Hjälp behövs till 3 katttjejer
Måste få bort de 3 sista från översvämmningslägenheten. Snälla kan någon i Stockholms området förbarma sig 
Hoppas någon i Stockholmsområdet kan hjälpa katterna så att de får torrt om tassarna och en kärleksfull hand att ty sig till.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Snälla finns det ingen som kan hjälpa! ?
Jag önskar att vi kunde ställa upp men med tanke på hur Billy mår (se tråden biobsi på katt) så kan vi inte ta in någon nu eftersom det kan göra honom stressad så han slutar äta igen.
Håller tummarna!

Det var tydligen en hane och två kattflickor. Hanen älskar vatten och hoppar ner i badet med en och lilltjejen älskar att kela. De är ca 3 år men är så små så de ser ut som de vore 7-8 månader. Sen har vi en dam mellan 10-15 år som desperat söker sällskap. Hennes skrik hördes ända ut i trapphuset när jag var där sist. Bruntigrerad kastrerad.
Kom igen nu då!
#3 Stackars kissar som vuxit sig så små. Men de verkar ju vara vid gott mod i alla fall.
Känns desperat att de ännu inte fått något hem ännu. Hoppas nu att det finns någon i hufudstaden som kan hjälpa dem!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hoppas..hoppas….svårt att kunna hjälpa till här i Linköping..snälla stockholmare..finns någon??
Sidentass

Känner mig så maktlös, men bor ju i fel ände av världen. Katthemmet Kompis ligger ju också långt därifrån! Men de får väl mat och så?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Får fortsätta att hålla tummarna för gullungarna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag och Sonya/Pip/Ivory (kärt barn har många namn) tar en yngling var då läget är så akut. Kan ingen förbarma sig över den sista??? pleeease!
Har redan en av dessa missar hemma. De är jättegoa…

puttar upp…önskar av hela mitt hjärta att någon kan förbarma sig över den sista lilla missen..hade jag bara bott i sth så…

Varför har jag flyttat från sthlm!?! Funderar så det knakar, på gamla vänner!! Hoppas någon typ av hjälp kommer er väg! Kram och Mjau!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Suck, jag bor ju i stockholm men jag har ju fyra hemlösa katter här som måste omplaceras redan…plus mina två egna ju. Synd berätta mer om missen så kanske jag kan fråga en granne! Hon erbjöd sig att va jourhem härom dan :o)

#11: Heja dig! Du är en ängel här inne som ordnar och fixar på alla sätt! Hoppas på din granne!!!

Hon är en superkelig dam som älskar uppmärksamhet. Gillar inte hundar men katter går bra. Stor och bastant, bruntigrerad som sagt ;)

E hon kastrerad? Var finns hon just nu då? Kan någon ta henne till Akalla om grannen tillåter det? Hon har två katter redan men kan säkert tänka sig en till tillfälligt. Ni fåg gärna Pm:a mig så får ni telefonnummer till mig :o)
#13 Låter mysigt med en äldre bastant kattdam! :) Skulle passa som katt åt någon äldre person. Tänk vilket fint sällskap!
//Lena

Hur har det gått med den äldre kattdamen?
Har hon fått något hem än och kommit ifrån lägenheten?
//Ann-Britt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ja hur har det gått?

puttar upp
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

putt, vill veta om hon e kvar i lägenheten m översvämmning el inte.
Ja hu har det gått? Hoppas det löst sig!
//Lena

Jag har hämtat dem De 2 tjejerna har varit hos mina föräldrar tillfälligt över helgen. ena ska till mig och den andra kasnke kommer flytta till ett ålderdomshem och få all uppmärksamhet i världen :)
#21 Det vore ju kanon om kissen kom till ålderdomhem! Då blir hon ompysslad samtidigt som hon gör ett gott arbete bland de gamla.
//Lena

åh vad skönt att höra!
Ålderdomshem såter som en kanonidé , många gamla har ju haft djur, och tycker om en misse att kela med. Maggan47 som blir så glad när det löser sig

Men så gott om misse kan flytta till ett ålderdomshem..glädjs redan med de gamla som får en liten vän att pyssla om..o missen kommer säkert att få det riktigt gott o bli omhuldad där..så underbart när sådana här saker löser sig!
Sidentass

Ålderdomshem, ohh låter helt underabrt för både katt och de gamla.
Det ålderdomshemmet tycker jag om. Som ser till den aspekten om hur bra de äldre mår av djur.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Till ett sådant ålderdomshem önskar jag att jag får komma till när den dagen kommer!! Hoppas det finns sådana då! Det finns väl inget mer rogivande än en katt. Ett djur skulle jag kanske skriva för hundar gör mycket gott för livskvaliteten också.

Visst låter det bra med katter på Åldersdomshem..
Men då ska all personal hjälpa till att sköta katten..Det är ett måste tycker jag.
Har själv haft katt på mitt jobb ett gruppboende, men det slutade fungera när personalen inte vill hjälpa till med katten.
. Så katten Fina fick komma till ett annat hem till slut.
#28 Nej det är ju en grundförutsättning förståss att det fungerar så katten får sin skötsel. Annars går det ju inte. På de ställen där jag jobbade fungerade det faktiskt bra, mycket beroende på att hela personalstyrkan låg bakom beslutet att skaffa katt.
//Lena

Det är lite som hemmet i närheten där jag bor. Där får all personal bland annat intyga att de inte är allergiska, och om de blir det så får de byta arbetsplats. Helt rätt, kissen som bor där är älskad av alla. Och personalen tar hand om skötseln. Det enda de får hålla koll på är godsakerna så att hon inte lägger ut på alla breddgrader :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.