Vad kan man göra för att hjälpa?
Som rubriken lyder så undrar jag vad man kan göra för att hjälpa och stödja alla dessa katter? Tyvärr har jag inte mycket pengar till övers som jag kan skänka men däremot så har jag massor av tid. Jag jobbar som timvikarie men som det ser ut just nu så är jag väldigt mycket ledig.
Bor i Ljungby och skulle jättegärna vilja hjälpa till på något sätt och vis. Har tyvärr inte heller något körkort.
Har letat efter något katthem eller liknande här som jag skulle kunna hjälpa till på, praktiskt, men verkar inte som att det finns något här i ljungby.
Har även anmält mig som stödhem på kks hemsida och hoppas att jag kan få hem en kisse som jag kan hjälpa.
Är det någon som har något förslag så mottages detta tacksamt! Har som sagt mycket tid jag kan avvara till just detta ändamål, vill aktivt kunna hjälpa men vet inte riktigt vilken ände som jag ska börja i.
Mvh
Sahra
puttar denna, här finns många katter som behöver hjälp
Stödhem är ju jättebra att du kan vara, behövs alltid. Många skapar saker som säljs till förmån för katter, man kan informera i sin omgivning om vikten av id-märkning och kastrering. Kanske finns det någon som behöver din hjälp med infångning inte alltför långt från dig, vakta fälla och så.
Om du tar kontakt med Monsi här inne, så behövs det hjälp för katter från Eslöv…. Stödhem….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack för svaren! Har sen ca 2månader haft 2 st katter från kks hemma som stödisar:) Dom var rätt skygga när dom kom men det går framåt. Den ena godingen är i stort sett heltam nu. Är så roligt att få följa hur dom utvecklas och bli mer och mer trygga för var dag som går. Den andra fröken är fortfarande rätt avvaktande men är framme och rör sig och det går även mycket framåt med henne också, även om det tar lite längre tid.