Upphittad katt -Göteborg
En liten spräcklig katt med vitt bröst och vita tassar upphittades idag på trottoaren vid Kristinehöjdsgatan i Göteborg. Den var ej synligt skadad, bara väldigt rädd -låg ihopkrupen och skakade. Kanske en innekatt som kommit ut av misstag?
Inget halsband, ej heller öronmärkt.
Katten finns hemma hos mig och har bosatt sig bakom soffan. Har varit framme och varit social en stund, var då mycket kelig, men är nu lite nervös igen.
Polisen är underrättad och har mitt nummer, har även satt upp lappar runt om i området.
Katten får stanna hos mig så länge det behövs. Hör ingen av sig stannar den här.
Bra gjort av dig att du tog in den lilla kissen. Du har även handlat helt enligt regelboken som kontaktat polisen och satt upp lappar i området.
Ett annat tips kan vara att titta på katthemmens hemsidor. Där kan det också ligga efterlysningar på bortsprungna katter, samt i GP`s annonsidor under husdjur.
På katthemmens hemsidor kan du även lägga in annonser om att du har hittat denna kisse.
Följande katthem finns i Göteborg:
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Eloge till dig som tog hand om den lilla missen. 
Självklart. Den kunde ju inte ligga där.
Hade garanterat blivit påkörd eller nåt. Får se om nån hör av sig. Annars får den som sagt stanna här. Tyvärr är min sambo lite allergisk men inte så jättefarligt, men i värsta krisfall: om ingen hör av sig och sambons allergi skulle bli värre får kissen flytta till min storasyster som bor i hus på landet.