Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2821 ggr
Dakrish
0

Kattunge i Kristianstad

Det ska bli kallt i helgen och en kattunge på ca fyra månader måste få komma in. Det är en svart hona med några få vita hårstrån på bröstet.

Hon kanske har skabb, men verkar annars frisk. Har hållit till utanför en byggnad i centrala Kristianstad i runt två veckor, de som jobbar där matar henne ibland.

Jag kan lätt stå ungefär en meter ifrån henne och jama i kör med henne, eller sitta på huk och ha henne nosande på en vante eller ätande rätt nära. Så hon är försiktig, men inte skygg.

KKS har inte plats, enligt de som bor/jobbar där, de har ringt flera gånger. Jag räknar med att honan (om hon nu är hona, vilket hon verkar vara om jag såg rätt under svansen) kommer börja löpa inom åtta veckor eller så, vilket ger iaf mig bråttom.

Så, snälla, kan någon hjälpa mig? Jag kan inte ta in henne, har en sjuk katt hemma redan nu. Min väninna har två katter och har fått dela av lägenheten, så där finns inte heller plats.

Lillan7704
0

Puttar

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

Åh puttar för Dakrissh, som är en så go tjej och som hjälpt kisse förut! Och för lille kisse också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

men puttar för denna lilla kisse

Tiana
0

Puttputt.

Ankie
0

puttar med hopp om att någon kan hjälpa denna misse

Sidentass
0

putt för missen..så viktigt att hon får komma in..

Dakrish
0

Puttar igen. Igår var det -10 grader ute. :( Bäbiskatten behöver verkligen komma in!

Sidentass
0

#7 Åhhh…så kallt för små tassar…putt!!!!

Ankie
0

puttar för kissen

Dakrish
0

Putt, putt, hon är fortfarande kvar ute!

Ankie
0

åh men lilla gumman :(

Hawknestgrove
0

Ingen som kan förbarma sig över denna lilla?

Dakrish
0

Ingen som har ett badrum över?

Hawknestgrove
0

Hallå? Liten kisse fryser!!!! KAn ingen hjälpa?

destiny
0

Är katten bara ca fyra månader är den bara en liten bebis! Gråter Puttar upp och hoppas någon har plats för den lilla.

Hawknestgrove
0

ja en liten katttbebis brukar ju inte vara svårt att placera och hitta hem åt!

ChanelBM
0

Jag är anmäld som stödhem hos KKS o kan ta emot kattungar.  Bor dock i GBG och är liiite orolig för kommentaren om skabb. 

Kanske kan KKS ändra åsikt om ni hintar att de har ett ledigt stödhem i GBG? O om nån sen kan ge mig råd om hur jag fixar eventuell skabb utan att smitta ner mina bortskämda små grisar…

Josefa
0

Stronghold som är receptbelagt, eller Frontline som är receptfritt. (frontline droppas i öronen, inte i nacken, vid öronskabb)

Hawknestgrove
0

ja det är ju rätt lätt att bota! OCh bara för att en katt har skabb, så behöver inte alla få det. Våra Nordbykatter var fria från skabb tre stycken men en hade skabb…..Och de tre övriga  klarade sig. JAg kan gärna ställa upp med Frontline om du vill ha! Hur många pipetter behövs? JAg har ju här hemma för det var ju meningen att Mee skulle ha, men det behövs ju inte nu, då hon är innekatt för tid och evighet.

Josefa
0

På en kattunge behövs bara några droppar i vart öra. Sen kan man ev göra det en gång till efter en månad.

Hawknestgrove
0

ja, tänkte bara, att då slapp hon den utgiften och så var problemet ur världen om detta i alla fall! Hjälpa till med vad som går….

Ankie
0

puttar

annebeate
0

putt för lilla kissen

Hawknestgrove
0

hur går det här?

Ankie
0

ja puttar för frågan

annebeate
0

måtte den lilla komma in och slippa fortsätta kämpa där ute i snö och kyla.

Dakrish
0

Jag har tyvärr inte träffat katten på ett tag, men de som jobbar och matar den där den är, säger att hon fortfarande är i området. Eftersom man inte får komma mer än 50cm från henne (om man är blickstilla), så vet jag inte helt säkert om hon har skabb eller inte. Inte heller kan jag behandla förrän hon är infångad och på väg till stödhemmet.

Jag ska ringa KKS och säga att det finns ett stödhem i GBG som är villiga att ta emot henne om transport ordnas - kan jag få dina uppgifter bara, ChanelBM, via PM, så jag vet vem de ska höra av sig till?

Vi kommer nämnligen ha ännu trängre nu, när det blir fyra istället för två katter hemma hos oss, så inte ens en natt kommer jag kunna ta in henne. :( De två nya katterna är nämnligen utställningskatter och måste vara friska för utställning i vår.

ChanelBM
0

Jag har messat dig, hoppas jag….

Nu på det hära   ;-)

Dakrish
0

Tack för PMet! Jag tar kontakt med KKS det första jag gör imorgon.

Ankie
0

puttar

Dakrish
0

Jag har kontaktat KKS, får se när de hör av sig tillbaka eller till dig, ChanelBM.

Givetvis letar jag fortfarande andra stödhem också, det är långt till Gbg. Jag vill bara få in lilla goa kissen. :(

Ankie
0

hoppas å hoppas

ChanelBM
0

Jag har inte hört nåt från kks

men om du nu får in den o du kan fixa transport så kommer jag att ta emot den oavsett om kks är med i ruljangsen eller ej.

Ville mest ha med dem för att öka exponeringen via deras hemsida så hon får ett eget permanent hem snabbt. Men om kissen blir tam snabbt så har jag en kollega på jobbet som kanske går att övertala. Hennes ena katt dog för några månader sedan (kissen drog benet ur led men klarade inte sövningen, alltid en risk att söva missar säger vetten) o hon funderar lite på att skaffa sällskap till kvarvarande missen….

Ankie
0

puttar då

Hawknestgrove
0

ja jag med. Tänk så fint det vore!

Dakrish
0

Jag har fått tag i KKS; vi ska dit och leta efter kattungen, troligen imorgon. Det finns tydligen två stycken katter, antagligen syskon, i samma ålder med liknande utseende inom två kvarter där, så det är nog en hona som fått kull och sen övergett kattungarna när de blivit gamla nog.

ChanelBM
0

Oki

God jaktlycka! Lyckas ni fånga dem o inte hittar ett närmare stödhem men kan transportera upp dem hit så ställer jag fortfarande upp.

lenaOkks
0

Hej. Om det gäller katten vid magasinet så kommer hon plockas in. Jag är där näst intill varje dag och ger mat och ofta är där redan mat. Det är problemet för mig för är hon matad så går hon inte in i fällan. Hon bör vara hungrig då. Detta är ingen kattunge, inte heller skadad som någon ringt om till kks. Hon är nog en fjolårskatt men jättesöt. Pratar väldigt mycket. Om stödhemmet i göteborg sen vill ta emot henne är det jättebra för jag har själv många katter inne och håller aktivt på att försöka få in alla katter från tosteberga hamn en gång för alla. Har fångat väldigt många där men så har de hunnit få ungar så nu är där 3 höstungar, en nytillkommen hane som drivit bort en av de hanar som är född där och han har väl inte överlevt i vinter tyvärr. Sen är det en av mammorna som säkert redan är dräktig. Jag har trots detta tagit in ett par från ystad av Aaron och planerar nu även denna. Så finns stödhem är det jättebra. Gärna ett stödhem som kan ta ett par. :)

Josefa
0

AmmO här inne vill ta emot en dräktig hona som det står en förening bakom. Hon kanske kan ta den dräktiga mamman.

lenaOkks
0

Hej Josefa. Jag kan ju inte garantera att tosteberga honan är dräktig. Bara misstänker det då hon är enda könsmogna honan därnere nu och den tuffa hanen som har tillkommit. Fördelen är att det inte blir hennes bror som gör henne dräktig. Nackdelen är att brodern förmodligen fått svälta ihjäl. Håller tummarna att han lever. Vill Ammo ha en skygg hona? Denna har varit inne i köket till mataren men tror hon blir rädd när dörrarna stängs. Hon är annars rätt trevlig och jag har fått klappa henne flera gånger så jag tror hon blir tam relativt fort. Har du hört nåt hur det är med krigarprinsessan? :)

Hawknestgrove
0

putt hur går det?

Josefa
0

AmmO har väl bara skrivit om att hon vill ta hand om en dräktig hona som det står en förening bakom. Eller? Tror inte den måste vara alldeles tam och kelig.

Josefa
0

forts.. Det är bra med Xena vad jag vet. Det är väl snart 2 månader sedan jag hörde något ifrån henne. Då hade hon precis varit inne och blivit kastrerad. Det hade gått bra, och hon trivdes bra med med sin kompis och matte och husse.

Dakrish
0

Honan ska få komma in så snart de får fatt i henne, om jag förstod det rätt. KKS visste vilken kattunge det var, och har tagit tag i ärendet. Det är det sista jag hört…

Hawknestgrove
0

Snällt av dig att du bryr dig….

lenaOkks
0

Hon är inte längre ute. Jag har fångat in henne. Om någon har intresse av att bli stödhem till henne efter kastration så hör gärna av er till min mail lena.olsson@kks.nu. Hon är en tamkatt som spinner och pratar.

annebeate
0

Vilken lycka att hon fått komma in.Glad Stort tack till alla er som engagerat er. Jag kan inte själv erbjuda något hem, har fullt. Ett foto på henne hade säkert underlättat att hitta ett hem. Lycka till!

Hawknestgrove
0

Åh så fint! Då får vi hoppas på  ett stödhem för den lilla!

lenaOkks
0

Nu är Snackis som vi kallar henne, kastrerad, vaccinerad och id märkt. Hon är otroligt kelen och snackar konstant. :) OM några dagar när vaccinationen verkat lite till ska hon få sättas ihop med de andra i väntan på ett hem.

Khiraz
0

#46 men om hon verkar tam kanske hon har smitit? har ni kollat chip?

lenaOkks
0

Hon var okastrerad och ochippad. Vi kollar alltid tama katter om de är märkta. Smitit kan hon givetvis ha gjort ändå men inga annonser har funnits efter henne sedan hon uppmärksammades.

Hawknestgrove
0

underbart fint samarbete!!!!

lenaOkks
0

Ja ibland blir det ett gott slut Gunilla och det är väl de sluten vi lever på. :) Hör ni dock om någon annons någonstan om en svart hona med halv svans så hojta till. Hon kan ju ha åkt med i motorn på en bil, eller något släp av något slag. Inte ens säkert hon är från kristianstad. Det var ju ett konstigt ställe hon valde att bosätta sig på. En squash hall, etc….. inte något bostadsområde direkt.

Hawknestgrove
0

Skriv inne på KAttpolisen!