Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 4310 ggr
Erika91
0

"Fond" för veterinärvård?

Hej! Jag har letat runt en del här, men jag hittar inte svaret. Jag vet sedan tidigare att det finns "fonder" där man kan söka pengar för veterinärvård. Jag vet att Billy Hittekattsförening för hemlösa katter finns, men finns det någon annan för katter med hem?

Det är nemligen kommunens katt som blivit sjuk (urinsten). Kommunen ville inte betala för vården utan avliva katten. (Jag ska mejla kommunen). Då personalen där katten befinner sig är fäst vid denne betalade de tillsammans veterinärkostnaderna. Eftersom urinsten kan vara ett återkommande problem, undrar jag om det finns någon fond att söka ur om det skulle uppstå igen? Jag vet inte hur de ställer sig till att betala för en till veterinärvård, om de ställer sig negativt vill jag gärna tipsa om någon eventuell fond som finns. Jag kan själv bidra med några hundra till denne katt, men då jag är student har jag inte mycket mer över.

Tack på förhand!

Erika91
0

Tack så mycket! =)

martdat
0

chikas minesfind betalade ju för en annan ägd katt här så det kanske skulle vara något, men jag skulle hellre föreslå att de hadde en liten pott till kissen om det nu är personalen på ett boende som har honom, att de lägger en viss summa i potten, antingen i årsvis tex elr månadsvis så att det alltid finns pengar,

här i växjö har djurensvänner tidigare betalat vett vård för privata katter ibland men vet inte om det messt är lokalt här det varit, det skulle ändras med har jag hört,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Khiraz
0

nej fond vet jag inte ,men börja med att köpa ett foder som har en magnesiumhalt på 0,07-0,07 INTE högre!

våran katt murre fick urinsten 2006 och fick utav vetrinären höra att det berodde på för hög magnesiumhalt,han har INTE haft problem sedan dess!!

Erika91
0