Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 6281 ggr
Lena
0

Vi bygger ett djurhem själva!

På sajten gemensam styrka kan du nu vara med och rösta på idén "Vi bygger ett djurhem själva".

Här kan du rösta fram idén samt läsa mera om den.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nordann
0

Bra idé,den har jag röstat på redan (är stödmedlem åt GKH).

Lena
0

Bra! Nu får vi göra PR för flera röster! ;)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurhemskampanj
0

492 röster just nu! Om alla röstar varje dag kommer vi att samla in tusentals röster!

Vi har skapat en Facebook sida så att du kan hålla dig uppdaterad samt tipsa dina vänner om att rösta på vår idé Glad

Alexej
0

Jättebra idé!

Här kan du läsa om reglerna. Man kan rösta en gång om dagen. Tävlingen pågår från 4 mars till 1 maj. [Vinnaren får 100 000 kronor!!!](Tävlingen pågår från 4 mars till 1 maj.)

Katthjälpen finns nu på plats 18.

Sprid länken till alla kattsajter och röstar en gång om dagen. Kanske klistra tråden?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

huskatt08
0

Självklart har jag röstat och blivit ett fan av deras Facebook sida och skickat vidare.Skrattande

anebit
0

Klart!  Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
0

Klart här också

MewTwo
0

Just nu 14e plats! Vi har lagt ut upprop på Wikkibloggen och mailat till alla vi kan komma på!

Mew2

Minka040
0

11:e plats, det tar sig! *rösta rösta rösta*

SaraC
0

Röstar och sprider vidare. Jättebra initiativ!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lena
0

Bra Alexej att du påminde om att man kan rösta en gång om dagen. Nu har jag lagt ytterligare en röst.

Engla
0

Jag ska lägga ut den på Kompis blogg! Nu ska jag rösta igen. Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Nu ligger idén på 9:e plats. Man kan rösta en gång var 24:e timme. Försökte rösta nu igen men det gick inte då tidsfristen inte löpt ut ännu. Får ge mig till tåls tills kvällskvisten.

johnnys girl
0

Nu har även jag hittat dit och lagt min röst. 8:de plats just nu.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Djurhemskampanj
0

Tack alla underbara ni! Kyss

Cornish-rex
0

Jag har också röstat. Nu på plats 7. Kom igen nu!! ;)

Minka040
0

Min nya röst kommer ikväll… bara 100 röster kvar för 6:e plats! Guld i mun

Stephanie
0

Jag har röstat, samt lagt upp den på min facebook Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

annebeate
0

Nu är det 84 röster fram till 6:e plats. Vi kan ännu bättre!Glad

Engla
0

Nu har jag lagt ut det på Kompis blogg. Kom igen, rösta rösta rösta! Skrattande

Icna
0

1 kr per hemlös katt, inte mkt, men en bra början.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Gunlog
0

Röstat…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

FFKTeckomatorp
0

Man kan gå in och rösta 1 ggr./ dag inte alla som vet det

Djurhemskampanj
0

Över 1 200 röster och en 6:e plats just nu! TACK alla som röstar! KyssNu gäller det att fortsätta rösta de följande 26 dagar! Skulle vara underbart om vi övertygar juryn med tusentals röster!

Vårt förslag i tävlingen är inte bara ett förslag till "ännu mer ideellt
arbete på samma vis". Vårt syfte är att kunna bygga ett riktigt
proffsigt djurhem, med veterinärklinik, utbildningslokaler mm. Typ de djurhem som finns i t ex USA och England.

Glöm inte att rösta även idag:
http://gemensamstyrka.se/ide/vi-bygger-ett-djurhem-sjaelva

Bifogar en bild så att vi inte glömmer varför vi röstar. En bild säger mer än 1000 ord. "Självklart" blev de katterna som klarade sig från misären i bilden nedan avlivade… :(

grundig
0

röstat och länkat från facebook

över 1300 röster nu och plats 6 i kön =)

annebeate
0

Det fattas nu bara 13 röster till plats 5! Glad

Glöm inte att rösta varje dag framöver.

Minka040
0

Bara 29 röster kvar till en femteplats… kom igen! Skrattande

Minka040
0

#26 Ojdå, jag var nog lite långsam där med uppdateringen..! FörvånadFlört 13 röster, wohoo!

annebeate
0

Nu är femteplatsen i hamn. Glad Nu är det 312 röster till plats 4. Vi kan, om vi vill! Rösta inte bara i dag utan varje dag framöver!Glad

Gunlog
0

Jag har skickat till min djurväns-vänner på facebook. Hoppas de röstar…

annebeate
0

Bra Gunlog!GladPåminn dem att de ska rösta varje dag månaden ut.

Vi närmar oss sakta men säkert. Vi har långt kvar till 4:e platsen men med lite aktivitet ska vi säkert klara det. Just nu har vi tagit in 18 röster. Klarar vi bara det är avståndet till resten inte så stort.

brutt
0

Röstar varje dag hoppas alla gör det!

persikahallon
0

Jag röstar och röstar. Har också spridit detta på facebook. Heja heja!

annebeate
0

Kattvänner!

En ny dag en ny röst!  Som sagt sprid till alla ni känner att de röstar på djurhemmet. I går kväll var det  312 röster fram  till plats 4, nu är det "bara" 238. I kväll har vi minst nått 4:e plats, eller hur!GladGladFlört 

Förslaget om djurhemmet ska inte bara gå till final utan vara i topp. Jag tror det rent psykologiskt ger styrka i finalen.

Lena
0

Just nu ligger idén kvar på 5.e plats. Men nu är det en ny dag och flera kan rösta. Har precis varit inne och röstat. :)

lillmymlan
0

röstat såklart

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

annebeate
0

Just i detta ögonblick har vi 140 röster upp till 4:e platsen (i morse 238).  GladFörslaget på 3:e plats går nu framåt med raketfart men detta räds vi inte utan gör att vi blir ännu mera fokuserade eller hur GladFlört.

Förslaget om djurhem är jättebra och värt en topposition inför finalen. Så rösta och sprid budskapet !Glad

destiny
0
annebeate
0

Lena, jag har skickat PM till dig.

Cornish-rex
0

Har precis röstat igen, nu är det inte långt kvar till 4:e plats. Så kom igen!!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Bra ni puttar så jag inte glömmer rösta

annebeate
0

Nu ligger 4:an bara 16 röster före.  Så kom igen!Glad

grundig
0

kunna rösta tidigare än 24 tim men kör mobilt så ny ip =)

Djurhemskampanj
0

Plats 4 nu!!! :)

Kalli
0

Röstat och nu är förslaget på 4:e plats också! Skrattande

Strumpa
0

Jag röstar också Glad

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

grundig
0

röstat 3 ggr idag =)

Minka040
0

Vi röstar också med mobilen vilket betyder 2 röster om dagen. Skrattande Imorgon blir det iaf 3 röster eftersom jag ska till universitetet… Guld i mun

annebeate
0

#48 Oj då!

Det har verkligen gått framåt  särskilt under de senaste timmarna Glad Nu gäller det att komma upp på plats 3. Nuvarande plats 3 har gått mycket starkt hela dagen och kommer snart att komma upp på plats 2. Vi fortsätter som tidigare målmedvetet  och med siktet att djurhemsförslagt ska ligga i topp inför finalen.GladFlört

annebeate
0

Åter en ny dag, åter en ny röst. Sprid budskapet att rösta på detta utmärkta förslag!Glad

Nu gäller det att rösta på under dagen så att förslaget om djurhem till kvällen ligger på plats 3.  F  n saknas  bara ca 180 röster.

Djurhemskampanj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 146 röster och en 4:e plats just nu! Tack igen alla ni som röstar!

Varje röst är viktig då topp 5:an ligger väldigt nära varandra. För att hänga kvar i toppen är det viktigt att vi röstar varje dag. Tillsammans visar vi hur illa vi tycker om att så många djur far illa och inte får hjälp!

På det planerade djurhemmet ska det även finnas lokaler till utbildning, t ex så ska blivande och nuvarande djurägare kunna få gratis kurser om hur man tar hand om olika djurslag. På det viset förebygger man att visa djur kommer att fara illa på framtiden. En stor orsak av att folk "tröttnar" på sina djur är okunskap, man inte vet vad som är naturligt beteende för t ex en katt, kanin eller fågel och vad den behöver för att må bra.

_Rösta på förslaget här.

Följ tävlingen på Facebook och sprid budskapet till dina vänner!_

Cornish-rex
0

Har röstat…igen :) Skickar vidare denna lysande idé till så många jag kan

Cornish-rex
0

3:e plats!! Långt till andra, men det klarar vi lätt ;) Kom igen nu!!

Tiana
0

Röstat!

Stephanie
0

Tredjeplats är ju asbra! Skrattande

tildabelle
0

Nu har jag röstat, och lagt länk på min FB

/Alexandra

Stephanie
0

Har skickat såna "föreslå för vänner" till drygt trettio vänner om att de borde gå med i facebookgruppen Tungan ute

Stephanie
0

Förresten - läste precis om tävlingen, och är det alltså inte den som hamnar etta som vinner? Om jag förstått det rätt så väljer juryn ut fem stycken av de som hamnat på plats 1-20, och av dessa fem, väljer de sedan en vinnare? Obestämd Det innebär alltså att även om detta bidrag får flest röster, så är det inte säkert att de får ett enda öre?

Lena
0

Nu var det 2506 röster och fortfarande 3:e plats.

#58 Nej det verkar inte vara givet att den idé som får flest röster vinner. Borde dock inte vara någon nackdel kan man tycka.

annebeate
0

#58 Det är riktigt att denna röstning kvalificerar för final. Sen tror jag att det är viktigt att förslaget om djurhem ligger bland de allra mest populära förslagen och så högt som möjligt. Det visar att det är ett populärt förslag bland allmänheten och det betyder säkert mycket när det gäller att ta ut de vinnande förslagen.

Så kom igen, vi har 300 röster till plats 2 men inget är omöjligt!GladFlört

Stephanie
0

#60 Jag tänkte också så, att det borde visa att det är populärt bland allmänheten. Man får hoppas att juryn också tycker så bara!

Gunlog
0

Jag har röstat idag också! Har tom fått med min älskade sambo!

M-mm. Skickade till mina vänner på FB, så jag får hoppas att de också röstar…

Tänk på en sak:

Även om det går till de 5 bästa, MÅSTE vi ändå sträva efter 1:a plats. Det visar ju då juryn vad "folket" tycker är viktigt, dvs inte bara människans problem utan även djurens…

Alexej
0

Man kan röstar på flera idéer. Jag röstar alltid också på: Stoppa slakten av vargar, plats 11 nu.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
0

Det verkar som om just nu avståndet till plats 2 ökat något. Förvånad

Det vore bra om vi kunde öppna en tråd även på www.katter.nu under "Allmänt kattprat". Många röster kan vinnas där tror jag.

Skulle någon, som är lite mer tekniskt lagd än jag,  kunna öppna en tråd där så man kan rösta lika lätt som överst i denna tråd.

annebeate
0

Kan någon lägga in en tråd på www.katter.nu, se # 64 .Alla röster behövs. Fortfarande 300 röster upp till plats 2. Det ska gå!Glad

Cornish-rex
0

Har öppnat tråd på katter.nu och på zoonen.com

Nu ska det bara trilla in röster… Skrattande

Djurhemskampanj
0

1:an och 2:an i tävlingen springer iväg från oss! Vi behöver fler som röstar varje dag! Tjata på dina vänner att rösta på vår idé de kommande 24 dagar!

Insatsen är liten, vinsten för djuren är ENORMT!

_

Rösta på förslaget här.

Följ tävlingen på Facebook och sprid budskapet till dina vänner!_

Vi har nu även en blogg där vi berättar mer om vår idé.

maggan47
0

har röstat ,samt lagt upp den på Facebook, på min Logg, kom igen alla, sprid detta även till katter i Focus

Maggan47

Ankie
0

har oxå lagt in detta på face

Djurhemskampanj
0

Vad bra! :) Tror att man når mest folk på facebook. Ffa om man tjatar på de regelbunden att de ska rösta! ;)

annebeate
0

Tack Cornish-rex för att du öppnade en tråd hos SKS. Visade sig att det redan fanns en tråd som helt levt i skymundan på forumet . Låt oss hjälpa till att pusha även på just den tråden "Rösta för djuren" hos www.katter.nu "Allmänt kattprat" 

Just nu drar plats 1 och 2 ifrån. Extra viktigt att nu rösta på. Kom igen!Glad

annebeate
0

I natt vid 01.30-tiden låg "djurhemsförslaget "endast" efter förslag (Lilla Löpet) cirka 170 röster mot tidigare över 300 . Det röstas på bra under kvällen. Vad händer precis som tidigare nätter Förslag 2 får under natten  mängder av röster i natt  fram till 08.00 över 200 röster!!!. Här står det inte rättt till. Jag har  nu kontaktat fackförbundet , som står bakom tävlingen, ang. detta och man lovade där att undersöka saken. 

Detta innebär  trots allt att  alla som  som vill stödja djurhemmet (och naturligtvis även andra förslag) skall fortsätta rösta och sprida budskapet. Detta är nu viktigare än någonsin.

Ninja
0

Kom igen, inte långt från toppen nu! I skrivande stund är djurhemmet på tredje plats med 3621 röster, 2:an har 3752 röster och ettan har 3994. Klickar alla varje dag så är vi snart ikapp.

Lena
0

Just nu är det 3741 röster - alltjämt på 3.e plats.

Ankie
0

ja jag röstar varje dag :)

Kalli
0

84 röster upp till 2:a plats just nu!

annebeate
0

Nu endast drygt 80 röster upp till 2:an!Glad Ska bli intressant och se om mängder av röster kommer in på 2:an även nu i natt.

Vi röstar på!Glad

Djurhemskampanj
0

Endast 35 röster upp till 2:an!!! Kom igen alla! :)

TILLSAMANS SKAPAR VI SVERIGES FÖRSTA DJURCENTER!
Hur många av oss tittar inte på Animal Cops och suckar varför inte Sverige har riktigt proffsiga djurhem? Genom att visa gemensam styrka kommer vi att skapa ett helt nytt fenomen i Sverige: Djurhem så som de finns i England och USA! Idag finns har vi inte ett enda djurhem som går att jämföra med ett djurhem från RSPCA eller ASPCA.

Även om idén kläcktes hos Göteborgs Katthjälp skall, om vi vinner tävlingen, inte enbart denna förening gynnas av projektet. Syftet är att alla hemlösa eller omhändertagna djur, oavsett om de bor hos privatpersoner eller andra djurhem, ska kunna få hjälp genom det nya djurhemmet.

Rösta här för Sveriges första SPCA!

Alexej
0

Måste vänta en timme till…

Kalli
0

7 röster före! Får se hur det ser ut efter natten bara.

pau
0

Hmm, just nu står det att "Lilla Löpet" på andra plats har 3905 röster, och Djurhemmet som är på tredje plats har 3911 röster!? Förvånad

annebeate
0

Nu är "vi" 2:a !!!! vi ligger före "lilla löpet" i röster nu. GladVi röstar ju för djurens bästa!

Alexej
0

Nu kunde jag rösta-blir sena kvällar det här. Katthemmet ligger på plats 2 nu!!! 3927 röster.

Glöm inte att du kan rösta på andra idéer också tex för att slakten av vargar ska slutas.Skrikandes

Stephanie
0

Tvåa! Skrattande

annebeate
0

#83 Precis Alexej, även andra förslag kan vara intressanta.

Nu börjar jakten på 1:an!Glad

lillmymlan
0

Röstar varje dag såklart :)

*Nalle Puh*

Nordann
0

Det kan bli jobbigt om man röstade första gången sent på kvällen,det måste gå 24 timmar innan man kan rösta igen.glad att jag gav min första röst vid 17-tiden på em!

Tizzla
0

Tips: prova tidigare ocksåOskyldig

[sarasvati]
0

Helt underbart!! 2:a med 3961 röster nu!! Men 3:an på 3905, så nära. Kan lätt rasa. Så kör på, envetet, för djuren (yes, vargarna får min röst också). Kusligt vad som sägs här ovan om hundratals röster ökning på natten (tidigare 2:an) … Kanske blir "ordning" på det nu?

(Mitt första inlägg här. Hoppas det funkar.)

vilda-hilda
0

Tur att nån vettig människa längre upp i inläggen tipsade att man kan ju faktiskt rösta via hemsida på mobilen oxå. Hade kännt hemskt att inte kunna lägga en röst när vi skall åka iväg ett par dagar.

Självklart kommer detta alternativ att komma på 1:a plats men det vore ju trist om dom inte fick dom där pengarna.

Hoppas ju för katternas skull.

Nalle

annebeate
0

Ännu en dag för röstning

I natt har röstningen på nuvarande förslag 3 varit mera måttlig jämfört med tidigare nätter  (45 röster)

Nu är det drygt 350 röster upp till 1:a platsen men inget är omöjligt. Så nu röstar vi på och förhoppningsvis lyckas  vi  få allt fler att göra likadant. Allt är ju för djurens väl!Glad

MewTwo
0

De 20 med flest röster går till final, i vilken juryn väljer ut 5 st som ska få gå vidare, och ha chans att vinna de 100 000 kr - och av dessa fem så är ju nr 2 t o m nr 5 inte lottlösa heller, utan kommer också att få stöd och hjälp att förverkliga sin idé. 

Det viktiga är i alla fall att hela konceptet är en BRA GENOMFÖRBAR och EXCEPTIONELLT GOD IDÈ - genom att vara bland de 20 bästa är ju Katthjälpens idé garanterad att komma med i FINALEN i vilket fall som helst.

Kompletteringen av Katthjälpens idé och tilläggsmaterialet runtom är helt suveränt! Vilket toppenjobb ni gjort! Det måste ju bara locka juryn att välja ut denna idé bland de fem, villket känns just nu (för mig i alla fall?!) väldigt självklart om man jämför mellan de nu 20 bästa bidragen…

ALltsammans är genomtänkt, planlagt, strukturerat. Det finns en bakgrundsanalys av behov,det finns en befintlig bred och välkänd organisation bakom, som kan peka på redan nu gjorda insatser - vilket alltså för en jury måste gynna valet - det perkar på seriositet och arbetsvilja!!!

Här håller vi tummar, tassar, svansar och klor! Heja heja!

TassKram Mew2

Tizzla
0

#92 Vet du (eller någon annan) hur final-finalen, alltså den när det är fem förslag kvar, går till också? Jag har inte läst på allsSkäms…bara röstarFlört

Minka040
0

Det här går ju riktigt bra! Skrattande Röstar för vargarna också, det förslaget behöver också lyftas fram. Allt som har med djur att göra är viktigt för mig.

Nu är dessutom dagens andra röst lagd eftersom jag besöker min mamma idag… Tungan ute *klick klick*

Tiana
0

Och jag kär jobb och hemma = 2 röster /dag

Tiana
0

Och jag kör jobb och hemma = 2 röster /dag Oskyldig

Cornish-rex
0

Åhej..! Puttar upp tråden så att vi inte glömmer att rösta…

Tizzla
0

351 röster till 1:a-platsen!

Ankie
0

kan inte rösta än….. har delat denna på face så hoppas att några av mina 400 vänner röstar

Lena
0

Just nu 4304 röster och 2:a plats. 1:an har 4657 röster. (353 röster som skiljer).

annebeate
0

Notera att lilla löpet (plats 3) med de nattliga rösterna nu är borta från tävlingen!

Kära djurvänner! 1:an drar ifrån,nu skiljer hela 398 röster!Förvånad Vi får jobba på nu om det ska bli plats 1!GladFlört

Stephanie
0

#101 Förvånad Det skulle vara intressant att få reda på vad de kom fram till…

Lena
0

#101 Kan det har varit fuskröstning i farten kanske?

Alexej
0

Tråkigt för de andra när några fuskar. Det var en bra idée, en pappersnyhetstidning för unga.

Tizzla
0

Satt just och kikade runt på övriga idéer…hittade: "Hus för djur" en sjuårig tjej med en lysande idéKyss Röstade självklart och kommer göra det igen, såna barn (människor) ska uppmuntras!

Tizzla
0

Här kommer en länk för dem som inte orkar letaFlört

MewTwo
0

Huvudsaken är att vi INTE kör med fuskröstning utan med äkta röstning på våra vänners kattidé!

Grannbarnen kom stolta och berättade att när den ena röstat från sin dator hemma så hade lillebror fått låna skolans dator och fått rösta, så det skulle bli rättvist… sött av dom!

Mew2

Djurhemskampanj
0

#107 awww vad sött! :)

Katthemsmatten
0

Är det fusk att rösta från alla datorer man har tillgång till? (Det är ju enskilda ip-adresser som noteras.) Jag röstar både hemma och på jobbet Oskyldig

Medarbetare Hittekatter iFokus

Icna
0

det fanns ett till förslag där man ville bygga en djurhem i sjuhärad, vilket inte hade vart fel, tror de kallas sig djurens rätt och ligger på 43 plats nu, man får ju rösta på flera, så det kasnek skulle vara nått? Någ som känner till dem?

http://gemensamstyrka.se/ide/ett-djurhem-i-sjuhaerad

Tizzla
0

Jag tyckte inte sjuhärads-förslaget lät speciellt genomtänkt…allt är gratis…väldigt puttinuttigt…men det är min åsiktObestämd

De ska ta emot djuren om "du" har för många…gratis…låter inte som om de tänkt det minsta på djurens status utan bara tänker ordna en dumpningsstation!?

Och vad händer när prispengarna är slut (om de mot förmodan skulle vinna)? Ett djurhem i konkurs med en massa djur som blir drabbade? (Eftersom allt ska vara gratis.)

Sen skulle det garanterat behövas ett djurhem…där också…

Icna
0

jo sant, men samtidigt går ju prispengarna till djuren oavs, det är väl bättre med många ideer i topp 20 om djur, då kanske man får upp ögonen för att folk faktiskt tycker det är viktigt med djur och värna om dem.

Sen väljer ju juryn själv, och utvärderar säkert förslagens möjligheter också.

ja det skulle definitivt behövas ett djurhem här ;) fast jag håller med om att det låter som en dumpningsstation för katter som folk tröttnat på.

Djurhemskampanj
0

2:a plats just nu! Vår styrka ligger i att vi inte ger upp! Rösta VARJE dag, tjata på dina vänner VARJE dag, sprida budskapet VARJE dag de kommande 21 dagar.

Om alla denna helg spenderar en halv timme på att sprida budskapet för djuren då har vi dubbelt så många röster på måndag :)

Trevlig helg allihopa!

Följ tävlingen på Facebook Facebook och sprid budskapet till dina vänner!

Vi har även en blogg där vi berättar mer om vår idé.

Tizzla
0

#112 Håller med dig om att det borde vara viktiga idéer på de 20 första platserna! Och det är ju bra att visa "omvärlden" att våra djur är viktiga!

Jag står fast vid att jag tycker att just det förslaget var ogenomtänkt och dåligt, men det kan få några röster av mig ändå…för djurens skullFoten i munnen

Alexej
0

Oskyldig

Alexej
0

Oskyldig

Alexej
0
annebeate
0

I dag fortsätter röstningen. Vi fortsätter att sprida budskapet i vår omgivning. Läget är absolut ljusare nu. Just nu är det 280 röster upp till 1:an, igår var det som mest 350 så det går framåt. En sak är säker precis som Djurhemskampanj skrev "Vår styrka ligger i att vi inte ger upp". Precis så är det eller hur!GladFlört

Jag har också röstat på unga tjejen och mot slakten av vargarna.

Lena
0

#118 Precis - "vår styrka ligger i att vi inte ger upp".  Så sant som det är sagt!

Nu får vi rösta vidare här….

annebeate
0

Som Lena skriver "nu får vi rösta vidare här"

I morse var det 280 röster upp till 1:an nu drygt 270. Vi måste nu under kvällen rösta på och försöka engagera allt fler. Vi har visat många ggr tidigare att tillsammans kan vi göra stordåd.GladFlört

huskatt08
0

Röstat och gör det varje dag.

annebeate
0

I morse var det 280 röster upp till 1:an . Nu 185! Vi närmar oss.

Fortsätt dagligen rösta, sprid budskapet.Glad

lillmymlan
0

röstat :)

*Nalle Puh*

Gunlog
0

Ja, jag röstar varje dag…

Lena
0

Nu har jag röstat igen. Såg just att det just nu skiljer 171 röster till 1:an. Inget är omöjligt! :)

[sarasvati]
0

Röstat igen. Och nu skiljer det endast 146 röster!

Kalli
0

119 röster nu, det går sakta men säkert åt rätt håll. :)

vilda-hilda
0

Tuff som en bandyboll. ( hur nu såna´kan vara det?)

Klart att Göteborgarna blir etta.

Ingen som sviker röstningen här inne. ELLER?

Och sen är vi duktiga- Vi rapporterar vidare till ALLA våra kompisar att oxå rösta varje dag.

Nalle

Alexej
0

51 röster kvar till plats 1

Lena
0

#129 Vad bra att avståndet minskar!

Lena
0

Var inne och tittade på sajten precis nu. Ettan har 5305 röster och "vi" har 5307 röster. Med andra ord borde vi nu ligga på första platsen.

Rättelse: När jag tittade på startsidan såg det annorlunda ut: 1:an har 5363 röster och "vi" har 5312 röster = 51 röster kvar. Det är tydligen på startsidan man ska titta för att se de aktuella rösttalen.

Stephanie
0

Ja, det verkar vara lite segt med uppdateringen - eller rättare sagt, webbläsarna verkar inte hänga med Tungan ute

Engla
0

Jag röstar varje dag! Rösta rösta rösta alla kattvänner! Glad

johnnys girl
0

Har precis lämnat dagen röst. NU skiljer det 28 röster mellan ettan och tvåan.  Spänningen är  oliiiiiiiiidlig. Så kom igen nu allihop, Keep up the god work.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

tildabelle
0

Nu skiljer det enbart 6 röster efter att jag röstade för idag :D

/Alexandra

Djurhemskampanj
0

En Rättviseförmedling-anhängare skriver följande i sin blogg om vår idé:

"Nu håller idén "Vi bugger ett djurhem - Själva!" av Göteborgs Katthjälp på att knappa in på Rättviseförmedlingens ledning. Skrivande stund 5348 mot 5296 röster, det är inte så mycket alltså. Det räcker med ett par tokdårar som röstar hårt dessa sista 20 dagar samtidigt som Rättvisan slackar av. Och det får inte hända. Tänk dig för ett ögonblick vilken extremt mögig idé det där djurhemmet är. "Djurhem så som de finns i England och USA!". Förutom att det är en kortsiktig punktmarkering av större problem är det en TÖNTGREJ.
Det är worst of Kamratposten och Bamse, det är TV4-dokumentär om illa behandlade - och söta - djur. Det är i Kina äter de hundar. You make me like charity, det är fucking Bluth-familjen välgörenhetsgala för sjukdomen "TBA". IDIOTRETORIK. För pöbeln. Samt dålig jävla smak. Ja, min medelklassfitteblogg säger det: Ni äcklade mig redan i MS Word-effekter i rubriken."

Accepterar vi detta? NEJ! SkrikandesVad göra? RÖSTA!!!! SkrattandeBe också dina vänner att rösta, för djurens skull!
http://gemensamstyrka.se/ide/vi-bygger-ett-djurhem-sjaelva

Stephanie
0

Intressant blogginlägg där… Smart taktik att klanka ner på andra på det sättet, synd att det inte finns någon "dislike"knapp där Flört

Djurhemskampanj
0

Tycker det värsta är att idéskaparen tackar bloggaren…Obestämd

Stephanie
0

#138 Men hjälp Förvånad

annebeate
0

Se nu hur "Rättviseförmedlingen" dragit i väg med över 150 röster.Förvånad Vi måste aktivera oss mer och få fler att rösta.

Djurhemskampanj
0

"Problemet" är att Rättviseförmedlingen har en facebooksida med 7 000 medlemmar….

Det som är mest effektivt är att alla blir medlem på vår facebooksida och ber (snarare tjata på) deras vänner att också rösta, bli medlem och sprida budskapet.

Vår facebooksida hittar ni här:
http://www.facebook.com/pages/Vi-bygger-ett-djurhem-SJALVA/106601166040802

lillmymlan
0

går inte att rösta… får timeout !!!!

*Nalle Puh*

[sarasvati]
0

Samma här - går inte att rösta, kommer inte in på sidan, time out.

Aldrig sett den koden förut (504). Måtte det fixa sig snart. Vi är nog många djurhemsanhängare som måste rösta på kvällen (katter är nattdjur ;-). Fler som inte kommer in?

pau
0

Jag har inte lyckats komma in på hela dan :(

[sarasvati]
0

#144 Va! Jag vet folk som röstat denna eftermiddag! Är det "riktade" angrepp? Sabotage? Går det?

Stänger ned allting en stund och kollar sen.

Gunlog
0

Jag får också "504"…

Tizzla
0

Kommer inte heller inSkrikandes

Gunlog
0

Jag vet inte, men jag tror att någon har "spärrat" hela sidan så att INGEN kan rösta längre… Jag återkommer…

Gunlog
0

Det går inte. Deras server är nerstängd…

Tizzla
0

Men…våffo gör di på dette vise?

[sarasvati]
0

#149 Förlåt en tekniskt okunnig - men vad betyder det? Servern nedstäng? Att man kan inte kan komma in fattar jag ju och har märkt, men närmare bestämt?

# Ja … våffo Rynkar på näsan

Stephanie
0

#151 En server är den plats där du lägger upp materialet på din hemsida. Om servern är nedstängd, kan man alltså inte se eller få tillgång till materialet på hemsidan.

annebeate
0

Jag har också precis försökt att komma in. Kan det månne ha med attacken på bloggen nu i eftermiddag  mot "vårt" förslag om djurhemmet när det förslaget gick upp till 1:a plats. Många röster kom in på Rättviseförmedlingen på kort tid. Det är kanske arrangören som reagerat.  Har någon varit inne och röstat efter kl 18.00? Om så hur var ställningen då?

Gunlog
0

#153 Du slog huvudet på spiken, tror jag… Jag har samma tanke…

[sarasvati]
0

#152 Tack, men hmm. Gemensamstyrka.se är alltså en hemsida, som ligger på en server. Och servern är nedstängd. Vem har status/tillstånd att stänga ned en server? Finns väl många hemsidor på en och samma server? Är alla dessa hemsidor nedstängda nu då? Och varför stängs en server? Är det överbelastning, el vad?

Stort tack för tålamod!

Gunlog
0

Man kan ju alltid vara ett par stycken härifrån och från facebook som mailar till dem och trycker på att vi inte har kunnat rösta och ser då det som orättvisa, med tanke på att det har förekommit ojusta kommentarer… LITE kanske det hjälper när de ska utse vinnaren…

Alexej
0

konstigt….

Gillar inte idéen med rättvisan, typ lika många kvinnor som män eller tvärtom. Tycker att det alltid borde vara den som är bäst lämpad oavsett kön.

[sarasvati]
0

#153+154 Hann inte se era inlägg då jag skrev mina frågor. Så strunt i dom. Visste inte ens att vi legat 1:a ngn gång. Så kan det kanske vara då. Ska kolla om ngn på "mitt" håll röstat efter 18.00 etc.

annebeate
0

Djurhemskampanj,

jag har skickat Pm till dig.

[sarasvati]
0

#157 Men hej, nu ska vi inte köra samma stil - det är inte lika-lika rättviseförslaget gäller - utan snarare "bäst lämpad oavsett kön", och så är inte fallet idag. I vilket fall är "vårt" förslag det viktigaste, och blogginlägget plus idéskaparens tack för detsamma oursäktligt. Om sådana människor står bakom, gillar jag inte förslaget heller.

Rörigt? Obestämd

Vinterdag
0

Nu kommer man in på sidan igen.

[sarasvati]
0

Nu funkade det. Ställning 5827 och 5660 för oss. Avståndet ökat lite alltså men det ändrar sig förhoppningsvis.

annebeate
0

NU ÄR RÖSTNINGEN IGÅNG IGEN. NU  SÄTTER VI FART!

lillmymlan
0

Har röstat igen :)

*Nalle Puh*

Kusten-
0

Röstat : )

Detta med att Rättviseförmedlingens idéskapare tackar (är det verkligen sant?! Otroligt ovärdigt i sådana fall) och därmed också stöttar den som smutskastat (på ett mycket fult skrivet sätt), GKH´s idé är allt annat än rättvisa. Att fiska röster på det viset är bara beklagligt. Att vinna på ett bra sätt borde en jury ta hänsyn till tycker man. Juryn borde kanske få reda på att idéskaparen stöttar ett sådant blogginlägg. De faller på att bete sig barnsligt.

annebeate
0

Ja det är mer än sorgligt det som hände i går. Nu fortsätter vi med röstningen mer eniga än någonsin är vi att rösta fram förslaget för djurens väl. Rösta dagligen och sprid budskapet bland vänner och bekanta.

Minka040
0

Att man vågar proklamera ut ett budkskap om rättvisa när man själv inte vet hur man på ett värdigt sätt möter en "motsåndare". Infantilt och småaktigt kallar jag det. Ska dessa människor få 100 000 för att ta begreppet kvotering till en ny nivå..?

Nej, nu röstar vi för de varelser som inte kan marknadsföra sig själva genom att visa lite eget initiativ som inte har någon röst för att själva protestera mot orättvisor! Det finns inga mer envisa människor än hittekattsfolk, det vinner vi på!

Khiraz
0

nu har jag röstat för idag.

persikahallon
0

Så osmakligt av Rättviseidéskaparen att tacka bloggaren. Hon håller med andra ord med. Hon borde kanske lära sig att "lysa upp sina blinda fläckar och se bortom normen" själv innan hon försöker få andra att göra detsamma genom kvotering. Kratta för egen dörr säger jag.

grundig
0

var väldigt vad top1 hoppa iväg med 200 röster på nån minut , skumt kan jag tycka

annebeate
0

grundig, jag har skickat PM till dig.

Lena
0

Låser den här tråden och startar en ny eftersom denna har blivit så väldigt lång och därmed lite svår att öppna.

Här är länken till den nya tråden där vi kan fortsätta att följa omröstningen. :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer