KATASTOF- AKUT HJÄLP SÖKES SKÅNE!!!!
Kopierar nedanstående från det "stora" forumet som en kks aktiv ropat ut om superduperakut behov av hjälp:
Fanns även två kaniner som också behöver AKUT hjälp.
Katterna & kaninerna finns utanför Hässleholm, transport går kanske att lösas!
Min data fungerar inte, så jag lånar en väns data. Om det är någon som undrar något eller vill vara stödhem, ring mig istället 0709-40 36 48.
En ledsen Lucy

Men hur i hela fridens namn kan man bara överge sina djur..man skulle kunna tro att någon drabbats av akut sinnesförvirring av sjuklig art, men det ligger nog till på ett grymmare vis än så…önskar av hela mitt hjärta att det finns snar hjälp inom räckhåll..jag bor ända bort i linköping..
Ännu en sanslös historia. Det finns som sagt ingen ände på vad katter och andra husdjur råkar ut för.
Tänkte på Norsk Skogkatt i Fokus samt Kanin i Fokus. Kanske en god idé att även annonsera där?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#2 tack för idén, ska göra så.
Morgan

Tänk om man kunde vara stödhem åt dem :( Önskar jag bodde större, men med mina två helgalna kattungar på närmre fyra månader tror jag inte att nya småttingar är någon bra idé… om man ändå haft ett extra rum :(
Folk är helt hemska *ledsen*
Fy ännu en hemsk historia man känner sig som om man springer i ett ekorrhjul , det går bara runt runt hur man än gör.
Själv fick jag en alldeles egen kisse idag som jag ska vara akuthem åt ett tag framöver. En jättesöt liten svart-vit fröken med en rosa nos. Hon e skygg så för tillfället så ligger hon under badkaret, tidigare idag så var det under sängen *s*
Mojje fräser lite men mestadels så e han bara nyfoken och ligger och tittar på henne *L*.
Men jag hoppas att det löser sig med kissarna i hässleholm.
Tassar i massor
Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jag har låst min hemtelefon för mobilsamtal då jag har huset fullt med ringgalna ungar :-)
Men jag kan ställa upp och ta hem mamma katt och ungar hit. Bara ni kan ordna transporten. Så får man kolla in dem, fixa med allt i veterinärväg och sedan leta nya hem till dem när man vet vad det är för små vildar.
Finns det ingen som tar kaninen kan han få bo i stallet tills nytt hem ordnas. Men som sagt var, då behövs det fixas med skjuts. Och någon måste få tag på #0 åt mig.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6 Vad bra att det finns en lösning hos dig utifall det kniper.
Håller tummarna att allt ordnar sig för de usatta djuren.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ÅsaF: Missat om du skrivit det i någon annan tråd men var bor du? Gör som så att du ringer antingen Lisbeth 0455-22119 (har även mobil men du har ju låst sådana samtal), Lisbeth är ganska mycket iväg så får du inte tag i henne så kontakta mig på 0455-236 70 så tar jag dina uppgifter alternativt maila mig dina telenr samt var du bor. Därefter kan vi kontakta Aaron.
Morgan
Åsa du e en pårla som ställer upp och tar in den lilla katt familjen
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

#8: Jag ringer:-) Men det är inget svar. Fortsätter. Skickar också mina nummer per pm om du har tid att ringa mig när det passar er.
Men jag bor rätt långt bort. I Älvkarleby. Det ligger ca 2,5 mil söder om Gävle eller 8 mil norr om Uppsala beroende på från vilket håll man vill se det.
Men som sagt var, jag vill inte att de inte ska ha någonstans att ta vägen. Men då jag inte har några problem med att ha kattungar hemma med allergin så blir det bara mamma katt jag är allergisk mot. Men det finns piller på apoteket. Så jag kommer inte stressa fram något nytt hem förns mamma är färdig för detta och förns rätt hem har dykt upp. Vill bara klargöra att jag inte kan ta hem hela familjen för gott utan att jag kommer hjälpa dem till nya hem när det blir tid för det.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
åsa, du r en pärla som hjälper dessa katter för en nytart i livet.hoppas nu bara transport kan ordnas.

Men Åsa omplacerade inte du dina katter nyss för att du va allergisk? Funkade inte pillerna på apoteket mot dom då?

#12: Jag har inte tänkt haft mina kattungar kvar. de vart bara boende hemma lite längre än väntat. Tills de var 8 månader närmare bestämt. Bara för att jag ville vara säker på rätt hem. Jag är allergisk mot katt, har alltid varit allergisk mot katt. Men jag kan leva med det. Nu blev jag extremt sjuk då jag har astma och hade äldre katter och influensa samtidigt. Det blev lite för mycket. Hemmet var redan hittad till dessa två katter då, den enda skillnaden var att de fick flytta två dagar tidigare.
I detta fall så skulle jag alltså inte få någon allergisk reaktion av kattungarna då de är små. Eftersom jag inte börjar reagera förns de blir äldre. reaktionen skulle bli av mamma katt. Och ag tror inte att hon kommer vara lika galen i mitt ansikte som Mysepysen var. Det är skillnad på katt och katt också. Vanligt gosande ger mig reaktioner. men Mysepysen är inte vanlig i sitt gosande. Han är manisk och gör det ofta mycket och länge. Keligare katt får man leta med ljus och lykta efter. Och jag skulle ALDRIG omplacera på grund av min allergi. Hemmet är viktigast.
Nu kommer dessa två katter komma hem då nya ägaren har hört av sig och är allergisk.
Och det blir samma sak nu. Jag är hellre sjuk än att inte vara noga med hemmet.
Så där har du nog missuppfattat lite.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
#12 & 13 Det kan även variera mycket mellan olika katter hur pass allergisk man blir av dem om man är kattallergiker. Har t.ex. för mig att Skogkatter inte brukar vara lika allergena som många andra katter. Sedan blir det precis som du skriver Åsa värre om man blir förkyld, får influensa etc. för då är luftvägar känsligare och man har rent allmänt sämre immunförsvar. Man kan medicinera i förebyggande syfte också och då klara sig rätt bra.
Har ni hört något mera hur det gått för de stackars nödställda djuren?
//Lena

Okej Åsa :o) då missförstod jag detdär med allergin ju. Stackars dig, jag som ääälskar att gossa in mig i deras pälsar och ta ett djupt snus! Hur går det m illrarna? Känner du av dem med ibland? Synd att de nya ägarna va allergiska, verkar som om det blivit nån sorts epedemi eller nåt! Tråkigt ju.

#14: Som jag förstått det så har de löst sig för dessa katter denna gång. Men jag tror nog att morgan_kks kommer in och informerar mera.
#15: Nej jag klarar illrarna, kan ha vissa problem med illerhanar som är i brunst, men annars är det lungt. Och då är det astman som reagerar inget annat.
Annars klarar jag illrarna, hundar, hästar. Men har svårt med höt :-)
Audiatur et altera pars

På vilket sätt har det löst sig?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#17: Jag vet inte faktiskt. Jag fick i alla fall pm om att det troligtvis har löst sig för dem. Vet tyvärr inget mer. Och inte hur.
Audiatur et altera pars
#17 vet inte mer än tidigare men kopierar vad Aaron ikväll skrev på kattakuten
Med förhoppning att fler kan hjälpa till, SNÄLLA!
Morgan