Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2204 ggr
Hennum
0

Kattmöte behöver hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag antar att många av er har läst artikeln som Johnnys Girl skrivit här på hittekatter, där hon ställer frågan "Är katträddaren kattens värsta fiende?"

Behovet av mer organisering och samarbete med polisen och kommunerna är nog behövligt för skåne - därför tänkte jag försöka få ihop ett möte där alla vi som sysslar med hittekatter i skåne kan träffas och diskutera hur vi vill göra. Exempelvis att göra som i Stockholm - att man kommer överrens om att inte ta in en katt innan den är anmäld hos polisen osv.

Saken är den att jag kommer behöva hjälp med bakning och städning osv, och undrar därför om det är någon här från skåne som skulle kunna tänka sig att hjälpa till när det närmar sig.

Behöver veta att jag har hjälp innan jag kan gå vidare och göra verklighet av idén - känns det som.

kram!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Alexej
0

Hoppas du hittar bra folk. Det är så viktigt med ett bra samarbete mellan polisen och Hittekattsfolk!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

Oj puttar upp här! Bra initiativ. Synd jag är lite för långt bort för att kunna göra en rättvis insats.

Hoppas ni går samman nu i Skåne !

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hennum
0

ja, det skulle ju vara häftigt om vi kunde uppnå samma sak som de gjort i sthlm.

Sidentass
0

Tycker du kommer men en väldigt bra ide..synd att man bor för långt bort bara..men jag puttar för att du får ett gäng grannar till dej:-)

vilda-hilda
0

Du har väl läst inläggen under Mingel.

Annars gör det.

Där kommer några Skåningar men även andra att träffas.

Nu på lördag.

Nalle

Hennum
0

tack för tipset! :)