Vad kan man göra för att hjälpa?
Som rubriken lyder så undrar jag vad man kan göra för att hjälpa och stödja alla dessa katter? Tyvärr har jag inte mycket pengar till övers som jag kan skänka men däremot så har jag massor av tid. Jag jobbar som timvikarie men som det ser ut just nu så är jag väldigt mycket ledig.
Bor i Ljungby och skulle jättegärna vilja hjälpa till på något sätt och vis. Har tyvärr inte heller något körkort.
Har letat efter något katthem eller liknande här som jag skulle kunna hjälpa till på, praktiskt, men verkar inte som att det finns något här i ljungby.
Har även anmält mig som stödhem på kks hemsida och hoppas att jag kan få hem en kisse som jag kan hjälpa.
Är det någon som har något förslag så mottages detta tacksamt! Har som sagt mycket tid jag kan avvara till just detta ändamål, vill aktivt kunna hjälpa men vet inte riktigt vilken ände som jag ska börja i.
Mvh
Sahra
puttar denna, här finns många katter som behöver hjälp
Stödhem är ju jättebra att du kan vara, behövs alltid. Många skapar saker som säljs till förmån för katter, man kan informera i sin omgivning om vikten av id-märkning och kastrering. Kanske finns det någon som behöver din hjälp med infångning inte alltför långt från dig, vakta fälla och så.
Om du tar kontakt med Monsi här inne, så behövs det hjälp för katter från Eslöv…. Stödhem….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack för svaren! Har sen ca 2månader haft 2 st katter från kks hemma som stödisar:) Dom var rätt skygga när dom kom men det går framåt. Den ena godingen är i stort sett heltam nu. Är så roligt att få följa hur dom utvecklas och bli mer och mer trygga för var dag som går. Den andra fröken är fortfarande rätt avvaktande men är framme och rör sig och det går även mycket framåt med henne också, även om det tar lite längre tid.
Jag puttar upp denna tråden och tänkte höra om det finns någon här inne som arbetar aktivt med hittekatter mm. som bor i ljungbytrakterna? Vill så gärna få kontakt med någon här i krokarna som jag kan sammarbeta med lite. Vill så gärna hjälpa till mer aktivt men vet som jag skrev i #0 inte riktigt i vilken ende jag ska börja i.

Jag bor i Växjö och är stödhem åt KKS, och jag har fått mail av en av från kks, att det finns en tjej i växjö som vill dra ihopp de som är stödhem för kks i växjö trakten och börjar med att stå på loppisar och såvidare,
Ett mail har gått runt till stödhemmen i växjö vet inte hur många som var intresserade men jag är det, så jag har tagit kontakt med den tjejen så ska vi fixa en tid att träffas och planera.
Det går ju bra bussförbindelser mellan ljunby- växjö om du vill vara med på detta?

#4 Det finns ju även t ex Kattens dag som många zooaffärer bjuder in både raskattföreningar och katthjälpsorganisationer till. Där man kan informera och sälja saker till förmån för KKS.
Du skulle även kunna hjälpa till att sälja KKS almanacka och julkort när den tiden kommer.
Bli medlem på Cint och svara på enkäter där de pengar du får som tack går till KKS.
Kan du virka, sticka, måla eller annat pyssel som vi kan sälja så är det bra.
Du skulle kanske kunna hjälpa mig att rapportera till vår ärendelista?

#5 har skickat pm.
#6 åh, du hade ju en massa tips på hur jag kan hjälpa till! Tack!
Ska kolla in cint nu på en gång. Det verkar ju som en bra ideé.Lite pyssel skulle jag nog kunna knåpa ihop.
Vad innebär det att rapportera till ärendelistan?

#7 Man skickar via mail in uppgifter på nya kattärenden, vilka stödhem de placeras i, anmäler datum för kastrering och vilket ID-nr katten fått, uppgifter även när katten flyttar till permanent hem osv
Jag ligger tyvärr duktigt efter när det gäller pappersexercisen.

#Det skulle jag absolut kunna tänka mig att hjälpa till med! Sitter så mycket vid datorn ändå om dagarna (Oftast utan att ens göra något vettigt:).

#9 Suveränt bra! Då skickar jag med sambon en hel bibba med papper nästa gång han åker upp
. Skämt åsido så får jag väl visa dig en del först och vet inte om du kanske ska ha en KKS mailadress. Ska fråga om mailadressen.

#5 jag med!!!! bara jag hittar tid pga jobbet så hänger jag såklart på på ett hörn om ni ska ha loppis om ni vill, hoppas det är ok fasst jag adopterade min stödis
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#11 det är självklart ok=) alla som vill vara med och hjälpa till är ju bra, Hon tjejen som tog intiativ till detta hade pratat med kommunen och tydligen hade hon fått någon grattis plats som man skulle kunna få stå på..

#21 e gratis vid birgitta smycken på storgatan tydligen, men inte helt super placering då det är en innergård, jag skickade endel saker till loppissar där förra sommaren, men vi kan ju rinag emellan när det närmar sig, förhoppningsvis är jag ledig o kan stå med , om inte annat så kan jag fixa ihop lite loppsisaker..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ladykatt och Sahjoh, ta kontakt med varandra…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det har vi redan gjort men troligen löser det inte problemet