*Inne*Kks-katt på rymmen i Lund.
Katten Vera har rymt från sitt stödhem i Lund. Hoppade ut genom ett fönster som stod öppet. Trots förmaningar att hålla fönster stängda, så öppnar hon fönstret ändå. Vera är 8 månader, tyvärr inte kastrerad pga att hon var för liten för de då hon fångades in.Vera kommer från en katt koloni norr om karlskrona och är ganska skygg tyvärr. Pratat med tjejen att hon måste lägga ut mat , sätta upp lappar mm. Har bett henne låna en fälla och försöka fånga in katten , men hon hör inte av sej. Svarar inte på mail eller sms.Finns de någon som har en fälla i Lund, och som kan hjälpa henne att fånga in kissen?Själv bor jag i Karlskrona och kan tyvärr inte hjälpa till just nu.

jise, hoppas att hon är ute o letar efter katten! öppna fönster o katter går inte ihop,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Oj det var inget vidare värst! Man får vara oerhört försiktig med fönster när man har katt. Särskilt när det rör sig om lite skyggare katter.
Vi har ju flera medlemmar som är ifrån Lund. Hoppas någon av dem ser det här inlägget.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har bett henne att gå ut på kvällen och lägga ut mat och vatten . Tror att Vera ligger och tycker i närheten och vågar inte gå fram på dagtid. Finns de någon som har en fälla att låna ut i Lund ?Finns fälla att låna i malmö ,men hon har ingen bil.Tiden börjar bli knapp, risken är stor att hon drar iväg.

Fattar inte hur man tänker när man låter en skygg katt sitta i ett öppet fönster. De är väl till att utmana ödet. Hon menade på att hon hade suttit där flera gånger och de gått bra. Troligtvis löpte hon nu och frestelsen blev för stor.Hoppas verkligen att någon kan i Lund kan hjälpa till.

Det finns flera från Kks som har fälla i Malmö, fråga Carina.

Pratat med både Anette och Susanne i Malmö. Bägge kan låna ut sin fälla. Problemet är att hon inte kan hämta den där.De verkar inte som vill anstränga sej för mycket. Men jag tycker att har man medvetet släppt ut katten,så får man också engagera sej lite, för att katten ska komma till rätta.Känner mej maktlös just nu.

Några kks are är bilburna och kanske vill lämna fällan och visa hur det går till

#6 håller med dig, hadde vart fulkomligt skogstogig om någon släppt ut en katt för mig , klart man har ansvar att se till att katten kommer tillrätta, detta var ju ingen olycka heller då de hadde fönstret öppet medvetet,
Jobbar du för kks? har inte sett dig här innan?
Som stödhem har man ju ett ansvar i alla fall. Hennes ansvar är nu att försöka göra det hon kan för att få in katten när hon var så osmart att ha ett fönster öppet så katten kunde rymma.
När katten väl är inne hoppas jag att ni finner ett nytt stödhem till henne som verkligen kan ta ansvaret.
//Pia
Var i Lund försvann Vera? Med tanke på ointresset från stödhemmet verkar det som om någon van vid fälla skulle behöva komma dit och försöka få in katten. Har det överhuvudtaget letats efter Vera i området?

Vera försvann från Örnvägen i Lund. Denna katt har jag själv fångat i fälla från en kattkoloni här i Karlskrona. Lisbeth i kks och jag körde katten till Lund till detta stödhem.Talade om att hon måste ha fönster stängda. Men lik förbannat så händer detta. Tror tyvärr att hon inte ansträngt sej för att få tag i den , efter hon inte svarar på mail.Jag har tipsat henne var hon kan få tag i fälla , men jag hör inget från henne.Hon kunde väl höra av sej åtminstone,de är de minsta man kan begära. Dessutom var de en kille som var intresserad av henne.Hade varit toppen om någon vänlig själ kunnat hjälpa henne med infångandet . Jag hjälper Kks här i Karlskrona med lite olika saker . Har tex hand om adressregistret.

Jag menade att de var en kille som var intresserad av Vera , inte tjejen.Uttryckte mej lite otydligt innan i förra inlägget.
Undrar vad det är med människor som inte tar sitt ansvar! Såklart ska stödhemmet leta efter katten och dessutom se till att försöka att fånga in henne igen!
Att man ibland behöver hjälp med fällan tex är väl inte ett problem, men om de ska få hjälp så måste de i alla fall svara på sms eller i telefon eller mail.
Hoppas att kissen kommer tillrätta!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Det går faktiskt Tåg mellan Lund-Malmö det tar 15 min,hon skulle med lätthet kunna hämta en kattfälla i malmö o sätta igång med infångandet

Hur vet ni att tjejen inte med förtvivlans mod är fullt upptagen med detta enda -att leta efter katten?? Det är kanske därför hon inte svarar på mejl osv… själv skulle jag inte sitta vid datorn i det läget.
Om det nu finns tillgång till fällor, borde väl någon som är van att hantera den åka till den aktuella adressen i Lund och rigga en fälla. Jag har dålig koll på avstånden i Skåne men enligt #14 tar det 15 min med tåget, så det verkar inte jättelångt. Tjejen själv bör nog inte avlägsna sig från den omedelbara omgivningen. Det kan ju finnas en chans att katten söker sig till henne iallafall.

Ja man tycker att hon skulle kunna ta tåget, kan inte vara något större problem,men de är väl viljan att hjälpa till de hänger på. Om jag skulle köra ner och försöka fånga in Vera ,så vore man ju tvungen att stanna flera dagar och de blir svårt med tanke på att jag jobbar också. Måste vara bättre för henne att försöka fånga in katten. Vera känner väl igen hennes röst också. Mej känner hon inte igen efter så lång tid . Har fortfarande inte fått tag i stödhemmet. Vill ju veta om hon sett till kissen .

Gunki, jag hoppas att de är som du skriver ,att hon kanske har fullt upp med att leta efter katten.Men jag har inte fått svar på mitt senaste sms som skickades 30/3.Kunde väl höra av sej någon gång, så man vet hur de går.De hade jag gjort om detta hade hänt mej.

Försvann katten redan i tisdags? Jag uppfattade det som att katten rymt igårkväll och att letandet i så fall kanske pågick intensivt nu.

finns det någon bild på katten? hur ser katten ut? själv bor jag för långt ifrån, men man kan ju hålla koll på efterlysnings-forum..
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Vera finns på kks sida för försvunna katter.Enligt stödhemmet försvann katten redan för ca 1 vecka ,men hon meddelade oss flera dagar senare.

Stackars katt. Det är fortfarande kallt på nätterna även härnere.
På KKS-hemsida står det att hon är både kastrerad och öronmärkt.
Vilket är det som gäller?

Tyvärr har vi upptäckt att de är fel information ang Vera. Hon var för liten att kastreras då hon fångades in. Ska be Mariann att hon ändrar på de. Meningen var att hon skulle få växa till sej och kanske bli lite tamare innan hon skulle kastreras.Tyvärr kom detta emellan.
Om det bara ta en kvart att åka från Malmö dit kan inte någon från Malmö åka till Lund med en fälla? Istället för att vänta att stödhemmet hör av sig.
Hoppas ni får snart tag i katten!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nu har stödhemmet hört av sej via sms. Hon har inte sett röken av Vera , men hon ska låna en fälla av kommunen säjer hon. De lär väl bli efter helgen, för kommunen har väl stängt om helger.Hoppas de ordnar sej till slut.Tror hon ligger och trycker i buskarna, inte så långt därifrån.
Varför åker ingen av er dit med en fälla?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Dee bästa hade varit om någon med fälla kom in under påskhelgen till Lund och hjälpte stödhemmet med fällan. Är lappar uppsatta i området? Är katten anmäld försvunnen hos polisen? Det finns många hyreshus i området så någon boende där kan ha sett Vera. Många är ju lediga nu så området borde genomsökas nu under helgen.
Är stödhemmet medlem här på forumet så man kan komma i kontakt med henne?
Var precis inne på KKS sida. Underbart söt liten kisse. Blir så konfunderad. Vet man inte ens vilken dag hon försvann? Försvunnen mellan 22/3-26/3.
Någon i Lund som kan hjälpa stödhemmet att ställa och vakta fälla? Någon som har en fälla att låna ut?
PUTT
*Nalle Puh*
Oj det låter inte bra om det har gått så många dagar sedan kissen frösvann. Att vänta på fälla från kommunen kan nog ta lite tid är jag rädd. Det bästa hade varit att någon från KKS åkte dit med en fälla så snart som möjligt. Får uppfattningen att stödhemmet inte har den erfarenhet som krävs för att på egen hand fånga in denna skygga katt.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Som sagt va , jag har pratat med både Anette och Susanne i Malmö som har fällor .Susanne har ingen bil och Anette hade inte tid att hjälpa till.Jag får förlita mej på att stödhemmet fixar fälla nu på tisdag.Sagt till att de är viktigt att hon sätter ut mat och vatten, på stället där den försvann.

hoppas stödhemmet håller kontakten så ni ser att fälla kommer på plats, men det är väll kommunjägarn som har fälla och de har väll juor dygnet runt för akutfall, tänker på viltolyckor och så. en skadad älg ska väll inte vänta på att de röda dagarna är över menar jag.
Hoppas att katten kommer till rätta, och att KKS tar sitt ansvar och kastrerar katten omedelbart.

Tack för tipset, ska maila henne med en gång.Måste gå att få tag i fälla av kommunjägaren redan här i helgen.Synd att de inte finns någon kks-medarbetare i Lund.
Skulle Susanne kunna komma in till Lund i dag ifall hon fick skjuts in?
kattbiten, jag har skickat PM till dig.

Annebeate går ej att svara dej på PM men de är nummer 94.
#35 Tack för svaret. Det ska gå bra att svara, jag har fått många svar på mina PM:n

annebeate kan du skicka ett PM till vargtassen,har pratat med henne , hon har fälla och hon vill lämna ut sitt mobilnummer till dej, eftersom inte jag kunde svara dej.Får gäster stsax är väldigt stressad. Men gulligt av dej att åka förbi och titta.
kattbiten, jag har nu skickat PM till vargtassen.

annebeate jag är så tacksam för hjälpen. Ska jag tala om namnet på stödhemmet till vargtassen, ifall du vill prata med tjejen när du ändå är där?
Det här fenomenet känner jag igen ,alltså det dumdristiga med att öppna fönster .. Hoppas verkligen det ordnar sig och att ni får tag i kissen…..Håller alla tummar och tassar…
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Rapport från Lund.
Jag har i dag varit i området där lilla Vera försvann, Jag har letat efter henne i hela bostadsområdet och i ett grönområde alldeles intill. Ingen skymt av henne tyvärr.
Jag blev mycket bedrövad. Inte en enda efterlysningslapp i området. Där rör sig väldigt mycket folk. Där finns även en Coopbutik med många kunder, som ligger alldeles intill huset varifrån hon försvann. Inte heller där fanns en efterlysningslapp på deras anslagstavla. I området finns dessutom gott om stolpar och även anslagstavlor där man kan fästa efterlysningslappar.
M ao inget i området som visade att lilla Vera är försvunnen.Jag blev och är fortfarande mycket upprörd. Detta område med mycket vegetation är försett med många stolpar och anslagstavlor och en mycket välbesökt butik och borde vara "tapetserat" med efterlysningslappar. Som det nu är är det precis som lilla Vera försvunnit i total tystnad.

#41 Nejmen vad ledsamt du skriver. Har lilla Vera varit borta en hel vecka utan att man börjat annonsera och lappa upp? Det låter för mig rätt märkligt.
Det är ju så viktigt att sådant kommer igång omgående då varje dag som går är förödande för katten. Jag har ju varit igång och letat efter en liknande historia här i Göteborg men då hade katten varit borta ett par månader redan när man uppmärksammades hos kks och trots stort "pådrag" har man inte funnit denna katt än idag.
Hoppas inte detta blir ett liknande öde. Kan vi inte länka in bilden på Vera här? Det är väl OK hos kks?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

¤41 bra av dig att åka dit, mycket skrämmande att det inte syntes några lappar,

Annebeate Tusen tack för du varit och kollat läget.Jag har hela tiden misstänkt att hon struntat att sätta upp lappar på Vera.Jag vet inte vad jag ska ta mej till nu. De hjälper ju inte att prata med människan.
kattbiten
Jag har skickat PM till dig.
Om du pmar Monsi här inne, så har ju vi två fällor stående hos Annepetra. Om fällorna kan hämtas, så får ni gärna låna självklart under uppsikt….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#46 Nu gäller det att först få peiling på var Vera kan finnas, sen kan det bli aktuellt med fälla. Jag kan själv inte åta mig att passa den men jag hoppas att andra här på forumet kan ställa upp. Vi måste få in henne!

Hur har vi det med Lundatjejerna? Är de kvar i stan och kanske kan hålla ett öga öppet.
Även Lundakatten kanske kan hjälpa till "över gränserna" med en hjälpande hand?
Ja all hjälp behövs. Nu gäller det att få ut efterlysningslappar i området så vi förhoppningsvis kan få in tips om lilla Vera. Detta borde ha varit gjort för längesedan.
PUTT upp för lokalisering av kissen!!!
*Nalle Puh*

Hej
Har inte varit inne på sidan på ett tag, så jag såg denna tråd precis. Jag bor på Trastvägen som ligger nära Örnvägen. Hur ser katten ut, för här rör sig många katter. Har sett svarta nya katter och långhårig. Om katten är skygg så är ju fälla enda sättet att få in henne. Låt oss hoppas att hon inte börjat röra sig alltför mycket, det är parningssäsong och det finns okastrerade hanar här.
Har stödhemmet ställt ut kattmat så att det finns chans att katten stannat kvar? Utan mat tvingas hon röra på sig.
Hur har det gått med fälla? Rädda Katten har en fälla i Malmö, men om jag ska få hit den får jag köra nercabbat och då får det vara på en garanterat regnfri dag.

Nu har jag varit inne på KKS sida och sett bild på Vera, henne har jag inte sett på Trastvägen. Dock rör hon sig nog bara på kvällstid.
Maila till mig exakt adress som hon försvann, jag kan få dit fällan (om ingen annan kan) och vakta den om kvällarna.

#51 Jag har kollat på www.kks.nu under försvunna katter. Under fliken mars finns Vera som försvann från stödhem i Lund. Jag kopierar in bilden (är det inte korrekt får någon ta bort).

Fint erbjudet av dig Maria, fast det är en kks-katt.
Annebeate har varit på adressen men inte sett någon efterlysning på katten, högst märkligt. Fanns det mat utsatt? Pratade du med stödhemmet? Det måste vara svårt för alla andra o hjälpa till om inte stödhemmet är intresserad.

KKS, Rädda Katten, Skåne-katten, vi har ett gemensamt mål -INGA hemlösa katter. Samarbete över gränser är det enda som kommer att göra en verklig förändring.
Min e-mail står i tråden om ni behöver hjälp.

Tänk om, alla hade tänkt som du
kattbiten, jag har skickat PM till dig.
Maria-I
Tack för ditt erbjudande om hjälp!
Toppen att du dessutom bor så nära. Återkommer till dig under dagen.

#55 Glädjande att du har en sådan inställning - det är just på det viset som vi når resultat. Fint att du kan hålla koll.
Men som annebeate skrev ovan så måste det ju ut lappar. Såg på google maps (gatubild) att där finns både småhus och hyreshus samt en affär. I affären är det väl bra med annons om det nu är i den delen av området. Är det i småhusområde är det många prång och trädgårdar att gömma sig i. Flyers (A6-storlek) i brevlådor är mycket effektivt. Folk sätter upp den lilla lappen på kylskåpet. Vi har fått många svar på det viset när vi letat katt.
Jag kan göra flyers om någon vill dela ut. Jag kan även skriva ut och posta ett kuvert - pm.a om ni vill ha assistans med det.
Va bra att det är fler som bor i närheten som kan hjälpas åt, eloge till er alla som gör det möjligt att få in kissen 
*Nalle Puh*

Maria-I Jag har skickat ett PM till dej.

Hämtades inte fällan hos vargtassen igår, innan Lundabesöket?
Maria-I
Tack Kattassen för erbjudandet om Flyers.
Återkommer till dig lite senare.

Maria-I . Tack för ditt erbjudande om hjälp. Hoppas de går att lösa med transport av fälla. Du har väl sett att jag skickat dej ett Pm med uppgifter om adress där katten kommer ifrån.

Jag lusläste annonsen på kks hemsida och där skriver man att katten försvann mellan 22-26/3. Vet inte stödhemmet exakt när?? Man måste väl ha haft koll på katten någon gång under dessa dagar eller har katten varit ensam i lägenheten i 4 dagar med ett öppet fönster?
HMpfh… Håller med dig, fast det är nog bäst att jag kniper käft….
Tack för kattmyntan, förresten i ljuvlig bubbelplastpåse!
#65 samma sak har jag reagerat över.

#66 Haha bubbelplast - ja det är fint det!
Så fint att det kom fram.
Sorry OT!

Kattassen
Håller med om att de är märkligt att man inte vet vilken dag Vera försvann. Kanske är de som du säjer, att hon varit borta någon dag och låtit fönstret stå öppet. Tack för du erbjuder din hjälp med Flyers.

#69 Det är bara att höra av sig. Jag har gjort ett utkast som word-fil/pdf.
jättefint ju! jag har bara svartvit skrivare, så det blir ju inte lika fint. Fördelen är, att om jag skriver ut(laser) så rinner inte texten i fuktig väderlek. Så jag kan ställa upp jag med om det behövs med lappar1

Om man drar ut och lägger i brevlådor behövs inte så "väderskyddade" utskrifter. Jag har färglaser på jobbet så där kan jag dra ut en hel hög i morgon.

De var värst vad ni ligger i och jobbar för lilla Vera. Vet inte hur jag ska tacka er alla som engagerar er. Hoppas verkligen att detta ska ge resultat.
kattassen

Förresten glömde jag säja att efterlysningslapparna såg jättebra ut.Hoppas vi kan få någon som delar ut dem. Vems telefonnummer kommer att uppges ? Är de mitt eller?

Jag tog mig friheten att knacka på och tala några ord med stödhemmet när jag var ute och promenerade, hoppas att detta initiativ inte upprör inblandade. De bor precis vid en halvöppen gröning och Vera sprang in där när hon försvann. Varje natt har kattmat ställts i ett buskage, maten är uppäten men det kan ju vara andra katter också.
Jag kan ordna med en fälla som ställs på natten i buskaget, så ser vi hur det går. Antingen inatt eller imorgonnatt kan den vara på plats.
Frågade inget om hur det hela gått till o s v, all kraft bör istället läggas på att få in katten först.

#76 Toppenbra! Är alldeles utmärkt om olika katthjälpsorganisationer kan samarbeta i dessa fall. Nu håller vi tummar och tassar för att Vera snart är hemma igen.

Maria-I
Tack för rapporten från Örnvägen. De var väl bra att du fick tag i stödhemmet Så bra att hon matat iallafall , hade varit bra om hon gjort de från början. Vi får hoppas att de är Vera som ätit av maten.Då finns de kanske hopp om att återfinna henne.Jag är tacksam för din insats.
#76 Jättebra Maria. Jag sätter senare i dag lappar även där runt gröningen och i gångarna i anslutning därtill. Kattbiten, ditt nummer finns på lapparna jag sätter upp.

Jag har Pm:at dig Maria-I

Hoppas att det är Vera som ätit av maten..och att hon snart låter sig finnas!

En kvinna ringde till mej från Örnvägen 29 som säjer att hon är säker på att hon sett Vera, på påskafton. Kvinnan bor i ett villaområde , vid konsumaffären. Kanske skulle man sätta fällan där. Tyvärr ville hon inte tala om sitt namn ,men ringer mej igen om hon ser den.
Jag har nu precis kommit tillbaks från Lund. Jag har runt om satt upp många lappar med Veras bild i området men ännu fler behövs. Positivt att redan telefonsamtal kommit till dig kattbiten. I Konsumbutiken finns nu också en efterlysningslapp som ingen kan missa. Det finns många villor i området men kattassens flyers ska förhoppningsvis göra susen. Hela området ska täckas. Lilla Vera måste in!
Tyvärr kunde jag konstatera att fortfarande finns inga lappar i sikte från stödhemmet.

Annebeate- tack för att du är i Lund och lappar upp!! Det borde göra susen om lilla Vera håller sig i området.
Vet vi förresten från vilken del av Örnvägen Vera försvann. Är det i Coop-affärens närområde?

Fanns det någon mat utsatt, det fanns inga lappar utsatta det stod ju så på kks sidan
Puttar upp för lilla Vera !Hoppas hon har förstånd på at tgå in i fällan nu….
Debattia
Vera försvann från Örnvägen 94 och skall ha setts på Örnvägen 29. Enligt google maps är det endast 2 minuters gångväg mellan platserna och inte alls långt från konsumbutiken. Jag vet att jag lappade sträckan och jag minns också att det var nära.
Jag har inte sett till någon utsatt mat. Jag har passerat 94:an flera ggr.

Hela historien verkar mystiskt. Stackars Vera med en matte som inte verkar bry sig

Jag kommer inte att kunna vara inne på forumet ,tidigast på onsdagkväll pga att jag jobbar.Men nu håller jag tummarna att Vera hamnar i fällan.

Jag kan ordna att en fälla kommer på plats imorgon kväll/ natt. Kan tala med denna Susanne som sett Vera imorgon. Stödhemmet har matat i ett buskage vid sin bostad, såg skålar där idag, dock finns det många katter i kvarteret. Har talat med en del av villaägarna (inte första gången jag letar katt här), de håller ögonen öppna. Lättast når ni mig via min e-mail (istället för meddelande härinne): webmaster@raddakatten.se
Jättebra Maria. En katt hoppade in på balkongen på första våningen till höger om ingången i fastigheten 94, det kan vara den katten som ätit.
Maria, tycker det känns jätteskönt att ni ställer upp!
Utan samarbetet blir inte mycket gjort….

Underbart med samarbete över gränserna. Det gillar jag! 
Hoppas, hoppas nu att lille kissen går in i fällan.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Fällan har stått i det buskage som stödhemmet säger sig ha matat i under hela natten. Ingen katt i sikte. Hämtade precis fällan och när jag var på väg därifrån jamade en katt jättemycket. Vänder mig om och en pratglad rundlagd gråtigréflicka (ägd) hälsar mig godmorgon, dock inte vår snäcka.
Lappen finns kvar på affären (två bortrivna telnr), fler lappar såg jag inte. Kan sätta upp fler. Letar upp den där Susanne idag. Fällan riggas ikväll igen.

#94 Men det var ju lite typiskt att det var en annan gråtigré som dök upp istället
Hoppas på bättre lycka nästa gång. Bra att folk har uppmärksammat lappen i allafall.
Maria-I
Jag satte upp lappar på flera stolpar och elskåp, även på några anslagstavlor, bl.a vänster om butiksingången (i slutet av väggen), vid biblioteksingången, runt om gröningen m m. Lapparna var inplastade för att tåla regn. Hoppas att ingen tagit bort dem. 

Åter en kvinna som hört av sej och är säker på att hon sett Vera i dag. Hon verkar hålla sej kvar i området i allafall än så länge. Denna gång sågs hon visst vid Folkets hus.Har pratat med Maria som ska kontakta kvinnan . Tyvärr inget napp i fällan i natt. Stackars Maria måtte vara trött i dag efter att ha kollat fällan en gång i timmen.
#97 Folkets Hus i Lund ligger i en annan del av Lund. Menade hon kanske Folkparken det ligger på Trollebergsvägen, cirka 1 km från Örnvägen.

Jag känner inte alls till området, men enl både Maria och kvinnan så ligger de en park i närområdet till Örnvägen.Jag kanske fattade fel, men de verkar som lapparna som du annebeate satte upp , gör susen . Folk verkar ändå höra av sej och på så sätt kan man ju lokalisera Vera. Hoppas bara att hon går i fällan med så vore de bra.
Det finns ett grönområde inte många meter från där Vera försvann, den s k gröningen och där är överhuvudtaget mycket träd och buskar i området. Hoppas, hoppas hon snart kommer in.

Vera är nu infångad! Hon ser oskadd ut för blotta ögat. Vilar ut i en stor hundbur i vårt relaxrum, äter bra och lät sig även klappas.
KKS, ska jag ta henne till Hagaveterinären imorgon? De kan ju undersöka henne (gratis) i samband med en kastrering, id-märkning och ev stronghold/frontline mot ohyra? Meddela mig så talar jag med dem.
Godnatt!
Maria-I
Underbart Maria!
Vad skulle vi har gjort utan dig! Du är värd ett helt fång rosor för din omtanke om Vera!

Hjärtat bara hoppar till och så blir man så glad, så glad när sluten blir så här!
HURRA! Härligt kämpat!
Bra jobbat, underbart!!!

Vackert tjejjen.
Tårar i ögonen.
Hoppas att Vera får ett bättre stödhem sen´
Nalle

HÄRLIGT!! Bra jobbat Maria-I!! Ännu en gång har man sett hur en massiv insats från olika håll med dörrknackning, spaning, lappar/affischering och fällvaktande har givit resultat. Det som är mest emot en är ju alltid tiden - ju längre det går desto mindre blir chanserna för ett gott slut. Men nu är Vera i säkerhet i allafall!
Tack annebeate och Maria-I som varit på plats!!

Bra jobbat! 

Så vacker hon är. 

Skall Vera ha ett nytt stödhem? Vem förmedlar nu KKS eller RäddaKatten?
Bra jobbat Maria.
Du vill inte åka till Ängelholm och fixa så Picasso också kommer in?
Kissen åker väl inte tillbaka till gamla stödhemmet?
Bra jobbat Maria.
Du vill inte åka till Ängelholm och fixa så Picasso också kommer in?
Kissen åker väl inte tillbaka till gamla stödhemmet?

Underbart! hur fick ni in henne?

Puh, så skönt för alla inblandade som lagt ner så mycket jobb på att fånga Vera, och för lilla Vera själv. Hoppas nu att hon får ett hem som bryr sig.

Vera gick in i den utplacerade fällan och åt upp två portioner kattmat där, så hon var nog rätt hungrig. Nu har hon fått en liten portion preparerad med avmaskningsmedel och sedan ska hon få Frontline mot ohyra.
Vera är en KKS-katt, så de avgör vad som bör göras.
Ha ha Josefa, man behöver inte vara Einstein för att fånga katter, bara ha tålamod, lite kattpsykologi hjälper och kunna ställa väckarklockan… Nu måste jag få in två kolonikatter, förhoppningsvis de sista av sammanlagt över 60 st, men de mest misstänksamma av dem alla.
Ha en bra dag allihop!

Tänk att de gick vägen . Ingen är lyckligare än jag, jo förresten Veraär nog lycklig att få komma in i värmen , få mat och omsorg.
Vill passa på och tacka er alla som engagerat er i Veras öde. Och Maria och annebeate , ni är underbara.
Nu ska Vera kastreras Id-märkas och vaccineras.För tillfället finn Vera hos Maria och vilar ut.
jippi……. Som sagt, ett sånt stödhem som hon hade innna hoppas vi verkligen inte att hopn komer tillbaka till
Härligt!

Vera har nu fått tid för kastrering, vacc, ID-märkning imorgon bitti hos Haga veterinären, hon kan vila ut hos mig efteråt tills vi hittat en lösning för henne.
underbart….. Lilla gumman så skönt att höra

Helt fantastiskt !!Jättebra jobbat. Ett lyckligt slut på rymningen!!!!
Debattia
Vilken gullig liten kisse Vera är.
Så härligt att slutet blev så lyckligt.
Hoppas nu hon får ett stödhem med mycket kärlek och omtanke. Jag gläds också särskilt åt över samarbetet KKS och Rädda Katten i Malmö. Rädda Katten gör mycket gott i Malmö och som tack till Maria kommer jag att sätta in en slant till Rädda Katten. Hoppas fler vill göra detta.
Men så bra att Vera har gått i fällan till sist och att den här historien fick sig ett lyckligt slut!
Yippee!!! :)

Underbart jobbat! Blir så här glad
.
Men det ser ut som om det är min lille Pysen som ni fångat! På pricken lik! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nu är Vera kastrerad, id-märkt och vaccinerad hos Hagaveterinären. Tack vare Malmö Djurskydd kostade allt 594 kronor.
Trots två veckor på vift var Vera i jättefint skick, bara lite mager, men med god mat är hon i toppform igen snart.
En trött Vera i Gunillas stödkrage som hälsar och tackar för all omsorg och goda lyckohälsningar härifrån!
hahah Swevets stödkrage! Kul att se att de funkar så bra…. Billligt pris! På kastreringen alltså!!!!
Fantastiskt bra samarbete. 
Åh..så fin hon är.
Lilla söta Vera
, har du nu varit hos min favoritveterinär också!