Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1450 ggr
Burken
0

VIT ODDEYED KATTFLICKA UPPHITTAD

på Danska Vägen 16 c i Malmö idag på morgonen. Katten är myyyycket tillgiven och vill komma in på stället, detta går inte då det är ett äldreboende (allergirisk) och vistas just nu på en balkong!
Är det någon som kan ge denna lilla tjej ett tillfälligt boende medan vi letar efter hennes rätta ägare eller alternativt ett nytt hem. Katten beräknas vara mellan 5 - 6 månader och aningen tunn, men som sagt otroligt tillgiven.
Hör av Er till mig på 040 - 930977 eller 0702-930977

Lena
0

Oj en vit kisse - blir alltid extra blödig när det är vita kissar i nödläge. Älskar alla katter men har ett särskilt förhållande till just vita katter.

Hoppas någon kan hysa kissen medans ni letar efter dess ägare. Synd att de är så rädda för allergi på just det äldreboendet. Äldre är sällan allergiska och det är ju inte alla som jobbar som är det heller. Vi har haft katt på flera av de boenden som jag varit ansvarig för vilket gått utmärkt. Men sedan finns det tyvärr de som avfärdar det redan innan de gett det en chans (utrett om någon är allergisk). Det ger så oerhört mycket för äldre att få umgås med djur.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Tycker också att det är en stor förlust att inte släppa in kissen där. Tänk så många av de äldre som haft katter innan de kom till äldreboendet. Det gör så enormt stor skillnad om de får ha en katt boende hos sig och som de kan dela omsorgen om.

Det finns en del vidsynta kommuner som förstått vitsen med detta och jag skulle verkligen vilja att fler följde efter.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

#2 Det där är egentligen ingen stor sak som behöver ha politiska beslut i ryggen. Om en arbetsgrupp är överens och ingen som jobbar där är allergisk kan man besluta det själv. Vi hade tom en hittekatt som flyttade in själv. En stor okastrerad kisse som senare blev kasterad av via personalens kaffekassa.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

#3 Men om det är så att de bestämmer det själva då förstår jag ännu mindre.

Finns det så få kattälskare inom vården eller vad är det stora problemet om vi bortser från allergi?

Sidentass
0

Åhh..om jag bara bott i dom trakterna…inte ska kisse vara ute i kylan heller..undrar vad som hänt..varför misse hamnat där..dessutom vet man ju hur god inverkan katter har på äldre människor…

Sidentass

Lena
0

#4 Antagligen någon chef som bestämt att katter inte har på äldreboenden att göra. Tyvärr är det fortfarande inte allmänt känt och accepterat det här hur bra det är med djur i vården. Sedan gör vi i Sverige allergier till ett större problem än av det behöver vara. I Nederländerna finns det inga skyltar på bussar och sprävagnar att djur bara får vistas längst bak i vagnen/bussen. Där har de katter i affärer, på cafeer, barer och lite varstanns. Ingen klagar eller gnäller över dett, tvärtom gläds man med djuren.

//Lena

bananacosmicgirl
0

Jag ska vara stödhem åt lilla kattfröken :) Hon kommer i eftermiddag. Så nu slipper hon i a f balkong… ska ringa KKS också och höra med dem om hon kan läggas ut på siten…

Camilla

Lena
0

#7 Men vad bra! Blir så glad att hon får komma in i värmen den lilla vita stumpan. Varmt tack till dig!

//Lena

SmillasMatte
0

#7 Du är helt underbar!

Burken
0

#7 Camilla, jag har varit i kontakt med Lisbeth - KKS och hon vill att Du snarast mailar över en bild som ska läggas ut på nätet och deras hemsida!

emjon
0

#7 Vilka goda nyheter och vad glad jag blir för kissens skull och så underbart av dig att ta dig an henne.

maggan47
0

Lycka för lilla kissen Maggan47Kyss

Jenna-Gun
0

Tur det finns sådana som du bananacosmicgirl med ett hjärta av guld

Kram Jenna

bananacosmicgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har den lilla vita flickan kommit hem till mig. Neige (uttalas typ [nesh], det franska 'snö') ska hon heta, i a f så länge hon bor här. Har tagit lite bilder också, så jag lägger ut tre stycken här om ni vill titta :)

Camilla

bananacosmicgirl
0

En till… lilla damen var kissnödig, hungrig och törstig när hon kom hit. Gick direkt på lådan (hon har gjort det innan, det är jag övertygad om) och sen fick hon blötmat som hon glatt satte i sig. Det lilla livet är så tunnt :(

bananacosmicgirl
0

Nu ligger Neige och sover under matbordet. Det är en favoritplats även för de andra kisarna (som dock är instängda i vardagsrummet just nu).

Neige skall till veterinären imorgon. Förmodligen ska hon kastreras ganska omgående också, men först är det en check-up för att se så att hon är frisk, och ge henne en dos vaccin.

Flickan är skitig fortfarande, och vill inte riktigt låta mig tvätta henne, så det får väl bli lite senare. Men hon verkar inte ha skit i öronen och äter ganska bra så…

Tezza
0

Men guud så söt!! Stor eloge till dig som tog dig ann henne:)

SmillasMatte
0

Hon är bedårande lillflickan. Ännu en gång tack för det du gör för tösen. Underbart.

Lena
0

#16 Men ohh så sööt hon är den lilla tjejjen! Påminner ganska mycket om våran vita Linus pojke. Fast han är inte odd-eye.

Ja nu kan jag andas ut när det gäller Neige för i bättre händer kan hon inte vara! :)

//Lena

evangeline
0

Men vilken vackris!! Är liksom Lena svag för vita katter och vovvar…det är nåt speciellt med dem…

Helen som tycker att du gör en fantastisk sak!

bananacosmicgirl
0

Lillflickan är lite nervös av sig har jag märkt. Sover mest (det har varit en väldigt stressande dag för henne antar jag). När jag försökte klappa henne för en stund sedan fräste hon och högg lite mot mig. Tror inte hon vill bita dock. När jag var där inne alldeles nyss fick jag klappa lite grann.

Några förslag på vad jag ska göra? Bara ta det lugnt och låta henne ta den tid hon behöver?

Hon har precis ätit lite, det är hon duktig på. Åt ett helt fat ljummen blötmat…

Sidentass
0

Nämen åhhh..vilken skönhet!! En stor eloge till dej:-9

Sidentass

Engla
0

Oj, vad snabbt allting gick! Superbra och vad snällt av dig att ta hand om henne. Hon ser jättefin ut.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#21 Kan ju säkert bero på att hon varit med om något otrevligt. Vanessa har många bra knep på hur man ska göra för att få kissar som är rädda för händer att bli av med rädslan. Mycket godsaker är bra att ge för då blir det mer och mer att hon förknippar händer med trevliga saker. Sedan är det viktigt att ge kisen tid så att man inte går för fort fram. Bra att hon har god aptit det gör det mer intressant med mutor i form av läckerheter.

//Lena

modellflickan
0

En mycket söt flicka. Tack för att vill ge henne en chans till livet.

[Liinda]
0

Vad fin hon är och charmigt med 2 olika färger på ögonen. Fint gjort av dig att ta hand om henneGlad

vanessa
0

Sötnosen. Hoppas att hon är polisanmäld, samt att lappar är uppsatta så att hennes eventuella ägare kan höra av sig. Annonsera i lokalpress. Säg inte att hon är kritvit och oddeyed. Nämn till exempel inte ögonen som en sak, så man vet att de är rätt person som eventuellt ringer. För jag litar inte på folk. Men var ärliga i polisanmälningen. Ge en nospuss. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0

Vilken otroligt vacker katt!!! Det är sällan jag faller handlöst för någon eller något men nu borde det ha känts ända till dig!! Skrattande Jag instämmer i alla tidigare talare: En eloge till dig! Hoppas allt går bra och som sagt…ge henne tid så ordnar det sig säkert! Kram till er alla och puss på nosen!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

bananacosmicgirl
0

Lillflickan satte sig i fönstret och tittade ut.

Har inte polisanmält henne än, inte tänkt på att göra det. Mest sett till att hon haft det bra… hon har blivit kelig, men kelar fortfarande bara så länge det passar henne. När hon är klar fräser hon lite och hoppar bort. Men det blir mindre och mindre i alla fall…

Lena
0

Vilken skönhet på bilden där! Skulle passa bra ihop med våran vita Linus! :)

//Lena

Puma77
0

Åh vad fin hon e.

//Pia