upphittad tabby hona
Igår fick en flera samtal om en bruntabby som gick runt och jamade vid affären där jag bor, jag gick ditt och en kvinna som hade ringt mig höll i katten, Katten har tydligen gått runt vid affären och letat mat och jammat ändå sen innan påsk.
Jag kände att jag i nte kunde låta katten var kvar ute hon hade två stora fästingar med som var tvugna att komma bort..
Katten var super kelen och go och väldigt hungrig och trött. Idag har vi varit på djursjukhuset det är en hona, hon är kasterad, dock inte idmärkt eller chippad.
Jag har inte sett några lappar eller efterlysningar efter henne, Så jag får sätta in lappar om att hon finns hos mig, och hålla tummarna att ägarna kommer fram…

skönt att hon var kastrerad i allfall,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Så skönt att du finns för missen så länge…och jag hoppas att det finns en ägare som hör av sig..

Har du någon bild på kissen?

nej ingen bild ska försöka få till en bra bild imorgon,
ja förhoppningsvis, så hittas väl en ägare….. När man väl har kostat på kissen så pass….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#6 vilken liten dosa,tur hon är inne hoss dig,

Men så fin liten tjej..men ..någon borde ju sakna henne…

Det finns massor av katter på Blocket som liknar denna upphittade misse!
Har du hört dig för via blocketannonserna?
Här är de som kan stämma in:
Katthona saknas fortfarande (Stockholm)
Honkatt bortsprungen (Halland)

#9 fast jag hittade henne i Växjö småland och de andra annonserna är ju en väldigt lång bit därifrån..
inte då försvunnen kronoberg men det är jag som la in den när min nissa var försvunnen.

har dock kollat alla dessa annonser och ingen stämmer med "cia"
Hon är inte chippad eller idmärkt. inget halsband.
Har lagt in annons om henne på blocket ikväll

En person har ringt som tror att cia är hans katt. han ska komma i helgen och kolla..

Tänk ändå om det vore så väl.
Vad glad jag hade blivit som ägare och vilken JÄTTEkram du hade fått som tagit hand om henne.
Kanske en inte så liten slant heller.
Kramisar
Nalle

Trodde Nissa var kommen hem
#11 Tänk på att de kan tappa halsband så sålla inte bort de annonserna också även om resten verkar stämma
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#14 nissa är hemma, detta är en annan bruntabby hona som jag tog hand om förra veckan som gått ute vid affären där jag bor.

Aha, du har inte tagit bort efterlysningen

efterlysningen på blocket blev det fel på, så jag trodde inte den syntes för jag fick alla pengar tillbaka

Det var inte cias matte/husse som kom hit idag och skulle kolla på henne tyvärr..

Hur länge ska man vänta på ev en ägare kommer fram till cia?
Jag har haft cia över en månad och ingen har sökt henne eller ringt på de lappar eller annonsen på blocket jag satte in.
SÅ hur gör man nu? är cia min katt då? finns det några lagar för sånt?
Jag har pratat med Dv men det har en låång kö och cia känns inte akut att få in där, och det verka lite sisådär med dv i växjö nu med styrelse och likande..
Och kks som jag har en del att göra med känns som det är massa massa och ännu massa katter som behöver större akut hjälp.

#20 de har tydligen ordnat en styrelse nu men jag har inte hunnit läsa papprena än, ska se om jag hinner få låna dem i helgen,
efter tre månader är hon väll din? om hon e polisanmäld o det e hon ju , , emn jag hadde omplacerat henne nu,, du har anonserat o gjort mycket o vad mer kan du göra liksom,,