liten solskenshistoria
Har haft ett eget litet projekt och fått en bonde att katrera sina två honor och tre hanar. Dessa kommer nu att få vara kvar och vi har slagit vad om att de kommer att fortsätta jaga råttor och möss. Vinner jag ska han övertala andra han känner att kastrera sina katter på bondgårdar. Slutar de jaga så händer ingenting, alltså en vinn vinn situation. Katterna finns i norra Värmland och är halvskygga, dvs kommer fram när det vankas mat och kan t.o.m. stryka sig mot benen på oss människor nu efter kastreringen.
bra jobbat :)

Toppenbra jobbat!! Han kommer att se att det är du som får rätt..kastrerade honor påstås vara de skickligaste jägarna:_)
Tack! och jo han kommer få sprida budskapet ;)
Bra gjort och speciellt med tanke på att bonden lovat att sprida budskapet. Jaga fast kastrerad! Min Sara som nu inte finns mer var storjägare så länge hon levde. Kom hem en gång med två sorkar i munnen. I var har det gått åt bara nätt hälften så mycket mat som vanligt för mina katter har varit självförsörjande trots att de sedan länge är kastrerade. De har bjudit mig också på sork och ödla men jag har tackat nej.
Om vi här på hittekatter kunde värva två var som spred budskapet om att kastrera sina katter skulle mycket vara vunnet
Han kommer att bli glad när han inser att eftersom det enda de kommer att jaga är råttor/möss och inte någon att ägna sig åt att göra fler katter med 
Snyggt jobbat! Hoppas att 'din' bonde ser till att göra samma överenskommelse med dem han tipsar så blir det nog slut med okastrerade katter i dina trakter snart.
Medarbetare Hittekatter iFokus
WOW!
Tänk om vi kunde läsa sånt varje dag…
Musjagade har inget med kastreringen att göra. Några av mina katter jagar aldrig, andra ibland och några hela tiden. Ingen skillnad efter kastreringen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Suveränt jobbat, det är så de ska tas bönderna med okastrerade katter. Kanske du får göra en turné runt bondgårdarna i Värmland 
Grattis!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Toppen fler liknande projekt vill vi se!

Jag blir glad av att läsa ditt inlägg. Vilken insats! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Detta var verkligen en win win grej :)
Toppenbra initiativ! Helt rätt målgrupp att ändra attityd hos!
Kan du inte ta en bild på din bonde där i sin lagård med ett brett leende på läpparna, ett par katter i bakgrunden, och en pratbubbla som säger:"sen jag kasterade mina katter slipper jag både möss och oönskade kattungar". Eller nåt sånt… och sen skicka den till tidningen Land eller vad tidningarna heter som bönder läser.. som insändare 
Jättebra ideér, ska höra med honom om han vill ställa upp. I värsta fall får man fråga någon annan bonde om de vill ställa upp. Jag bor en bit ifrån så det är inte så ofta jag är där. Får jag ordning på mc:en blir det lite turer iaf..
Han ville inte ställa upp med reportage, tyvärr. Får väl acceptera det så länge ;) Han är i alla fall nöjd med katterna och att slippa nya kullar.
underbart att höra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja det kan ju inte hjälpas. Toppen att han har den inställningen till kastrering i alla fall!