*Låst - Löst* 2 st katter avlivas imorgon.
Detta inlägg är låst då det är emot sajtens regler att:
1. Lägga in omplaceringsannonser för katter som har en ägare. Dessa annonser hänvisas istället till Djurannonser iFokus.
2. Framföra avlivningshot som kattägare eller som ombuds för kattens/katternas ägare.
//Lena - Sajtvärd Hittekatter
Fick just nys om två stycken katter som kommer in för avlivning i morgon om ingen kan hjälpa dem.
Det är en 3årig okastrerad hona och en 6 årig kastrerad hona. De är idag innekatter och otroligt tillgivna.
Tyvärr vet jag inte mycket mer än att de kommer avlivas imorgon kl 11,30 på förmiddagen.
Finns det någon som kan hjälpa dessa? Jag har absolut ingen möjlighet att ha dem hemma hos oss mer än absolut högst 1 dygn då jag har lite problem i min egna flock just nu.
Stödhem? Tillfälligt hem? Någon som har en lösning så de slipper avlivas?
Skriv ett sms eller ring helst då jag jobbar och inte kommer åt dator så speciellt mycket.
0761683973
Mvh
Sofia
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
glömde skriva att katterna finns i Linköping och transport kan ordnas om det rör sig om en radie på cirka 5 mil.
Vänligen
Sofia
Åh, kan vi hoppas att du åtminstone räddar dem akutakut? så får vi lägga på en rem här och se om någon kan fixa?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar denna akut situation och hoppas någon kan hjälpa de…
puttar också
Maggan47
Ja små stackare……Putt!
Samantha har inte du Facebook också? Trumpeta där!"
Jag försökte nå dig på telefon, ring om du läser det här. Jag har ev ett stödhem men vill veta lite mer innan jag ringer henne.
Pia
9Liv
011 100960 0730 202852
Åh hoppas det går bra!!!!!
#7 hon jobbar ju skriver hon så det är därför hon har lagt ut sitt telenummer står i inlägg #0 så ring henne genast
och smsa…..
jaha jag vet inte om det är för att jag är sjuk, såg nu att du skrev att du hade försökt att ringa henne men inte fått tag på henne, sorry såg inte det :) 
så u har jag smsat från min fastas telefon också!
Vi tar hand om katterna. Dom får bo i stödhem antingen i Linköping eller här i Norrköping

#13 lovely 
ni fick tag på henne till sist då?
Tack SamanthaJones och pip-app för er omtanke.
Har kontakt nåtts med ägaren?
Ägaren kommer in med katterna till mitt jobb imorgon så då får vi trixa vidare med att få dem till hemmen. =)
Vänligen
Sofia
Nu får jag väl skit för detta men kan inte hålla igen käften…
Efter alla diskussioner som varit på sajten så förstår jag inte varför tråden finns kvar, det är väl ett solklart avlivningshot???
Missförstå mig rätt, visst är jag också glad att det löst sig för katterna men har jag förstått saken rätt så gäller detta inga hemlösa katter?
Jag fattar inte riktigt det här…
Absolut får du ha en åsikt! Annars hade det inte varit ett forum.
Men om katterna faktiskt är avlivningshotade så är de det- och även de katterna som har ett hem men inte är uppskaddade där förtjänar att få leva vidare, trots att de har ett hem.
sen så är det så att om man läggare ut på andra kattsajter så händer det inte så speciellt mycket.
Vänligen
Sofia
Jag tycker vi alla ska glädjas åt att katterna räddats.
Ja jag har aldrig sagt att katterna inte förtjänar att få leva men iochmed alla diskussioner som varit på sajten det senaste så ställer jag mig undrande till varför det är okej för vissa att skriva ut avlivningshot.
För har jag förstått saken rätt så är det ok med avlivningshot så länge det rör sig om hemlösa katter som inte har något hem. För fokus ska vara på dessa katter, på denna sajt.
Får avlivningshot (för katter med hem) finnas på sajten så bör det vara tillåtet för alla medlemmar.
Var inte meningen att kapa tråden!
Skönt att katterna får leva vidare!
#18 tack
Du skriver precis det jag känner o varför går inte Sajtvärd eller Medarbetare in och rättar o var finns alla stödhem när hemlösa behöver räddas akut?
Svar till dig och andra: Jag har ett ganska krävande arbete som gör att jag som Sajtvärd inte alltid kan vara inloggad. Arbetade kvällen igår och var ej på iFokus alls under gårdagen. Såg detta först nu. Sedan har jag redan tidigare bett er att PMa oss istället för att ta det i trådarna när det är något som ni upptäcker strider mot sajtreglerna.
För att Sajtvärd och Medarbetare har troligen inte sett denna tråd förräns nu, då vi inte sitter vid datorn 24/7.
Men det stämmer det ni säger om avlivningshoten och jag tar nu och låser denna tråd.