Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2637 ggr
amlis
0

Hittekatt -svart hane- Östergötland

Blev i helgen involverad i ett nytt kattöde, har tyvärr inga bilder än:

Svart hane, okastrerad, ingen tatuering (inte hunnit kolla chip än). Korthårig men lite tovig på ryggen. Fin i hull och päls annars. Lite försiktig men gosig/lekfull mot de han känner igen. Hanterbar, klar människovån, inte förvildrat, går fram även till barn.

Han har setts till och från hela vinter tydligen, bosätter sig nu alltmer i ett stall på Alboga, Söderköping.

Någon här som känner till en saknad, svart kisse häromkring?

Vet att chansen är nog minimal att hitta ägaren men tänkte lägga ut det i alla fall.

brutt
0

Hoppas på en bild på katten låter som en bortsprungen eller dumpad katt.

Delfinen
0

Hoppas också på bild. Bor i Östergötland visserligen en bit från Söderköping men har för mig att jag känner folk som i sin tur känner folk i Söderköping så jag skall höra mig för.

Hawknestgrove
0

Putt för kissen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

amlis
0

Kattbusen kände väl på sig att vi tänkte ta in honom och höll sig borta några dagar. Igår kom han dock glatt fram, nya stödmatten fick ta honom i famn direkt och jag fick äntligen några kort.

Hawknestgrove
0

Så fin han är….

destiny
0

Jättefin kisse. Svarta katter Kyss

kattassen
0

Å så tacksam han ser ut för att blivit omhändertagen! Lille vännen. Tack för att ni brydde er om kattbusen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

amlis
0

Han är superfin men kan tyvärr inte flytta in i stallet permanent. Han bråkade lite väl mycket med gamla stallkatten (kastrerad hane) och var lite för busigt för alla barn som springer där pga ridskolan och som inte alltid behandlar katten med den respekt och försiktighet som krävs. Så det uppstodd lite problem att föräldrar klagade och det var på vippen att han skulle avlivas.. Men det lyckades vi avstyra och nu återstå att se om vi kan hitta ägaren eller om han kan finna sig i ett liv som innekatt och samsas med två andra - då är han välkommen att stanna permanent i nuvarande stödhemmet. Håll tummarna allihopa!

Hawknestgrove
0

Om vi gör!!!!!

lillmymlan
0

Håller tummarna stenhårt! Heja amlis för att ni fick in honom!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

brutt
0

Så fin och mysig katt kille han verkar vara en riktig charmör ! är ju också så svag för den här sortens katter.

Tack för att ni hjälper honom!