stödhem här dyker upp väldigt snart :)?

Hawknestgrove
0

Åh putt för Nisse……Gråter Lille vännen som måste få ett hem!

katterna
0

Nu är det verkligen akut. Tassebo har inte hämtat honom. Dem erbjöd ju pensionat men frågan var vem som ska betala det. Tassebo kan tydligen inte ta hand om rädda katter iheller. Alltså förlåt varför har man då ett katthem när det är mest förvildade katter som behöver hjälp. Kontaktpersonen på kks försöker åter igen få kontakt med tassebo. För jag erbjudit mig att komma några timmar om dagen på tassebo för att hjälpa rädda Nisse om dem tar emot honom Jag har precis varit hos honom och matat . Han fräste och så mot mig men jag fick ändå klappa honom och han riktigt stor njöt av att få kela lite :). Snälla någon akut stödhem. Imorgon har Nisse varit själv i lägenheten en vecka. Och det verkar inte bli något med tassebo ..

katterna
0

Jag puttar verkligen upp tråden. Akut akut verkligen akut stödhem behövs. Blir förmodligen inget tassebo. Dem har inte samma synsätt på katter som kks. Och hon som kontaktperson i kks pratade med blanda in att Nisse var förvildad. Och dem tar inte emot förvildade katter, för dom anser att katten har inget värdigt liv inomhus utan kontaktar då djurskyddsinspektörerna som i sin tur tar kontakt med jägare som skjuter förvildade katter istället! Dem hade väldigt gammatlt synsätt på katter. Och Nisse är ingen förvildad katt bara för att han är lite rädd. Men som sagt fick jag klappa honom och han stor njöt :),

Ankie
0

puttar för stödhem åt missen som

är han själv han nu då i lägenheten?

Hawknestgrove
0

Ok putt för lille Nisse då!

katterna
0

Nisse är själv i lägenheten nu. Imorgon har han varit det i en vecka.

kattassen
0

#21 Att Nisse är själv i lägenheten en vecka är ju iofs inget större problem bara han får tillsyn varje dag. Det är ju ofta man reser på semester och har kattvakt på det viset. Men - det här är ingen långsiktig lösning och jag tycker det är märkligt att inte Tassebo tar ansvar för det som utlovats. Vad säger de?? Eller får man ingen kontakt alls?Obestämd

Kan inte ägaren stå för pensionatsvistelsen ex i en vecka tills något stödhem har hittats. Hade jag legat på sjukhus hade jag gjort allt för att mina katter inte skulle vara lämnade vind för våg. Kosta vad det kosta ville.

katterna
0

Ägaren är mycket sjuk. Nisse behöver människokontakt mer än han får enbart genom att jag kommer till honom. Hon på kks vill helst inte sätta honom på pensionat längre eftersom Nisse ändå känner sig tryggast hemma och tassebo verkar inte pigga på att hjälpa Nisse. Han behöver komma till ett lugnt boende med mycket kärlek. Nisse är dessutom handikappad upptäckte jag idag. Har någon medfödd missbildning på sina framtassar och dom är inåtböjda. Så han går på hälarna iställlet eller vad det heter. En helt underbart speciell katt. Han är såååå fin denna kisse. Och kelego. Men rädd innan man tar i honom sen myser han jätte mycket när man kelar :)

kattassen
0

#23 Å lille Nisse om man ändå visste någon lösning för honomRynkar på näsan

katterna
0

Ja precis :(. Behövs akut stödhem. Snälla någon!

lillmymlan
0

putt för Nisse!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

coffinbanger
0

Annonsera på Blocket..?

katterna
0

Det verkar lösa sig för katttten Nisse :). Debattia hittade ett hem i Ängelholm där hon redan har en katt utplacerad. Och denna mannen ville skaffa en kompis till katten . Så imorgon ska jag boka tid hos veterinären för kastrering, idmärkning och vaccination. Så får Nisse komma till nya hemmet till Ängelholm när han varit hos veterinären :). Hoppas bara katterna kommer överens. Annars får vi hitta nytt hem igen. Men mannen var villig att ge det några veckor :). Helt underbart att det verkar bli ett lyckligt slut :)

katterna
0

Har nu bokat tid hos veterinären . Onsdag morgon ska jag dit med Nisse. Sen ska han få komma till sitt stödhem onsdag eftermiddag. Förhoppningsvis permanent hem om katterna kommer överens.

Hawknestgrove
0

Åh hoppas det kommer att funka…

Gullimat
0

Hoppas och lycka till Nisse

katterna
0

Ja hoppas verkligen :). Jag hoppas jag får in honom i en transport bur också på onsdag morgon. Ska se imorgon om man får bära honom. Jag kan ju inte locka honom med mat på onsdag morgon. För han får inte äta efter klockan sex imorgon kväll. Så jag hoppas det verkligen går.