Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1816 ggr
russin
0

Amma sökes i Östergötland

troligtvis kommer en amma behövs till 3 småttingar som föddes imorse om inte mammakatt helt plötsligt ändrar sig och vill ta hand om dom - men just nu vill hon inte. Pia är på väg till hemmet där kattan fins och ska kolla läget då kattmamman ev inte mår bra.

Om det nu inte går att få mammakatt att ta tills sig ungarna så blir det antingen att vi får ta dom och handmata eller oxå att vi hittar en extramamma vilket vore det bästa - så därför undrar jag nu ut om någon ev vet om någon som kan ta några fler bebisar ?

Naquita
0

vart ligger östergötland?Skäms

russin
0

Linköping - Norrköping mm

Naquita
0

okej:) har ju 2 kattmammor härnere men det är ju en bit:(

russin
0

Ja du bor väl i Skåne eller ?

Mammakatt är på väg till veterinären nu - hon mår inte riktigt bra. Stödhemmet tar hand om kattungarna så länge och matar, så får vi se om mammakatt tar emot dom om och när hon mår bättre - annars letar vi extramamma för fullt.

Naquita
0

nee jag bor fortfarande i blekinge=)

Ankie
0
russin
0

#6 lite långt bara - över 30 mil till Göteborg Rynkar på näsan

russin
0

Det visade sig att mammakatten hade en unge kvar i magen, så inte underligt hon inte mådde braRynkar på näsan. Hon skulle opereras under kvällen, så förhoppningsvis kommer hon må bättre senare och ta tills sig sina levande ungar. Håll en tumme alla är ni snälla, så bebisarna får sin mamma åter och vid bättre mående:)

Josefa
0

Håller alla tummar jag har. Och lite till.

tervmatte
0

Stackars mamma… Ungen var död förmodar jag Gråter

Gullimat
0

Vilken tur att hon inte var ute

russin
0

Tack alla. Jo jag misstänker att ungen är/var död. Jag har inte fått den sena rapporten än, men det är Pia och en till från 9 Liv som är iväg med mammakatt till veterinären - men Pias internet fungerar inte så därför har vi haft telefonkontakt så jag kunde börja söka efter en ev amma här. Jag vet mer imorgon om hur läget är för mammakatt, men jag hoppas verkligen hon ska må mycket bättre då.

Cindy
0

Hujedamej, håller tummarna för att allt går bra!

Vänliga hälsningar
Cindy

pia-app
0

mammakatt opererades i Linköping vid 21 i går kväll. Veterinären ringde vid 22 och berättade att kattungen levde. Den kom alltså mer än 12 timmar efter dom andra. Stödhemmet var och hämtade den för matning i natt. Vi får hämta kattmamma nu på förmiddagen och då ska vi se om hon orkar ta till sig sina ungar.

Mycket bra bemötande av Valla djurskjukhus både vad gäller att få tid snabbt och ett humant pris.

Kommer med ytterligare rapport senare.

Pia

Josefa
0

Skönt med lite glada nyheter efter allt elände. Det kommer nog att gå bra nu, om mamman bara får hämta andan lite.

pia-app
0

Josefa jag har skickat ett pm till dig , Snälla svara så fort du kan.

Pia

Naquita
0

som sagt har 2 mammakatter här i värsta fall, om mamman vägrar ta hand om dom. Ester och maja har 3 kattungar var på 8 dagar och sköter dom exemplariskt. men det är nog för långt för de små att åka:(

Josefa
0

Har svarat.

pia-app
0

putt finns det ingen hona som ev kan vara reservmamma

Cindy
0

En tanke bara… Jag planerar att åka tåg till Ronnyby för att hämta Ester med barn på torsdag (inte spikat än). Skulle ev kunna plocka upp dessa småttingar på vägen tillbaka till Stockholm om det behövs och vore lämpligt.

Vänliga hälsningar
Cindy

Naquita
0

#20 de vore ju toppen. kan du ta med dig en till hona som ska upp? jag jobbar i helgen men imorgon och torsdag samt måndag är jag hemma

Cindy
0

#21 Det kan jag absolut! Har bara en stor transportbur men transportväskor också, är det hona m kull det med eller duger väskan?

Vänliga hälsningar
Cindy

Sidentass
0

Men då förstår man ju varför mamman inte orkade ta sig an sina små..när de var en liten till påväg..så skönt att det ordnat sig såhär långt..:-)

LaSadie
0

Det finns en uppfödare på Svenska katter kattforum som har en kattunge i kullen och har alltså en hona som kan agera amma (antar jag fortfarande). Hon bor i Stockholm, ni kan ju alltid fråga… http://www.snowtoddler.com/index.html

vilda-hilda
0

Nåt´nytt om mamma katt?

Nalle

russin
0

Jag fick precis lägesrapport via telefon, för ungarna åkte till mammakatt för några timmar sedan och hon har börjat tvätta på dom lite och hon ligger hos dom. Nu hoppas vi mjölken ska rinna till ordentligt oxå, men än får dom  käka ur flaska vid sidan om - men det verkar hoppfullt:)

Tyvärr har två ungar gått bort. En va jättesvag redan igår och avled inatt och en andra blev väldigt snabbt svag imorse och avled bara en kort stund senare. Det är de naturligt födda som blivit dåliga, medan den som togs ut med kejsarsnitt är superpigg och äter som en liten häst så den har jag gott hopp om. Hoppas även den sista som föddes naturligt ska klara sig, men även den är sämre på att äta och är mindre livlig, så vi får se hur det går.

Det är gott hopp om mammakatt att hon ska få till mammarollen ordentligt i alla fall och det är super.

vilda-hilda
0

Både tråkigt och trevlig då.

Hoppas att

det går bra lilla mamma då och dom 2 återstående missarna.

Nalle