Sitter här med snöret i handen...
… och försöker fånga en katt!
Tydligen så har mina fem kissar sprungit in i huset med en fördubblad kroppsstorlek flera gånger under dagen och fräste och betedde sig konstigt. Jag var och jobbade då.
Nu när jag kom hem så upprepades proceduren - en efter en sprang alla in genom luckan med pälsen rakt upp och borstsvansar.
Vi har hägnat in trädgården åt missarna och säkrat att de inte kommer ut….. Dock så har vi inte tänkt på att några andra kan komma in (eller jo, det har vi tänkt på men det fanns inga andra katter i vår närhet då)…
… och för någon halvtimme sedan fick jag se ett bevis på det - en stor, röd katt tassade genom vår terras :-O
Så nu har jag laddat transportburen med mat och riggat dörren med ett snöre.
Tanken var att jag kissen snällt skulle gå in i buren och sätta sig och äta, jag skulle dra igen dörren, den skulle fortvarande sitta snällt och blinka till mig och jag skulle bära ut den ur trädgården..
Verkligheten - kissen gick in i buren, satte sig snällt och åt, jag drog igen dörren… kissen vände på sig, pressade upp dörren med sin vackra nos och försvann under terrasen…Och här sitter jag med ett snöre i handen överlistad av en orange kattherre :-D
Jag vill gärna tro att han går in igen med inser samtidigt att jag är lite naiv hi hi..
Får väl ta fram en kattlåda, hålla mina kissar inne under natten och öppna ena grinden så att kissen hittar ut igen…. Bara inte fler katter hittar in…

Åh, så besvärligt! Men hur lyckades han hitta in? Hoppas det inte finns något hål där katterna kan smita ut.
Lycka till! ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Han klättrade förmodligen in genom spalién. Den är säkrad inifrån så att säga, så att våra katter inte kan klättra ut. Vi har lagt ut ett spärr längst upp så går en 40cm ingåt trädgården, under nästan 90 graders vinkel. När våra katter klättrar uppför spalién så mötts de ganska snabbt av ett stopp, det går inte klättra högre upp och det går inte klättra runt det (katter kan inte klättra uppochner)
Men dessvärre kan andra katter klättra in visade sig…
Nu låste jag vår kattlucka och öppnade upp två grindar på vid gavel. Hoppas att kissen hittar ut igen :-)

ah, en sån listig herre. ^^ han hittar säkert ut.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan