Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1284 ggr
destiny
0

Kastrering av mammakatt

Jag har ju tagit in en skygg mamma med 3 ungar och har tid för mammans kastrering imorgon. Jag tror nämligen mamman parade sig precis innan jag tog in henne. Ungarna är ca 8 veckor nu.

Om jag får med mig mammakatt ska jag släppa ihop henne och ungarna med en gång när vi är hemma igen eller borde jag vänta en dag eller två? Ungarna diar fortfarande, jag tror inte dom diar så mycket men ibland gör dom det. Hon ska sys med självupplösande stygn.

Lena
0

Du kan släppa ihop dem så fort hon är sig själv igen efter narkosen. Brukar ta ca 12 timmar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
0
tuska
0

Jag tror hon kommer att visa när hon vill ha kontakt med dem.

Om hennes juver är stort kan det bli hud mot hud vid op ärret, kolla ofta att det inte blir sårigt.

destiny
0

#3 Det är lite det som är problemet, hon är skygg, det blir  inte lätt att kolla hur det ser ut. För att inte säga omöjligt! Rynkar på näsan

Sidentass
0

När jag hade varit iväg och låtit kastera Pyret som var min stödis, fick hon komma in på en gång till sina små. Detta för att hon redan var så pass pigg när jag hämtade henne. Ungarna började dia på en gång..och allt var i sin ordning igen..