Vi bygger ett djurhem själva! Del 3
På sajten gemensam styrka kan du nu vara med och rösta på idén "Vi bygger ett djurhem själva".
Här kan du rösta fram idén samt läsa mera om den!
Vi har nu röstat här på sajten sedan den 1/4 på Göteborgs Katthems utmärkta idé. När vi började rösta låg idén på 18:de plats, nu ligger den på 2:a plats. Tidvis har den även legat etta. Omröstningen pågår tom den 30/4. Därefter kommer en jury välja ut vilka av de 20 ideer som placerat sig på Topp 20 som går vidare och får pris. 1:a pris är 100.000:-.
Du kan även bli medlem på Vi bygger ett djurhem självas egen Facebooksida.
PS! Startar en ny tråd, den 3:e i ordningen då de första två blivit så väldigt långa och lite svåra att öppna. Här är länken till den första tråden och här är länken till den andra tråden om du vill läsa vad som skrivits där.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu går vi in i slutspruten. 6 dagar kvar att rösta. I skrivande stund ligger idén "Vi bygger ett djurhem själva" på andra plats. Det skiljer 119 röster till ettan Rättvisemärkt.
Det gäller med andra ord att vi ligger i och inte ger upp på upploppet!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Här fortsätter vi rösta varje dag! 
Gör som Kalli!

12 röster kvar upp till första platsen igen kl 19.40.
Det svänger verkligen så vi får verkligen inte glömma rösta va?
Nalle
Jag röstar som en galning! Har folk på jobb också som röstar… 
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

Nu ligger vi etta igen! 
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Visst ligger vi etta igen
men nu gäller det att se upp. Varje gång vi blir 1:a sätter nuvarande 2:an in en rusch och så säkert även denna gång. Så det gäller att alla röstar och detta dagligen nu återstående 5 dagar. Försök få med så många som möjligt, det kommer att behövas!
#7 Fortfarande etta men med en knapp ledning. Som du säger gäller det att rösta på.
Nu bara 5 dagar kvar. Så nu kämpar vi på och får med oss så många som möjligt!
röstar varje dag på denna
även min käraste gör det
Rösta för katten!!!
Vi ligger under igen. Detta lär avgöras på målsnöret. Varje röst är värdefull!
Vänner, nu måste vi börja rösta!
Rättviseförmedlingen ligger inte på latsidan.Varje gång de ligger under så får de igång sina anhängare, så även i dag. Nu behöver även vi komma igen ordentligt, bara 4,5 dagar kvar till finalen. Nu kämpar vi på!
Glöm absolut inte att rösta!!!! Du kan rösta en gång per dag och det är helt gratis!
4 dagar kvar att rösta!
Vi ligger fortfarande efter, cirka 225 röster. Nu måste vi alla rösta och stödja djurens väl!
Alla ni som har en Facebook sida, gå med i vår kampanjsida där och sprida vidare budskapet bland dina andra facebookvänner. Det är det snabbaste sättet att ragga röster. :)
http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Vi-bygger-ett-djurhem-SJALVA/106601166040802
Man kan även blogga eller skriva i andra forum för att uppmärksamma vår tävlingsbidrag.
Tack för hjälpen!
Ja alla forum är bra - behöver inte vara katt/djurrelaterat, oftast finns ju en avdelning för småprat el dyl. (Nja "alla" är inte bra förresten, vissa uppmärksammar fel bidrag s a s …)
Heja heja, klättrar uppåt igen - skiljer 130 röster!

Bara 2:a! heja heja rösta på!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Själv röstat varje dag från den dag jag fick reda på det.
Rösta, rösta, rösta!
Djurhemskampanj, jag har skickat PM till dig.
Nu är goda råd dyra! Vi ligger under med drygt 280 röster.
Som Lena skriver, nu gäller det att rösta. Vi kan om vi vill!
Nu bara 3 dagar kvar att rösta!
Nu gäller det att spurta!
Rösta och få med så många som möjligt att rösta för förslagen för djurens väl! Du kan rösta samtidigt på flera av dessa förslag. Våra röster behövs mer än någonsin!
Okej, 200 rösters ledning, kom igen! Tjata på alla du känner i tre dagar till! Vi tar detta för katternas skull!
Och som annebeate säger - rösta för djuren, det finns fler förslag som behöver lite klick!
Såg just att vår konkurrent har skaffat sig försprång med drygt 300 röster! :(
Rösta på för allt vad kung och fosterland heter är vad som gäller!
Nu är det slutspurt!
Vi måste rösta och få andra att rösta. Vi är så många och måste visa vår styrka för djurens väl! Rösta samtidigt även på andra djurförslag.
Några av Michael Jackson fansen röstar också, men tyvärr inte alla 11 miljoner som finns på facebook.
Voted and I will continue voting
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Glöm inte att rösta varje dag! Nu gäller det!

Hallå!!!!!!!!!!!
Somnat in???????
MÅSTE VINNA !!!!!!
RÖSTA
Nalle
NU BARA TVÅ DAGAR KVAR!
NU GÖR VI VÅRT YTTERSTA !
RÖSTA OCH SPRID BUDSKAPET OCH VISA ATT VI VERKLIGEN KÄMPAR FÖR VÅR SAK, ALLT FÖR DJURENS BÄSTA!
glappet blir större till ettan, jag röstar varje dag å delar på face men frågan är om alla mina 400 vänner röstar det tror jag inte :(
Imorgon kommer Metro att skriva lite om vår tävlingsbidrag… bättre sent än aldrig ;)
Super bra! Förhoppningsvis kommer många att rösta!

Putt
20.49 röstade jag idag. Komihåg till imorgon! 
Men det gäller inte att bli ettan. Juryn kommer att välja ett bidrag på de som ligger bland de 20 mest röstade idéer.
Vi har varit bra och fått hitills nästan 23 000 röster. Bara det är fantastiskt.
Sedan är det upp till juryn att välja. Jag tror de är lite åt det intellektuella hållet och kommer därför kanske inte välja ett katthem men vem vet.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Så bra att Metro kommer att skriva om vårt bidrag i morgon!
Det kan ge en hel del röster.
Jag håller med att att det är fantastiskt att förslaget fått så många röster.
Trots det tycker jag att vi ska ligga i och visa hur starkt intresset för våra djur är i vårt land. Djuren förtjänar det och det kan ha betydelse när det gäller för juryn att välja bidrag.
aha ja där ser man då man inte läser allt, jag trodde det var ettan som vann ja :)
Vad bra att Metro kommer att skriva om "oss". Kan säkert ge en hel del så här i elfte timmen!
Topp med Metro-bidrag. Äntligen!!
Alla är förhoppningsvis medvetna om att tävlingen pågår till och med
LÖRDAG 1 MAJ KL 21.00. (Det sägs på tävlingssidan.)
Började själv efter kl 21.00 så har bara fredag kväll/natt kvar men ALLA ANDRA TIDIGARE RÖSTARE - KÖR. Såklart att det är en jury i slutänden men svårt nog för djurhemmet att utses som vinnare, ÄVEN om etta, kan misstänkas. Så kör!
Och igen, jaaa, helt fantastiskt med uppslutningen kring djurhemmet - över 23000 röster. VI KAN!!
Nu satsar vi stenhårt och jobbar på allt vad vi kan för att djurhemsförslaget till slut ska stå som vinnare. Denna målsättning måste vi självfallet ha och tro på!

RÖSTA!
Japp nu kör vi järnet det här sista dygnet!
Metro:
"SVERIGE SAKNAR PROFFSIGA DJURHEM"
Miranda Oude Tanke på Göteborgs katthjälp, som i dag tävlar sista dagen i kampen om 100 000 kronor från fackförbundet GS - mot hårdaste konkurrenten Rättvise förmedlingen. Vad vill ni använda pengarna till?
- Vi ska bygga en hemsida. Hundratusen är ju för lite för att starta ett helt djurhem, som vi egentligen vill. Men vi har märkt att folk är mer villiga att skänka pengar om verksamheten är etablerad och det hoppas vi att den kan bli genom
en bra hemsida.
Vad gör ni i dag?
- Vi tar emot hemlösa katter och omplacerar dem. Men det saknas
proffsiga djurhem i Sverige. Vilka djur är det som behöver
den här hjälpen? - Till exempel hundar
som omhändertas av myndigheter. I dag ska polisen ta hand om dem och ge dem ett nytt hem men polisen har problem.
De säger själva att saknar pengar och kunskap och ibland måste hundar avlivas för de inte hittar platser.
Vi kan ta hand om de hundarna om vi vinner. Ni har 22 500 röster och ligger tvåa - vad tror du om chanserna?
- Jag är glad bara vi blir bland de fem bästa och får hjälp att starta
vår verksamhet.
MOA KÄRNSTRAND
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#42 Bra att det blev en artikel i Metro. :)
Ja nu sjunger omröstningen på sista versen. "Vi" ligger tvåa igen med ett avstånd till ettan på drygt 100 röster.

Får inte rösta igen förrän efter 19, men DÅ!!
Medarbetare Hittekatter iFokus
röstar både hemma och på jobbet, varje dag såklart :)
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Ser att vår konkurrent har dragit ifrån något alldeles förskräckligt under dagen. Nu skiljer det flera hundra röster. :(
Det märkliga är att jag kunde rösta i morse och nu i kväll också från samma dator?! Dygnsintervallet har tydligen inte funkat helt de senaste dagarna…
För mig har det inte gått att rösta förrän nyss för det blev senare igårkväll.Inte många minuter kvar nu till final.

Vi har 4 datorer här hemma men endast en kan rösta per dygn. Det har nog med att vi har samma IP-adress.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Vinnaren presenteras 1 juni, spännande!

men nu är tävlingen avslutat, men jag kunde rösta ändå,, skumt,,, men hoppas juryn väljer oss ändå, fasst vi kom tvåa.,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, det är nog ip-adressen. Jag försökte att rösta via 2 datorer på jobb, för att se om alla på kontoret kunde rösta, men det gick inte. Jag har röstat en gång på jobb och en gång hemma. Ja, per dag då, alltså…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

Skall det bli final nu med en jury-omröstning? (Har inte läst på reglerna så bra)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#54 Ja det är en jury som ska utse vinnaren bland de 20 som fått flest röster. 5 bidrag kommer att få någon form av pris, ettan får 100.000 kr. Resultatet kommer att presenteras via Webbtv på Gemensam Styrkas sajt.