Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

säger bara
djurpolise i sverige en egen myndighet där folk som älskar djur jobbar för djuren så behöver inte vanliga polisen bli besvärade , det verkar mest som besvär för dom
Lilla, lilla kisse

stackars lilla kisse.

Jag finner helt enkelt inga ord….mer än att jag önskar att misse sover i ro…R.i.P..

Och kommentarerna se´n, hemska beskrivningar ….. 
Ja, så sorgligt. Jag vet, att om man ska skjuta en katt, så är detta helt prosaiskt, den säkraste metoden för att undvika skadeskjutning. Nu vet vi ju inte om det har gått till exakt så. För skjuter man på detta vis på rätt håll, så finns ingen risk att katten överlever och den dör på fläcken. MEn det estetiska i det hela tycker jag är helt fel. Och vi vet ju inte, om den lille dog med en gång, eller om de bara sköt och gick därifrån utan att kontrollera. Hur som helst, man lämnar inte en sån sak öppen i skogen. HAr man avlivat på det sätter, så får man åtminstone se till, att gömma undan den lilla kroppen så folk inte ser det. det ser fruktansvärt illa ut. Ger väldigt dålig smak och ger en skamfläck för jägarkåren. OBservera, jag skulle aldrig kunna göra så bara så att ni vet. Ok, om en katt blivit påkörd och jag händelsevis skulle ha tillgång till gevär, det är en annan sak.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....