Får ni elaka saker sagda om era katter?
Idag skulle vatt en bra dag för mig egentligen jag fyller 25 år och jag och min sambo hade bjudit hem min släkt.
Någonting jag inte gör för ofta eftersom jag alltid får höra elaka kommentarer om mina katter som gör mig så ledsen, Men eftersom jag fyllde år och min släkt är viktigt för mig, har förlorat båda min mamma och pappa och därför känns moster och faster ännu viktigare.
Genast börjar det, med att de några i släkten säger hur äckligt det är att ha sex katter hemma som jag har? Jag säger att jag förstår inte hur de menar eftersom jag har väldigt rent hemma hos mig, och jag tror inte dör av katthår, Sen tjabar det med mig om att när jag skaffar barn kan jag ändå inte kvar dessa katter och så håller det på, det slutar med att jag börjar storgråta. Mina katter gör inget ont, det skadar ingen det lever i mitt hem och jag älskar dom över allt annat men det förstår de inte, Och jag fattar inte hur jag ska göra.
Jag får dagligen höra elaka saker om att jag har sex katter hemma, folk på jobbet, mina vänner alla är på mig om hur äckligt det är att ha så mycket katter hemma, att jag inte sen släpper ut mina katter verka även störa alla,
Jag förstår inte hur mina fina katter kan störa folk så mycket får ni också sådana kommentarer? är folk elaka mot er för att ni har katter?
Just nu känns det som jag vill isolera mig och inte träffa folk och umgås med mina katter och sluta höra på elaka människor som säger saker om mina katter..
har inte hört några elaka kommentarer om mina tre men jag skulle ju verkligen bemöta kritiken skarpt så de vet var skåpet står. mina katter är mina barn. Sen kommer jag ju från en familj som haft katter och hundar genom åren så jag tror inte direkt det är någon som inte haft djur av dem.
på jobbet vet de hur mycket de betyder för mig och vi kan snarare skratta åt deras tokerier här hemma. jag har dock underbara vänner och familj som bryr sig och skulle hjälpa mig med mina troll utan problem.
Men jag skulle nog säga till på skarpen att jag inte skulle tolerera något skitsnack om dem för utan mina katter skulle jag inte vara den jag är. de ger mig trygghet, kärlek och får mig att må bra och är inte det de viktigaste. Finns ingen som kan trösta en så bra som en älskade lurvig sak på 4 tassar.
//Pia

Känner igen mig tyvärr =(
får också dumma kommentarer men strunta i dem!
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jodå, nog får man höra vilken katt-tant man är..Får katterna vara på bordet, men usch va äckligt, men sover dom i sängen, hur kan ni..Tänk så med sjukdommar dom tar hem…Ja, man får utstå lite av varje, när man inte har kattmänniskor omkring sig…Men jag brukar tänka att katterna ger mig mer än dessa människor som inte fattar hur stor betydelse en katt kan ha för oss människor..Kram å pussa på dina katter..
Berätta allt vad dina katter betyder för dig, hur de får dig att må och fråga sen om inte det är värt något.
Skulle det vara bättre att göra sig av med dem, vara ensam och må dåligt?
Tror inte det är det de önskar.
//Pia
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
lyssna och läs……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad trist sådant är..jag brukar säga som så, att jag begär int att alla ska tycka om katter men dom ska visas med respekt, vill man inte ha med dom att göra..så är det bara att låta bli att klappa dom. Har fått höra liknande kommentarer om än inte så ofta tack o lov..
Har en skylt i hallen som lyder såhär:
"This house is maintained for the comfort and security of my cats,..
If You cannot accept that then You cannot accept me.
So go away"

jadå, man har hört ett o annat genom åren från omgivningen, men de flessta har fattat nu att katter e mitt liv, skulle någon gnälla riktigt på mitt hem så behöver de inte klomma något mer. har en kolega osm offta säger hur äkligt det är med katter, med hår o allt, men jag har tagit det som en sport att reta henne lite extra hur katterna sitter på matbordet o hårar i sänmgen, numer skrattar till o med hon o har insett hur viktiga de är,
hoppas du får en trevlig födelsedags kväll i allfall. kram.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Sätt upp hakan och se glad ut för att du har fina katter som är dina allra bästa vänner. kattägare är snälla människor. Frisk och glada blir man av deras kärlek och tillgivenhet.
.
Jag talar glatt om hur många katter jag har, då tappar alla hakan. Jag är idag ägare till 13 st.
3 st är bebisar.
Jag kunde ha skrivit samma sak som du.. Jag har 6 katter just nu i min trea och får hela tiden höra saker som: "usch, du måste ju ha jätte äckligt hemma" och jätte mycket kommentarer om att jag kan ju inte skaffa barn med alla de katterna. Får ni barn måste ni ta bort katterna osv..
Min sambos föräldrar och mina kusiner är värst.. =/ Och dom tjafsar alltid om att man inte ska ha katt i lägenhet det är plågeri och jag som har 6 stycken är ju jätte hemsk osv..
*suck*
Men jag älskar mina katter.. Och jag tycker inte jag gjorde det minsta fel som tog in tre stödisar och räddade dem. Och min lägenhet är inte värre än någon annans. Jag har då sett värre.
JAg tror dom är avundsjuka på hur bra jag har det.. Och då måste dom klanka och klaga på mig för att känna sig bättre.
Martina och LucyInTheS Tuffa till er flickor, ni har värdefulla liv tillsammans med era djur.
Grattis på 25-årsdagen! 
Tråkigt bara att din släkt beter sig så omoget. Jag har själv två stora hundar och tre katter (och en fjärde på väg) i en lägenhet vilket får en del att häpna. Om någon säger något brukar jag berätta att katterna är min hobby och att inte alla skulle orka att hålla rent hemma.
Skulle någon till äventyrs säga något i mitt hem skulle jag be dem att gå! Det har hänt en gång med min svåger (fullständigt olidlig mellan varven och en översittare av rang), han sa att mina sphynxar var "äckliga och fula" i flera omgångar. Till slut bad jag honom gå ner vänta på gården medan hans barn tittade klart. Det finns faktiskt gränser! Jag är 26 och han 46, men en irriterad djurägare är inte att leka med tydligen! 
Glömde ju att säga: GRATTIS! =)
Stor grattis till födelsedagen!!!
Jag lovar dig att när du bli äldre bryr du dig mindre om vad andra tänker och tycker.
Jag har 15 katter och en hund på 50 qm men som tur är de utekatter. Så jag ser de knappt åtminstone under sommaren. Här är det varken renare eller smutsigare än hos andra, fast jag får ju städa en del.
Och var andra tycker bryr jag mig inte för det är jag som bor här.
Försök att få lite självförtroende och säg ifrån när idiotkommentarer kommer. Alla gillar inte katter och jag gillar inte ormar. Men man kan visa respekt för dem som har sina djur.
Jag har 2 barn som växte upp med en massa katter i barnsängen och nu har jag mitt barnbarn här som inte heller dör av mina katter.
Sätt på bra musik, ring nån bra kompis och försök att njuta nu av din födelsedag. Inte så ofta man fyller 25…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tack alla vad fina ni är,
jag försöker säga ifrån dock blir jag istället för arg oftast mer ledsen..
Jag tycker ju nu när jag har fyllt 25 att jag är vuxen och att de ska sluta lägga sig i mitt liv men så är icke fallet…
Bortsätt från elaka kommenterar har min 25 årsdag varit bra dock trött efter 25 års festen igår…=)
De är nog som sagt bara avundsjuka för att du verkar ha något i livet som verkligen gör dig lycklig. Bli inte ledsen för att de inte förstår, vänj dig att bli arg för att du vet istället!
Det ska nog gå bättre med tiden, fortsätt bara och bevisa att de har F-E-L!

Om jag vore du så skulle jag säga ifrån. Jag menar; säger man såna saker så kan man inte vara speciellt svår att "knäcka".
Som någon skrev tidigare så har du ett argument som får de tysta. Att du mår bra av att ha kissarna. Nå mer behöver du nog inte säga kan jag tänka mig.
Grattis och ha det bra.
Dina 6 kissar får nospussar från mina 8, som även de bor inne i min lägenhet :) Du är inte ensam om att ha det myspys ska du veta :)

Visst är det svårt att älska djur.
Visst är man lite knäpp. Inte vad man tycker själv men alla andra förståss.
Man är ju lite underlig om man inte skaffar barn o är som alla andra.
Martina om du bara visste hur många gåger jag blivit idiotförklarad för att jag valt djur i stället
för barn. Men när min mamma fick veta att hon blivit mormor ( till en Papegojja var t.o.m hon tvungen att dra på smilbanden) Nu är det 6 katter.
Allt vi behöver är en Varning för Katthårsskylt på dörren och en sån där klisterborste så att vi kan se till att våra gäster ser något så när hyfsade ut i baken när dom lämnar vårt hem.
Är dom dina vänner så återkommer dom och slutar snart att tracka dig, annars är dom ju inga vänner och såna´behöver man faktiskt inte umgås med.
Kramar o Grattissar.
Nalle

Stå på dig o be dem flyga o fara om dina kisar inte passar dem.
Har själv alltid haft djur o de i min omgivning kan ibland anse mig lite knäpp men de respekterar djuren.
Förstår det är svårt att säga ifrån har själv varit i din sitts angånde gnällig släkt.
De har nu mera slutat gnälla så jag hör det.
På jobb har vi en man som anser att katter är o hyra o borde skjutas, han har efter ett halvår inte direkt ändrat uppfattning men kommer med saker som han vet att jag behöver till tillverkning av saker som säljs för hitte kisarnas skull.
Han har insett att det som görs för hitte katterna gagnar honom o minskar beståndet som springer in i deras trädgård o gör hans fru sjuk pga hon är super allergisk.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Har ju inge egen katt boendes här, men hjälper hemlösa kisar. Jag får också konstiga kommentarer om mitt arbete
Nä fy vad elakt! Jag hade blivit fly förbannad om det kom från folk som står mig nära, och sagt att passar det inte så varsågod där har ni dörren!
Enda gången jag blivit förölämpad angående min katt så var det dåvarande pojkvännens kompis som var på besök. Jag gjorde klart för honom om att hans åsikter inte intresserar mig det minsta. Han fick sig en tankeställare, och jag fick höra något år senare att han ändrat sig från katthatare till att själv ha katt!
Stå på dig, annars gör någon annan det tyvärr. Vad gäller kommentarer om "när du får barn" har man också rätt att fräsa ifrån. När (om) du skaffar barn så löser du situationen alldeles utmärkt, så de ska inte oroa sig, hade jag svarat.
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag tycker du ska säga ifrån, det är ditt liv det handlar om inte deras.
Imitt fall så var det mina jobbarkompisar som sa hur jag kunde slänga ut så mycket pengar på en sjuk katt, för den summan kunde man köpa en bil för, det finns så många gratiskatter överallt osv. Man blir så ledsen när man hör sånt.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
åh, martina du ska bara veta vad jag fått höra och hör genom åren. Stå på dig och säg ifrån, det är DITT liv och ingen annans!
Barn och djur är ju den bästa kombination som finns, jag har alltid mina kompisars barn här hemma och som tur är har jag en djurälskade umgängeskrets som själva har djur.
Men som jag alltid svara dom som måste gnälla. Det är MITT liv och det är såhär jag valt att leva och trivs utmärkt. Jag har (nästan;)) alltid städat och mitt hem ser ut som precis alla andra hem, om inte finare för att jag städar så mycket haha=)

Hihi! Min lägenhet var mycket mer välstädad när jag hade ett gäng katter, än den är nu när jag bor där själv…
Och visst får man höra kommentarer. Det värsta var när jag blev kallad för djurplågare när jag tog in de hemlösa katterna för att "de är ju vana vid att springa ute".
Grattis i efterskott i alla fall 

#23 det var det dummaste jag hört, de är vana att springa ute. Jo det är säkert jätteroligt att frysa och inte få mat. 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#23 #24 Sånt har jag också fått höra sen jag tog hem hemlösingarna. Att katter är utedjur från början. Att det finns bättre saker att ta tag i än att ta in ett djur som är menat ska klara sig själv, utomhus. Suck.

Men jag glömde ju att gratulera dej..därför säger jag GRATTIS i efterskott till din 25års dag!
Grattis i efterskott!
Jo, ibland får jag höra saker om att jag har 3 katter i min 2:a och ibland dessutom är 'hotell' åt ytterligare ett par.
Kontra med att fråga hur ofta de städar - och eftersom det antagligen blir ett svar om en gång i veckan så får du väl fråga hur man kan leva i sån snusk och misär. Har de flera barn: 'fy, hur kan man skaffa så många till en redan överbefolkad värld. Har ni ingen ansvarskänsla'. Du kommer att bli mer cynisk och obekväm med stigande ålder. Tro mig - jag är drygt dubbelt så gammal som du 
Sen förstår jag att det kan vara tufft att vara bitsk mot de enda släktingar man har. Stå på dig!!
Medarbetare Hittekatter iFokus
#27 Cynism och ironi är underbart! Min kusin brukar fråga hur många hundar jag och min mamma har tillsammans (som att däggdjuren adderas i varje familj för att avgöra huruvida man är frisk..?). Senast fick jag nog och berättade glatt att det är vetenskapligt bevisat att djurägande gör en lyckligare. Till slut tillade jag syrligt: "Det kanske vore en idé för dig att testa..?".
Morr.

STOORT grattis i efterskott.
När jag separerade från mitt ex för 6 år sedan, blev jag ensam vårdnadshavare för våra 3 gemensamma katter. Min mamma sa inte så mycket (hon tänkte väl att jag hade fyllt 40, så borde jag veta vad jag gjorde), men min pappa hade stora problem.
Eftersom mina föräldrar är pensionärer och bor ca 80 mil ifrån mig, så betyder det att när de kommer och hälsar på så stannar de oftast 1 vecka eller 2. Det betyder också att de fick chansen att lära känna mina katter lite närmare. Det dröjde inte länge förrän min pappa ändrade sig. Jag är dessutom så konstig att jag spenderar nästan varje fredag kväll på ett katthem (har gjort det i nästan 5 år), det genererar också kommentarer från "nära och kära".
Stå på dig! Man väljer sina vänner men sin släkt, den får man stå ut med.

Jo tyvärr verkar toleransen mot katter vara låg bland många i omgivningen, folk suckar och himlar med ögonen/rynkar på näsan när man säger att man har 8, och kommenterar hur jobbigt det måste vara att hålla rent, och jag svarar visst är det jobbigt, men än sen då? Det är väl mitt problem och inte deras.
Värst tycker jag dock det är när folk tycker jag ska avliva mina katter för att de kostar pengar och när de är sjuka, tydligen är det lika bara att avliva katten innan den mår dåligt i förebyggande syfte för det ör ju synd om katten som är hjärtsjuk och ge den hjärtmedicin vad är det för dumheter? Eller det är nått fel ihuvudet för att den kissar på golvet brevid bla bla bla är ungefär det jag hör numera. Om mina katter verkar lyckliga och veterinären inte råder nått annat så tänker jag fortsätta att njuta av deras sällskap och de som stör sig av det slipper gärna mitt sällskap.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Jag försöker verkligen ändra på deras synsätt och i huset finns massa med "Rollers" som tar bort katthår..
Men ibland orkar man inte försvara sig för det är mitt liv och jag blir bara så ledsen att inte fler folk är djurvänner eller kan förstå att jag är det jallafall..
Försök att inte bry dig om vad släkten tycker (vet att det inte är så lätt)
Säg istället: det är väl tur att inte vi ska leva ihop då!
Det kanske får dom att hålla tyst!

Är tyvärr väldigt vanligt att få elaka kommentarer om just katter. Jag brukar bara säga, "Sköt ditt så sköter jag mitt, är du inte nöjd vad har du då här att göra!?"
Låter hårt men det brukar få folk att fatta att det inte är någon ide att tjata och gnälla. Går att säga lite på skämt mer sojm en pik också…
" Sköt dig själv och skit i andra, frukta Gud och ärligt vandra"…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Synd om alla som inte vet vad en katt eller två eller tre eller.. ger.
Älskar dom alla och dom är helt klart viktigare än både släkt och vänner.
Så bara stå på dig.
Nalle

mina katter får beröm av alla i byn =) ingen annan behöver katt nu då mina håller snyggt och tränger sig inte på , dom har förstånd nog att hålla sig borta från alla utom mig , till o med min mor o far får inte röra dom
sen är mina katter heliga , passar det inte dom som hälsar på kan dom åka helt enkelt , har till o med en tjj polare som är super allergisk och pallar 1 timme innan hon nästan dör men hon hälsar iaf på mig =)
mina katter är mitt sällskap,mina bästa vänner och älskar mig för den jag är och dom har inga krav , den absolut bästa sambon man kan ha =)

Precis samma känslor som jag Grundig.
Utan mina katter, mina Cig och mitt kaffe hade jag blivit kvar i sängen o skulle lätt kunnat be dom som sa nåt´illa om mina djur att hoppa åt he`… även släkten.
Dom som aldrig haft en katt som vän fattar NOLL:
Nalle