Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 604 ggr
gulliver
0

Internationell kattutställning i Malmö 3-4 mars

Välkommen till kattutställning!

Sydkatten arrangerar en stor kattutställning på Europaporten i Malmö den 3-4 mars, 600 katter kommer att bedömas av internationella domare.

Givetvis kommer KKS också att vara där med information och försäljning av de trevliga alsterna från Djurshopen. Vi kommer också att ha ett litet lotteri där de fina vinsterna är skänkta av bl.a. Dog Fun hund- och kattcenter i Malmö. Du kan också bli KKS-vän på plats till en kostnad av 50 kr. Vill du köpa hembakat med dig hem till eftermiddagsfikan, går det också bra!

Vi hoppas innerligt att du och dina vänner vill komma och besöka oss där! Vi kommer att finnas ute i foajén vid cafeterian. Du måste också hålla tummarna för KKS-katten Sluggo (huskatt och förmedlad av Lisbeth) och hans matte Eva. Vi som träffat Sluggo tycker att han är ett riktigt charmtroll!
Vi ses!

Lena
0

Låter jättetrevligt. Hade jag bott i Malmö då hade ni sett mig där. Lycka till med allt! Hoppas Sluggo vinner det vore kanon för huskatters status!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Det låter ju riktigt kul! Min sambo och jag funderade på att åka dit, men så jobbar han. Men om vi åker riktigt tidigt på morgonen så kanske vi hinner. Jag har faktiskt aldrig varit på en kattutställning i hela mitt liv…Generad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Skulle så gärna vilja komma..men jag bor i Linköping…hejjar på katten Sluggo  och håller med Lena att det vore ett bra drag för att medverka till kattens status!

Sidentass

morgan_kks
0

#2, om ni ska ner, oavsett om det blir tidigt, finns det möjlighet att jag skulle kunna åka med för då jag jag ju hålla koll en dagen på de skåneaktiva fr KKS Flört Hör av dig i s f så pratats vi vidare…

Morgan

Engla
0

#4 Vi behöver i så fall vara tillbaka till kl 17.00, för Kalle börjar jobba då.Skrikandes Helt värdelöst att jobba helg när något händer! Jag vill ju åka på kattutställning. Tror ni att det kommer att vara många huskatter där?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

morgan_kks
0

#5 Ok, synd, ska se om jag på ngt sätt kan ändå ta mig ToR. För er som kommer att besöka utställningen kommer det finnas väldigt, väldigt mycket fr Djurshopen att handla vid önskemål.

Morgan