Akut..Kattmamma med nyfödda
Vart då?
Kan de inte behålla katterna?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Var det inte en tjej här inne som ville ta emot en dräktig hona för ett tag sedan? Ammo eller något kallar hon sig.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Nej AmmO. Hon skrev här för några veckor sedan. Hade 2 kastrerade unga katter, som hon från början velat ha ungar på. Men ändrade sig och kastrerade sin kissar när hon insåg hur det såg ut med alla hemlösingar och ville ta emot en dräktig hona istället.
Men om hon aldrig har varit med om en förlossning , så är det kanske tryggare att ta emot en hona med nyfödda ungar. Det är väl inte själva förlossningen utan kattungarnas uppväxt som är det intressanta.

Är mamman tam?
Jag hade gärna tagit emot dem här men det är alldeles för långt för dem att åka
Hoppas verkligen på en snabb lösning på närmare håll!
Söderhamn - Borlänge är inte så jättelångt. Men en nybliven mamma katt kanske inte bör åka bil den sträckan

Mamman kanske har ett hem? Jag har själv köpt en kattunge en gång som var född i mammans ägares grannes vedbod. Mamman kom hem med dem när det var 10-11 veckor…

#9 Var det mig du menade så bor jag långt ner i mörkaste Småland och det tycker i alla fall jag är alldeles för långt. Borlänge verkar mycket bättre!
# 11 Nej jag tänkte på AmmO som vill hjälpa en kattmamma

#12 Hoppas på Amm0 i Borlänge då!
Fast jag tror att hon ville ha ett katthem bakom sig? Men det kanske det blir med denna familjen? *håller tummarna*
Det måste vara lättare för AmmO att få in en kattmamma som inte är så rädd.
jag kollar runt!
Annie, Ai-chan (fd. Parakiss) har ju sagt att hon kan ta hand om kattungar men nu har hon om jag förstått det rätt åkt neråt Sverige för ett tag framöver.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#19 Hon tog ju den smala kattmamman med ungar från Hoppet. Jag tror att hon kan ta mamma-katt med men har sedan svårt att behålla kattmamman när ungarna är flyttfärdiga pga hennes egna katter, så har jag förstått det hela.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Nej hon åkte i morse läste jag på facebook.
Jag kan tyvärr inte hur mkt jag än vill
Jag kan ju alltid fråga men jag kommer säkerligen få samma svar som alltid, ett nej 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#25 Mor min skulle smälta bra om jag tog hem dem bara sådär men hu så arg min far och ena katt skulle bli, hon hatar ju när nya katter kommer hit :/ Aja jag ska försöka manipulera lite men kan inget lova!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#27 Bra plan! Hoppas min gamle katts hjärta även smälter så hon inte är så avundsjuk och arg, för mitt rum är egentligen hennes och hon blir så ledsen om hon inte får sova med mig när jag är hemma 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#29 Det är rätta tag Catfoot..man får inte ge sig! Skulle så vilja öppna min dörr…men som du vet har jag mer än fullt med stora skaran här..
Putt!
men ojoj, missen då. Kan du inte fråga Helena om hjälp Catfoot, på facbook du vet?. Hon/de kanske kan hjälpa då det gäller en mamma och barn..
bra och jag hoppas på goda nyheter, tala om när du får svar :)

Putt! Hoppas på en bra och snabb lösning

Tack för att ni tipsar om mig! Jag har pm'at TS. Tyvärr stämmer det någon av er säger, att jag vill ha ett katthem bakom mig. Så kan inte ta hand om denna stackars familj.
Hoppas att det fixar sig!
Catfoot hur gick det med Helena, blev det nå napp?
Hmm då hoppas vi….
#35 det är inte så svårt att få ett katthem bakom sig, om stödhem finns. Det är bara till att börja fråga katthemmen i närheten och säga att det finns ett stödhem villigt.

#39 Menar du att det finns katthem som skulle kunna ta in katterna och kolla så de är friska och eventuellt behandla de innan de kommer till min lägenhet? Det skulle ju ta upp till 2 veckor extra…?
Har du inget rum ledigt så mor och ungar kan vara i de första veckorna?
En hona med ungar ska ju ändå helst hållas skild från de andra katterna i hemmat iaf under de första veckorna när ungarna är riktigt små, så hon får lugn och ro.

#41 Jag har ett rum, dock väldigt litet.
Men utan katthem bakom mig har jag varken mod eller råd, tyvärr!
#39 ni får väl kolla runt , varför ge upp på en gång?:)
De får gärna komma hit, det är iofs ganska långt hit också… Men går det att lösa är de hjärtligt välkomna!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#45 Ja hör av dig isf så kan jag möta upp någonstans!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Så gott att det ser ut att lösa sig..underbart!:-)
jippie!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
håller tummarna:)
åh men så härligt om det skulle göra det :), du måste berätta så fort du vet :)

…Men vågar inte hoppas förrän allt är klart…