Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1450 ggr
Burken
0

VIT ODDEYED KATTFLICKA UPPHITTAD

på Danska Vägen 16 c i Malmö idag på morgonen. Katten är myyyycket tillgiven och vill komma in på stället, detta går inte då det är ett äldreboende (allergirisk) och vistas just nu på en balkong!
Är det någon som kan ge denna lilla tjej ett tillfälligt boende medan vi letar efter hennes rätta ägare eller alternativt ett nytt hem. Katten beräknas vara mellan 5 - 6 månader och aningen tunn, men som sagt otroligt tillgiven.
Hör av Er till mig på 040 - 930977 eller 0702-930977

Lena
0

Oj en vit kisse - blir alltid extra blödig när det är vita kissar i nödläge. Älskar alla katter men har ett särskilt förhållande till just vita katter.

Hoppas någon kan hysa kissen medans ni letar efter dess ägare. Synd att de är så rädda för allergi på just det äldreboendet. Äldre är sällan allergiska och det är ju inte alla som jobbar som är det heller. Vi har haft katt på flera av de boenden som jag varit ansvarig för vilket gått utmärkt. Men sedan finns det tyvärr de som avfärdar det redan innan de gett det en chans (utrett om någon är allergisk). Det ger så oerhört mycket för äldre att få umgås med djur.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Tycker också att det är en stor förlust att inte släppa in kissen där. Tänk så många av de äldre som haft katter innan de kom till äldreboendet. Det gör så enormt stor skillnad om de får ha en katt boende hos sig och som de kan dela omsorgen om.

Det finns en del vidsynta kommuner som förstått vitsen med detta och jag skulle verkligen vilja att fler följde efter.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0