Vart gömmer dom sig?
Har läst runt lite på forumet och de verkar finnas mycket kolonikatter. Antar att de är katter som håller till i grupper och inte bor på just koloniområden ^^
Här uppe i kylan verkar de inte vara lika mycket hemlösa katter, dom fryser väl kanske ihjäl : / Men jag undrar ändå om de inte finns några flera där ute, verkar ju vara mera än jag som fått in någon tovis i området.
Så nu undrar jag vart ska man kolla någonstans?
Vet direkt inte om de finns några övergivna hus eller så i närheten. Finns de några speciella ställen utekatter/hemlösa kissar brukar dra sig till?
Jag bor i lilla Skara och trodde inte att det skulle finnas övergivna hemlösa katter här.
Men när jag sökte efter en försvunnen katt (långhårig, tigrerad, liknande en skogkatt) och tidningen skrev om det fick jag många samtal om liknande katter som verkade hemlös. De fanns bara där och folk hade sett de länge stryka omkring deras hus.
Sedan fick jag höra om en kattkoloni som matades av en gammal kvinna. Hon bodde i ett industriområde och personalen på byggmarknaden där klagade för katterna strök omkring i deras lager. Andra grannar klagade också, så kommunen kom och fångade in de ( med hjälp av Djurens Vänner) till avlivning-så klart.
Det var nog 15-20 katter. Jag åkte mycket där och hade aldrig sett nån katt där. Så det är nog svårt att upptäcka en kattkoloni när man inte själv bor/arbetar där.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus