Fin bild på sliten katt?
Hej
Jag målar en hel del och då gärna katter.
Ofta ser man tjusiga, välkammade raskatter eller sockersöta kattungar på kattporträtt. Jag skulle vilja göra ett porträtt på en vuxen katt och då gärna en med ett uttrycksfullt ansikte och som ser lite sliten ut. Kort sagt en katt som det syns på att han/hon levt ett hårt liv. Dessa katter brukar träffa mig rakt i hjärtat.
Om det finns någon här som skulle vilja dela med sig av en sådan bild som jag kan måla av så skulle jag vara tacksam. Gärna en bild tagen utomhus i halvljust väder eller helst solsken. (skuggor och ljus blir finare då).

Här är en bild på min hittekatt Musse, precis när han kommit in i början på november. Han hade antagligen varit hemlös länge. Han var sjuk, utsvulten och mycket kelig. Nu är han kastrerad, vaccinerad, id-märkt, frisk, mätt, varm och fortfarande kelig till tusen. Han vägrar att gå ut, så några bilder utomhus lär inte bli lätt så länge det är kallt ute.
*NAW* ksofia, kan du inte sätta in en bild på hur han ser ut nu? Kanske det får Liz-arden att måla "Före" samt "Efter" …
Bara en tanke som slog mig…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Jättesöta, alldeles bedårande kissar båda två.
Jag skulle också vilja se hur Musse ser ut nu. Jag målar gärna katter som är lite luggslitna men Musse ser ju jätteledsen och sjuk ut på bilden. Det blir nog en hemsk tavla.
Jag lägger givetvis upp en bild på den färdiga tavlan här sen men jag vill bara förvarna att jag inte är en produktiv målare utan brukar ta god tid på mig…..
Hittade ingen modern kattbild i datorn men jag kan lägga upp en bild som jag målat som föreställer mitt marsvin Irwing och Nina, en underbar liten kanin som jag hittade på en soptipp.

Ingen som har den där bilden på Herr Grå där han sitter så fint ute på en sten el dyl? Naquita kanske? Tycker den bilden säger mer än tusen ord! :)
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"
Liz din målning är ju suverän! *avundsjuk suck*
Jag mailar lite kattbilder under kvällen!
Mew2
Du är ju superduktig
Lizarden, Lucy med Ruu har säkert fina bilder på Ruu. Han är ju lite sliten….MEn ser ju härlig ut…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bilden som Rulta menar finns längt upp i den här tråden 
Vilken skillnad……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Oj då!
Det får nog bli en hel bildserie med alla dessa vackra katter!
Jag vet inte varför men när jag ser katter som är harmoniska och nöjda med livet trots att det syns att de haft en tuff start så smälter mitt hjärta direkt.
Hur har det gått för söta Rambo? Ser han på sitt skadade öga? Fin var han i alla fall….
Herr Grå i länken var ju helt underbar! Vilken pondus och utstrålning den katten har!

Älskar luggslitna killar.
Här är en kille som fick mitt hjärta att blöda
Vi skulle åka ut till betongförorten Tensta för att hämta in några kattungar som bodde uner en balkong och då dök den här killen upp.
Adam Tensta
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Tack så mycket för alla fina bilder!
Det var kul att se att det var fler än jag som blir extra charmade av kissar som bär spår av ett hårt förflutet. På något sätt känns det extra tillfredställande när luggslitna katter äntligen får den trygghet och det hem de alltid förtjänat men aldrig haft.
Jag kommer nog att måla en hel serie med f.d. hemlösingar men som sagt, ni får vänta på resultat för jag är ganska långsam och har dåligt med tid.

Liz-arden..vilken otroligt fin målning du gjort på marsvinen!! Tyvärr har jag ingen bild på någon "luggsliten" katt..men ser vad andra sänt in..så fina missar, allihopa!
Ska bli spännande att se vad du gör Liz!

Stackars Fonzie!
Vilken tur att finns snälla människor som är beredda att investera tid och pengar i katter som drabbats så hårt av andra människors illvilja och brist på empati.

#13 Jag är kanske lite partisk som var stödmatte till Herr Grå, men den grabben tog mig med storm kan jag säga ;) Helt och hållet underbar! Numera är det Rulta som är Herrns matte.

Du är duktig på att måla, blir avundsjuk
Vilka fina och talande bilder.
Lille Rambo som jag har haft förmånen att träffa, och Lilleman som man önskar ett riktigt goshem till. Fonzie som blev så vacker efter omsorg, och Musse, Adam, Lindberg, Billy och alla dom andra. #19 Vilket vackert kort på din älskade och saknade hittekatt
Oj så många luggslitna fotomodeller det finns i den här tråden. De är alla riktiga goingar som man får ett varmt hjärta för.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har tyvärr inte hunnit måla någonting ännu men en liten skiss har jag hunnit med.
#15 Adam fick vara modell för första skissen. Jag hinner tyvärr inte lägga upp den här idag men imorn, jag lovar…..

#31 Om du väljer att måla någon bild med Herr Grå så skulle jag gärna vilja köpa den av dig 
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"
Hej
Jag lägger upp en bild på Adam-skissen idag i alla fall.
Som sagt, bara en skiss gjord på kopieringspapper med vanlig kontorspenna så inget underverk men jag tycker att han gjorde sig bra på porträtt. (Jag tog mig friheten att ge honom en liten ljusglimt i ögonen.
Bilden på bilden blev lite suddig och färgerna vart inte så bra med dåligt ljus i rummet men ändå….
Å, vilken fin kisse!!
Du är jätteduktig. Det är inte "bara" en skiss. Tycker det är en jättefin bild.

Vad glad jag blir att du valde just Adam som första motiv. Han satte verkligen djupa tassavtryck i många hjärtan.
Skissen ser toppenfin ut. Du är verkligen duktig. Säljer du dina bilder?
Lägger in en något bättre bild på Adam tagen av Pelle som är en duktig kattfotograf.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Vilken blick den kissen har…
Tack för kritiken!
Ja, jag säljer mina bilder men den här tråden är ju inte tänkt som någon annons så sånt kan vi ju ta på PM men bilden på Adam är inte till salu för jag vill inte sälja något jag inte är 100% nöjd med och jag känner att kvalitén på pappret är för dålig och bilden är liten. Men PM.a mig om du vill ha den så skickar jag skissen till dig.
Underbar kisse!
#39 Men stackars lilla kissen…. Hur gick det för den? Klarade den sin snuva?
#40 jadå, den klarade sig och blev en vuxen men liten katt:) Den har kronisk kattsnuva som blommar upp vid stress men annars är hon helt återställd.

Underbar skiss som jag tycker ger Adam rättvisa enl. fotot.
Jättefint.
Och Molle kommer man ihåg.

Oh, herregud

Kan inte låta bli.
Här är Hallman som bor på katthemmet just nu.

Och Bard
Underbara katter med fantastiskt uttrycksfulla ansikten! Deras blick säger mer än tusen ord!
#33 jösses sån fin teckning. Alla dessa vackra fast luggslitna kissar 
å jisses vilken fin skiss! jag hade lätt betalat dig för en sådan.. önskar mig bild på mina hittisar
önskar att man kunde rita sådär, du är jätteduktig
Jätte fin teckning och vilka uttrycksfulla bilder, det skär i hjärtat att se hur vi behandlar djur ibland. 
#43 Förlåt en lite korkad fråga, men har Oskar inga framben? Jag blir inte klok på bilden.
Söt är han iallafall, precis som alla andra fina katter i tråden.

Lever han ä Adam från Tensta? Vet att det fanns en tråd om han här förut men kommer inte riktigt ihåg, det har ju varit så många.

vad vi vet så lever Adam och har det bra i sin nya familj. Här kommer en liten [Solkattsberättelse](http://www.katthemmet.nu/info/katt.php?cat_id=Solkatt: Adam Tensta) från hans familj.
Förutom Adam så bodde hans fru Vilda Matilda och ungarna Sjörövar-Jenny,Bilbo, Frodo och Bolibompa under balkongen.
Samtliga i den lilla familjen har det bra i sina nya hem idag.
Vilda Matilda
Hur mycket kostar dina bilder?
Kanske lika bra att göra detta klart. Jag tecknar och målar också bilder på katter men föredrar att avbilda katterna utan sår.
Jag har lagt upp en tråd om mina erbjudanen, så får du lägga in en om dina, så blir det fair play.
Jag blir bara vemodig när jag ser sargade katter .
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Uppmanar åter TS att berätta för eventuella beställare hur mycket du tar för dina kattbilder.
Sen förstår jag inte hur man kan vilja ha en bild på en sargad katt förevigad. Jag blir så upprörd så jag har svårt att hantera detta.
Ja gisses så mycket katter som har haft hårda liv, blit så ledsen.

I mitt volontärarbete träffar jag många olika sorters katter. Det är allt från gamla seniorer till ulliga små kattungar Somliga har varit högt älskade men kommer till oss när matte/husse gått bort. andra har dumpats någonstans men är relativt välskötta. Sedan finns det dem som livet farit hårt åt och det har satt sina spår. Det är dessa katter som verkligen berör mig djupt i hjärtat. En misshandlad och vanvårdad katt som trots detta känner tillit till oss människor. Att få se dessa små olyckskissar komma in i värmen, få kärlek och omvårdnad gör en så glad. Att få vara med om resan tillsammans med dem och uppleva hur de tillfrisknar, blommar ut och njuter av livet. Det finns inget som värmer mer i hjärtat, Dessa katter utveckllar ofta en stark personlighet. De är ofta oerhört lyckliga och tacksamma över sitt nya liv och brukar bli oerhörda livsnjutare.
Jag har en kille här hemma med ärr över hela kroppen, en halv svans och ett knöligt sönderfruset öra. Han är underbar och jag älskar honom precis som han är. Att få ge honom ett bra hem och se honom njuta av livet gör mig lycklig. Skulle det vara fel av mig att vilja ha en bild av honom bara för att han haft det svårt tidigare och är lite kantstött?
Jag tycker inte det.
Varför inte bara acceptera att vi är olika helt enkelt?
Min älskling Flea
ja jag ser heller inget fel i detta, vi är olika och en sargad katt kan vara precis lika vacker som en inte sargad katt. Men jag förstår inte vad problemet är, hon vill måla bilder av sargade katter, får hon inte det eller? Sen vad hon tar för de är väl upp till hon som målar och de katter vars ägare som vill ha bilder eller? 
#58: TS har gjort klart att h*n söker bilder för att arbeta med motiven, inte att h*n söker beställningar på jobb. Det borde inte vara så svårt att acceptera, tycker jag. Om någon som lämnat en bild vill se resultatet, så är det upp till TS och den personen att komma överens om ifall bilden ska visas och om den ska vara till salu. Det är en angelägenhet mellan dessa två och knappast något någon av dem är skyldig att redovisa för dig eller andra.
Angående att du blir upprörd av att någon "kan vilja ha en bild på en sargad katt förevigad", så har jag inte den minsta förståelse för ditt resonemang. Katten som är på bild i #19-22 hade öron som gamla bussbiljetter, en sned tass, fler klor som fattades, ärr över hela kroppen under pälsen och minst ett revben som var av. Skulle jag tycka att han var ful för det? När allergin slog till var han skallig och sårig på frambenen och runt halsen. Var han ful då? Skulle jag älska honom mindre för det? Skulle han bli äcklig och otrevlig och något att dölja för det?
Du skrev i en annan tråd att "Däremot så avbildar jag aldrig någon levande varelse med sår och elände. Jag vill göra det vackra av katten." Även det resonemanget förefaller mig smaklöst och empatilöst. Min katt var vacker, med och utan sår. Han var vacker rakt igenom, oavsett ytan. Jag har foton av honom med skador och de är lika kära för mig som de där han är blank och fin och vänder bästa sidan till.
#58 jag blir mörkrädd när jag läser vad du skrivit. Är endast "felfria" katter vackra i dina ögon så är du verkligen ute på fel forum och skriver.
Ni läser inte vad jag skriver.
Det handlar inte om att inte acceptera felfria katter. Det handlar om att måla och teckna katter med öppna sår och andra skador. Jag tror inte katten själv vill bli avbildad när det är som mest skadad eller sårbar. Jag tror att katten hellre vill bli avbildad när den har blivit frisk igen.
# 62 - Naturligtvis är TS ute efter att få beställningar. Hon är själv aktiv i ett hittekattshem och lär därför inte sakna bilder på utsatta katter.
Dessutom så öppnar TS tråden med att dissa konstnärer som avbildar söta kattungar. Hon är själv konstnär och säljer sina verk till mycket högre pris än jag gör och därför är det inte ärligt att gömma sina avsikter med tråden och spela på era känslor för utsatta katter.
#64: Om du är rädd för konkurrensen får du väl måla bättre bilder själv och ta mer betalt för dem.
Jag ser inget oärligt något av det TS skriver. Jag tycker h*n skriver med en hjärtevärme och en insikt som hedrar h*n, och det jag sett av hennes alster ger samma intryck. Om hon vill arbeta med att måla/teckna utifrån något av de foton jag lagt upp, skulle jag gärna vilja se resultatet och kanske köpa det, om det är till salu. Det är inte det samma som att jag (eller någon annan) skulle beställa en bild. Däremot skulle jag definitivt inte vilja skicka ett foto till någon som målar på beställning och sedan vara tvungen att betala antingen bilden blev bra eller inte.
Och förresten, katten jag miste bryr sig inte ett smack om hur han ser ut på bild, och han hade inte brytt sig ett smack om det när han levde heller. Han bar sina ärr och njöt sitt otium med självklarhet utan att bry sig om utanverk. Katter har andra prioriteter än att se snygga ut på bild.
Liz-arden, jag hoppas du läser detta och förstår att jag och (tror och hoppas jag) många med mig här som INTE håller med om att du skulle ha gjort något som är fel eller oärligt. Ta inte vid dig av dem som tycker det. Fortsätt jobba med bilder som talar till ditt hjärta och din hjärna och visa gärna upp resultatet.
# 65 - Så du tycker att mina bilder är dåliga eller vad är det du föreslår? Nu får du verkligen förklara dig!
Du kan gå in på min hemsida och kolla på min konst. Sen får du berätta varför du helt plötsligt blir konstkritiker med rätt att öppet kritisera min konst här på tråden.
#66 Vi ska inte göra det här till en duell mellan två konstnärer som valt att fokusera på olika slags kattmotiv. Det där hör väl lite konsten till tycker jag, att se omvärlden/verkligheten på olika sätt. Det ena behöver ju inte vara sämre än det andra. Bara två sidor av samma mynt eller hur man brukar säga.
TS har inte brutit mot några regler när hon frågar efter motiv. Om du har något som du vill ifrågasätta med henne konst bör du istället ta det direkt via PM.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
# 67 - Vi hade kontakt i pm igår - detta är ingenting som jag redovisar här utan det var en privat kontakt. Så den är redan gjord.
Däremot så tar jag inte emot den grova kritik av min konst som Gronstedt gjort här i denna tråd. Jag kräver därför en ursäkt.
Jag har inte kritiserat några av de bilder som TS visat upp och har ingen anledning till att göra detta heller. Men att någon som självutnämner sig till konstkritiker och refuserar min konst här öppet i tråden - det tolererar jag inte.
Absolut inte!
#68 Kan inte se att medlemmen du nämner har brutit mot våra sajtregler. Istället fortsätter personen att diskutera de frågor du själv väckt. Olika sätt att se på konst och vad som är vackert.
Om du känner dig förolämpad råder jag dig att reda ut det med medlemmen via PM. Rent objektivt finns det dock inget anmärkningsvärt i hur han/hon skrivit.

Blir glad av att se bilder också på en sliten katt efterråt

Alla konstnärer jobbar ju olika så varför ska inte ni två duktiga konstnärer göra det?
Jag tycker att vi ska vara tacksamma som har två duktiga konstnärer som medlemmar och som målar katter på olika vis.
Det vore tråkigt om ni målade likadana tavlor.
Nej gör på erat eget vis då blir det bäst.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#71 Instämmer! Det är ju en riktig tillgång för sajten med två konstnärer som målar konstverk med katter. :)
#72 ja verkligen :)
#58 Det är skillnad på en "lite sliten" katt som ts vill ha i sina motiv och en sargad katt med öppna sår, så du behöver inte bli så upprörd över att människor tycker det är fint med det motivet. Jag tycker t ex att Bard, Adam Tensta och de andra katterna i tråden är jättefina på sitt eget personliga vis och kan absolut förstå att någon vill måla dessa och inte alltid väljer att måla tillrättalagda katter. Inget konstigt med det, det är bara roligt att folk väljer att måla samma motiv men med olika perspektiv. Osymmetriska öron och lite tilltuffsad päls gör verkligen inte en katt ful i mina ögon. Hade ts däremot velat ha bilder på ihjälkörda, sargade katter med stora kroppsskador, då hade jag också tyckt att det var osmakligt.

Vilken skillnad på Oskar. Det var det jag menade före och efter, som gör en varm i hjärtat.
Hoppsan!
Jag har inte varit inne och läst i tråden på ett tag… Här har det visst varit diskussion.
Jag hoppas verkligen inte att någon tycker att jag "dissar" kattmotiv med tjusiga raskatter eller söta kattungar för det har inte varit min avsikt. Jag menar bara att jag tycker att det är roligt att måla katter som inte är "perfekta" precis som det är roligt att måla människor så som de verkligen ser ut och inte bara 19-åriga fotomodeller utan en enda rynka eller leverfläck.
Sen har jag heller inte varit ute efter att måla lidande katter med öppna sår utan jag vill måla katter som är friska och lyckliga men som bär spår av ett hårt liv. Dessa katterna lyckas alltid vinna mitt hjärta.
Tråkigt också om någon uppfattar denna tråd som en annons för min avsikt har bara varit att få inspiration och fina bilder på luggslitna katter. Bilder att måla av skall man vara lite försiktig med för jag vill inte porträttera en katt från foto om jag inte har fotografens medgivande.
Jag vill också tacka alla som skickat fina bilder på era katter. Det finns så himla många underbara, personliga katter där ute och skönhet ligger som bekant i betraktarens öga.
#66: Du prissätter dina bilder som du vill, TS sina som h*n vill - vad är problemet? Konst är värd det någon vill betala för den, och det är upp till konstnären att hitta köpare som vill betala det pris man vill ta ut. Ordet "bättre" var möjligen olyckligt valt, jag kunde ha skrivit "bilder för vilka du kan ta mer betalt" i stället. Jag har tittat på sidan med dina alster, men jag är, som du så riktigt påpekat, inte konstkritiker och har inget intresse av att uttrycka min åsikt om dina bilder. Om Liz-arden ville teckna/måla min saknade hittekatt skulle jag däremot gärna vilja se resultatet.
Josefa, vilken jätteskillnad! Skönt att han hade framben, men oj vilket öde för en sån ung liten en. Vad glad jag blir av att se den andra bilden där han återfått hälsan.

Fy vilket öga Herman hade, tur han nu är frisk från det.
#78 jag tycker det är ett jättebra initiativ att du målar av katter som levt ett hårt och tufft liv men som idag mår prima. Du ger i och med detta även ett mycket viktigt budskap att man ska inte "döma katten efter håren". Det är allt för många som gör det idag, tyvärr…både när det gäller folk och fä…
För min del är de ärrade gamla katterna de katter som berört mitt hjärta mest och som fått mig att kämpa för i första hand.
Om sedan en person målar si eller så, är det väl det som från grund och botten är konstnärskap? Man gör sin personliga prägel på vad man ser och vad man brinner för.

Här är en annan bild på Musse i inlägg #2 när han varit inne ett tag och såret på nosen läkt och han blivit kastrerad, vaccinerad och id-märkt. Han poserade för ett lucia-foto som gick till final i fototävlingen Årets Lussekatt. Han kisar lite för blixten, men ligger och har det gott i sängen.
Musse är ett lysande exempel på att man inte ska döma en katt efter hur han ser ut och hur han beter sig när han hittas ute. Han bedömdes av andra som helt förvildad och inte värd att bry sig om. Han kämpade förtvivlat när han kom in i buren, och hade vid tidigare infångningsförsök av andra människor lyckats bryta sig ur en transportbur. Men när han kommit in och lugnat ner sig visade det sig att han är mycket tam och hur social och kelig som helst. Han älskar att ligga i knät, nospussas mer än gärna och spinner som en liten maskin. Det märks att han är sååå tacksam för att han fick en chans. :)
Vid en hastig blick kan man tycka att han inte är vacker, men när man lär känna honom är han en mycket vacker kisse!
# 78 - Sen har jag heller inte varit ute efter att måla lidande katter med öppna sår utan jag vill måla katter som är friska och lyckliga men som bär spår av ett hårt liv. Dessa katterna lyckas alltid vinna mitt hjärta.
Tack!!!!!!

Tycker Musse har blivit en glitterfin vacker herre

Hur går det med dina fina målningar

Hoppsan, hoppsan vad här var tjurigt då.
Villl ni ha en kattmålare till med i disskussionerna.
Jag målar på allt. Trä, plåt, textilier, keramik glas, porslin ja allt utom tavlor förståss och nästan bara katter.
Tycker att dom här disskussionerna är rena rama löjjan.
Som hantverkare och marknadsfarare bland annat har jag lärt mig att det är kunden som bestämmer.
Stämmer inte detta längre ??????
Tycker tex att Mew 2:s gråa katt högst upp i tråden och Adam Tensta är förtjusande förebilder på hur en älskad katt kan se ut.
Jag tycker att alla katter är vackra oavsett om dom är tilltuffsade eller ej det är ju personligheten och vår kärlek till dom som gör dom så unika.
Nalle

Håller med dig det du skriver.
Förstår inte varför denna tråden har stoppat upp
Hoppas du Liz-arden inte har tagit åt dig av kritiken, tycker den bilden du lagt in här är förtjusande fin och är verkligen verklighetstrogen.
Tycker också att din skiss på Adam är helt underbar. Man kan riktigt känna hur han känner.Det där lät flummigt
….men bilden är verkligen levande.
Om det är OK med sajtvärden tycker jag det vore trevilgt om fler som kan måla/teckna ville visa exempel på sina alster. Om det skulle leda till beställningar/försäljningar så vore inte det heller dumt. Kanske kunde Liz-arden eller någon annan lotta ut att vinnaren får ett porträtt målat av sin katt efter valfritt foto? Fast då vill det ju till att man fått se exempel på vad konstnären skapat innan, så man vet om man gillar stilen. Det finns olika stilar och alla stilar tilltalar inte alla betraktare.
# 90 - Jag kommer att ha ett lotteri här där jag lottar ut tre teckningar av katter. Håller på att jobba med sista bilden. Jag har också tidigare haft ett lotteri med en katt målad i olja på duk var en vinst. Lotteriet gav 2000 kronor varav hela behållningen gick till Pälsbollarna i Helsingborg.
#91: Jag vet det, jag hoppas att det kommer en tråd om det när det är dags. Detta var ett förslag till en annan typ av lotteri.
# 92 - Absolut! Ingen lär undvika den 
Helt underbar bild på Adam.Du är verkligen duktig. Tycker det är bra att nån vill måla ärrade katter som har haft det svårt. Såna tavlor vill jag gärna köpa.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Köper gärna en, jag med.
Hej
Jag har inte övergivit tråden…Jag har bara inte haft tid att måla någonting än. Har fullt upp med en massa andra projekt som vanligt. Jag bygger en kattfälla och håller på med infångning av en kattkoloni här i stan.
Jag uppdaterar med bilder så fort jag har någonting att visa.
Tack för allt fint beröm! 
Förstår att du har fullt upp, ta det lugnt med målningarna.
Jag vill gärna köpa en tavla med en sliten katt på, katterna ska också synas tycker jag.
Idag är jag hemma och är sjuk :(
Men inget ont som inte för något gott med sig….Jag har hunnit måla lite. Jag gör ett porträtt på Herr Grå. Han är verkligen en vacker katt som riktigt talar till en med sin blick. Ingen kan ta miste på att det är en "Herr" heller.
Jag är inte riktigt färdig och inte riktigt nöjd med bilden än men jag hinner nog klart idag i alla fall….

Åååhh! Du har verkligen fångat honom, speciellt den lite fundersamma blicken! Underbar tavla!

#98 Jättefin tavla. Den ska du vara nöjd med…
Pälsbollarna i Höganäs
vilken fin bild på Herr Grå, superfint avbildat
Maggan47
Tack för berömmet *rodnar*
#100, jättehärlig bild på Herr Grå. Trots hand något buttra uppsyn så ser man hur trygg lill-katten känner sig med farbror Grå.

#103 Det är faktiskt pappa Grå
Poseidon gillade verkligen att sova på pappa..
Det måste bli Lovisa såklart som jag bidrar med. Här är hon nyss hemkommen och äter mat. Hon har levt på gammalt bröd senaste veckorna.
Nu är hon en lycklig katt, mätt och frisk!
Mvh Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Går det bra med lilla Lo-Visa???
Hört nåt´mer från dom s.k. ägarna.
Har också tänkt på att hon skulle kunna bli en bra bild hon är ju så söt.
Nalle
Vilken sötnos!
Hon ser helt koncentrerad ut på maten. Hon är nog jättefin när öronen läkt.
#106 Det går bara fint! Hon och min honkatt Miss Ellie har funnit varann! :) Jag har chipmärkt henne och registrerat henne på mig! :)
#107 Hon är superfin och fantastiskt gosig!!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Grattis.
Nalle

Liz.
Herr grå är suverän på bilden. Du måste bara vara nöjd
med honom annars kanske du överarbetar honom.
Vore kul att se en bild på Lo-visa oxå.
Har ett jättefint kort på en av våra favoritkatter med nappaflaskan i tassarna . Hon är inte sliten men ändock en hittekatt som tyvätt blev överkörd i allt för tidig ålder. Skall se om jag kan lägga in fotot i ett Pm till dig och överraska hennes husse med.
Hon var ingen katt , hon var mycket mera hund och ofantligt älskad av oss.
Nalle

Glömde ju säga till Barbro.
Katter utan svans är det mest charmerande som finns. Dom är ju bara så söta med sin lilla bak och ett öra mer eller mindre vad spelar det för roll det är ju inte kroppsdelarna som räknas.
Nalle
Vilka fina bilder
som jag önskar att jag kunde måla!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Liz!
Du har verkligen lyckats fånga Herr Grås själ i den bilden! Helt underbar!
Puttar upp.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Helt underbar bild på Herr grå. Du har fångat ett sånt levande uttryck i ögonen på honom i tavlan.
//Pia
Skinny var oxå en katt som grep tag i en, lilla lilla missen som satt helt apatiskt i vägen i Täby, hon bodde hos Kattluckan tills hon till slut inte orkade mer.