Bill o Bull o brandkåren
Åter en ny upplevelse som INTE slutade med förskräckelse men som fick mitt blodtryck att stiga till oanade höjder.
Nu efteråt kan jag le och inse att min fege Bill har stigit i graderna och såg t.o.m stolt ut efteråt.(det e bara jag som ser det men det känns gott) Purr o kurr.
Torsdag 1:e april. Extraarbete, kommer hem ganska slut. Glada missar och nöjd då morgondagen e ledig. Frid råder.
"Samtalar"i vanlig ordning om kommande mys.(e de fler än jag som uppför sig så?) Duschar, med Bull som vanlig kavaljer. Han e :Hellre blöt än utan mig. Börjar steka lax. Mitt i oset ringer telefonen, en granne mittemot. Eldsvåda, tydligen i ditt hus.
Det ringer på dörren och utanför står en brandman och DÅ känner jag lukten.Han rusar in o jag efter. Det luktar rök! Min lax??? NEJ! Det osar och luktar bränt.Han snosar o kollar och jag frågar med "min farligt låga röst": DU STÄNGDE VÄL DÖRREN?????JAG HAR TVÅ KATTER HÄR!!!Det handlar just nu inte om katter för honom utan var brinner det???För mig e de bara….Shit! Var e mina katter? Ringer på hos min granne som kommer in. Det e ju inte hos mig det brinner men…
Vi kollar och i mina köksskåp luktar det.Var e Bill o Bull?
Inga missar.
Blir den där sakligt lugna. Ett tag. DÅ anländer fyra brandmän till in och bryter upp en vägg. Bara för att konstatera att det inte brinner hos mig! och går!!!!
Fino margarino. Tappar lugnet. För ett ögonblick. Tackar grannen för stöd och slår igen dörren. Fram kommer Bill, storögd. Var e Bull? Ingenstans! Sjunker ner o bara grinar. Tusen tankar, katastroftänkande.
Bill e som ett plåster och jag vet vad jag tänkte och förmodligen sa: JAG SKITER I DIG! MÅSTE HITTA BULL!
Så hemsk jag var men det e lika bra att erkänna. Det var inte så men jag vet vad jag har sagt.
Letade hela natten och grannarna måste undrat varför jag gick omkring och ropade. Hittade honom till slut:))
Strax före fyra på långfredagen. Ute, i kylan, fem trappor ner har han sprungit. Herregud så många tankar: Va ska jag säja. Han e ju chippad men…
Nu.. efteråt så vet jag inte hur jag blev. Jag e bara så innerligt glad.
Bull var lika tagen som jag dagen efter medans Bill kurrade på. Han e go för nu tar han lite mer plats på nåt sätt. Fattar ni att jag älskar dessa marodörer? Jag har bett om ursäkt för mina hårda ord till Bill och jag tror att han köper det.
Oj…… ja vilken tur för den lille!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
*NAAAAAW* VILKEN historia! Jag hade fått panik, hade inte varit så sansad som du var. Du behöll lugnet när det väl gällde, sprang inte omkring och skrek som en yr höna… Kärleken till ett annat liv kan vara gränslös, men man måste kanske ibland bli påmind om det… Ni tre är själsfränder, helt klart… Jag beundrar er, alla tre..! Tänk om alla katter fick den kärleken som du hyser för dina små…
Jag kan nog tala för många här inne och säga att du är "one-of-a-kind", en "En-på-miljonen-person", någon som är mycket omtyckt och populär här inne bland oss!
Många kramar till dig, som alltid!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Jag håller med Gunlog till 100% Du(och bill o bull) är verkligen one of a kind
keep up the good work och pussa Bill o Bull från mig

Håller också med bägge föregående talare och önskar dig välkommen tillbaka. har saknat dina härliga historier.
Kan man inte snart få se en bild på Busungarna????????
Nalle
Ja, just det! Det har jag inte tänkt på! Har varit alldeles uppe i historierna…
Jag vill ju också se bild/bilder på de små rackarungarna…

Det hade jag väntat mig att de skulle vara svarta och vita.
Man har ju nästan sett dom framför sig när man läst.
Gu´så söta dom är. Tack för detta Gunilla.
Nalle
Ah näää… HIHIIIII! Precis, Nalle, jag såg också svartvita huliganer framför mig… Vilka SCHNUTTPLUTTENUTTNUTT-RÄKOR… Mumfpibliblibumbum… Jag blir ALLDELES från mig…
ja dessa små troll skulle ha gasats ihjäl med traktor-eller mopedavgaser…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilket äventyr! Men jag måste nog säga (med all respekt för katterna naturligtvis) att jag hade blivit mer stirrig av att jag fått en vägg sönderslagen. Hade man inte kunnat kolla bakom den väggen innan man slog sönder den?? Fyra brandmän indundrandes i huset och börjar härja med att slå sönder väggar utan att det egentligen brann någonstans? Låter underligt…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hej kattassen!
Det e inte lätt att kolla "bakom" en vägg när det är på vån 5!
Därav allvaret i deras härjande. Min vägg var "a bit of shit" för mig men ändå blev jag frustrerad. Mitt nyrenoverade kök! Hela situationen var som i en film!
En polis i en "korg" utanför mitt köksfönster, röklukt, lax i stekpannan, brandmän som härjar, starka strålkastare.Skall också erkänna: Jag, utan bh i "slappekläder" och med nyimplanterade tänder fick lätt panik innan jag insåg att jag inte behövde sätta in lösgommen. Bara det gav svettbyar när det ringde på dörren.
Jag blir inte lätt stirrig men djävligt rationell (ursäkta uttrycket) när det väl gäller.
Min enda tanke var BILL OCH BULL!
Anser att allt materiellt går att ersätta men ALDRIG det man bryr sig om och älskar.
Någon hade eldat någonstans i huset och brandmännen gjorde sitt jobb. Jag har meddelat dem att Bull e återfunnen och min vägg skall bli lagad. Frid råder.
Urschäkta mig, alltså, jag har inga löständer, men jag håller på att spotta ut mina tänder när jag läser dina ord… SOM jag skrattar… Hur F*N kan du, alldeles gravallvarlig, sätta dig ner och skriva något så här roligt av något som var livsviktigt och livsallvarligt?
Du är HELT J---A underbar!!!
Puss och kram på dig och huliganerna!
Gunlog!
Född med humor, av min far. Skrivådra av min humorlösa moder. Lika konstig blandning som Bill o Bull. Bill har humor, Bull e så ansvarstagande(fast just nu inne i en kris -Vem e jag?.)
Vem har inte krisat????
Kramar vi, Eja ,Bill o Bull

Hemkommen från resa Tyskland/ Polen precis och vad gör man då. Joooooooooooooo Hittekatter i Fokus förståss.
Möts naturligtvis av era härliga kommentarer Eja o Gunlog.
Vad glad jag blir.
Kramisar Nalle

#11 Skönt att det ordnade sig i allafall.
Jag förstår naturligtvis att det blev en kaotisk situation för dig. Inte lätt när det är ett höghus. (Jag fattade det som det var ditt eget fristående hus
) Klart att katterna är ens "allt" och man förfasas över tanken om det skulle börja brinna och man inte fick ut dem eller att de sprang iväg vind för våg.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#13 ALLA har väl en kris nu, mer eller mindre… Det har ju gått från vinter till härlig vår så snabbt. Man hinner inte riktigt med. Alla blir ju påverkade av detta…
#14 Haha! Kram tillbaka, Nalle! Hoppas du haft en skön och glädjande resa! Kunde du ta allt med dig hem? Hoppas det!
#15 Jag hade nog inte kunnat behålla lugnet. Väggen borta, katten borta, mitt förstånd borta… Jag hade varit ett nervvrak…

Oj, oj Gunlog. Häftig Marknadsvagn. 40 kattbäddar och en trevlig resa.
Helgkramar till dig och Eja. Hoppas att det blir en lugn helg Eja så att särbon vågar sig dit.
Kramisar från en tacksam Bill och Bull fan( Dom skapar ju såna´härliga historier)
Nalle
rolig berättelse det var allvar samtidigt men jag tycker dessa gulliga bill ock bull verkar vara jätte mysiga katter då jag leter fortfarde efter prins-emil tänker jag på bill ock bull historier vad dessa katter gort för roliga saker ock hoppas att det blir bra efter detta med din vägg ock du ock katterna får lungn ock ro igen.ha det bra från eva-lina.