Vi bygger ett djurhem själva! Del 2
På sajten gemensam styrka kan du nu vara med och rösta på idén "Vi bygger ett djurhem själva".
Här kan du rösta fram idén samt läsa mera om den!
Vi har nu röstat här på sajten sedan den 1/4 på Göteborgs Katthems utmärkta idé. När vi började rösta låg idén på 18:de plats nu ligger den på 2:a plats.
Du kan även bli medlem på Vi bygger ett djurhem självas egen Facebooksida.
PS! Startar en ny tråd då den första blivit så väldigt lång och lite svår att öppna. Här är länken till den första tråden om du vill läsa vad som skrivits där.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Då fortsätter vi att rösta och sprider budskapet!
Absolut! Skam den som ger sig!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Just nu skiljer det 298 röster mellan idén (Rättvisemärkt) som ligger etta och "oss".
Idén som tidigare låg trea har diskvalificerats pga att det fuskröstades. Det är med andra ord bäst att köra med rena kort.
Nu fortsätter vi att rösta och detta dagligen.
Precis som Lena skriver kör vi med rena kort. Så trist att fusk förekommit.

Dagens röstning är gjord!

röstar dagligen och skickat till alla jag har kontakt med
Djurvänner, nu röstar vi alla, avståndet är litet nu till 1:an 53 röster!

Vi leder!

Nu gäller det att hålla 1:a-platsen i 17 dagar…lyckas vi med det??

Någon som förstår varför plats 3 är helt borta? Det hade väl räckt att ta bort idén och låta platsen vara kvar?
Vi får helt enkelt fortsätta att rösta, uppmuntra andra att rösta och hoppas på det bästa. Sen får vi stå över Rättviseförmedlingens "smutskastning". Må bästa bidrag vinna. :)

Just det! Fast nu ligger vi en röst efter igen…kämpa på
Det viktiga är ju att ha kvar en av de 20 första platserna, och det ska nog lyckas - men det som återstår sedan är att visa bra sportsmanship och inte förfalla till gnäll och gnöl för att andra inte kan visa lika god stil….. *fniss* var jag llite lätt ironisk nu???
Nej men ärligt talat så ska vi också slipa geniknölarna och se om vi kommer på mer idéer och bra kompletteringar av Katthjälpens grundidé! Vi ska visa att vi är ett gäng kattvänner landet över som GEMENSAMT och med STYRKA kan gå in för att stötta och hjälpa denna idé att förverkligas!
Trots allt så är det en jury som ska fälla sista utslaget! Vilka sitter i denna jury? Hur kan vi förbättra materialet, utöka eller komplettera, så att det faller dem ännu mer i smaken? Har idén några "lösa trådar" som behöver knytas in? Vad skulle kunna ställa till problem i genomförandet? Vilka svaga punkter finns och hur tacklar man dem? Vilka suveräna lösningar finns det, och hur sprider och delar man med sig av dem?
För trots allt har hela KattSVerige visat, först med bara skapandet av en sajt som HitteKatter iFokus - sedan med den otroliga hjälpen till katthemmet Kompis, och nu detta: Att man kan bygga en demokratisk och stödjande enighet ifråga om kollektivt handlande för en socialt och samhälleligt genomslagskraftig idé! Och detta på ett sätt som jag tror inte funnits sedan Erlanders dagar?! *kattleende*
Förslaget ledde en liten stund - rösträkningen släpar lite ibland. Men etta eller tvåa just nu är kanske inte det allra viktigaste - det viktigaste är att fortsätta finslipa tävlingsbidraget till att bli den VASSASTE OCH BÄSTA IDÈN!!!! Go for it!
Mew2
Min uppfattning är att vi ska kämpa för att gå in som 1:a i finalen. Detta ger en oerhörd styrka. Detta är ett mycket bra bidrag till gagn för djuren. Som arrangören själv skriver på nätet " Flest röster har störst chans att vinna" Det är svårt att gå förbi ett förslag som allmänheten verkligen gillat.
Så kämpa på, rösta dagligen och sprid budskapet!
Spännande "vi" ligger och svänger mellan första och andra plats. :)
Vi ska sluta skriva vi mellan citattecken :) Det är nämligen VI alla som kommer att se till att djurhemmet blir av genom GEMENSAM STYRKA!
Nu får vi inte ligga på latsidan, fortsätta rösta, djuren har fått vänta alldeles för länge!
Skulle gärna se 100 000 röster, en för varje hemlös katt!

varge morgon röstar jag,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
VI. VI. VI. Vi alla - det känns så skönt att se! Tack Kampanjgänget och katthjälpen för det!
Jag tror att hittekatt-folket är en riktigt mäktig grupp, när det kommer till kritan! Envis, engagerad och vana att kämpa i motvind…
Här röstas på alla tänkbara fronter och tjatas på jobbet. 10 000 röster borde väl vara fullt möjligt ändå, med de veckor som är kvar?
Håller tummar och tassar - just nu här på morgonsidan leder katthemsidén med 10 röster!
Mew2
Ännu en dag för röstning.
Vi ligger efter några röster nu så vi fortsätter med vår dagliga röstning och gör allt för att få alltfler att rösta på detta utomordentliga förslag, allt för djurens väl!
Jag kan inte få fram sidan. När den har laddats upp så står det "Klar" längst ner i vänstra hörnet i listen, men jag får en helt blank sida… Undrar om någon annan råkat ut för samma sak?
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
#20 Jag har samma problem från båda mina datorer.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Puh, hade ett intrångsförsök för en stund sedan…
Trodde det var det…

Får också bara upp en vit sida.
Har ni försökt gå in på startsidan och rösta direkt därifrån?
#24 Japp det fungerar inte det heller 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
24 och 25.
Länken fungerade nu om än lite segt.Kunde rösta tryckte på uppdatera under visa på min dator först.
Funkar inte… #26 Om du ska uppdatera i fortsättningen så trycker du på "F5"-knappen. Tack, jag ska gå in där direkt…
Jag kommer inte heller in där
Fortfarande inte jag heller (går alltid in direkt på startsidan). Först blankt, sen 504, och vid försök till uppdatering 502 "Bad Gateway". Bara att kämpa på då …
Grrr… Jag lyckades rösta för vargarna idag men för katterna går det inte! Åh, så irriterande nu när det ligger och svänger så mellan de olika förslagen! Klart man helst ser att VI går in som etta… 
Går det att rösta på de andra förslagen?
Jag lyckades rösta på andra förslag innan, det var bara djurhemmet som inte fungerade. Typiskt. Nu verkar ingenting fungera…

funkar inte för mig helelr, har försökt sen i morse,,,,
Vi mailade Gemensamstyrka.se angående problemet med hemsidan och fick följande svar:
"Just nu har vi lite tekniska problem på sajten och vi jobbar för fullt på att lösa detta. Detta gäller alla, så det är ingen som har möjlighet att rösta just nu. Vi jobbar för fullt och hoppas hitta en lösning så fort som möjligt."
Kolla gärna igen ikväll! :)

skönt det i allafall, hehe

fin sjat med enorma driftproblem kan man säga , inte första gången den jäklas för mig
Nu kan vi rösta igen!
Nu sätter vi igång och tar in försprånget! 

Hmmm…jag kommer fortfarande inte in
Nu fungerar det i alla fall. Just nu skiljer det 9 röster mellan oss och ettan.
Nu när jag gick in och röstade så stod vi på 1:a plats med 7682 röster.
När jag scrollade ner så står vi på 2:a plats med 7676 röster och 1:a platsen har bara 7674 röster… Hmmm… Men, enligt rösterna så leder vi ändå…
Nu leder vi med 38 röster…! 

Leder fortfarande
Kom just på en tanke när jag var inne och kollade ställningen: Skulle kommentarerna (i marginalen på idésidan) kunna hjälpa juryn när det är dags att välja?
Kanske? Kanske inte? Jag tror i alla fall inte att det skadar med många positiva kommentarer från många av dem som stöttar…
Själv håller jag inte till på facebook men ni som gör kanske ska skriva lite bra kommentarer?
Fortfarande 1:a!
Nu fortsätter vi rösta och stärker avståndet till 2:an eller hur!
8446 röster och alltjämnt etta! Jättekul!
8654 och fortsatt etta! Växer! Topp! Måste vänta en kvart själv …
Nu är det 8718 röster och en fortsatt första placering! :)
Vi kämpar vidare och röstar på! Sprid budskapet. Vi ska vinna!
Hjälp, vad är detta? Kl 13.00 låg vi etta med 293 rösters försprång, och NU är vi plötsligt 2:a och ligger efter med 66 röster.
#50 Rättviseförmedlingen påminde deras 10 000 Facebook medlemmar att rösta…
#50 Det är en riktig strid detta med andra ord! Men vi får kämpa vidare med vårt röstande!
ok, det blir att mobilisera släkt i usa och vänner i indien också då. Grrrrr! Bara så himla svårt att förklara på engelska. Sajten borde finnas i översättning!
Hur länger håller omröstningen på? (har röstat)
/Alexandra
#53 april månad ut, alltså 14 dgr till. 
#52 Har inte google en translator som man kan använda sig av? Att om du skickar länken genom google eller något sådant så översätter den så gott det går på engelska eller vissa andra språk. Kanske kan hjälpa lite för att samla röster?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
jag har röstat
Det går att rösta !
Nu ligger vi efter med 8 röster så vi måste få än flera att rösta. Sprid budskapet och att man kan rösta dagligen. Vi ger oss inte!
Vi är 1:a igen. Fenomenal upphämtning!
#55 Jag fixade det ändå (Google-översättningar blir rena farsen). Kort förklaring bara, och så "gör nu som jag säger", punkt
- men det ÄR katt/djurvänner så inget "fusk" med det.
Vi är fortfarande 1:a med 30 rösters försprång.
men detta kan snabbt inhämtas av 2:an, det såg vi i går. Så rösta på och försök få så många som möjligt att rösta och detta dagligen. Nu är det "bara" 14 dagar kvar till finalen så nu får vi kämpa på allt vad vi orkar!

Fortfarande etta! Nu får vi jobba på för att bevara den ledande positionen och inte glömma bort att rösta en gång om dagen!
Vad är detta? 2:an snart ikapp oss! Sammanställningen i topplistan missvisande bra för oss. Vi får vi inte ligga på latsidan nu i helgen eller hur.
Så rösta på och sprid budskapet. Detta ska vi bara klara!
Tack igen alla som röstar! 
Vi hoppas att vi på framtiden även kan driva en mobil klinik.
I första hand för att kunna utföra enklare behandlingar på djur som annars inte skulle komma till veterinär pga. till exempel dålig ekonomi hos ägaren. Rådgivning som förebygger att djur blir sjuka är en annan viktig sak som kan bedrivas i den mobila kliniken.
Vi röstar så mycket vi bara kan 
#63 En mycket bra idé!
Har nu gett dagens röst! Såg att vi i skrivande stund leder med 190 röster. 10213 röster mot tvåans 10023.
Vis av erfarenheten vet vi dock att det där kan ändra sig ganska snabbt…. Vi får med andra ord inte ligga på latsidan.
Nu ligger vi ETTA!! 102.722 RÖSTER!!
#66 Vi har legat 1:a ett tag nu. Jag önskar det var så många röster
Vi har nu nästan 10 300 röster. Noterat att sista halvtimmen har det kommit in påfallande många röster på 2:an. Vi får rösta på och sprida budskapet! Som Lena skrev "vi får inte ligga på latsidan"
#67 va? är antalet röster för alla förslag? det trode då inte jag!
*måste in och kolla*
#67 neeej,fy va tröt jag är..nu såg jag…10.277st röster har vi
#69. Topplistan är inte riktigt uppdaterad så man får passa på och se hur många röster respektive förslag fått när det röstas på vårt respektive förslaget på plats 2 . Då anges det aktuella röstetalet.

Röstar varje dag och har även skrivit till utlandet och spritt budskapet till alla möjliga. 20 000 röster, vad sägs om att sträva dit och lite till.
2:an närmar sig oss. Vi behöver mer än någonsin rösta på djurhemsförslaget och därigenom visa vårt stöd för djuren. Ständigt, så även i dag har vi via Naquita fått bevis på hur grym människan kan vara mot ett oskyldigt litet djur.
Alltså, detta är SÅ spännande! Ja, röstningen då alltså…
Djurvänner, rösta på, 2:an kommer allt närmre!
Ännu en dag för röstning.
Varje röst är så värdefull och 1:a platsen ständigt hotad.
En röst för djurens väl behövs mer än någonsin. Försök få alltfler att dagligen rösta.

Jag vet inte om det redan är skrivet, jag orkar verkligen inte sitta och läsa igenom heeela tråden… Men jag hra en undran:
Hur är det tänkt att finansiera detta djurhem? Uppbyggnad, utveckling och löpande kostnader? 100 000 är en bra start, men det kommer inte räcka nån vart i ett sådant här enormt projekt. Och vad händer när dessa 100 000 tar slut?
Grejen med tävlingen är att man kommer med bra idéer som kan bli verklighet genom GEMENSAM STYRKA.
Som vi skriver på vår idésida är tanken att alla ska kunna lämna ett bidrag som skall gå till att förverkliga och driva djurhemmet och att man kan bidra i olika former genom att lämna pengar, material, tjänster eller kunskap.
Ingen ska dock behöva ligga ute med sitt bidrag tills vi vet att vi har samlat in tillräckligt med resurser för att kunna göra djurhemmet till en verklighet. Detta har vi tänkt göra genom att först bygga djurhemmet virtuellt: En hemsida ska skapas där man kan skänka en virtuell slant, material eller kunskap. Bidragsgivaren förbinder sig dock att lösa in sin virtuella gåva med verkliga medel så fort de virtuella resurserna är tillräckliga för att börja bygga i verkligheten. Tills dess kan man på hemsidan följa hur stora medel som har samlats in genom att se hur arbetet med att bygga djurhemmet fortskrider, virtuellt.
#77 Fungerar det där virtuella i praktiken också? För många kan säkert tänka sig sk'nka pengar men när det väl sedan gäller så kanske en viss % av alla dessa drar sig ur, eller blir man lagligt bunden på något sätt att skänka det man virtuellt redan skänkt?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tack för svar!
Jag hoppas innerligt att idén blir verklighet och att det fungerar fortsättningsvis också, att verksamheten verkligen kan drivas. Det är ju mycket med pengar, tillstånd hit och dit, och att det verkligen kommer finnas tillräckligt med personal. Djurhemmen har redan idag svårt med personal många gånger, tyvärr…
Jag fortsätter att rösta, och hoppas att idén blir en fungerande verklighet!

märkligt att dom får in flera 100 röster på nån timme , pang sen massor med röster
De har en facebooksida med 10 000 medlemmar och de har uppmanat att rösta…
Vill vi stanna kvar på plats ett måste vi bli fler…
Jag försöker sprida varje dag på min fb-sida och att de i sin tur försöker sprida.
Såg nu att vi låg under med flera hundra igen.
//Pia
#81+83 Hmm, ja, alldeles väldigt vad det sprungit iväg där; återvänt till sina universitetsjobb efter helgen m tillgång till massor av datorer kanhända … *sur*
#82 Fast såna där uppmaningssprång tyder inte på ngt riktigt engagemang ändå. Vi är enträgnare ;-), och borde en jury ta hänsyn till. Men FLER, ja. Är Djurens jurister och deras nätverk värvade?

Lagt dagens röst!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Har också lagt dagens röst. Dessvärre har vår konkurrent gått upp på första plats igen med en ledning av 448 röster.
Rättviseförmedlingens skapare och prkonsult /glömt namnet/ gör reklam i en artikel i dagens metrotidning i Göteborg. Katthjälpen skulle kunna kontakta media även dom.
Jösses, vad är reglerna egentligen för hur mycket och vad för reklam man kan göra?
Då gäller det nu att ha lite fantasi.
//Pia
Vi måste kämpa på nu!
Vi skulle också behöva komma ut ytterligare och göra reklam för djurhemsförslaget. Vi får inte ge upp inför denna anstormning. Även vi här och medlemmarna på andra kattforum är många. Förslag till reklam för förslaget bör lämpligen inte torgföras här utan förslag skickas till "Djurhemskampanj".
Nu röstar vi på, sprider budskapet och pushar här och på andra forum för förslaget.
#87 Redan gjort, ingen intresse :-S

kontakta expressen ? aftonbladet?
också gjort, ingen intresse där heller… finns det andra som vill göra ett försök är det mycket vällkommet :)
Man kanske kan kontakta någon stor blogg?

Är alla katthemsbloggar kontaktade? Och andra kattbloggar?
Nu är det 11 dagar kvar till finalen.
I går var en mörk dag när det gäller röstningen. I dag ska den bli bättre eller hur.
Vi har tagit in en del men fortfarande nästan 400 röster back så det gäller att få fler att rösta och detta dagligen. Det finns kanske någon som har möjlighet att kolla upp de förslag som kommit som inte redan är gjort, fler förslag är så välkomna.Var snälla och pusha även på denna tråden under dagligen.
Glöm inte att rösta!!!!!
Ettan drar ifrån!
Vi går framåt sakta men säkert!
Läget just nu inte alls lika hopplöst som i går.
Vi måste nu kämpa på allt vi förmår. Rösta, rösta dagligen och sprid budskapet. Vi djurvänner, som är många, ger oss aldrig. Vi ska lyckas!
Puttar för fler röster.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Djurvänner!
Har forumets aktivitet för djurhemmet avstannat? Man skulle kunna tro det med tanke på det låga intresse som funnits för denna tråd de senaste dagarna. Varför? Vi har nu en gyllende chans att visa att vi är många som vill förbättra för våra djur. Nu har vi en chans, låt oss inte försitta den. Vi klagar ständigt på våra politiker att de inget gör. Vår konkurrent ligger inte på latsidan. Det finns nu flera förslag i tävlingen som man kan rösta på samtidigt som just tar sikte på förbättring för djuren, Förslagen behöver inte i nuläget vara perfekta, se på de andra förslagen i tävlingen!
Så låt oss visa större engagemang och få in så många förslag i finalen som möjligt som tar sikte på djurens väl. Detta skulle verkligen visa juryn att frågan engagerar allmänheten.
Så rösta, rösta dagligen och sprid budskapet och pusha på tråden. Det är bara 10 dagar kvar nu!
nej då, röstar för fullt:)
Men får alltid upp:
Oops!
Du kan bara rösta på samma idé en gång per dygn.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är lätt att glömma bort att rösta dagligen när det pågår under en tid.Det är därför viktigt att denna tråd hålls levande och därmed också kan inspirera till förslag hur vi kan på olika sätt sprida budskapet. Att tråden faller ner som skett under de senaste dagarna gynnar inte djurens väl.

Kämpar på varje dag för att ha så många djurvänliga förslag som möjligt i finalen!
Ett litet tips, om man har en iphone med 3G kan man rösta en gång med den, och en gång från datorn :) Och sen kan man givetvis passa på att rösta en gång i skolan eller på jobbet med.
#99 Självklart inte, röstar VARJE dag och ligger på familj och vänner om att rösta. Hoppas djurhemmet kommer igen!
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
nej då, röstar för fullt:)
Men får alltid upp:
Oops!
Du kan bara rösta på samma idé en gång per dygn.
#100 Jag har oxå fått upp detta meddelande. Tills jag insåg att det går efter klockslaget. Jag kan bara rösta efter kl 22.00 eftersom det var vid den tiden jag gjorde det vid första röstningen.
Dagens röst avlämnad! Ser att "vi" ligger kvar på andraplatsen. Men det är inte omöjligt att knappa in på ettan.
Absolut inte omöjligt. Nu i natten skiljer bara 79 röster till nuv etta. Mot flera hundra tidigare idag. Och röstar för fullt! Heja på ni som är morgon tidiga sen. Var 24e timme alltså!
Nu är det bara 9 dagar kvar!
Låt röstningen i dag bli lika bra som i går!
Kommer inte in:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nu kom jag in igen.
#105 Jag vet men jag röstar på en del andra idéer också och alla har olika tider.

#103 Hihi, det är precis så jag gör ….
.
#110 Ja det kan vara svårt att hålla reda på tiderna för alla man röstar på…
Just nu har de fem rösters övertag… Kom igen, trägen vinner! 
Och nu leder vi igen = flest röster, visar sig bara inte riktigt. Men vi angavs som 1:a i rutan "senast röstade". 

Jäklar vad spännande det är! 

Antal röster 14494
Nu är vi 1:a
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#116 Vad bra att vi gått upp på första platsen igen! :)
När jag precis nu var inne och kollade ställningen noterade jag att Rättviseförmedlingen fick drygt 30 röster bara på några minuter. Nog blir man förvånad.
Vi får se upp nu, rösta och sprid budskapet!
Nu bara 8 dagar kvar!
Hoppas denna dag blir lika bra som gårdagen! 
Rösta, rösta dagligen och sprid budskapet. Jag hoppas också att andra djurförslag får stöd.
Nu har Rättviseförmedling gått upp i ledningen igen och leder med 183 röster! :(
Vi får fortsätta att vara lika duktiga med vår röstning!
Tog med jobbdatorn hem idag, mot mina principer, bara för att kunna rösta dubbelt. Vad gör man inte?!

Nu leder vi med 18 röster! :)
Hoppas det håller i sig!
Rösta rösta!!
#122 Vad bra! Då får vi hålla tummarna och rösta på. :)
Nu är det jämt mellan oss och Rättviseförmedlingen. Så rösta på, sprid budskapet. Stöd även andra förslag för djurens väl
Rättviseförmedlingen har under dagen, precis som tidigare då de kommit i underläge, haft en drive under dagen och ligger nu före med cirka 260 röster. Så rösta och försök få fler att rösta och detta dagligen!
Skräp också! De leder med 240 röster just nu.
ja, vi liggger tvåa, in och rösta, alla ni som inte gjort det
Maggan47 som just röstat
Nu bara 6 dagar kvar. Nu kör vi för fullt! Röstar, röstar dagligen och sprider budskapet!
Låser den här tråden och börjar på nya kula i ny tråd: Vi bygger ett djurhem själva del 3.
Vi går nu in i slutspurten - den 30/4 är omröstningens sista dag.