Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2854 ggr
Ankie
1

Ja det blev operation för Rödis ändå :(

Tycker ju så himla synd om honom. Usch va jag lider med han.. Önskar att det vore jag som låg där istället å de fick skära i mig.. Ja de blev ju ett stort sår med många stygn och han tror ändå att det är cancer vet så han tog prov igen för att skicka iväg. Jag fick en chock när de visade upp såret på honom, bröt ihop fullständigt. Säkert 20 cm med stygn som ska tas om två veckor. Tratt igen då och pencillin i 14 dagar. Ja jag vill ju bara att han ska må bra och det smärtar så att se han så här.Gråter Hur länge ska man hålla på och vad är värdigt lixom, jag tänker på katten. Ja idag är ingen rolig dag och jag hoppas hoppas innerligt att Rödis blir frisk nu…

Lena
0

Men vad jobbigt att såret inte läker. Bra att veterinären tog prover på det. Vi får hoppas att det inte är så illa som veterinären befarade. Håller tummarna för det bästa!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

ja du få vänta och se…… inte mycket annat att göra……Du får väl som sagt ta ställning om två veckor. Detärsom du säger,livskvalitet som är viktigt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gullimat
0

Hoppas att operation och penicillin skall hjälpa på Rödis

Gunlog
0

Men, lille Rödis! Sådan otur! Nåja, du får trösta dig med att du kommer att bli bra nu. Du har ju en riktigt mysig "mamma" också, så hon kommer ju att överösa dig med kärlek! (Om du visar ORDENTLIGT hur synd det är om dig, och du flörtar lite, så tror jag att mamma Ankie ger dig extra gott… Flört Sch, säg inte att jag sade något)

Vi håller tummarna att det inte är något dåligt!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Ankie
0

det känns så skönt att kunna skriva av sig här, skönt med likasinnade som förstå, tack för det mina kattvänner Glad det betyder mycket

Gunlog
0

Stor kram, Ankie, och en vänlig puss på kinden… Glad

Vi är ju här för både dig och alla andra!

Det är ju därför man har gått med här. Jag har gått med för att ni verkligen förstår mig när jag skriver hur tomt det är i mitt liv att inte få ha någon katt… Hur enorm saknaden är efter mina 3 små ulle-bollar…

Vi står ju enade här inne…! Vi är i det avseendet av samma skrot och korn…

Kram till er alla, mina vänner!

anebit
0

Håller tummar och tassar för att det inte är något allvarligt med Rödis och i så fall att det går att åtgärda.

Kram till både dig och Rödis från mig , Rasmus och Pysen.  Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Förstår att det känns så svårt detta, man vill ju att dom små liven som vi älskar så högt ska få må bra..minns själv att jag tycker så inneligt synd om missarna..bara när dom ska åka in o kastreras..som är betydligt lättare egentligen..

Håller hårt i tummarna för Rödis nu…att det blir bra svar på prov också!

vilda-hilda
0

Klart att Rödis blir friskFlört.

Man för aldrig måla Fan på väggen.

Hör bara med mina tråkiga deprimerade kompisar som dödförklarar en innan man bara blivit undersökt.

Håller tummar o tassar för Rödis. Han vill ju gärna fortsätta att busa runt.

Nalle

Sidentass
0

- och hur mår Rödis-misse idag?…

Ankie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

han ligger bredvid mig nu med tratten lutande mot datorn, jag har en bärbar som jag har i knät. Det går faktiskt bra än så länge, han verkar vara trött. Han ligger bredvid mig på nätterna på kudden med tratten uppe i näsan på mig hahaha Skrattande.

Ja det är lite konstigt men jag tycker Rödis och jag har kommit varann mycket närmare nu, han är ju mycket uppe i mig han är som en hund ska vara med å titta när jag går iväg, gubben då… Han är så speciell denna katt och han har en sån charmig personlighet och han är ju så himla envis precis som matte Glad, lilla Rödis. Då denna katt kom in i våra liv så var det precis som han visste att han skulle bli räddad av oss och från den dagen han valde oss så har han varit mycket speciell. Vi var väl de enda som brydde oss om han när han blev övergiven

Gunlog
0

*NAW*, vilka vackra ord… Det kom från hjärtat… Sånt här blir jag glad av att läsa… Kram på dig Ankie…

Sidentass
0

#11 Vilken fin läsning…o så fin han är där i diskhon:-)

Hawknestgrove
0

Hoppas han har piggat på sig

Ankie
0

ja du nu är jamet här igen och krafsandet på dörren å fönstret… Glad

2 veckor går fort tröstar jag mig med

han var ju inne längre innan med allt vad det har inneburit, icke dränage och med dränage så jag intalar mig själv att denna tid kommer att gå fort

catfoot
0

Rödis hade tur att få en matte som dig Ankie..Han visste vilken familj ha skulle välja,…..Hoppas han snart kryar på sig lilla Rödiskissen..ett gäng nospussar skickar vi här i från…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Skickar också masssor av krya på dig jamisar till lille Rödis.!!

Klart han kommer igen när han blir så ompysslad…..

Han visste vad han gjorde när han ville flytta in till er,hade väl spanat ett tag vilken familj som verkade bäst att ta kontakt med..

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

vilda-hilda
0

Säger precis som föregående talare fast jag borde ha varit i bädden nu.

Rödis fixar detta.

Det bästa man kan få uppleva är när en katt väljer dig, det har ju Rödis gjort. Eller hur.

kramisar Nalle

Hawknestgrove
0

Du har ingen möjlighet att fixa ihop en bur avkompostgaller, som han kan sitta i ute nån stund? Det brukar hjälpa…..Såhan får känna vinden i öronen och lukterna……

Ankie
0

#19 näe du han blir bara tokigare av det, det kan jag lova. Vi har ju satt i sånna fönster som det är nät i å han blir alltså tokig av de han krafsar å råmar och ska ut till varje pris så jag tror att ju mindre av luft varan han känner ju lugnare blir han. Han vill ut å känna av friheten, :) pluppen dära

Hawknestgrove
0

Sicken knöl….. Här är det precis tvärtom. Det räcker med en liten stund ute, så blir det lugnt.

Debattia
0

Du får sätta på lite lugn cool musik och lite feliway så glömmer han kanske utelivet en stund.I värsta fall får du själv sjunga….Förresten så regnar det väl mest.eller snöar !

Krya på dig lilla Rödis!!!!                              

Debattia

Den skygga kattens hemsida!