Katthemmet Kompis Hjälptråd
Den 1/1 brann Katthemmet Kompis ned till grunden. Vi har kunnat följa det intensiva hjälparbetet för katthemmet här på Hittekatter iFokus. Ett engagemanget av sällan skådat slag har etablerats över landet. Pengar till en summa av 322 666 kr har samlats in, kattmat, tillbehör och andra saker har skänkts och transporterats från landets alla hörn. Nu planerar katthemmets ägare Maritha och Sonny att bygga upp katthemmet igen.
Länk till artikel och senaste tråden om hjälparbetet för Kompis räkning.
Då tidigare tråd har blivit för lång fortsätter nu diskussionerna och hjälparbetet i den här nya tråden.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Här är en lista på de 9 katter som fortfarande inte har hittats:
Fideli Cola Pillan
Garbo Fleur
(Har setts ute)
Sky Zeke Salmiak

Pepper
Du kan även gå in på Katthemmet Kompis hemsida och läsa om de saknade katterna.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tack Lena.
Det började bli lite trögt.
Nalle
Carola har gjort två filmer om Katthemmet Kompis.
/Änglakatterna - Medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Vilka fina filmer hon gjort 

puttar upp
#5 Kopierade in englas inlägg med bildspelen från den förra tråden. De är mycket välgjorda coh lämnar inte ett öga torrt.
I den precis avslutade tråden lät det verkligen under gårdagen hoppfullt. Troligtvis är det Zeke och Sky som blir matade av en familj och även Pepper kan ha varit synlig där. Dessutom en svart katt på tomten som gäckar Maritha och Sonny.
Djurprataren rekommenderade att vi tänke mycket på de saknade katterna. Jag är lite kluven till djurpratare men i detta fallet tror jag av någon anledning på det. Så hoppas alla tänker intensivt på de saknade små kissarna. Har gjort det igen särskilt den senaste veckan och vad händer? 4 av katterna kan nu ha varit synliga. Väntar bara på de andra.
#8 Man vet ju aldrig. Tanken kan trots allt ha en undergörande kraft. Och skadar gör det ju inte att vi skänker katterna en extra tanke. :)

Puttar!!!

#8 Vad bra att detta också kom in i den här nya tråden.
Om nu Zeke och Sky är på granngården så får de i allafall lite mat som det verkar. De tycks dock inte vara så roade av att låta sig fångas. Men med tiden och lite förtroende för sina nya matare kanske de kan luras in får vi hoppas.
Djurpratare och folk med lite övernaturliga förmågor skall inte underskattas, vi vet inget om "världen" utanför. Vi måste dra efter alla halmstrån i detta läget så vi fortsätter att skänka alla tankar till de som är kvar där ute.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag tror absolut att djurkommukatörer är ett bra alternativ - men det man inte får glömma är det är djuret som meddelar sig till kommunikatören och djuren pratar/tänker inte riktigt på samma sätt som oss.. Så ibland kan det bli svårt att förstå djuret.
Försöker verkligen att tänka på katterna så att de förstår att nu är äventyret över och dags att gå hem!
Jag puttar så att jag kan följa…
Vill passa på att skriva att jag tänker på er VARJE dag!
Kramar!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Så om min RäkneTassMaskin fungerar så behöver det samlas in ytterligare 213 210 kronor för att nå "halvmiljonen" och det borde inte vara omöjligt!
Tack Kompis för en suveränt tydlig redovisning av januarigåvorna! Det var rörande att bläddra igenom denna förteckning där gammal som ung, fattig som rik, privatperson eller företag/förening hade skänkt pengar, allt från 5 kr till 10 000 kr…
Men låt oss ödmjukt minnas att den största delen av detta gåvoflöde består av de otroligt många SMÅ gåvorna - 50, 100, 200 kronor - att en liten gåva faktiskt är OERHÖRT viktig för hela totalsumman!
Jag har tjatat om det förut: Det är de små flödena som skapar en flod!
En vacker dag, när katthemmet Kompis är på plats igen, då kan alla ni som givit donationer blunda en stund, känna hjärtat slå av lycka och stolta veta "Jag har bidragit!"…
Och kontot är fortfarande PG-konto 35 74 82-9 om du vill fylla på!
Mew2 & Wikki

Helt otroligt att så många människor i vårt avlånga land öppnat både plånboken och hjärtat samtidigt!! Hur många gånger inträffar det?!
Tänker på dom stackars kissarna som fortfarande är ute i kylan. BRRR!!
Pälsbollarna i Höganäs

jag är verkligen helt impad av att det har kommit in så mycket pengar nästan 300 tusen,,helt otroligt,man blir helt rörd,va undebara mäniskor det finns ,,,,
tänk av bra denna sajt är…

dax att putta upp!

Ikväll ska Maritha och Sonny placera ut två fällor i Örsjö där eventuellt Zeke, Sky och Peppar kan vara. Skålarna är tomma varje morgon, så peppa peppa att det sitter en eller två… eller tre katter i fällorna i natt. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Nu gäller det för oss alla att tänka intensivt på samtliga saknade katter och hålla tummarna för att fällorna blir fulla av saknade kissar.
men hoppas hoppas på att det är de

Håller tummarna…

Håller tummarna och hoppas…
Pälsbollarna i Höganäs

Här håller vi också 4Tummar o 28 Tassar medan vi sjölvklart också tänker på de tre som skall gå i fällan.
Nalle, gubben o alla djuren.

Å då får vi hålla tummarna för god fångst i natt
hoppas

Ingen uppdatering om katterna men det är kanske för tidigt om det.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

inga nyheter är goda nyheter…… hoppas vi!
Hållar alla tummar här också!
4 tummar o 20 tassar hålls här. Så tänker vi hela tiden på kissarna.
Engla sade igår att vedbodskatten varit och tömt fällan på mat. Den hade inte slagit igen tyvärr. Men missen går åtminstone inte helt uthungrad!
Mew2

#31 Vissa katter är smartare än andra och lyckas klura ut hur man vittjar en fälla. Ett tips är byta modell på fälla. Oftast brukar de fastna när man gör så.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Tänk om vedbodskatten inte är ensam där.
Önskas så att det är så.

Fortfarande inget nytt. Jag hoppas Maritha ringer mig ikväll och berättar läget! 

Det hoppas vi också Engla.
Nalle
Är det en lotinfälla där katten ska trampa på ett steg i mitten för att den ska slå igen då kan man lägga mat en i en plastburk med höga kanter och ställa den på steget.För att komma åt maten måste katten sätta framtassarna på steget och fällan slår igen.
Jag har fångat flera katter på detta vis , katter som har jazzat ut och in i fällan tidigare.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

För några år sedan var det en kattägare som skojade och sa att våra katter var ouppfostrade eftersom de ställde till med hyss i det nya hemmet. Nu börjar vi dock tvivla på om det verkligen kan vara sant för de två senaste nätterna har katten, som befinner sig på gården, lyckats äta upp maten i fällan utan att den har slagit igen, och som i natt, ta ut matskålen! Så idag har Maritha och Sonny "kedjat" fast matskålen. Om våra katter räknas som ouppfostrade eller smarta får ni själva avgöra. 
Det låter som att den där fällan behöver komma in, tina upp, torka ordentligt och rundsmöjas? 
Gåvolistan är nu uppe i belopp över 291 000 kr - visst är det helt otroligt? Helt uppenbart är hittekattshjälp något som människor gärna GER till. Titta bara på alla andra insamlingar här på forumet också och hur många katter detta forum har hjälpt!
Hittekattsmedlemmar och alla andra hjälpare, ni har min obegränsade beundran! Ni är storartade!
#39 Kanske dags för en liten kamera i den där vedboden. Är ni säkra på att det inte är en liten tomte eller nåt annat knytt som äter maten? 

Eller grannen? 

#38 Det var ingen dålig summa! Kr 291.000:- det måste nog vara rekord vad gäller insamlingar för ett enskilt katthem. Känns så himla bra att det har väckte så stort gensvar. Jag menar det behövs ju verkligen i det här nöedläget.
#37 Ibland är katter listigare än vad som är nyttigt för deras eget bästa.
Fick nyss sms av Engla att Memphis är inne
//Pia

Häääääärligt!!!!!! OOO !!!!!!!!!!!!!

Å det var goda nyheter!
Är det han som har gäckat dem ett tag i fällan tro?
Nämen, VILKEN lycka! Får jag fråga, i vilket skick? Bra, med tanke på omständigheterna, eller dåligt?
One down, eight to go! Vi fortsätter räkna neråt, för de andra finns där ute. Jag har det i ryggraden!
fick bara ett sms om att hon ville medela er att han var inne. Vilket skick vet jag inte men misstänker att hon ger er svaren under morgondagen;)
//Pia
Okej, tack! Vi får hoppas att han är okej efter omständigheterna…

Så underbara nyheter sent på kvällskvisten.

Visst var det Memphis som Engla var övertygad om att han var nästa som skulle hamna i fällan.
Vad härligt… Hoppas nu på att det nappar mer i Svalehult
Nalle
Underbar nyhet denna onsdagskväll
Då fortsätter vi alla att tänka intensivt på de andra saknade kissarna så att de snart en efter en kommer in.
underbart

Memphis mår bra trots flera veckor ute i kylan. Hon har gått ner ett par hekto och Maritha hälsar att hon numera ser ut som en normalviktig katt.
Det är tur att de flesta av våra katter hade lite extra hull så att de har haft lite att ta på under sin utomhusvistelse. Memphis har ätit bra och Maritha har klappat henne, idag är hon däremot lite tillbakadragen. Hon behöver lugn och ro… och en massa kärlek!

Alldeles nyss mailade jag några lokaltidningar om de ville skriva ett reportage/artikel om de katter som saknas. Dvs att vi behöver hjälp med att hitta dem och att allmänheten skulle kunna hjälpa oss med det om de läser om det tidningen. Hoppas att de hör av sig! 

Det är ju helt sanslöst
hur man kan fixa alla dessa dygn ute och bara bli lite smalare. I denna snön och kylan.
Det ger ju hopp om fler överlevare.
Så nu väntar vi på nästa 9 st
Nalle

Vilken tuffing! härligt!
Så skönt att veta att Memphis är okej.
Ja, allihopa, tänk in resten också. De finns där ute, jag bara vet det…
(Konstigt att jag har den känslan, men jag brukar inte ha fel)

Helt fantastiskt att Memphis är tillbaka. Nu håller vi tummarna att resten av gänget oxå är på g hem.
Pälsbollarna i Höganäs

Hurra för Memphis! 
Hurra och välkommen in igen kissen 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Är Memphis vedbodskatten?

Puttar på resten av de saknade katterna som är på väg hemåt
Undrar fortfarande om Memphis var vedbodskatten som gäckade Maritha och Sonny.

Men inga mer katter synliga då?

# 65 Nej, inga mer katter har varit synliga.
Vi har haft annonser ute i loklaltidningarna, men få har ringt. Kika gärna in på bloggen för de senaste uppdateringarna. 
Äts fortfarande maten upp där det misstänks att Zeke, Sky och kanske även Peppar uppehåller sig?
#64 Vilket fint brev de har skrivit Prins Snoddas nya matte och husse. Det märks att han fått det perfekta hemmet. Så mycket kärlek att man blir riktigt varm i hjärtat.
För övrigt får vi fortsätta hålla allt vad tummar och tassar heter för de kvarvarande 9 katterna.

# 67 Det verkar inte så. Nu har jag dock inte fått mailsvar från tjejen som matar dem på ett par dagar. Men peppa peppa för att de kommer tillbaka eller är på väg hem! 

Idag har Barometern besökt Kompis eftersom de ska göra en artikel där vi ber om allmänhetens hjälp för att hitta de katter som fortfarande saknas. Håll tummarna nu!
Blirsvårtattskrivaeftersomjaganvändertummarnatillmellanslag,menjaggördetförerskull.;)

Håller tummarna o puttar
men nu är det dags för resten att komma in
Vi får inte glömma att tänka på de kissar som fortfarande saknas. Nu är det hög tid att komma hem.

japp! puttar!!
puttar för att kissarna ska gå hem igen
De kanske finns någonstans där de har funnit trygghet… En gård eller något, som finns i närheten? Kan också vara så att någon har kommit in i värmen och fått ett hem. Det är inte säkert att personen/personerna vill säga något, för att de kanske är rädda att förlora den nya familjemedlemmen…
jamen precis, så kan det oxå vara

putt på kissarna som vandrar där ute

Ja precis.
Nu MÅSTE ni gå hem. Fattar ni inte att Sonny o Maritha saknar er ?????????????
Nalle
putt, inga fler synliga

Nu börjar det hända grejer. Förhoppningsvis. 
Igår publicerade Barometern en artikel om de katter som vi saknar. En liknande artikel kommer i Östran på måndag. Artikeln i Barometern finns tyvärr inte på nätet.
MEN…
Idag ringde en kvinna, som bor i Svalehult, och berättade att en katt har sökt sig till henne. Katten, som hon tror kan vara Peppar, har varit synlig flera gånger. Ikväll åkte Maritha och Sonny dit med en fällan som de gillrade. Peppa peppa för att det är någon av våra katter.
Ja, håller tummarna! 

Håller också tummar o tassar här.
Vad synd att artikeln inte finns på nätet satt och letade idag efter något.
Var den bra?
Nalle

Wow! Nu får man hålla andan och tummarna hårdare igen!!
Putt putt putt
håller tummarna :)
Håller tummarna härifrån också :)
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#77: Men om någon tagit till sig en vilsekommen kisse, så kan väl den få stanna i sitt nya hem? Bara man får veta vart de har tagit vägen, så kan man väl se det som att de tagit sitt adoptionsärende i egna tassar?
#82 Synd att den inte finns på nätet - kanske går det för er att scanna in artikeln så att även vi som följer denna tråd kan få ta del av artikeln? Det vore trevligt =)
Kramiz! //E
Jo, #88 men de tror kanske att de måste lämna tillbaka kissekatten… Det jag skrev i #77 var ju bara en möjlighet… 
#82 Vad bra att det kommit en artikel i Barometern och snart även kommer en i Östran. Hoppas att det är en av Kompis katter som kvinnan sett. Låter ju förhoppningsfullt det där.
Såg just att insamlingen till Kompis är uppe i 302 125 kr! Helt fanstastiskt! :)
En fråga: Är det någon som ska ner lr har planer på att skicka ner något till Kompis från Sthlms-området?
En kvinna har kontaktat mig och hon har burdelar som hon missade att skicka med vid vår transport i början av feb.
//Elise
Här är artikeln i Östran!
Jag blir så rörd när jag läser det här:
Givmilda människor
Det är många givmilda människor som har ställt upp och hjälpt Maritha och Sonny med allt från leksaker och mediciner till pengar som har bidragit med att de kommer kunna bygga upp Katthemmet Kompis så snart snön har försvunnit.
- Vi har fått in 300 000 kronor, säger Maritha samtidigt som hon får tårar i ögonen.
Det är ni värda, Maritha!
TassKram Mew2
härligt, nu får de det bra igen missarna :)
#94 Det verkar vara någon vajsing på länken. Får tyvärr inte upp den.
Underbart att kattsverige har gjort det möjligt för Katthemmet Kompis att återuppstå igen. Tänk ändå vad förenade krafters verk kan åstadkomma!
#93 Du skulle kunna skriva ett särkilt inlägg om transporthjälp. Både här och på andra sajter.
Nu tror jag länken funkar.
//Pia
#97 Nu gick det bättre! :) Fin artikel!

Maritha har varit i kontakt med en djurpratare. Det är samma person som hon tidigare pratat med. Han berättade att Zeke är uppmattad, Fideli är väldigt frusen och Fleur är rökskadad. Zeke har dragit sig undan, förmodligen för att han är så trött. Som det ser ut just nu behöver vi allmänhetens hjälp med att hitta dem. Hittelön utlovas.
**Maritha vill att vi tänker extra mycket på Zeke, Fideli och Fleur.
Angående katten som kan vara Peppar:
**Han/hon har inte gått in i fällan, men den är gillrad, så vi hoppas på god tur i natt.

Det gör så ont i hjärtat att tänka på dessa små.
Finns det inga byggnader/kojor/lador… där de kan gömma sig ??
Hoppas att alla som bor där går skallgång efter kissarna när de läst tidningen

Ja fy stackars dom små.
Inte konstigt att dom både är uttröttade och frusna i det här vädret som vi haft sen 19 Deceber nu. Svårt för dom att hitta mat också i denna höga snön.
Alla tankarna går till dom så klart.
Vi hoppas verkligen att folk i byn är hjälpsamma och håller koll om dom ser nån av dom.
Minsta lilla skymt av en främmande katt kan ju vara värdefull information.
Nalle
åh jäsiken hoppas att det är en katt i fällan
håller alla tummar att de snart är inne i värmen och tryggheten igen.
Vi får nu hålla allt vad tummar och tassar heter samt tänka särskilt mycket på katterna som är kvar därute. Hoppas, hoppas!

Stackars kissar! Får tårar i ögonen när man läser om dom.
Pälsbollarna i Höganäs
puttar

putt putt

Här kommer länk till senaste artikeln i Nybro-tidningen
http://www.nybrotidning.se/index.php?placid=19&parent=1&id=4801
hoppas att katterna hittas snart
Tankarna går ständigt till de saknade katterna.
De har varit borta så länge nu
men vi väntar fortfarande på att de ska komma hem och förenas med de andra katterna.
Låt oss tänka intensivt på de små kissar som fortfarande inte hittat hem. Fideli, Cola, Zeke, Salmiak och de andra….
#108 Tack för artikeln! :) Skönt att höra att Maritha och Sonny håller modet uppe och planerar för det nya katthemmet. Så jobbigt för dem att inte veta vad som hänt de 9 katterna som saknas. Vi får hoppas att det blir lite klarhet snart och att flera kommer tillbaka.
Man ska aldrig ge upp! Vi har ju sett många exempel på det här på Hittekatter - kissar som kommer tillrätta efter mycket lång tid på fri tass.
För snart 3 veckor sedan tog jag efter önskemål med kattleksaker till operation där jag jobbar 2 veckor i månaden (kvällspasset) Nu är jag åter igen där och igår så skulle jag kika i burken och vad som fanns kvar av allt. Sammanlagt var det nog 23 leksaker jag lämnade. I burken låg endast pengar och alla leksaker var slut. De hade varit jättepoppis och köpt allihop. En del hade köpt fler senare när de såg hur uppskattade leksakerna var;)
Så nu har jag pengarna som kompis ska ha här hemma, kommer säkert att utökas under våren:)
//Pia
#112 Kul att leksakerna gick åt så snabbt! Det skulle nog bli poppis även på mitt jobb.
Väntar varje dag att någon av kissarna skall ha kommit hem. Var är nì?

Dom finns på Bloggen.
Sett nya spår men vet tyvärr inte om det är nån´av deras kissar.
http://katthemmetkompis.blogg.se/
Nalle

Vi håller tummarna för fullt och ber
spåren i snön ger åter hopp
hoppas det är missarna

Kniper med tassar och fingrar!!!
Pälsbollarna i Höganäs

Just nu känns det ganska hopplöst.
Vi har haft flera annonser ute, men väldigt få har hört av sig. Vad kan vi mer göra? Hoppas på ett de saknade katterna söker sig hem igen?
Spår har nyligen setts och det inger ändå hopp.
Engla, jag tror att det är mycket viktigt att hela tiden hålla deras förvinnande levande bland allmänheten. Det finns säkert många här som kan komma med bra tips här på tråden när det gäller att fortsätta sprida budskapet om deras försvinnande. Ni har kanske redan gjort det men man kan trycka upp mängder av lappar med foton på de saknade katterna och information om deras försvinnande och sprida i brevlådor i ett större område och även ha lappar uppe på olika ställen. Någon kan ha sett något som sedan i sin tur leder till till att någon av katterna fångas in etc. Det är också viktigt att denna tråden hålls levande.
Undras var katterna som matades blev av, bl.a trodde man att det var Zeke?
När det ser som mörkast ut kan plötsligt allt förändras. Det har vi sett bevis på så många ggr tidigare.

# 120 Vi har tryckt upp lappar och lagt i brevlådor och vi har satt upp lappar i affärer och på veterinärsstationer. Peppa peppa att de kommer hem snart! Zeke har familjen inte Örsjö inte sett till mer. När vi satte dit fällorna försvann de. Tyvärr. 
Engla; du får höra av dig om de vill ha mer hjälp med laminerade nya lappar sen;)
//Pia

Vi tänker HELA tiden på de saknade små
och hoppas som du Engla att dom snart skall hitta tillbaka till Svalehult.
Nalle
Tycker Engla snart kan åka upp och gå lite vilse i Svalehult skogarna igen;)
//Pia

Håller med #124#
Det gick ju väldigt bra sist.
Först Pengla i buren sedan Memphis som hon kände skulle bli nästa katt i fällan och som ju också blev det.
Så ut i Skogen nu Engla.
Nalle
Engla, jag tror inte heller det är fel ,tvärtom, att leta i skogen. Någonstans finns de. Det vore kanske bra om flera sökte samtidigt.Vi andra som inte kan hjälpa till i det direkta letandet fortsätter att tänka intensivt på de saknade kissarna. Det finns möjligen även andra uppslag där vi andra kan hjälpa till.

#127 Hoppas det är Peppar som har visat sig i Svalehult. Ibland kan skyggisar vara lite väl listiga när det gäller att låta sig bli infångade.
Vilken fin rastgård de har byggt! Det var bra jobbat i vintervädret!
Nej, men hur orkar de i denna kylan? Den är ju jättestor! Heja grabbarna! Stora applåder!
Peppar: se nu till att gå hem med dig! De väntar ju med torsk och makrill därhemma… DET kan du väl i alla fall inte gå miste om?

Precis 129.
Sån´t växer ju inte på träd i skogen.
Så kan doften locka hem honom så blev det ju ett riktigt välkomstparty.
Nalle
Precis, det är ju det jag menar också. Det är ju PARTYYYYYY!!!!! Jag kan se katterna med partyhattar på sig och springa runt busiga som bara den, och glidandes på den kokta torsken så att makrillfilé-smulorna flyger omkring… Tihi! Då skriker de: UUIIIIIII, precis som när den lilla myran åker rutchkana på snigeln… Sen kommer Maritha infarandes och skriker UUIIIIII, hon med, men av annan anledning! Haha!

Haha… det var en rolig beskrivning av #131!!
Kul fest!
Som sagt: Jag har livlig fantasi! 
Engla, ni har alla varit fantastiska i allt ni gjort och gör. Hoppet finns fortfarande att de saknade katterna ska komma hem igen. Varje litet tips kan betyda oerhört.
Vilken fin rastgård som byggts.

Stod det vilken datum festen skulle bli det verkar ju kunna bli RIKTIGT roligt.
Nalle

Gunlog
Jag kunde bara inte låta bli att kopiera din partytext och skicka den till Wikipedia.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.505275
Den finns nu under rastgårdens kommentarer.
Vi ses på partyt.
Nalle
Tihi! Så roligt att jag kan sprida lite glädje med mina ord! Jag kunde faktiskt se det framför mig när jag skrev det! Hihi!
Jag tackar och bugar och slår pannan i tangentbordet! 

Vi kan med glädje berätta att riktningen för katthemmet är klar.
Maritha och Sonny ska hämta det ikväll sedan ska det lämnas över till Nybro kommun för ett godkännande om byggnadslov. Spännande! När katthemmet ska byggas är fortfarande oklart, det beror till stor del på vädret. Snön tycks ju inte vilja försvinna. Men det är ett steg i rätt riktning. Nu väntar vi på våren!
Ja, Engla. Våren är nog kommen här nere i Skåne. I fredags såg jag både snödroppar och vintergäck. Igår såg jag en nyckelpiga och en fluga. De satt på vår trävägg till altanrummet och solade sig…
Snart kommer våren till er också…
Vi har haft underbart väder idag också… Jag ska stå och blåsa norrut så att ni får vädret också…

Oj vad spännande .
Vi väntar på att ni skall höra av er så vi får komma upp och hjälpa till.
Nalle o Lasse
#139 Oj vad kul att planerna är så långt framskridna så att det har formaliserat sig i till ritningar. Nu får snön ge med sig snart.
ÅÅååh så roligt att ni har ritningarna klara!!
*gör ett litet glädjehopp här hemma*

#144 Flitens myra råder på Katthemmet Kompis! Det var en fin rastgård minsann! :)

Underbart att missarna fått en rastgård nu till våren. 
Usch en sån tråkig historia med det skadade rådjuret som inte fick hjälp utan fick ligga och lida in i det sista. 
men va fanken, inte väcka han det är väl det han är till för, att skjuta djur som är skadad och plågad. Skandal, ut med det i tidningen….

Där visar väl polisen att djur är mindre värda?!….. Fy fasiken!!!!!!!
Pälsbollarna i Höganäs

Ja fy vad hemskt .
Tänk sitta där inne och se det stackars rådjuret.
Tidningen vore kanske inte fel.
Nalle
#146 Vilken ledsam historia! Förstår att de känner sig besvikna på polisen som agerade så kallblodigt. Fattar inte…
Den här vinter är stygg mot de vilda djuren. Förra veckan var tåget jag åker med till jobbet försenat 2 timmar pga av att det kört på två älgar som uppehöll sig i spåret. Det händer hela tiden läste jag i SJ´s tidning.
Så sorgligt att läsa om det lilla rådjuret
, ett av de vackraste djur jag vet. Varför? Hur kan man vara så okänslig? Jag skäms ännu en gång över människosläktet.

Nu finns detta smycke att beställa där 100 kr för varje sålt smycke går till uppbyggnaden av Katthemmet Kompis. 
Oj, så vackert! Vem har designat det?

Har just nu beställt ett
Det var riktigt fint. Jag beställer närmare löning för det är verkligen vackert.

#157 Men så bra att det redan är klart med byggnadslovet. Nu ska bara snön försvinna också. Grattis!! :)
#153 Smycket är så himla snyggt! Det är bara ett fel, min plånbok. :(
Grattis till byggnadslovet!
Nu väntar vi bara på att Fideli, Pillan, Salmiak och de andra snart ska komma tillbaka.
Hurra hurra hurra! Wikki och jag firar med svansdans! I samb-takt, tror jag!
Mew2

Fram till ikväll pågår en frågestund, där ni kan ställa frågor om Kompis och/eller om våra katter. Många av er har haft frågor i kring branden, så jag tyckte det kunde aktuellt med en frågestund. 
#161 Så bra med en frågestund. Var precis där inne .För egen del kretsar mina tankar ständigt kring de saknade kissarna. Ingen liten iakttagelse någonstans? Djurprataren har kanske något mera att förmedla. Än finns där hopp.
Det var en bra idé med en frågstund för alla som har olika saker de går och funderar över runt Kompis situation. :)

Första steget mot ett nytt katthem. 

Det är tydligen sorgens dag idag. 

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tänker på er alla på Kompis.
Tröstekramar.
Nalle
Älskade kissar 

åh men så tragiskt 
det är bara att hoppas att det har gått fort, hualigen om det nu är till nån tröst….
Har inte skrivit här på ett tag men jag tänker på er och är glad för att katthemmet är på väg att byggas upp igen.
Och snälla, kan någon ge Maritha en stor kram - stackarn som hittade resterna av katterna, känner verkligen med henne - och er andra såklart! 
//Elise

Jag låser den här tråden och hänvisar till "Vägen till ett nytt katthem". Vi ses där!