Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2224 ggr
Debattia
0

Akut !Akut ! Ikeakatter! Helsingborg !

Någon som kommer ihåg mitt rop på hjälp angående hemlösa katter som fanns vid Ikeas parkering utanför Helsingborg. En tjej hade ringt katthemmet och blivit lovad få komma dit med dem om dom blev infångade.Hon skramlade ihop 800 kr och betalade kummunjägaren för att han skulle fånga in dem.Ringde upp katthemmet igen och berättade att nu skulle katterna bli infångade och komma till dem.Katthemmet kunde inte ta emot dem . Ringde mig och jag lovade de skulle få hjälp hos vetten via mitt konto med undersökning,kastrering,vaccinering,märkning o.s.v. samt försöka hitta hem till dem. Kommunjägaren fångade in en katt som nu finns hemma hos mig.En jättefin liten tigrerad sak,en liten skyggis. En  till fångade vi själva in ,den är ännu inte kastrerad. Sen har inte kommunjägaren brytt sig mer om katterna.

Har nu fått  veta att tjejen blivit lovad en annan kommunjägare som ska ta infångningen på allvar. Har ingenstans att placera de nya katterna. Söker febrilt efter någon som kan ställa upp och hjälpa till ta hand om någon av dem!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Ankie
0

men ojoj puttar denna

Sidentass
0

åhhh..vilken jobbig situation..putt!!

Debattia
0

Jag puttar också för han kan fånga in någon vilken dag som helst.Här kan ju  finnas dräktiga honor nu också !

Debattia

Alexej
0

Oj, hoppas av hela mitt hjärta att du få hjälp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Det har under en längre tid hållts på och byggts om på Ikea och där har stått flera bodar som katterna kunnat gömma sig under.Nu är där snart färdigbyggt  och kvar finns sen bara parkeringen .Ikea ligger vid ett stort köpcentrum utanför Helsingborg. Eftersom jag inte hört något så trodde jag nästan det hade löst sig. Den tjejen som bryr sig om katterna jobbar inne på Ikea och har därför reagerat över att dom springer där utanför.. Hon har också tagit kontakt med KKS. Tänk om vi kunde hjälpas åt med dessa kissar ??? I vilket fall som helst så behöver dom nu all hjälp dom kan få….

Debattia

Karizma
0

Puttar o ger kramar till dig Debattia och även kninnan som ringde  samt styrt lite :)

Debattia
0

Vi fick höra talas om dom här katterna,tror det var före jul.Då åkte vi dit och fick in en av dem. Sen fick jag info om den här tjejen som också reagerat och hon har inte enbart tittat på som de flesta gör utan engagerat sig för katterna …Det värsta är ju att hitta någonstans dit dom kan få komma in,tillfälligt eller permanent..

Debattia

grundig
0

man kan ju undra varför katthemmet som lovade plats inte har plats, då bör man hålla på dom platserna ju =(

Naquita
0

Jag har ju flera personer som hört av sig till mig, som kan vara stödhem åt dräktiga honor. Ev. blir det någon intresserad "över" som kanske kan ta ngn av era. Men den närmaste är t.ex Linköping.

Hawknestgrove
0

Vore ju toppen om det fins folk som vill…. ärligt. så de barainte lovar och lovar. Sånt har vi haft för mycket av här uppe. Lycka till och putt för de små!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Hoppas verkligen det finns någon som kan ställa upp och hjälpa dessa katter. Jag kommer att hjälpa dem hos veterinären. Ni kan ju tänka er ifall kommunjägaren kommer och lämnar katterna och där inte finns något för dem,det är ju skyggisar också. Ang katthemmet så tror jag det beror på att det är skyggisar det handlar om.

Debattia

Gullimat
0

Tycker det är skamligt att katthemmen inte tar emot skyggisar, vilka katter tar dom egentligen emot??????

Tänker också på att efter ungarna är sålda skall ju kattmamman också placeras någonstans

Debattia
0

9.Transport brukar ju gå att ordna och det är inte så många mil härifrån.

10.Ja det bör vara hem som är införstådda med att det är skyggisar det handlar om. Dom brukar också bli jättefina tamkatter men det tar bara lite längre tid. Helst inget hem med små barn ifall det inte går att ha katterna i något lungt rum eller dyligt… Sen måste man vara införstådd med att man själv kan hjälpa till och söka permanenta hem till dem om man nu tar in dem tillfälligt, även fast jag klart också hjälper till. En självklarhet är också att man inte kan hämta katterna på stuts ifall stödhemmet har blivit besvikna på dem.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för hjälp till katterna!!!

Debattia

Marga
0

Putt

Debattia
0

Hoppas någon kan ställa upp och hjälpa till med någon av dessa kissemissar !

Debattia

Ankie
0

puttar

Debattia
0

Finns här ingen som kan hjälpa en skyggis  från hemlöshet till ett bra liv ???

Debattia

martdat
0

Hoppas emma får nått stödhem , "över", Hur många katter verkar det vara, kan bilder ordnas så kasnke det blir lättare,

ang katthemmet så kan det ju vara så enkelt att de inte kan hålla tomma platser i flera månader när inget har hänt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har i så fall redan två stycken där den andra nu ska bli kastrerad på fredag ,i så fall är båda klara  för hjälp till ett fortsatt kattliv. De övriga tar kommunjägaren till vetten direkt och dom måste kastreras via mitt konto för det finns ingen annan hjälp för dom. Sen måste dom hämtas och får i så fall vara hos mig tills jag hittar fler som kan hjälpa till.. Det blir inte så bra men kanske bättre än inget alls. Gör jag inte detta så avlivas dom bara.

Svårt ta kort innan han har fångat in dem men jag sätter in kort på de som redan är infångade .

Debattia

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är nästa kille.Har döpt honom till Ranjo.

Debattia

Debattia
0

Så såg det ut i filten efter att han legat och gömt sig där en vecka . Men nu har jag släppt ut honom med övriga kissar och det verkar gå bra.Filten är nu skakad och tvättad,men den ser inte trevlig ut på kortet…

Debattia

Debattia
0

Var finns ni som kan ställa upp och hjälpa till med dessa katter ????

Debattia

Alexej
0

Tidningen, lappar, annonser?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vilda-hilda
0

Skulle om jag kunnat men kan bara hjälpa dig o Putta.

Älskar dessa spräckliga saker.

Nalle

Gullimat
0

Kan bara putta till dom fina tigrarna, och alla dom andra Ikeakisarna

Debattia
0

Tack för puttarna !Dom behövs!!! Hoppas nu den ena Ikeakatten går att få in i transportburen i kväll så han kan bli kastrerad i morgon..Hoppas här finns någon som kan hjälpa till!!!!!!!!

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för hjälp!!

Debattia

Debattia
0

En sista april putt för hjälp till kissarna!!!!

Debattia

Ankie
0

puttar denna med :)

Debattia
0

Det får bli en kvällsputt och tack för hjälpen  ni som hjälper till och puttar!!!

Debattia

Gullimat
0

en första maj putt

Lena
0

Vilken besvärligt situation för dessa IKEA katter. Bra gjort av tjejjen att engagera sig. Nu gäller det att hitta lämpliga stödhem. Problemet här på sajten är ju att de flesta av oss redan har huset fullt. Vi skulle behöva rekrytera nya stödhem även på andra sajter.

En artikel om vad det innebär att vara stödhem hade varit till stor hjälp. Den kunde vi publicera här på Hittekatter, Katter iFokus samt kanske även på några andra iFokus sajter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Ett av problemen är också att kommunjägaren kan komma hem till mig vilken dag som helst med en infångad katt.Jag tittar varje dag jag kommer hem från jobbet om där står någon bur med en nykastrerad katt i. För jag har enbart tillfälliga platser för dem så det är verkligen akut. Finns någon som känner för att även stödja dem ekonomiskt så sätt gärna in en slant på Pälsbollskontot i Helsingborg. Det är mycket lättare kastrera dem direkt när dom blivit infångade och det är också ett av alternativen till att dom ska kunna leva vidare och få bra liv. Dom är skyggisar men det brukar bli bra katter av dem med.

Debattia

Debattia
0

Har fortfarande ett litet hopp att någon tittar in här som vill hjälpa och ta hand om en Ikeakisse…

Debattia

Gullimat
0

Puttar så tråden ligger framme

Debattia
0

I morse ringde dom från Din veterinär och kommunskytten var där och lämnade in en katt..Skrev fel i förra tråden, det är inte kommunskytten som kommer hem till mig med katterna.

Jag behöver nu all hjälp jag kan få med dessa kissemissar !!!!!

Debattia

Debattia
0

Om någon känner ni har lust och tid får ni gärna hjälpa mig och sätta ut detta anrop på fler sajter !!

Jag har en dator som går efter golvdraget, den lägger av med jämna mellanrum och tiden  som saknas för mig !!!!!!

Debattia

Debattia
0

Pm:a mig i så fall så kan ni få min mailadress !!!!

Debattia

Debattia
0

Nu är katten hemma hos mig. Det var en högdräktig hona som dom tog abort på. helsvart med lite vitt under hakan. Jätterädd…

Debattia

Josefa
0

Högdräktig? Och så tog de ihjäl ungarna?

Alexej
0

Hoppas du hittar snart ett hem för henne och för alla andra där!

#41 Det är veterinären som gör en bedömning om abort.

Josefa
0

Din Veterinär kastrerade en gång en hona som var så högdräktig att hennes ungar fick avlivas med spruta. DET tycker inte jag är etiskt försvarbart. Visst honan överlevde, men hur f*n mådde hon?

martdat
0

#43 hua,, nej det skulle inte jag vilja heller,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

#43 vad pratar du om????

Josefa
0

Jag pratar om att när kommunen i samarbete med en  kattförening plockade in katter från en koloni här i Helsingborg, så beordade människan från kattföreningen som höll i det hela att ALLA katterna skulle kastreras. De visste om att ett par av honorna var väääldigt dräktiga, för det hade jag personligen talat om för dem, men höll fast vid att allt skulle kastreras.

Den sista honan som gick i fällan vid det tillfället hade bara någon dag kvar till förlossningen. När vi var och hämtade honan sa veterinären att hon hade haft 6 fullgångna ungar, som hade fått avlivats med spruta, så de hade inte behövt lida. FY FAN säger jag bara. Och det var en förening som säger att de aldrig avlivar friska djur.

Sen stoppade kommunen intagningarna av katterna över sommarhalvåret för att inte honor som ev hade ungar skulle gå i fällorna.

Alexej
0

#46 Trodde du menar mig och "min" veterinär.

Josefa
0

Jaha. Din Veterinär heter en klinik här.

Gullimat
0

Den kattföreningen skulle man vilja veta namnet på

Hagaveterinären kastrerar inte högdräktiga honor, iallafall vad jag vet.

Debattia
0

Det är inte lätt det här med kattproblematiken.. Här är en vuxen katt räddad, och kastrerad,klar för ett hem och förhoppningsvis en bra framtid. Var skulle denna kattfamilj ha kunnat komma ,det finns ju hittills ingen som kan hjälpa mig  ta in enbart en katt , hur då en hel familj?? Jag har redan tagit hand om en hona som fött fyra kattungar och jag kan tyvärr inte ta  en familj till.

Hade hon fött på parkeringen hade här blivit fler katter ,då ungarna också växt upp och förökat sig samt vet man inte vad som hade hänt kattungarna på Ikeas parkering???

Hoppas någon kan ställa upp och hjälpa mig med dessa kissemissar!!!

Debattia

Debattia
0

Någon som kan räcka ut sin hand för dessa kissar????

Debattia

Gullimat
0

Finns det inte någon som kan ta in en dräktig hona som kan hjälpa dig, har funnits några som erbjudit sig tidigare på sajten

Debattia
0

Vet inte var de har tagit vägen ??Dom kollar nog inte denna tråden???

Debattia

Vargtassen
0

Putt

Gullimat
0

Puttar för hjälp med ev. dräktiga honor

Alexej
0

Kan inte Ikea bidra med lite pengar för att få bort katterna?

Debattia
0

Har bett dom vänta nu för ifall det finns en hona som fått ungar och kommunjägaren tar in den till vetten så ligger ju ungarna och svälter ihjäl.

Debattia