Inte bara katter på rymmen!
I måndagskväll hittades en häst utanför en bygdegård i Naum (Västa Götaland). Igår (fredag) hade fortfarande ingen ägare hört av sig. Den har inget frysmärke - tatuerad ID-nummer. Hästen är en nordsvensk unghäst.
Som hästägare är man skyldig att se efter sin häst minst en gång om dagen-också om den står på sommarbete.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Oj! Har man kontaktat de gårdar i närheten? Eller kanske något rasförbund, i detta fall då nordsvensk (om det är en travare?)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Oj det var skumt! Är det inte lag på att hästar ska vara ID-märkta?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#2 Jo jag har för mig det, fast vad det gäller unghästar så tror jag man får vänta ett tag, de ska inte idmärkas så fort de är födda iaf.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Polisem letar ägaren överallt, har stått i tidningen hela tiden med bild av hästen osv. Den måste ju kommer från en gård i närheten. Ingen häst kan promenera osynlig långa vägar. Men som skrivit, igår hade ingen ägare hört av sig efter 4 dagar.
Poisen har ingen chipläsare….
Måste kolla upp det. Trodde alla polisstationer har chipläsare.
Hästen ska nu till chipkollas av en veterinär.
Hästen har en ny grimma och bra hovar, så en ägare har den…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus