Hjälp oss hjälpa.
Om ni läst i tråden "Katterna i Tullinge infångade" så vet ni nu att pappa katt med fyra kattungar bor hos mig tills de kan omplaceras… vilket jag hoppas ska kunna göras om de lugnar ner sig. Självklart ska dessa katter få det dom behöver, men jag kan inte blunda för att det kommit att innebära stora kostnader för mig, Jeanette och Adam: Bensin för dem och mat, sand, läkemedel, kattsand, och klösställning för mig mm. Och hälst vill man ju försäkra gänget.
Så vi vädjar nu till alla er som utryckt er tacksamhet i andra trådar och ber er avvara en slant, så kanske vi slipper gå i konkurs på köpet hehe. Och om ni har kattsand över eller kattlådor, eller kattmat och har möjlighet att avlasta det här i Akalla så hojta till! Jag funderar på att skriva ut mitt kontonummer….vågar man det utan ngn risk?!
Tack på förhand!
Pm.a kontonumret till den som vill hjälpa till.
Man ska aldrig lämna ut sitt privata kontonr tycker jag.
Jenna

Hej igen…jag har erbjudit mig att skänka pengar till dig och katter..om du inte vill lämna ut konto-numret här så kan du maila mig efvalena@hotmail.com Jag är ärlig i mina avsikter vad gäller att skänka pengar. Eftersom jag är egen företagare så har jag ont om tid och möjlighet att hjälpa till handgripligen med hittekatterna, så därför bistår jag mer än gärna ekonomiskt..men förstår väl din situation att skriva ut kontonumret till allmän beskådan, kan vi lösa det på ett sätt som känns bättre för dig så gör vi det….nån annan kanske har någon bra alternativ lösning?
Hör av dig…Efvis

Om du vill så kan du öppna ett nytt postgironummer speciellt till det här …. Du ska ju naturligtvis inte lämna ut ditt privata……
Jag med flera lämnar gärna ett bidrag…..
Hälsningar Ann-Britt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lånat plusgironummer, så märk gåvan med "Tullingekatterna" :
167 649 8-7 Tack!

En eloge till er :-) ska självklart hjälpa till med en slant

Pengar insatta nu så de borde finnas där imorgon.
Må så gott och lycka till med katterna.

Hej
Tusen tack, nu ska jag och Adam sova det har varit en tuff semster : )
Nu ska vi pasasa på och hälsa på familjen och alla vännerna, men vi återkommer med mera info och bilder nästa vecka när vi är hemma i västernorrland igen men våra 6 katter. Saknar dem så, känns konstigt att inte ha en hel hög med myskissar vid fötterna.
Ps vi kommer att redovisa vilka pengar som sammlats in och vad det har gått till.
Tusen tack en en gång, Mvh Jeantte och Adam
Sätter in en slant när jag betalar räkningarna.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Satt in pengar nu! Tror er historia berörde mig extra mycket för det påminner så mycket om vårt arbete med familjen Skygg i somras. Lycka till med allt!
Helen

Oh tack alla ni snälla skälar! Kan inte tro det själv, men EN KATT TILL e på väg hem till mig nu för den fångases in inatt, det blev visst en stoooor kull, hehe!

Pengar insatt på kontot…………. till din stora kull……….. Du är guld värd………….
Ann-Britt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tack anebit! Jo fast när Adam kom med kissen märkte jag på en gång att det inte va en släkting till mitt gäng, utan en mkt tamare och större katthane, han va dessutom kelen. Så honom skickade vi tillbaka och nu skall kattfällan tas in för det finns nog inte fler ungar kvar. Skönt.

#13# Men var inte det en vildkatt det med då? Som ni skickade tillbaka menar jag?

Det kan det ha varit men den va jättekelen så jag tror han hade det bra däriffrån han kom…nån matar honom å kelar med honom iaf! Jag kan inte ta in fler här nu, speciellt inte em som inte är släkt m de som e här nu för då blir det bråk och då förstör vi ju allt. Om nån i framtiden kan ta sig an honom så blir han lätt att få in.
Hej
Dagens härligaste historia kissen var ID-märkt örat, ha, ha. Gud vad min sambo är go och tillråga p allt så fanns det en till i fällan. Men nu verkar det vara som att alla hemlösa katter är inne, verkar vara mera katter där ute en vi trodde.
Tck för alla ni som sponsar kissarna,
Mvh Jeanette och Adam kattsammlaren
: )
Går ur härifrån och in på min banksida och sätter in en hundring från Hökebohultarna nu.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Oooh, tack alla va goa ni är! Tack vare er kan vi nu köpa bra mat till katterna, maskmedel, kattlåda, kattsandmm. Dom ska åxå öronmärkas! TACK!!!! :o)
Klart! Arne, Esther och Ebba-Pipis hälsar
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar upp Maggan47

Tack Maggan! Oh är inte din katt mkt lik min Lovemes syster?

det var hon verkligen, samma silverpadda, hur gammal är hon, och varifrån nyfiken Maggan47
Är ju liiiite nyfiken…hur mycket blev det? Hoppas det räckte till en del av det ni behöver i alla fall.
Helen

#26 jo det ska förhoppningsvis räcka :o) Ska köpa RoyalCanin till dom en stor säck snart. Och kattsand går åt som attan! Får byta sanden helt var tredje dag :-O hihi. Hoppas på att kunna ge dem en klösmöbel åxå som ungarna kan ligga i alla samtidigt men det e svårt att hitta bra begagnade.

#26 Vill ni spara in en slant så testa först med mjau kattmat, finns både torrfoder och mjukmat. Torrfodret är innehållsmässigt likvärdigt som RC och mjukmaten är ännubättre då den inte innhåller spannmål å därför större mängd köttprodukter.

Mmmm, fast jag litar inte på att Mjau torrfoder e lika bra som RC! hihi
hej
Jag kör Mjau torrisar till mina katter hemma men burkmaten pajade två av mina katters magar.
Vi ska till Sophia i dag med pellets till lådan och se om vi kan ta lite bilder med digitalkameran.
Tusen tack till alla på forumet som har hjälpt till med både pengar och uppmuntran. Vi återkommer med vad som inhandlats och hur mycket pengar som kommit in,
Mvh Jeanette och Adam

#30 Innehållsmässigt så är de i princip likadant. Man ska inte tro att ett foder är bra bara för att det är dyrt. Men visst vill man köpa Rc så är det ju upp till var å en. Själv skulle jag aldrig slänga ut pengar på spannmål som en katt ändå inte ska äta.

Vad menar du? Är det mer spannmål i RC än i Mjau?

Mjau innehåller ju massor med kolhydrater…kan väl inte va bra?

RC och Mjau torrfoder innehåller i princip lika mycket spannmål, kolhydrater. Mjau blötmat innehåller mer kött/köttbiprodukter än torrfoder och inget spannmål. Dessutom behöver man inte vara orolig över att missarna inte får i sig tillräckligt med vätska.
Men den här tråden skulle inte handla om foder, jag gav bara ett tips på ett likvärdigt foder eftersom ni verkar vara i behov av pengar. Och köper man Mjau i stället för RC så spar man ju en slant…

Tycker inte det är nödvändigt med att inköpa RC till dem. Men känner du dig säkrare med RC så testa att ringa till dem och hör om inte RC eller någon återförsäljare kan sponsra på en stor säck med RC.
Förklara vad det är till för ett ändamål.
Så kan du göra med flera zoo-affärer. Vissa kan faktiskt nappa på att hjälpa till. En säck är inte så mycket för dom, men mycket för er. Be också om en stor fodertunna så att maten håller sig fräsch länge.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#30 & #35 Mjau torrfoder och RC är inte likvärdiga innehållsmässigt, det är bara att läsa. Dessutom kan RC variera enormt beroende på vilket RC foder du väljer. Mjau burkmat är däremot det bästa burkmatsalternativet som finns just nu.

#37 De fodren har diskuterats väldigt flitigt på andra forum och de flesta är överens om att de är likvärdiga. Och ja jag har läst innehållsförteckningen!
Som sagt det var inte foder som skulle diskuteras. Jag gav bara ett tips på ett billigare alternativ än RC.

Nu slutar vi diskutera mat här hehe. Jag blandar RC med Mjau till dem och det går bra. Som burkmat får dom Mjau och tonfisk :o) Dom verkar nöjda hihi. Tack alla!
#39 De tycker säkert att det är himmelriket bara detta att de får mat överhuvudtaget! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hur mycket har ni fått ihop till dem? Räcker pengarna till öronmärkning, kastrering och sådant också?
Audiatur et altera pars
Är också nyfiken, hur mycket pengar blev det?

Om man räknar bort det som gick till bensin till Jeanette och Adam som kört hit och dit för att fixa å grejja m katterna så blev det 1150:- !!! Tack så mycket alla goda skälar! Det vi hittills lagt pengarna på är:
Kattlåda 150:- (som tyvär fick köpas ny akut då vi inte hann vänta på att folk skulle komma med begagnade) Kattmat 50:- Mjau 2kg. Axilur 2paket 180:- plus ett som skänktes åxå Klösmöbeln 399:- Pappans öronmärknongsregister 150:- Fyra säckar toapellets 280:- (en säck varar ca 1- 1,5 vecka)
Så nä det blir inget över men alla veterinär kostnader står Fisksätra katthem för! Jätteskönt.

Vad bra att det täckte så bra som det gjorde. Men vilket fantastiskt bra pris för klösmöbeln.
Audiatur et altera pars
Hej har du hittat hem till dom små kissarna och vad är det för kön?
Ps…du gör ett guld jobb 
//Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Kattungarna är det en tjej och resten killar.
Bra att det kommit in så mycket pengar som det gjort! :) Ni gör att jättefint jobb för de här kissarna!
//Lena