Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 7609 ggr
Debattia
0

*Låst*Pälsbollarna i Helsingborg !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startade upp den här tråden för ett par år sen.Började med att jag sökte hjälp med en kattkoloni i Helsingborg .Sen har tråden fått rulla och det har hänt massor under tiden gällande kattproblematiken.

Har också startat upp en hemsida där finns det lite mer ingående info om oss..

http://www.palsbollarna.onatima.se/

Har konto hos Smådjurskliniken DIN VETERINÄR . Ekvändan 2 . Helsingborg. "PÄLSBOLLARNA" Bank-giro 5142-4976.  Måste skriva pälsbollarna  på inbetalningskortet annars går pengarna till kliniken.

Vi är i behov av ekonomisk hjälp hela tiden!!!

Tack alla snälla djurvänner  som skickat pengar ! Det har hjälpt många katter som varit sjuka ,som blivit kastrerade,vaccinerade och märkta.GladDom får möjligheten att var helt klara inför sina nya kattliv .

Tyvärr får jag  bara namnet på de som skickat till kontot ,kan därför inte tacka på annat sätt!!!

Har tagit upp det med vetten så jag hoppas få namn och adress i fortsättningen.

Stort eller litet bidrag, allt är lika välkommet !

Josefa har räddat många kattungar där mammorna blivit överkörda , försvunnit på annat sätt och  där kattungar blivit övergivna. Dessa kattungar söker bra hem.

Vill du hjälpa oss i arbetet med katterna ?

SÖKER DIG SOM VILL STÄLLA UPP OCH HJÄLPA OSS MED! TRANSPORTER- INFÅNGNING.- VI SKRIKER EFTER TILLFÄLLIGA OCH PERMANENTA HEM. ANNONSERING,KOPIERING.O.S.V.

Här har vi de andra trådarna. Pälsbollarna i Helsingborg !

Brukar göra en ny tråd när jag får redovisning på kontot från veterinären .rSätter också in och redovisar kontot i  bloggen..

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Redovisning av konto:

Datum   Summa in.   Summa ut.    Kvar          Avsändare          

091007   500                             3.578          Mikael       

091028   100                              3.678          Britt-Marie

091028    200                              3878           Inger

091029                      412            3.466     Hittekatten Micki.

091030    100                              3566           Fia       

091104                      648                GråterFarväl kissarna !

091110                       419            2.504.  3 kattungar/kattsnuva

091118    480                                2984               Björn

091119    200                                3184              Cecilia

091123    200                                3.384             Ann-Britt

091202                     1.264                       Rosina.Kast,vac,märkt

091202                      1.264              856.   Bianca. kast,vac,märk

091203      100                                  956               Fia

091203       500                              1.456         Silverst

091210                        693                 763         Zenje,kast,

091210       3.500                             4.263  Kattens,dag. Debattia

091228          200                              4.463           Gullim

091229          500                              4.963           Peter

091230          100                               5063           Fia

091230           500                              5.563          Birgitta

100104                        1.422                        Beatrice,Theo.K,V,M

100115                         1.296                        Danni.Kast,vac.märk

100115                          1.296             1.549  Thilda. Kast,vac,,m.

100122          200                                 1.749       Gullim

Debattia

Debattia
0

Lilla Bianca söker ett permanent hem.Hon är född i maj/juni 2009.

Är alls inte skygg bara lite reserverad mot helt nya människor.Är kastrerad,vaccinerad och öronmärkt.

Debattia

Debattia
0

Theo och Thilda söker också permanenta hem. Dom är c:a 6-7 månader.Är heltama och sociala. Är kastrerade,vaccinerade och öronmärkta.

Debattia

xray
0

Puttar!!

Ankie
0

meen va fina då :)

Josefa
0

Sjuke Vilgot lurade jag in i transportburen idag.
Haha tji fick #/&¤#^*. Katten är väl 7 eller 8 år och jag har försökt sedan han var ett halvår.

Debattia
0

Jag är så glad för lille åldriga Vilgot mitt i allt kattelände.GladTänk att han äntligen gick in i buren,det var på tiden.Nu har han chansen att bli riktigt frisk och kanske några år yngre. Nu får vi se hur det går med honan också ?

Fick info om att en äldre kvinna som blivit senil och omhändertagen .Hade 11 st katter. Godemannen hade tagit hand om de flesta,några ska ha rymt. 5 kattungar hade blivit kvarlämnade,dom skulle vara c:a 8 veckor. I dag blev tre av dem intagna och det visar sig att dom är säkert 8 mån och inte veckor.Hemmet kunde därför inte ta emot dem. Nu söker vi med ljus och lykta för att ev hitta någon som kanske vill hjälpa till och ta hand om någon av dem. En är en sköldpadda med gult och vitt.En nästan helvit med lite blått.En med mycket vitt och lite svarta fläckar.Ska vara mycket vackra katter och dom är tama..

Sen springer det 4 ungkatter vid ett köpcenter. Var där och fick in en vid juletid,då skulle där vara en till som vi inte fick in. Nu har antalet ökat till 4. en tjej har sett dem och reagerat.Hon ringde ett katthem här i stan och dom lovade att ta emot dem. Hon ringde kommunjägaren och frågade om han ville hjälpa till och fånga in dem. Det gjorde han mot bet. Hon skramlade ihop 800 kr och han ska fånga in dem. Ringde katthemmet och nu sa dom nej. Nu sitter vi där med ingenstans att stoppa in dem. Kommunjägaren kommer att fånga in dem och lämna hos vetten. Där kommer dom bli undersökta,kastrerade,vaccinerade och märkta. Det är lättast att göra det i samband med infångningen eftersom dom är skyggisar..

Vi behöver nu all hjälp med någon som kan ställa upp och ta hand om någon av dem.

Debattia

Debattia
0

Måste avsluta med en trevligare berättelse också så här på fredagskvällen.

En man flyttade från sitt hus som gick på aktion. När de nya ägarna kom till huset visade det sig att där fanns 6 st övergivna katter.Dom sökte hjälp här och där och överallt men fick nej…Såg som enda utväg att avliva dem.Ringde vetten och vetten föreslog dom skulle söka hem till dem. Här kom vi in i bilden.5  katter är nu omhändertagna. 2 har fått stödhem.3 st har fått permanenta hem.Dom tror det är en mamma och ungar från två kullar.Mamman har vägrat gått in i buren och hon är tyvärr kvar där fortfarande.Hon ser alls inte bra ut på sitt ena öga och dom tror hon blivit sparkad .

Mamman bet tjejen som skulle stoppa in henne i transportburen så hon ligger på lasarettet nu.Dom har öppnat såret och sprutat rent det.Hoppas hon kryar på sig rätt snart!!!

Kattassen här inne hjälpte til loch annonserade och denna Lilleman  fick ett nytt permanent hem inom bara någon dag.

Debattia

Debattia
0

Vackra Tiger har fått ett stödhem hemma hos Lillan i Höganäs.Tyvärr kan han inte stanna där för evigt så han söker ett nytt bra permanent hem.

Debattia

Debattia
0

Lillen har också fått äran att bo i stödhem hemma hos Lillan tills med Tiger. Han söker också ett nytt bra hem..

Båda är kastrerade,vaccinerade och öronmärkta. Dom är sociala.

Debattia

Debattia
1

Tack så enormt mycket för hjälpen med transporten till Ljungby där nu lilla goa Misty har fått ett permanent hem

Debattia

Debattia
0

Och lilla Bläsen som också fått ett permanent hem i Ljungby…

Debattia

Gullimat
0

Härligt att 5 nu kommit in i värmen. Synd Timmi inte ville fångas, måste känna sig väldigt ensam när alla kompisar är borta.

Trodde familjen skulle ta in en katt

Debattia
0

Det blir aldrig riktigt som man planerar från början. Dom skulle ta en katt men dom är nu rädda för att deras hundar ska skrämma bort mamman när dom kommer, eftersom hon verkar vara den räddaste av dom. Dom kan klappa henne och så men hon är på sin vakt.Märkligt för hon måste vara den som är äldst av dem och mest van vid människor.Vet inte vad hon varit utsatt för heller????

Debattia

xray
0

Stackars lilla tjejen! Människor är grymmare än nåt annat!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Munk-Wilgot är nu hos veterinären. Dom föreslog avlivning men nya matten stod på sig och han ska nu undersökas och bli medicinerad.Är  nedsövd och ska röntgas..Han är mycket sjuk och andas väldigt tungt o.s.v.Håll nu tummarna fö det lilla livet!!!!!

Debattia

Ankie
0

Åh så fina katter alla

håller tummarna för Munk-Wilgot

Josefa
0

Vilgots dotter Lilltösen har också kommit in idag. Hon kände sig så ensam och hungrig i kylan, så det tog inte så lång tid innan hon traskade in i transportburen.  Hon är i lite bättre skick än Vilgot.

Vilgot har kommit hem från veterinären med diverse mediciner och sover ruset av sig. Kastrering får vänta tills han är i lite bättre skick.

Debattia
0

Jätte,jätte bra !!!Glad Nu behöver inte  Lilltösen frysa något mer heller !!!

Vilken tur nymatte stod på sig och vägrade avlivning utan en riktig undersökning med röntgen och allt.. Hans hjärta och lungor var bra. Det är just näsan det mesta sitter i. Han var också full med fästingar…. Veterinären hade också sagt att han var friskare än vad han trott från början.. Oftast om man kommer in med en skyggis är det så lätt att bara rekommendera avlivning..

Debattia

Debattia
0

Dom tre katterna som plockades in i går och som inte var så små som det hade sagts.Får nu hålla till i ett garage,i alla fall i helgen.

Har ännu inget kort på dem men det är jättefina tama katter.Det är de som blivit kvarlämnade när de senila tanten blev omhändertagen. En mycket vacker sköldpadda,gul,vit och svart.

En nästan helvit med lite blått.En till rätt så vit med lite svart..

Debattia

Lillan7704
0

Ja, det är ju inte bara skyggisar som avlivas utan att det görs en ordentlig undersökning först……………..

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

18.Oj, är det Vilgots dotter ?????

Debattia

Josefa
0

Ja, Lilltösen är unge till Vilgot och den gamla honan som hållit till där i åtminstone 14 år. Den gamla honan är den enda som finns kvar där nu, såvida inte någon av hennes ungar från sista kullen som hon fick i oktober har överlevt. Men jag har inte sett till honan på 2 månader, så jag hoppas att någon faktiskt har plockat in henne.

Lilltösen blir 2 år till våren.

Debattia
0

Vad fin hon är. Är det inte en svart sködpdda som dom säger ??

Tänk att mamman klarat sig som hemlösing i 14 år !!!!!

Tror du vi får veta ifall hon dyker upp där ???

Debattia

Josefa
0

Jag kommer att ta mina rundor där och se om hon dyker upp.

Hon syntes till väldigt lite förra vintern också. Ev är det någon i villorna som förbarmar sig över henne och ger henne mat på vintrarna.

Tanten som matat katterna har sagt till M att hon finns kvar, men att hon bara ser henne då och då och bara på natten. Vet inte om det stämmer, för den damen håller sig inte alltid till sanningen.Men jag tror att mattanten skulle ställt till med ett j…a liv om honan varit försvunnen. Eftersom den katten är hennes favorit. För några år sedan när en annan av hennes favoriter försvann ställde hon till med ett jäkla hallå, och polisanmälde folk för stöld till höger och vänster. Bl a M blev anmäld.

Vem vet, tanten har kanske plockat in henne själv, fast jag tror inte hon skulle klara av det.

Ankie
0

Jo det är en padda, ser ungerfär ut som min Skrållan som skulle skjutas. Så fin teckning är detta :)

Debattia
0

Håller tummarna för att det ordnat sig för den äldsta katten då. Kan ju hända hon fått hjälp till att plocka in den eller att den känner henne så väl så det har funkat i alla fall..Undrar vad hon säger nu när dessa två inte finns där längre?? Undrar också hur hon tänkt som nekat dem till att komma in och få vård.

Pratade med hon som slog larm om kattungarna.Vi skulle hämtat de resterande i dag,men det gick ju inte.. Hon tror inte dom är äldre,tror absolut dom bara är 12-16 veckor högst …Så hon har inte lurat oss. Har fått kort till min mobiltelefon men jag vet inte om jag klarar av att skicka dem via mailen,finns här någon som kan hjälpa mig och sätta in dem på sajten från mobilen ??

Min dator går som en gammal traktor,det tar jättelång tid att byta tråd…

Debattia

Debattia
0

Har gunlog varit inne något på sista tiden här i trådarna ?Har för mig att hon var intresserad av en katt?? Tänker på dom här som nu är i garaget.

Debattia

Debattia
0

Munk-Vilgot njuter av värmen och vill inget annat än att bli klappad och borstad, kan ni  tänka er , (en vildkatt??)så kallad.

Lilltösen är mer reserverad,  hon gömmer huvudet och låtsas inte se då är allt frid och fröjd. Vilgot mår mycket bättre redan nu. Han sitter i en hundbur pga medicineringen och  har inga problem med det.

Han verkar  acceptera situationen. Lilltösen är fri och håller honom sällskap. Vilgot är hennes pappa. De har det bra , vilken känsla!

kan inte fatta det, det verkade helt omöjligt. Som det vände.

Debattia

Ankie
0

härligt!

Gullimat
0

Underbart, och att Munk-Vilgot är på bättringsvägenGlad

destiny
0
Debattia
0

Här kommer kort på två av de kissarna som bott hos en äldre dam som blivit omhändertagen. Plockade in tre stycken då vi trodde det var kattungar och hade ett stödhem som då kunde ta emot.Sen visade det sig att dom inte var så små som hade sagts.Hade hört 8-12 veckor och dessa är ftroligen 8 mån. Så nu finns dom i ett garage och där kan dom bara vara en viss tid så detta är också

ett   akutärende minsann !!

Debattia

Debattia
0

Det är tama jättefina kissar.den tredje är en sköldpadda men hon ville inte vara med på bild. ! Sen finns det tre kvar där ute.

Tack så mycket med hjälpen av bilderna Gunilla!

Debattia

Gullimat
0

Stackare, måste sakna sin matte. Hoppas det finns en lösning till dessa sötnosarKyss

Debattia
0

Jag fattar heller inte varför godemannen inte kollar upp så dom tar hand om alla katterna,visste grannarna om antalet så hade h++n ju kunnat frågat dem så de var säkra på att alla katter blivit hjälpta.

Finns det någon om kan hjälpa dessa katter???

Debattia

jsca
0

OM hade jag fått för min dumma pojkvän, så hade jag ställt upp. Bor ju ändå i Helsingborg. :(

Ankie
0

men missarna då..

chigak
0

Puttar för hem till kissarna

martdat
0

är de anhöriga te damen medvetna om katterna? tänkte om någon av de kan förbarma sig om dem,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

37. Du vet inte om något stödhem i Helsingborg ???

Tack alla ni som bryr er också. Jag måste absolut byta tangentbord,det är något hemskt vad det stavar fel.Har för bråttomt.

Ska åka dit katterna fanns och finns och kolla upp om vi kan få namnet på damen och få tag i henens godeman eller annan anhörig.Tycker inte man har rätt bara lämna katter så vind för våg.

Dom får nu stanna i garaget ett tag till och ska ta dem till vetten för kastrering,o.s.v. samt söka hem så det röker  om det…

Debattia

jsca
0

#41 itne vad jag kommer på nu på rak arm. ska höra mig lite för :) MEN haaaaataaaar att ajg själv inte kan ställa upp :( 

Det är ju iofs Tassebo ? ute vid kungshult.

Ankie
0

putt för kissarna

Debattia
0

Håller tummar och tassar  för att Tiger och Lillen ska få ett permanent hem.Det är dom som blev övergivna tills med 4 till då en man flyttade från huset som sen gick på aktion. Mamman finns kvar där fortfarande. Ett par ska titta på dem i dag.

Debattia

xray
0

Håller tummarna att "våra" mysiga killar får permanent hem. Dom är så gosiga båda två.

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

håller tummarna blå :)

Debattia
0

Blir inget förrän på måndag.Lillen var viss inte bra i sina ögon ännu så vi får se?

Dessa två har då fått varsitt permanent hem i Ljungby.Den ena hos mamman och den andra hos dottern. Det var mannen i familjen som ville ha kvar kissemissen.

Här är lille Bläsen.

Debattia

Debattia
0

Här är goa Misty.Det var dessa som blev övergivna och frånflyttade.

Tre av dem har nu fått permanenta hem så får vi se hur det går för Tiger och Lillen.

Debattia

Debattia
0

Här kommer en hel bukett av vackra ,goa,helt underbara katter som vill ha kärleksfulla hem. Samtliga är kastrerade.

Underbara Rambo.

Debattia

Debattia
0

Vackra Apollon.

Debattia

Debattia
0

Snygge Mannfred !! Dessa skönheter är mellan 7 - 8 månader.

Debattia

Lillan7704
0

Du, vänta lite nu Debattia.

Vad menar du med att "Ett par ska titta på dem i dag" och "Blir inget förrän på måndag"?

Det är ingen som har ringt mig och bett att få komma och titta på Tiger och Lillen.. Varken idag eller i morgon!

Jag vill inte ha folk som står och bankar på dörren och vill komma in utan att ha pratat med mig först!!

Och jag har fortfarande inte fått något svar på mitt sms om du fixar ny medicin till Lillens ögon eller inte…..?

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Tror säkert dom ringer dig innan ,dom har inte ens din adress.Går det bra för dig i morgon  kommer dom nog då. Jag får ju ringa vetten i morgon ska även beställa tid för fler katter. Du får gärna meddela mig vad det är för medicin han har kurerats på.

Debattia

Lillan7704
0

Han är behandlad med Fucithalmic 3ggr/dag sen den 28/1 och han är fortfarande inte bra.

Nej, jag kan inte i morgon.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Allt med vetten är fixat..

Ser ni alla skönheterna ??? Samtliga söker bra hem !!!!

Debattia

jsca
0

Har ni pratat med Tassebo?

Josefa
0

Tassebo??? Sådana här katter är inte fina nog för Tassebo!!!

jsca
0

#57 inte?, varför skulle dom inte vara det ? :S  jag var där ifredags. och där var vissa som hade varit heelt skabbiga när dom kom dit ?

Debattia
0

Många som bett oss om hjälp har varit i kontakt med 10 till 12 katthem innan dom kontaktat oss och ingen har kunnat ta emot.

Enligt info från en tjej lovade ett katthem ta emot de som springer vid Ikea och sen ångrade dom sig. De 6 som blivit hemlösa hos den äldre damen har inget katthem kunnat ta emot,dom är tama.

De 6 katterna som mannen i huset flyttade från har inget katthem kunnat ta emot… Detta är inte det lättaste jobbet tyvärr, här finns så många katter som behöver tas om hand och politiker och ansvariga ang djurskydd o.s.v. stoppar bara huvudena i sanden.

Debattia

Josefa
0

Ringer man dit och frågar om de kan ta emot en lite skyggare kisse så har de aldrig plats. Samtidigt kan en tam, långhårig, röd kisse få plats dagen efter för då har de precis "råkat" få en bur ledig.

Debattia
0

Skyggisarna har ingen status i samhället ,ändå är dom dubbelt utsatta. Det är också mycket svårare hitta stödhem till dem…

Debattia

Josefa
0

Jag har förr om åren många gånger varit i kontakt med Tassebo, och aldrig att de har kunnat ta emot i skyggis. Och iaf förr om åren avlivades skyggisar där på löpande band. Hade en bekant som jobbade där några månader som blev 11 katter rikare på de månaderna, eftersom de skulle avlivas. Men det var för 12, 13 år sedan.

jsca
0

okej, för när jag var där i fredags, så blev jag ''kär'' i en skygg katt. som verkligen var skygg.  där var nog iaf 5-6 katter som inte gick och klappa. Och jag och min kompis lämnade in en katt där i september. och det var inga problem alls. så det verkar vara vääldigt olika. men jag vet inte.

Jag tycker hur som helst, att om man har ett katthem, och där ÄR plats. så ska man ta emot katterna på löpande band.. det kan ju vara VÄLDIGT avgörande.
och jag hade GÄRNA tagit en eller två katter nu, men tyvärr får jag inte..
jag tar hellre emot en katt som verkligen BEHÖVER det, än en som ändå kommer få hem.  

jag gillar att rädda, hihi, det har ja och min familj gjort i flera år, tagit en häst, två hundar, och vet ej huuur många katter. men nu har jag blivit sambo, och han gillar inte det.  Gråter

Josefa
0

Var det en skyggis som ni lämnade in i september? Och hur har det gått för den katten sedan? Avlivad?

jsca
0

det var en gul liten kattunge som vi hittade  i mitt gamla stall.
mjo, alltså det var ju en vildkatt som var lite svår att gå tag på. och min kompis hade den hemma först ett tag, men hon hade ävn hundar som det inte gick så bra med, och då lämnade hon den där.

Jag frågade om den,, och den fick hem direkt. Och det var inget fel på den, så jag fattar inte VARFÖR dom har avlivat den, om dom nu ljugit om att den har fått hem :O

slänger in en bild :)

Josefa
0

Ja se där, en liten röd kattunge. Ring dit och fråga om de kan ta emot en svart förvildad hankatt som sprungit hemlös hela vintern, så ska du få se vad de svarar……..De ger dig telefonnumret till kommunjägaren.

jsca
0

ja jo jag tror dig, det är inte det. 

Men kan tänka mig att dom inte tar emot en ''sån'' katt, för att det tar mycket och lång tid innan den kommer få ett hem.

MEN å andra sidan, så ska man ju inte kalla sig katthem, om man inte tar emot tills där inte är mer plats.. man gör ju det för att rädda katterna, och då ska man väl inte vara rädd för att dom kanske stannar ett tag, för det ska det ju vara värt, tycker man. 

för, åter igen, när jag var där i fredags :P ( börjar bli lite tjatigt) men kollade på varenda katt, och där var de katterna som varit där sen 05. så varför har dom inte avlivat dom? de 500 kronorna som de eventuellt inte kommer få för katten iaf. då lägger dom ju ut pengar på just den katten i onödan?

Josefa
0

Jag vet att dem har katter som suttit där i många år. Det är de katterna kallas för deras "deras egna privata katter". Dessa katter vill de inte omplacera. Det spelar ingen roll hur bra hem som anmäler sitt intresse. De vill inte skiljas från dem. Det är bla därför det är så svårt att få plats till andra katter.

Gullimat
0

Man blir mållösSkäms

jsca
0

jo. där var några sådana sa hon också. Men det är ju fel tänkesätt EGENTLIGEN.

jag ska starta ett katthem när jag e rik och köpt två hus, ett till mig, och ett till katterna. Då ska ni får se på bullar ! *önsketänkande

Debattia
0

Hallå ! Menar ni att dom har katter som kan få egna hem men som nekas för att vara kvar på katthemmet ??Det hade jag ingen aning om…

Debattia

jsca
0

i princip ja. Jag tyckte en av de katterna, som varit på katthemmet i 6-7 år, var väääldigt söt.

jag frågade hur länge de hade varit där, och hon sa , ja 6-7 år. så dom kan man inte göra intresseanmälan på för dom lämnar vi inte ut.

heelt fel enligt min mening

Josefa
0

Jomen. För j….gt. Sen betalas katternas uppehåll av det andra människor skänker.

jsca
0

#73 - bor du också i / vid helsingborg? eller du drar alla katthem över en kant?

Josefa
0

Jag bor också i Helsingborg.

Debattia
0

Jag tycker det verkar underligt ifall man inte kan lämna in intresseanmälan på alla katterna. Vad jag förstått så får dom turas om och vara lösa när dom inte sitter i burarna. Då kan ju dessa katter endast hålla till i köket eller i ett annat rum. Då bör dom få det bättre om dom får riktiga hem.Hörde dom hade en skygg katt som dom inte trodde dom skulle hitta något hem till för den hade gått där i fölera år och det är något år sen jag hörde det.

Debattia

Debattia
0

I går ringde tjejen mig och berättade att nu hade dom fångat in Timmi,mamman till kattungarna och skulle ta henne till veterinären. Så visar det sig att det var en ståtlig hankatt som var en av grannarnas dom hade fångat in. Han fick tillbaks sin frihet igen.

Debattia

Gullimat
0

Kallas dom för privata katter kan dom ta hem dom i stället och bereda plats för nya katter. Tycker att det är förskräckligt att katter skall sitta i burar i så många år.SkrikandesGråter

Gullimat
0

Men vilken otur att det inte var Timmi. Hoppas hon snart kan fångas

jsca
0

#78 precis.. håller med till 1000.

Debattia
0

Nu är mamma Timmi infångad och i morgon bär det av till vetten för undersökning,kastrering,vaccinering och märkning.Så nu behövs det bara ett hem till henne också.

Undrar om det går nya turer till Ljungby???

Debattia

Lillan7704
0

MIn man åker till Jkpg ikväll. Han kör förbi Ljungby. Ringde dig innan Debattia men antar att du jobbar.

Pälsbollarna i Höganäs

martdat
0

#78 håller med i vartenda ord,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Elegantangel
0

skall åka upp på fredag förmiddag, jag vet vart jag skall hämta och lämna men det är under förutsättning att de som skall ta emot katten är hemma vid 12 tiden…

Gullimat
0

Oh, så skönt att rätt Timmi är inneGlad

Debattia
0

Det har dykt upp mörka moln .Hon kan inte ta emot fler nu så lilla Timmi har tyvärr ingenstans att ta vägen för tillfället. Finns någon som kan ställa upp och ta in henne tillfälligt eller permanent.

Varför går det aldrig som planerat ?

Debattia

jsca
0

finns det ngn som har ngt förslag på HUR man övertalar pojkvänner till att skaffa hittekatt, stödhem eller permanent. VILKET SOM!

känns i hjärtat så fort de dyker upp nya hittekatter. och jag ahde ju kunnat ta emot , eftersom jag inteh ar några andra djuur.

Debattia
0

87.En god middag med levande ljus och på lördag är det Alla hjärtans dag. Kvinnlig list….Flört

Debattia

jsca
0

#88 haha ja de låter som ngt. tyvärr är det NÄSTAN ( jag säger verkligen inte att det är ) men hans vardag ;) HAHA  som snäll flickvän som jag (faktiskt) är..   hihi 

får försöka få fram min charmiga sida :D HAHA

Debattia
0

En tjej bestämde sig för att ta hand om en katt. Det var en pojke på några år.Hennes man tyckte in om katter och ville absolut inte ha någon,han var också jagare och ville hellre ha en hund. Hon sa att ville hon ha en katt fick han respektera det. Katten kom hem till dem.Det var mannen som var först uppe om mornarna.När han steg upp kom katten och strök sig mot hans ben varje morgon och ville kela. Till slut kunde mannen inte motstå honom. Nu vill han inte vara utan.Katten blev påkörd av en bil.Den gick att operera men det skulle kosta 15000 kr. Båda var överens om att det fick kosta bara katten blev kvar i livet. Så kan det också gå.men det är inget som säger att det gäller alla.Vill en inte ha är det heller inte säkert att den någonsin kommer att tycka om det lilla livet.

Debattia

jsca
0

hehe ja, de är klart :) Min pojkvän är rätt blödig annars. men det är just det här steget från NEJ till JA! ;P

men i slutet på mars förväntar jag mig min katt :) gärna då hittekatt :)
för nu har jag ÄNTLIGEN börjat jobba lite, det som han tjatar om. och han har lovat nu.. så ÄNTLIGEN. 

i slutet av mars , som sagt :)

Gullimat
0

Sådana berättelser från verkligheten vill man ha fler av. Människor som offrar så mycket på sina djur det gör en gladSkrattande

Debattia
0

Timmi skulle bli kastrerad i dag men så blev det inte . Hon hade vätska i buken och i ö vriga organ så hon blev avlivad i stället .Dom trodde hon hade lidit mycket för  det brukar göra ont.Gråter

Så helt plötsligt har skyddsjägaren vaknat upp för idag kom han in till vetten med en infångad katt från Ikea. Hade sagt att det är 4-5 kvar där ute.. Hoppas det är färre…

Finns någon som känner för att hjälpa oss med lite pengar till veterinärkontot så blir vi jätteglada för nu börjar det sina och förmodligen har vi även en katt som har forl och som måste få vård rätt snart…plus alla andra som ska kastreras,vaccineras, märkas och veterinärundersökas.

Debattia

Kusten-
0

Önskar ni får hjälp på många sätt, det behövs!

Lillan7704
0

Åh, lilla Timmi….. Rynkar på näsan

Debattia, jag har fortfarande inte fått någon ny medicin till Lillens ögon… Skulle den skickas på post eller lämnas här personligen? Han behöver den ju nu!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Då det inte gick att ringa in receptet till din stad , hämtades medicinen i Helsingborg och skickades via post till dig.Tar säkert lite längre tid. Det är nog lika bra vänta med placering av Lillen så han blir riktigt frisk,eller vad tror du????

Debattia

jsca
0

vart bor "Lillen"

Debattia
0

Lillen gästspelar hemma hos Lillan i Höganäs.

Debattia

jsca
0

finns där någon bild på kisen? ev ålder? jag är ju ute efter en hittekatt om 1-2 månader. om han finns kvar då :)

Debattia
0

Tror den är 10 -12 månader.. Tjusig kille !!!

Debattia

jsca
0

guuud vad mysig! nu har jag kanske något att se fram emot om 1-2 ( troligen 2 ) månader.

Josefa
0

Vilgot har varit inne och blivit kastrerad idag. De fick även operera bort 3 av hans tänder på ena sidan i hans käke. De var helt trasiga, pga att han fått någon smäll. Han saknar även tänderna i framkäken. I somras hade han väldigt ont i ena framtassen. Kan undras om han blivit påkörd eller något och då också fått en smäll som förstört tänderna då också.

Annars blev personalen på kliniken mycket förvånad över att han återhämtat sig så bra som han gjort.

Debattia
0

Skönt pappa Vilgot är färdigbehandlad nu då. Tror också han kan ha blivit påkörd för jag tror ingen människa kunnat komma nära och göra honom illa och ett kattslagsmål kan väl inte ta så på tänderna.Va bra att dom får se på kliniken att han återhämtat sig så för några där undrar om man verkligen ska lägga ner sånt arbete på skyggisarna.

I dag kommer dom katterna från gamla damen och som nu finns i ett tillfälligt garage att kastreras. Hanen har också fått ett permanent hem ,han får på söndag. Nu är det bara att hoppas det ska gå bra…

I dag ska Picasso åka till sitt ev nya hem.Hoppas det också ska gå bra ? Hon som haft Picasso kan ev hjälpa till och ta in en katt från IKEA-katterna.

De 6 katter som  blivit utkastade då den äldre senila damen blivit omhändertagen, varav vi tagit in tre i garaget.Tjejen som slog larm sa det var små kattungar och det fanns ett hem för kattungar, men när dom väl blev intagna visade det sig att dom inte var så små som sagts och då gick det inte ta dem till det hemmet. Där finns ju tre katter kvar ute och tjejen ringer med jämna mellanrum om dem.Jag försöker förklara att vi inte har någonstans att ta in dem.Att hon ska fortsätta mata och ta kort på dem ,att vi inte har något katthem…Hon ringde i går igen och tyckte inte vi skulle utge oss för att hjälpa katter när vi inte kunde ta hand om dessa tre kvarvarande. Hon hade nu flyttat från mannen och det måste varit akut,hade frågat en granne om den ville hjälpa till och mata men grannen var bara mån om sig själv..Jag förstår att hon är desperat och verkligen känner sig hjälplös för dessa katter. Tycker också att när vi tagit hand om tre fast vi inte har något katthem så borde också Tassebo eller något annat katthem också kunna ställa upp och hjälpa till…

Sen är det IKEA-katterna vid sidan om detta…

När nu dessa katter är klara så kommer jag inte kunna ta in några fler på ett tag utan försöka  i stället att hitta hem till dem som redan är intagna.Man orkar inte hur mycket som helst…

Debattia

Debattia
0

Har tyvärr aldrig fått något bra kort på Picasso som gör honom rättvis och visar hur fin han är. Här är ett kort på honom i alla fall.

Debattia

Debattia
0

Tar tillbaks det där om dåligt kort .

Debattia

Gullimat
0

Vilken sötnosKyss

xray
0

Så otroligt vacker kisse!!!

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

men herregud vilken fin katt helt bedårande ju……..

Debattia
0

Garagekissarna har nu blivit kastrerade, vaccinerade, öronmärkta och undersökta. Tack och lov så var dom friska. Det var två honor och en hane. Hanen är den svartvita och han ville absolut inte in i transportburen ,men efter många om och men så gick det också .Tjejen som stoppade in honom fick en hel del rivsår förstås.

Hankillen kommer att få ett permanent hem på söndag. En familj kommer och tittar på de två andra i morgon,så är det i alla fall sagt så får man se. Ibland stämmer det och ibland inte. Den vita sköldpaddan är den tamaste av dem ,hon är heltam…

Visst finns det änglar.En kvinna ringde och berättade  att hon hade åkt ut till veterinären och satt in en summa på vårt konto.Hon brukade läsa mina annonser i lokaltidningen  och hon tänker också ta hand om en katt längre fram och då vill hon ta en från oss. Jättekul när det även händer något positivt. Det kom så passande nu också när det börjar bli minus på kontot.

Debattia

Debattia
0

Det hände något mycket sorgligt med Picasso.Han har kommit ut från sitt nya hem. Dom hade altandörren öppen en liten bit med spärr.Han kunde putta upp spärren och ta sig ut. Han känner ingen där,inga platser han känner igen eller någonting.Det är så tragiskt.GråterNya hussen tar det också hårt.Är ute och ropar,sätter ut mat  men inget napp. Har kontaktat polisen,katthemmet i staden,informerat grannarna,satt upp lappar. Den tjejen han bott hos i stödhemmet har varit där och ropat på honom i flera dagar, men ingenting…. Sätter in en annons i lokaltidningen ,får se om det hjälper… Detta är andra katten som försvunnit från sitt hem.Mycket sorgligt…..

Sen har en av garagekatterna fått ett permanent hem. Det är den svart och vita lillkillen…

Så har Lisa äntligen fått ett permanent hem.Det är mamman som bodde hos mannen i Ängelholm där vi hämtade,tror det var 13 kattungar????

Så har Tyr och Thilda fått permanent hem.Det får jag skriva mer om senare…

Just nu ligger jag pall med förkylning och feber..Kommer igen!!

Debattia

Ankie
0

men fasiken då, hoppas att Pizasso hittas igen. Han är ju så fin den kissen ju :(:(

Debattia
0

Det är hemskt,det är inte klokt. Spärren var visst trasig. Hade nu balkongen varit innätad direkt hade det aldrig hänt..

Debattia

Ankie
0

va fan!! Gråter missen å nu när det är så kallt ju….

anebit
0

#110   Blir så lessen när man inte förstår att ha altandörrar stängda när det inte är innätat.   Gråter

Lita aldrig på en katt som ser att det finns en öppen dörr även om det bara är en liten springa. Katter är listiga djur.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Det värsta är också att den inte är van att vara ute.Den kan ju vara var som helst i staden nu.

Debattia

xray
0

Nä, stackars lille Picasso. Kallt och jäkligt är det ju nu i Skåne. Håller tummar och tassar så mycket det går att liten hittas snart.

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

inget hört om Picasso än? Lille missen, :(:( undrar vart du är….

Debattia
0

Har tyvärr varken hört något eller sett lilla Picasso.Han kan ju ha sprungit långt av bara skräcken. Han är ju inte van att vara ute och att det var snö måste gjort honom konfunderad. En tjej är där i dag igen och letar,det finns en skogsdunge intill där han försvann,har man tur kan han vara kvar där. kommer gå ut med efterlysning i tidningarna.

Vackra Lisa har fått det jättebra, hon ligger vid nya mattes arm om nätterna och han skulle inte vilja byta ut henne mot någon annan katt i hela världen.. Tänk,att hon också fick det bra till slut. Kommer ihåg då grannarna brukade se henne springa med fågelbröd i munnen för att ge mat till sina kattungar.

Söker fortfarande hem till resten som ännu är hemlösa. De två honkatterna i garaget, den ena en vit sköldpadda, båda är kastrerade,vaccinerade och veterinärundersökta. Dom hade skabb men jag har fått recept som jag ska plocka ut så dom kan bli kurerade.

Väntar fortfarande på hjälp med IKEA -KATTERNA  samt de tre som tillhör garagekatterna och där vi inte har någonstans att stoppa in dem..

Debattia

Debattia
0

Nu i helgen ska vi ut och spana efter lilla Picasso.Tycker det är  fruktansvärt att det inte går att hitta honom. Det ska bli ett hemskt väder här också nu.

Den lilla killen från garaget trivs bra i sitt nya hem och jag väntar och hoppas på kort på honom. Nya matten gillar honom skarpt,han har lite öronskabb bara och det har hela gänget.Dom ska medicineras för det.

Hoppas verkligen vi ska hitta någonstans att ta in de resterande tre katter som är kvar där ute också.Här behövs verkligen stödhem !!!!

Kommunskytten har inte kommit med någon mer katt och har ej heller hört av sig. Letar fortfarande efter transport till den IKEA-killen som jag har här hos mig.Har döpt honom till Randic .

Den svartvita mamman med sina två ungar,varav en försvann,mamman höglöper nu.Hon skriker som en liten babys.Hon är tam…Vi ger oss heller inte förrän vi hittat den katten,tror säkert den också är tam…

Debattia

jsca
0

vart kan han finns? vartifrån försvann han?
Jag bor ju i HBG, så kan ju hålla ögonen öppna. hur ser han ut ?

Gullimat
0

Puttar för att Picasso hittas, man får inte ge sig. Det lyckades ju för Tilda.

Debattia
0

jsca! Jag pm:are dig om platsen i Helsingborg.. Jättebra om du vill och kan hjälpa till att försöka få tag i honom…

Debattia

Ankie
0

ja lille Picasso, usch i det här nedra ovädret hoppas du hittas lille söte vännen

hoppas att det ordnar sg för resten av katterna med, å transport, be nån hjälpa dig som kan å lägg in det på djurtransport Flört

jsca
0

#122 jag har inte fått något pm från dig, än iaf :(  
ja de är väl klart. hihi man vill ju hjälpa till så mkt de går.

Debattia
0

124.Hoppas du fått pm av mig nu… Tiden ska bara räcka till så mycket förutom katterna som tar mycket tid,dels dom man har själv samt alla dom som behöver få komma in och få nya hem.

Har inte hört något mer om Picasso just nu så han springer väl fortfarande runt i Ängelholm eller ligger och trycker någonstans, det känns så fruktansvärt veta att han är där ute någonstans och att man inte kan hjälpa honom, likaså med den andra kattpojken.

Söker permanenta hem till dem som finns i stödhem  sen är det de katterna som går kvar där ute efter att den senila tanten flyttat och dom har jag inte hittat någon räddning till ännu. Av de tre vi tog in så har en fått ett permanent hem,lilla kattpojken. Borde heller inte vara så svårt hitat hem till den vita sköldpaddan.

Verkar heller inte bli något av med nya hemmet för Tiger och Lillen, dom kanske också behöver mer tid på sig att bli sociala.Hoppas det gått bra med Lillens ögon ???

Debattia

jsca
0

ja nu har jag fått ditt pm :) och svarat har jag gjort ;D

Debattia
0

Okey !Då ska jag gå in och kolla…

Har pratat med nya matten till lillkillen som blev intagen till garaget.Hon är så nöjd med honom. Han gömmer sig om dagarna och kommer fram vid 6-tiden på kvällarna.Har hittat något krypin bakom vitrinskåpet där han håller till,hon förstår inte hur.

På nätterna kommer han upp till henne i sängen och när han är framme får hon klappa honom.. Ska åka upp och hälsa på henne en kväll samt hämta ut medicin och ta med till hans små öron.Vi ska också hjälpa henne med att näta in balkongen. Vilket nät är bäst?? Någon som vet???? Har glömt bort fråga vad han heter.Jag ska också ta kort på honom så ni får se hur han ser ut den lilla godingen..

Debattia

xray
0

Hönsnät funkar bra. Då kan man ju välja storleken på rutorna, och det går ju inte att tugga genom metallen.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Tack för tipset! Det var någon här inne också som tipsade om et tannat nät. Fast det var ett tag sen…

På sommarburarna har jag satt både höns och kycklingnät för jag tror små kattungar kan slinka genom hönsnätet ??

Debattia

Debattia
0

Här kommer kort på Ville .Han som bodde ute vid en koloni i Helsingborg.Var mycket sjuk,och  mattanten som  inte ville han skulle fångas in..

Debattia

xray
0

Vilken skönhet!!! Jag älskar röda kissar!!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Nu är han medicinerad och frisk.Har blivit kastrerad,vaccinerad och öronmärkt.Med andra ord.nu är han färdig och startklar för ett liv som huskatt..Snyggingen!!!!

Debattia

Gullimat
0

Vilken fin, är det Ville eller Vilgot eller "kärt barn har många namn" gosboll

Josefa
0

Han heter Vilgot, och har gjort det så länge jag har känt honom.

Ankie
0

men va fin

Debattia
0

Höll jag nu på att döpa om lille Vilgot !!! Det var inte meningen…..

Tiger som finns tillfälligt hos Lillan. Brukar ligga i en bokhylla. I går hade det stått två vuxna och två barn intill denna bokhylla. Ena barnet stod med ryggen mot Tiger.Tiger hade då hoppat ner på nacken på barnet och hållt sig fast i axlarna.Så nu vågar inte Lillan ha honom kvar längre eftersom risk finna att han hoppar på fler barn. Svårt förstå varför han gjorde så? Han är tydligen lite reserverad och skygg av sig också. så nu måste jag hitta ett nytt hem till honom rätt snart !!!

Debattia

Debattia
0

Debattia

[GunillaR]
0

# 136 - Har en känsla av att detta var en olycka och en engångsföreteelde. Inte lätt för en skyggis som kommer och inte riktigt vet vad som gäller. Kanske man ska vara lite försiktig med så att katten inte är för nära barnet nu i början. Men flytta inte på honom!

Lillan7704
0

Tiger har ju varit här i flera veckor och har inte gjort något innan, men detta var helt oprovocerat. Jag stod 2 meter därifrån och den 4-åriga killen som Tiger flög på, stod med ryggen emot och pratade med sin mamma ca 1 meter ifrån honom. Det var inget stim eller stoj, ingenting. 

Vi är givetvis alltid försiktiga med alla katter, men våra barn, 2 och 4 år, måste kunna få röra sig fritt i vårat hus utan att vi ska behöva vara oroliga för att dom blir påflugna av nån av dem… Det har aldrig varit några problem innan. Tiger är den första som reagerat så här och det känns inte bra. Därför vill jag att Debattia placerar om honom till ett nytt jourhem eller permanenthem så fort som möjligt! Utan barn! Ett ställe där han kan landa och hitta sig själv ordentligt.

Ska väl tillägga att bokhyllan som Tiger lagt beslag på, han ligger i den jämt, står inne på min dotters rum..

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

puttar

[GunillaR]
0

# 139 - Han var kanske nyfiken och ville undersöka 4-åringen. Jag kan förstå om det blev en obehaglig upplevelse för barnet, absolut. För tänker man på en fullvuxen katt och ett 4-årigt barn så är ju katten stor.

Jättesynd att det skulle bli så.

Vissa katter vill tydligen sitta på axel. Min Zenita vill detta och hoppar upp så ofta hon för tillfälle. Hon vill upp och kela och gosa. Men ibland så når hon inte ända upp när hon hoppar från golvet och då kommer klorna ut automatiskt, och det är INTE skönt. Men det är bara mig hon "klättrar" på. Min son har varit här med sina barn och där bar absolut inte problem. Jag har en sondotter som är åtta månader och som låg och kröp här på golvet för någon vecka sedan. Katten tittade mycket förundrat på henne och undrade säkert varför en tvåbening gick på fyra ben. Men för övrigt var hon inte intresserad, nej storebror var roligare eftersom han busade och lekte.

Josefa
0

Jag undrar också om katten verkligen gick till anfall. Jag har flera kattungar här som antingen klättrar upp på ryggen om man sitter ner, eller tar sats från en hylla eller diskbänken och hoppar ner på en. Klart killen får panik om det kommer en katt nedstudsande på honom, men det får ju katten då också.

[GunillaR]
0

Min Zenita hoppar mycket gärna upp för att sätta sig på mina axlar. Hon gillar att vara uppe vid mitt huvud så att hon kan pussas och gosa. Hon börjar mer och mer att lära sig balansera utan klorna, men det har kostat en del rivmärken, speciellt då hon tagit sats från golvet och inte kommit helt upp (aj aj aj)

Lillan7704
0

Tiger är långt ifrån en kelig och social katt och eftersom han fräste så tror jag absolut inte att han var nyfiken och ville leka…

Och han hoppade inte ner på honom, han låg i jämnhöjd med pojkens rygg.

Pälsbollarna i Höganäs

Gullimat
0

Eftersom han är långt ifrån social och kelen kanske det är bäst att låta honom få tid att bli det först innan, och jag skulle inte riskera att små barn går så nära honom då.

Lillan7704
0

Nej, det var  precis vad jag sa till Debattia med.

Pälsbollarna i Höganäs

Kusten-
0

Om en kisse plötsligt känner sig osäker på ett ställe eller av en situation (det kan vara allt ifrån ett obehagligare ljud till någon hastig rörelse eller att det i detta fallet kanske blev lite för mycket av människor och rörelse alldeles inpå hans "tryggställe"), kan den snabbt vilja byta ställe/gömma sig någonstans tryggare. Jag tror att han helt enkelt olyckligt valde den väg som han lättast såg som den snabbaste ur situationen men att han absolut inte hade som avsikt att skada någon. Det låter som en bra idé att försöka finna ett hem där inte finns några mindre barn.

vilda-hilda
0

Hade en katt för väldigt många år sedan som höll på att springa benen av sig när man tog fram en flugsmällare. Tror att F.d ägarnas lille söte son hade försökt att smäcka katter med den.

Det gick aldrig bort. men hur lätt är det att vara utan flugsmäcka när man bor på landet med en massa kor som närmsta granne.

Han älskade oss ändå.

Nalle

[GunillaR]
0

Man ska kanske vara försiktig med att placera ut skyggisar hos familjer med små barn. Så det bästa vore kanske att flytta honom, om där finns plats, eller byta om det finns en tam i ett annat hem utan småttingar.

Debattia
0

Det blev ju tyvärr olyckligt med lille Tiger och så fort jag har möjlighet hitta något till honom så kommer han att flyttas. Men det är kanske lika bra flytta båda på en och samma gång???

Är tyvärr inne i en stor tragedi som inte har med katter att göra och därför kommer jag in här lite mer sporadiskt. Fortsätter i alla fall hjälpa katterna i den mån jag kan och orkar.Er som jag lovat höra av mig till, jag kommer att göra det, tar bara lite långre tid just nu.

Debattia

Lillan7704
0

Kramar om dig Debattia!

Pälsbollarna i Höganäs

Gullimat
0

Kramar från mig också

[GunillaR]
0

Sköt om dig Debattia - kramar om dig!

xray
0

En jättekram till dig Debattia.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Tack för uppbackningen ,det värmer!!! Har nu ett par som ska titta på Tiger och Lillen.Det är ju dom som är hos Lillan. Hoppas det ska gå vägen så dom får ett permanent hem direkt och  slipper hålla på och flytta till olika hem…

Debattia

Tizzla
0

Hoppas också på permanent hem!

Debattia
0

Här kommer lite bilder  från skygga katter som levt i en koloni men som nu fått ett bra liv.

Lilltösen.

Debattia

Debattia
0

Vilgot som jag inte ska döpa om igen.Hoppas jag.Han har nu kommit ut ur buren,är färdigbehandlad ,kastrerad o.s.v. Med andra ord klar för ett liv som huskatt.

Debattia

Debattia
0

Moltas kommer från samma koloni som Vilgot och Lilltösen, han har varit omhändertagen ett par år redan. En mycket vacker kattherre.

Debattia

Debattia
0

De tre katterna som blev intagna och som inte kunde vara i det stödhemmet som vi trodde från början,utan har hållt till i ett garage . Två av dem har nu fått permanenta hem. Den vita sköldpaddan som nu heter Missi åkte till sitt nya hem idag och hennes lillebror åkte till sitt förra veckan .Han heter  nu Findus.

Nu är bara lilla goa Lilja kvar ensam i garaget och även hon hoppas på ett bra och kärleksfullt hem. Hoppas det ska gå ta kort på henne också snart… Men fortfarande finns det tre kvar därute av denna syskongrupp.

Debattia

Gullimat
0

Måste kännas tryggt för Vilgot och Lilltösen att få vara tillsammans, och dom ser supernöjda ut med ert val av hem.

Debattia
0

Den tjejen som tagit in Wilgot och Lilltösen är en enorm tjej och stor djurvän. Hon har följt upp och stått för mat av dessa kissemissarna under flera år ,gissa om hon haft det jobbigt med mattanten….

Debattia

Debattia
0

Gissa vem jag har hälsat på !!! Jo,lilla ,stora Puma !!!!Kommer ni ihåg honom…????

Debattia

Josefa
0

Jag gör!! Vad roligt att höra ifrån honom.

Gullimat
0

Kommer inte ihåg honom, men fin är han. Är det längesedan

Debattia
0

Vad jag kommer ihåg så ringde en dam och berättade att hon matade en honkatt och hennes ungar. Honkatten hade försvunnit och bara ungarna var kvar. Två tjejer åkte och hämtade ungarna och fick då syn på denna herre som också gick där och fick mat. Damen som matade hade provat och tagit in honom till sina egna katter ,men han hade kissat på golvet och hon hade heltäckningsmattor så han fick hålla sig där ute i trädgården. Damen skulle flytta till ett äldreboende för hon fick sämre och sämre syn.Hon hade beställt tid hos vetten för denna herre och han skulle avlivas. Vi åkte och hämtade honom och han fick ett nytt permanent hem. Han bor nu i en stor villa  och känner sig som en kung,tror jag ?? Men jag undrar varför han är så prickig i örat ??? Om det är lera eller något ??

Den tredje kissen i garaget tyckte dom synd om och tog in i huset. Tjejen i familjen lät henne bo i sitt rum. Hon hade duntäcke på sängen.Det första den här kattdamen gjorde var att sätta sig på duntäcket och kissa.Dom lyfta upp henne och hon fortsatte bara att kissa på. Hon gick direkt till deras egna katter och var inte ett dugg rädd av sig. Familjen har också flera hundar och katttjejen gick bara in till hundarna och börja kela med en av dem. Helt klart har denna kisse varit en tam katt…. Har hittat en tjej som kanske öppnar sitt hem för henne ? Vi får se???

Till helgen ska vi åka och se ifall de tre andra också är kvar och hoppas kunna ornda något även för dem.

På torsdag ska vi åka hem till en dam och få lite kattsaker samt hälsa på den nya kattägaren som vill ha hjälp med att näta in sin balkong..

Debattia

Josefa
0

Det  "prickiga i örat" kan bero på öronskabb.

Debattia
0

Då får jag be dom kolla upp öronen på honom….

Debattia

Lillan7704
0

Debattia:

Har du hört något ifrån dom som skulle komma och titta på Tiger och Lillen? Dom har fortfarande inte ringt mig……….

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

169. Dom första som jag nämnde fick jag ju be återbud med eftersom Lillen medicinerades  och då var det väl tvunget vänta ett tag. Sen har jag inte hört av dem så förmodligen har dom redan hittat några andra katter. Den som jag informerade om nu sist att jag lämnat ut ditt telenummer  så dom kunde ringa och bestämma tid att titta på dem ,sen har jag inte hört något mer .Jag kan bara söka febrilt efter hem till dem och hoppas någon verkligen vill ställa upp och öppna sitt hem för en eller två.

Hur skygga är dom egentligen ?Är dom hel,halv eller bara reserverade? Har inte blivit riktigt klok på det?? Hon som tog in dem innan veterinären sa att dom  inte verkade rädda. Hon sa även att dom var lugna och fina hos vetten. Därför har jag uppfattat det som att dom endast är reserverade.

Debattia

Lillan7704
0

Lillen är reserverad och tycker väl inte direkt om min nu när jag har tvångshållt och droppat ögonen på honom varje dag. Han är ingen kelig katt, men vill ändå vara med och titta på vad som händer, fräser aldrig. Fungerar jättebra ihop med våra andra katter.

Tiger ligger mest i bokhyllan, fräser åt mig ibland när jag kommer för nära och slår med tassen. Men vissa dagar låter han mig klia honom under hakan efter lite övertalning. Han fungerar också bra ihop med dom andra katterna. Lite svårare att "få grepp om" om man säger så.

Ingen av dom gillar att bli upplyftna.

Du får komma hit och se med egna ögon om du vill.. :-)

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Har varit och hälsat på kattkillen från garaget i kväll och han har fått ett bra permanent hem nu.Helt fantastiskt…

Debattia

Debattia
0

Findus är namnet !!!

Debattia

Gullimat
0

Så härligt för lille Findus. Så söt och nöjd. Man blir glad för varje gott hem som hittasGlad

Debattia
0

Han brukar inte komma fram förrän kl 17.00 om kvällarna.Men han var hur kelig som helst .Hon hade inte fått tagit upp honom hittills men i kväll  fick vi ta upp honom och han bara fortsatte att kela.

Debattia

Debattia
0

Har satt upp lappar och annonserat om bortsprungna Picasso.En man har nu ringt och säger sig sett honom vid en OK-mack i Helsingborg.Åker dit och tittar men jag har svårt tro han har gått ända från Ängelholm till Helsingborg….Ska åka och leta honom igen till helgen.

Debattia

Lillan7704
0

Debattia:

VAR i Ängelholm försvann han?

Jag har vänner runtom i Ängelholm som jag kan be hålla utkik.. Du får gärna PM:a mig med adressen om du vill…

Stackars lilla Picasso… Gråter

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jag kan skicka kort och efterlysning på honom ifall dina bekanta vill sätta upp runt Ängelholm ??

Har nu rekommenderat både dig Lillan och Josefa till några som söker en katt. Hemma hos dig Lillan gäller det   Tiger och Lillen.

Hoppas det ska ordna sig för någon av dem.

Debattia

Lillan7704
0

Ja, maila mig kort och info så ska jag prata med mina vänner.

Tack för ett trevligt samtal idag! =)

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

åh lilla fina Picasso, hoppas du hittar honom

Debattia
0

Det är fullt upp hela tiden att försöka ordna det bästa för dessa hemlösingar och rymlingar. Så de frånflyttade katterna i Helsingborg, nu sist Södra Sanby utanför Lund. Så får jag ytterligare ett samtal i kväll om 4 st frånflyttade katter i Åstorp,som ligger C.a 2 mil utanför Helsingborg.Ett par som har lämnat,möbler,kläder och allt och bara försvunnit ,och dessa katter. Vad är det med människorna? Har dom blivit helt miljöförstörda eller vad handlar det om?? Dom här är ännu inte polisanmälda men jag har fått namn och adress på dem-

Debattia

[GunillaR]
0

# 181 - Har de lämnat möbler och kläder, det låter inte helt ok. Kanske det ligger ett brott bakom detta. Eller så har det inträffat något som inte ska inträffa.

Lillan7704
0

Debattia:

Visst sa dom att Lillen och Tiger var avmaskade? Har ett svagt minne av det…

I alla fall så blev Lillen instängd i Wilmers rum av misstag ikväll och han hade då bajsat i hans säng och det fullkomligt kryllade av mask i bajset. Har inte sett något i lådan innan..

Vet du vilket avmaskningsmedel dom använde?

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

182.Ja, det verkar som dom flytt.hals över huvud. Dom hade visst barn också.

Kommer inte ihåg något av dom sagt katterna var avmaskade.Har svårt tro dom var det, tror dom bara matade tills katterna fick hjälp.

Debattia

[GunillaR]
0

# 184 - Det låter otäckt. Kanske bäst att polisanmäla.

Ankie
0

#184 det är samma katter som jag har skrivit om då, i Åstorp

Debattia
0

186.Det är mycket möjligt det är samma katter.Hörde att hon också bett KKS om hjälp.Hoppas på kort på dem snart.

Nu har vi  Ikea katterna. Tre katter där en äldre dam blivit omhändertagen och katterna lever där ute. Tre katter som dom flyttat från i S.Sandby utanför Lund och så dessa fyra i Åstorp.

Behöver jag skriva vi är i skriande behov av både ekonomisk hjälp till kontot samt stödhem…. Hoppas det finns någon snäll människa där ute som vill hjälpa oss…..

Debattia

Ankie
0

ja men det är ju för nedra bedrövligt. Är det inte kastrerade heller de i Åstorp vet du det? eller är nån av katterna du skriver om det, eller det kankse man inte ser….förstås?

Debattia
0

Har tyvärr inte hört något mer om katterna i Åstorp men jag tror tyvärr inte på att det är för dom fått någon hjälp utan dom går säkert kvar där ute. Jag blir så trött ibland på varför det alltid ska ta så lång tid…..

Hoppas verkligen det finns någon som kan ställa upp och hjälpa katterna.

Debattia

Debattia
0

Här kommer kort från den kattfröken som är en av de som akut blev intagna i ett garage och som ännu inte fått något permanent hem.Tack Gunilla för hjälpen!!

Debattia

Gunlog
0

Putt!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Lillan7704
0

Debattia:

Angående boden så har jag tyvärr inte fått tag på någon som kan hämta för en billig peng… Ska kolla vidare, men det ser inte så ljust ut tyvärr… Rynkar på näsan

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Ett nytt kort på en av de katterna som blev räddade från huset som en man flyttat från och som såldes på aktion.Han hette Bläsen förut och är nu omdöpt till Bubber.

Debattia

Gullimat
0

Puss på dig BubberKyss

Debattia
0

Här är den andra killen ,han hette Misty och är nu omdöpt till Adam.Det låter kanske lite mer kattmanligt ??

Dessa två fick nytt hem i Ljungby och transport dit av en snäll medlem här på sajten.

Debattia

Debattia
0

Måste tyvärr också meddela något sorgligt ! Ni som kommer ihåg Lillan. Hon bodde hos en äldre dam som måste omhändertas.Lillan kastades ut på gården när lägenheten skulle renoveras,från att ha varit innekatt hela sitt liv.. Tid var beställd hos veterinär för avlivning. Hittade då ett stödhem till Lillan och under tiden fick hon ett permanent hem hos en trevlig tjej i Göteborg. Tiden gick och efter ett tag slutade Lillan att äta. Veterinären kunde inte hitta någon sjukdom hos henne, men hon fortsatte  matvägra.Det verkade som hon inte ville leva längre.Hon har nu fått somnat in och finns inte längre hos oss utan är  ovanför regnbågsbron och kanske tillsammans med JP och de övriga kattänglarna..

Debattia

Gullimat
0

Lycka till Bubber och Adam i ert nya hem i LjungbyGlad

Må gott Lillan i katthimlen och hälsa JP och de andra

xray
0

Vila i frid Lillan!!!

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

men lilla lilla gumman, sov i ro Gråter

Debattia
0

Har pratat med Findus matte  i kväll och Findus har blivit sjuk. Hon säger att han inte dricker någonting men kissar mycket men han äter maten som vanligt,både mjuk och torrfodret,men vägrar dricka.Han är varm om nos och tassar. och skakar i hela kroppen emellanåt…Går och lägger sig i vasken på diskbänken eller i badkaret,förmodligen för där är svalt.. Jag önskar jag visste vad det kan bero på,men ,men ,kan bara gissa. Ska ringa vetten i morgon .

Debattia

Debattia
0

Pratade med Findus matte i kväll och hon är orolig för Findus har blivit sjuk. Han skakar emellanåt, är varm om nos och tassar.Går och lägger sig i badkaret eller vasken på diskbänken. Han äter mjukmat och torrfoder men dricker inte. Kissar mycket..Hon har varit och köpt grädde som hon blandar upp i vattnet ifall han skulle tycka det var gott och börja dricka ,men han vägrar. Hon säger att direkt när han hade kommit hade han också skakat en stund, sen har hon inte tänkt mer på det förrän nu..Ska ringa vetten i morgon …

Debattia

Josefa
0

Skönt att kissarna i Sandby åtminstone har kommit in.

Vem var nu Findus? Hoppas det inte är något allvarligt.

Dags att starta ny tråd, kanske?

Debattia
0

Findus är en av garagekatterna.

Jag hoppas på redovisning ang kontot så jag kan börja tråden med den,men ,men,vi får se….Obestämd

Jätteskönt att det löst sig för S.Sandbykatterna..

Debattia

Josefa
0

Jaja, den vit/svarte pojken

Debattia
0

Ja, det finns kort på han här i tråden,han är jättefin..Hoppas verkligen det inte är något allvarligt med det lilla livet..Tycker det låter otrevligt med skakningarna…

Debattia

Debattia
0

204. En tjej kommer att ringa som vill träffa Bianca.

Har fått tid hos vetten i morgon till Findus.

På onsdag ska Sollie kastreras,vaccineras och öronmärkas, så blir hon också klar inför sitt nya kattliv..

Debattia

Josefa
0

Hon har ringt. Kommer i em.

Debattia
0

Jag håller alla tummar och tassar för att detta lilla livet får stanna kvar i stödhemmet som permanent katt..Hon har blivit kompis med hundarna och aldrig bråkat med varken deras egna katter eller några hundar.Verkar passa in hur bra som helst i familjen.Dom tycker jättemycket om henne.Hoppas,hoppas,HOPPAS !!!!

Så får vi se hur det blir med Bianca också då????

Debattia

Debattia
0

Josefa! Visst är väl detta Bianca???

Debattia

Debattia
0

Och detta??

Debattia

Josefa
0

Nej, Debattia det är Manfred på båda de bilderna.

Josefa
0

Här har du Bianca

Josefa
0

Och här

Josefa
0

Tjejen valde Minerva istället för Bianca. Och jag tror hon kommer att passa in bättre i den familjen.

Gullimat
0

Har denna lilla från garaget fått ett hem nu?

Debattia
0

Då är det bara att önska Minerva LYCKA TILL ! i sitt nya hem då.

215. Det är hon som jag hoppas på att hon får stanna i sitt stödhem för hon går nu så bra ihop med övriga familjen och har charmat in sig riktigt rejält……

Hoppas också det ska gå bra för Findus hos vetten i dag så det inte är något riktigt allvarligt…..

Tyvärr har det inte hänt något när det gäller lilla stackars Picasso som rymde i Ängelholm…

Debattia

kattassen
0

Jag har fått ett mail med någon som var intresserad av katterna i Blocket-annonsen.

Jag har vidarebefordrat mailet till dig Debattia - hoppas det blir något positivt resultat.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

217.Tack så jättemycket.Ska gå in och kolla!

Findus var ju till vetten i dag.Han hade 39.4 i feber, men dom hade sagt att det inte var någonting att bekymra sig över.Hans skakningar ska komma av att han är full med skabb i öronen.

Han har fått medicin .

Har  fått ny redovisning från vetten så snart startar jag upp en ny tråd….

Debattia

kattassen
0

#217 Jag har också förlängt Blocket-annonsen då jag fick besked om att den löpt ut. Men vi kör en "vända" till på den för en 50-lapp det kan det väl vara värt. Är där någon av de 6 katterna som fått permanent hem?

Denna kommentar har tagits bort.
Debattia
0

Tack så enormt mycket för den hjälpen. Tre av dem har hittills fått permenenta hem. Det är också ett par som är intresserade av Tiger och Lillen som finns hos Lillan. Dom vill kommma och titta men nu hade ögonen börjat rinna igen på Lillen .så han får väl ha någon ny medicin för det..

Jag fick mailet från dig och jag svarade men har nu fått info om att det inte gått fram till mottagaren.Ska försöka igen…Annars får du gärna ge min hem mail…

Debattia

kattassen
0

#221 Jag skickade ett nytt mail med deras mailadress i igen. Du får väl testa igen. Det brukar ibland bli lite knepigt när man försöker svara på Blockets mail.

Debattia
0

Okey !Tack än en gång !!!

Har varit och kastrerat en kattflicka i dag 9.30,det blev återigen inte den som det skulle bli.

Hon är fortfarande lullig efter bedövningen,kan knappt gå, verkar sitta i ovanligt länge på henne, flera uppstötningar också..

Debattia

Lillan7704
0

Debattia:

I går kväll anföll Tiger mitt ben, ja han kände sig med största säkerhet trängd och blev nog rädd stackaren. Det var tur att jag hade jeans på mig för annars hade jag haft fina riv och bitmärken över vaden..

Jag är mycket väl medveten om att han inte gjorde detta för att vara elak, men jag känner att detta inte håller längre. Det är andra gången något sånt här händer nu och jag är livrädd för att han ska flyga på något av mina barn!

Det är flera veckor sedan jag bad dig att försöka hitta ett annat jourhem till honom, men ingenting har hänt. Och jag vet att du under denna tiden har ordnat jourhem till ett antal andra katter.

Du har också vid 3 eller 4 tillfällen sagt att det ska ringa folk till mig som vill komma och titta på honom och Lillen, men ingen har ringt. Ingen alls…

Tiger måste komma till ett hem UTAN barn! Där det är tyst och lugn och ro. Han mår uppenbarligen inte bra av att bo här, hade han gjort det så hade detta aldrig hänt!

Jag vill Tigers bästa, samtidigt som jag givetvis inte vill att mina barn ska bli skadade. Som det är nu får dom inte vara inne på Emilias rum och leka eftersom det är där han är. Jag har tyvärr ingen annanstans att hålla honom på heller. Och det känns absolut inte bra att min dotter är förbjuden att vistas på sitt eget rum!

Snälla, snälla Debattia, du måste hjälpa mig med detta nu..

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jag informerade dig igår om att jag har en familj som vill komma och titta på Tiger och Lillen och ge dem ett permanent hem samt att dom inte kan hämta dem förrän om en månad då de flyttar in i sitt nya hus. Du informerade mig om att Lillen har problem med sina ögon igen och vi diskuterade medicin till honom. Jag har skickat dig ett mail med frågan om du kan ringa din vette och få ögondroppar till ditt apotek där du bor samt att jag skickar dig pengar för medicinen. Jag väntar nu bara på svar ,dels om familjen ska vänta med besöket tills Lillen har fått sin medicin eller om dom kan komma när som helst,I så fall ringer dom dig och ni får bestämma en tid det passar.

Kan tyvärr inte hjälpa att de andra inte hört av sig. Vad jag gjort är letat efter hem till dem hela tiden och därför bett kattintresserade ringa dig för ett besök. Har andra katter fått hem beror det också på vad folk önskar sig, vilket kön o.s.v.

Debattia

Lillan7704
0

Debattia:

För det första, jag var inte ok med att det tar en månad till innan någon kanske kan ta dom och detta hände efter vårat samtal igår, så det ser lite annorlunda ut nu än vad det gjorde då.

Veterinären vill se Lillen innan han skriver ut ett recept eftersom detta är tredje omgången han behöver medicin..

Jag vet att det inte är ditt fel att folk inte hör av sig, det var inte så jag menade heller. Blir bara så frustrerad av att mina barn behöver gå runt som på nålar så fort dom är i närheten av Emilias rum, det måste du förstå Debattia.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Tar du honom till din veterinär då? Det hade underlättat med transport o.s.v. ????

Du har inget annat rum du skulle kunna ha honom i? Kommer dom nu och tittar på kissarna och vill ha dem så är där en månads väntetid. Det känns heller inte bra att flytta dem till ett nytt hem i en månad och sen ytterligare ett nytt hem..

Debattia

Debattia
0

Kan nu fortsätta diskussioneri nya tråden och stänga denna.FlörtPÄLSBOLLAR I HELSINGBORG !

Debattia

kattassen
0

Då låser jag denna tråd

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer