Nu flyttar tiger och Zorro
till landet till pappa och janet. Jag har märkt på sista tiden att dem inte riktigt trivs i lägenheten, de vill komma ut, springa i de fria,jaga möss klättra i träd. Det känns s instängt här för dem. Jag berättade detta för pappa och han sa att han gärna kunde tänka sig att ta emot katterna. Min pappa är allergisk, så dem kommer få vara ute mycket. Mn inne på nätterna. Han har börjat äta medecin redan nu. Jag kommer hälsa på dem så mycket jag kan:)

Vi får hoppas att det går bra med kisarna hos din pappa! Lycka till och glöm inte att berätta hur det går!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Men så skönt att höra att det kan lösa sig så bra! Förstår att du ofta kommer att finna anledningar till att beöka din far *L*..toppen att missarna får bo där..hoppas nu att han inte får det för besvärligt med sin allergi..
Önskar all lycka..
Siden
Okey så det kommer att flytta till din pappa nu. Det verkar ju vara en bra lösning i och för sig. Jag vet ju att du tidigare har funderat på att omplacera dem, men för ca 2 veckor sedan skrev du att allt hade löst sig och fungerade så bra ihop med hunden att du till och med tänkte ta ytterligare en katt. Det är alltid viktigt att tänka igenom situationen många gånger innan man skaffar flera djur. Ibland uppstår situationer när man för djurens bästa måste omplacera dem. Men genom så nogrann planering som möjligt och välgenomtänkta beslut kan man undvika likanden situationer.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har skrivit i din tråd som du skrev om samma ämne i forumet katter iFokus, så jag kopierar in den texten här.
Hej Helena
Jag är ledsen över att du inte kan ha kvar dina katter, men tyvärr inte förvånad över att det blev så. Jag hoppas att lösningen du har funnit verkligen fungerar. Och att du tänker dig för länge och väl innan du skaffar djur nästa gång. Vet att du inte var ute efter att få höra detta men jag måste säga det. Det händer allt för ofta och alltid med en massa anledningar och ursäkter. Och därför är det extremt viktigt att man verkligen vet vad man vill och kan ta hand om och inte bara ett tag utan 15-20 år framåt. Att skaffa ett husdjur är ett stort steg och ett stort ansvar som kräver stor eftertanke.
Men jag hoppas att detta med flytten till landet fungerar för Zorro och Tigers skull.
Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
jag kommer int sälja dem till pappa, dem e fort mina. Men jag tycker hans miljö för mina katter är perfek.t och funkar de inte tar jag tillbaka dem.

Berätta hur allt går!
jag lovar:) självklart kommer katterna vara katrerade innan. Zorro kastrerades jag i måndags å tiger nästa vecka, Pappa kommer nästa fredag och hämtar dem.:)