Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2248 ggr
Hawknestgrove
0

KAn jag få konstruktiv kritik?

ÄR det  nåt fel på varenda auktionssajt, eller vad är det för fel? HElt plötsligt, så säljs knappt nåt på Tradera. OCh det oberoende av, vem som får nettot. Jag har ju ute till KKS, Kompis, KAttkedjan, Göteborgs KAtthjälp, KUSten, Bla a. Både leksaker och skyltar. Inget säljs. Vad är fel? KAn ni här inne kanske ge mig lite hjälp om vad jag ska göra, för att få igång det? Känns så lessamt att öppna mailen och se en massa osålda saker….Obestämd

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten-
0

Vad trist att det går så trögt. Vet inte vad det kan bero på, men kan det ha något med att folk börjar vara ute mer nu när solen tittar fram och att datorn får vila sig? Vet inte alls.. Obestämd 

ps: tack för alla auktioner för katter åt alla vädersträck!

Lena
0

Det brukar kunna gå lite upp och ned när man säljer på Tradera. Har mycket med folks ekonomi att göra. Svårt att pricka in när det är lågsäsong eller högsäsong. Men i samband med skatteåterbäringen brukar det vara ganska bra rush, liksom till jul. Förmodligen är det en tillfällig svacka.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Martina747
0

Jag tycker det är super konstigt, alla min katter älskar dina saker vi har köpt på tradera. ,, Ingen konstruktiv kritik alls av mig ville bara säga det…

Hawknestgrove
0

TackarSkrattande Ok. Vore jättetacksam, om ni som brukar handla av Puma och mig lusläste mina auktioner och påpekade om något är fel. Tradera har ju haft serverbyte med konstigheter, så texten ser knepig ut ibland. Men det har varit länge. MEn som sagt, jag har märkt en totalpropp just nu och det är faktiskt nytt för mig. Jag går ändå på tredje året som "kattTraderare"…. Jag vet första sommaren, då jag och MorganP körde ihop, så ville han att vi skulle ta sommaruppehåll. ICke, sa jag. Och det behövdes inte. Kan det vara så, att Traderas nya kostnader får folk att auktionera mindre och då blir publiken mindre? MEn det är lika sömnigt på Budera.

Puma77
0

Tror det är de nya kostnaderna som är anledningen. Budera har inte kommit igång riktigt men förhoppningsvis fattar traderalegningen att det inte funkar att ta de priserna och ändrar tillbaka.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja du ser ju hur lite du får att göra….. Fyra skyltar fick du mail om idag…..

Puma77
0

Ja inte så mycket men då kan jag fylla på lagret så gott det går. Antar att det blir en del att skicka sen till olika ställen. Du fick ju en bunt i veckan, sen har jag skickat till KKS och sen har vi ju det som ska till kompis öppning sen.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja dina söta grejer ska jag ta med mig på Trädgårdsföreningen i morgon. vi fick en gratis plats där…..

Puma77
0

Hoppas det ger lite. Var väl en ca 50-60 leksaker i alla fall.

//Pia

Ankie
0

å här budar jag på lördagsgodis igen åsså har den auktionen gått ut den sista april, förstås. Har du mer sånna kan jag buda igen :) kan jag ge till djurskyddets katter tänkte jag :)

Ankie
0

fast det är på insamlingsauktioner :)

Engla
0

Jag tycker de är jättebra! Glad Men bara en liten tanke, kanske att ni skulle länka till det katthem som pengarna går till?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Delfinen
0

Tradera brukar gå upp och ner. Ibland kan det bli ganska långa "döperioder" då inget säljs och sen vips så kommer det igång igen.

Tror det får många att sluta vara på Tradera då man får betala för auktionerna oavsett om dom blir sålda eller inte.

Har du testat att försöka sälja på andra ställen på nätet än Budera och Tradera? Finns ju fler ställen även om det inte är auktionssiter.

Bigless
0

Gunilla, tycker själv att Traderas kostnader har stegrat oacceptabelt mycket men tror ni förlorar mer att gå över helt till Budera.

Visst sa jag att vi skulle ta sommaruppehåll för antal år sedan för trodde det var rätt. Det jag nu tror ni ska göra är att inte lägga ut så mycket auktioner som ni gör utan gå igenom de som säljer, de som säljer minst skippar ni. Allvarligt tror jag de laminerade skyltarna är ngt som skulle minskas ner och bara ta de populäraste. Lekskerna populärare, Min syn
Morgan

MariannE11
0

kanske större variation på olika former på leksaker o annat med…svårt att veta….. men det jag vet så är myntasakerna mer än superpoppis….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Alexej
0

Jag har tröttnat totalt på Tradera.

Blir bara förbannat över att bli överbjuden 2 sekunder innan auktionen går ut, blir helt beroende av att bjuda på saker som jag egentligen inte behöver och alltid åker på en massa fraktkostnader.

Vill jag har nåt kollar jag på Blocket. Fastpris och jag kan ta kontakt med säljaren i lugn och ro och bestämmer mer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vilda-hilda
0

Sanningen är sådan att det är ¨åt helvete med allt som säljs oavsettvart just nu.

Folk har inte kommit ifatt sig från Jul ännu.

men det märks ändock att det börjar  gå  långsamt framåt nu.

Nalle

Hawknestgrove
0

Engla, det var just det som ställde till problem, med länkarna. MAn får egentligen inet ha länkar på Tradera och på Budera går det helt enkelt inte. Så det blev ju superstruligt när de bytte server, då blev jag tvungen att ta bort länkarna för gamla auktioner som skulle gå om, helt plötsligt, så blev det för många tecken…… Nåt fel med HTML och det kan jag inte.

Bigless, du har rätt i det med skyltarna. Så nu skippar jag dem helt ett tag.

Tyvärr, så var det ingen alls, som köpte vare sig kattleksaker, kattmynta eller kattgräs på Trädgårdföreningen. En av våra medlemmar donerade däremot några fuchsior, dem sålde vi innan regnet sköljde över oss. MEn leksakerna kommer nog att gå åt då på Tradera, de blir ju inte dåliga.Vad som märkligt nog är svårare att sälja är de söta långhåriga kattungarna. De är ju toppenfina! Ändå, så säljer de korthåriga bättre.

Delfinen
0

Gunilla….. Har du testat att sälja på annat vis via internet än på auktionsiter som Tradera och Budera?

Hawknestgrove
0

Delfienen, nej… Har du något tips? De vanliga gratisannonssajterna tycker jag är rent ut sagt P*ss.

Puma77
0

Vi har både KKS-salutorget och insamlingsforumet men det är lika segt där.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, jag tånkte faktiskt, PIa att vi /du kunde lägga upp skyltarna där. För beställning. JAg ser, vad laminerad skyltar kostar på exempelvis KAttliv, de kostar dubbelt!

Puma77
0

PÅ salutorget finns de ju alltid och till ett fast pris.

//Pia

Engla
0

Tråkigt det där med länkarna och alla dessa regler! Rynkar på näsan Du gör ett bra jobb, Gunilla!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

ja Engla, både och. man får ju förstå, att man inte få ha en massa gratisreklam på sajten, men det har liksom smitit igenom bra förr. Nu tar jag det piano, låter de auktioner som är gå u på båda ställena och börjar om på nytt med nya bilder och nya texter.

Delfinen
0

Gunilla…..kika på dessa två sidor…..vet inte om den första är gratis men vet att den andra skall vara gratis att lägga upp saker på.

http://www.signerat.se/butik/signerat/hem/index.php

http://www.hemmagjort.se/home

Bigless
0

Gunilla, denna sida kanske kan hjälpa dig att annonsera på orter lite mer lokalt http://www.jw-it.se

Hawknestgrove
0

ja närmaste var Uddevalla. Där hamnade jag på en  äcklig annons där en skänkte bort kattungar. Anmälde

Delfinen
0

Kom att tänka på en sak….måste det vara kattsaker som säljs? Finns ju mycket annat man skulle kunna tillverka och försöka sälja också. Det viktigaste måste ju vara att få in pengar inte vad det är man säljer Skrattande Då skulle man helt plötsligt nå även dom som inte är kattägare utan en större grupp människor.

Hawknestgrove
0

visst har du rätt. MEn vi har testat med väldigt vackra handgjorda smycken, funkar inte. OCh sånt som är stickat och virkat till folk, går i allmänhet till skampris, knappt garnkostnaden. OCh jag har tömt min garderob förra sommaren. Vitsen är ju, att man ska ju inte bli barskrapad själv på att man vill hjälpa.

Puma77
0

Jag har tyvärr inte tiden till att göra andra saker tyvärr. Både Hawknest och jag har redan fullt upp med att tillverka allt.

Vi får ju en massa underbara saker som andra tillverkat med som vi säljer men det är som Hawknest säjer mycket svårt då det är så många andra som gör liknande saker och säljer. det blir ett överflöd på nätet av just handgjorda saker.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja och ni får absolut inte ta denna tråden som tiggeri eller kritik mot er. vi som har grejer på Tradera och andra auktionssajter ska ju inte  överleva bara på grund av Hittekatter. Tänkte på en sak, tror ni att det vore bättre, om allt låg på välgörenhetsavdelningen? Som det är nu, så ligger det på husdjurstillbehör…

Delfinen
0

Gunilla och Pia

Att sälja annat som är handgjort via Tradera vet jag är svårt. Tyvärr finns det dom som säljer handgjort till vrakpriser så det stället har jag gett upp när det gäller handgjorda saker.

Självklart skall man inte bli barskrapad själv men lite här och lite där kan bli mycket i slutänden. Lite nyfiken på dessa smycken….vad låg dom på för pris?

Jag har gjort handgjorda saker under ett flertal år……är med på marknader som finns här där jag bor, har sålt till vänner och bekanta och nätvänner så jag skulle kunna ta med och testa om ni vill.

Och jag är fullkomligt stick och virkgalen så till er tjänst om ni behöver hjälp Tungan ute

Just nu sitter jag och virkar kattleksaker som skall vidare till Gunilla och någon mer som jag glömt namnet på hi hi hi. Bläckfiskar står på menyn men får virka "skalen" hemma och fylla dom hos kompisen då jag annars har en gosse vid namnet shiba här som blir fullkomligt hysterisk när han inte får "låna" sakerna *S*

Hawknestgrove
0

Exempelvis de här, som Tiana gjort….HAr haft dem både på Tradera och lilla forumet. Ja, är urglad för hjälpen! Om du tyckr de är fina, så skickar jag dem till dig om du kan ha avsättnign för dem! ÄVen Monsi gör ju smycken, men som sagt, svårt som attan att sälja

http://www.tradera.com/Vackert-armband-hjalp-hemlosa-katter--auktion_280404_107019087

http://www.tradera.com/Vackert-armband-hjalp-hemlosa-katter--auktion_280404_107019217