9Livs första kattmamma och ungar
Nu har stallkattshonan som Amlis tog till oss fått sina ungar. Fyra små kryp,tre rödvita och en svart och vit. Dom väger allt från 104-127 gram.
Jag tycker att det är en fantastisk kattmamma. Hon kom hit för en vecka sedan och har alltid bott i ett stall. hon fick panik först men har sen blivit tillgivnare och tillgivnare. I går kväll när förlossningsarbetet började skrek hon på mig och ville bli klappad . Så hon låg under en säng och jag på en bäddmadrass utanför och klappade och kliade. Sen födde hon de två första vid 23 och sen halvsov vi,hon med en tass på mig ända till kl 03 då det två sita kom.
Det är så häftigt att få ett sådant förtroende.
Nu har hon flyttat ungarna så att dom ligger bakom en soffa i stället.
I morgon ska vi börja ta avföringsprov som vi ska lämna till veterinären för koll då det fortfarande bara rinner.
Hon blev lite snörvlig i går men det hoppas jag går över.
Skickar med en bild på nr 2 när han/hon precis har blivit vägd (113 g).
Lovar att hålla er uppdaterade med fler bilder varefter så att ni blir riktigt kattungesugna.
Vet att det föds alldeles för många kattungar men när du det blev som det blev med kisse så ska vi passa på att njuta av att följa utvecklingen.
Vilken lite sötnos! Ganska bra vikt får man säga. Vilken fin färg den har! Förstår att det var en upplevelse. Hoppas ni får ordning på magen på mamman. Vad får hon för foder? Om ni gått över till kattungefoder kan det vara det som magen reagerar mot. Det är nämligen ett väldigt starkt foder som en ovan mage kan protestera emot.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Åh, jag blir sååå glad!! Och hon födde ju prick på dagen (15/3) jag trodde - känns lite overklig nästan…
Tack Pia, att du hade ork och plats för henne! Tänk att vi hann i tid och att hon och hennes ungar nu får en trygg start från början.. blir de lika gosiga som Pricken och Bruno tro? :-)
Lena: tror inte att det är kattungefodern som spökar. Hon fick det (blandat med annat) redan de senaste veckorna i stallet och alla katter vi tog från stallet (som inte fick det fodret) har tydligen problem med magen - även de som är kvar verkar det som, fast det är svårare att följa så noga. Vi får jobba på det.

Men vilken fin liten bäby….o så skönt att nedkomsten gick så pass bra som den gjorde..förstår att det kändes mäktigt och stort att få förtroendet att få vara med henne i födsloarbetet..tänk så skönt för mamma-katt att få ha ditt sällskap och slippa uppleva hela processen där ute..
Håller tummarna för att det ska ordna till sig med magproblemen också! Kokt fisk brukar man rekommendera..men det vet du säkert!
Så skönt att mammakatt fick föda inne i värmen. OCh vilken superkänsla det måste varit då ändå denna "skygga" kattfröken söker din närhet när det väl gällde.
fantastiskt fint det du/ni gör för misse o hennes bäbisar!

Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Men Pia - du måste ju lägga in en bild på mammakatt och alla bebbarna ju

Fy va söööt!
Här kommer två bilder på katmamma och ungarna. Dom röda har hittat varsin favoritspene och äter för fullt men den lilla svartvita har inte lyckats så bra så den har jag stödmatat men den har bara gått upp 5 g. Men peppar peppar efter mycket trasslande och hjälpande från mig så lyckades vi hitta en tutte som dög och nu ligger han fast där och jag hoppas verkligen att han får i sig lite mjölk nu. Ska väga honom senare i kväll.
Jösses så söt mamma-katt är:)
Åh en underbar Padda..
ungarna var oxå fina.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
sicken söt liten familj du har där. vill lukta på kissebäbis de luktar ju så gott
Hoppas alla växer o får fina hem lär ha lite koll på denna kull… 

Åhhhhhh…säger jag bara…vilken vacker mamma med sina små!!!
säger också, vilken underbar liten familj, med vackra duktiga mamma
Maggan47 som vill se uppväxten i bilder

Vilken underbar familj, mamman ser så vänlig ut! Var finns dessa?
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Nä men gud så mysigt!!! Kan bara inte låta bli att bli alldeles sjuk fast att vi har katter så det räcker. SUCK!!!!
Pälsbollarna i Höganäs
Vilken vacker mamma och vilka fina färger bebisarna fick 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#15 Kattfamiljen finns i Norrköping numera.
Mamman var i oktober, när jag traffade henne för första gången, jätteskygg och kom aldrig nära oss tvåbenta. Född och uppvuxen i ett stall var hon inte vån att någon visar särskild mycket uppmärksamhet eller tar sig tid för katterna, även om de får mat/vatten och är välkommen där.
Nu när vi tog in henne nu hade vi dock kommit så långt med våra ihärdiga försök att vinna hennes (och de andras) förtroende att vi kunde klappa henne vid maten, att hon spann och hon gick även själv in i transporten när det var dags att flytta till Pia. Är så glad för hennes skull! Tror att hon bir en riktig gosig kisse med tiden.
tror också det blir en jättetam fin kisse och ungarna också, som föds inne, och får tillgång till människor från början
kram Maggan47
Precis efter dagens vägning, 147 g katt.
Vill bara berätta att kattmamma är helt tam,hon har fullt upp med att fördela tiden mellan att bli kelad med och att sköta om ungarna. Hon är hur rar som helst,enda problemet är magen som förtfarande är lös . Vi ska lämna avföringsprov i veckan. Hon får Canikur och det har i alla fall gjort att hon inte går så ofta på lådan och att den verkar lugnare ,det kurrar inte för fullt i magen längre.
Vilka gullpluttar och så små
Vilka sötnosar… tack för bilderna Pia!
Det verkar som om även den svartvita hinner ikap sina syskon nu?
#22 måste vara det sötaste jag sett

Dom ser så söta och välmående ut
Perdita kan väl en hona heta? Som Pongos tjej heter i filmen :-)
Sen kommer jag inte ihåg vad alla valparnas namn var men någon mer kanske hette något på P som går att använda? :-) Vore lite roligt med ett Pongo-tema 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Inga fler valpar på P
Pärlan, Penny & Peppar har jag nu letat fram bland valpnamnen i pongo-filmen 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

- PELLE
- PYSEN
- PUTTE
- PONTUS
- PYRET
- PEPSI
- PEPSI
- PRICKEN
- PRINSEN
- PICASSO
- PUMA
- PÄRLAN
- PUSSI
- PYRET
- PLEXUS
- PIPPI
- POLLY
- PUSSEL
- PRICKEN
- PUFF
- PUMA
- PIA
- PLUTTEN
- PIFF
- PUMBA
- PIXIE
- PETTER
- PRINSESSAN
- PETTSON
- PIPEN
- PLUTO
- PRINS
- PRIMUS
- PUSSEL
- PANTER
- PINGLAN
- POPPE
- PEPS
- PERCY
- PHOEBE
- PRIPPS
- PUZZEL
- PANDORA
- PIGGE
- POLARN
- PUH
- PEPPE
- PHILIP
- PIFF
- PIP
Här är de vanligaste kattnamnen på P från Agrias hemsida.
Tja, en heter ju Pongo.
Mina förslag är Pyttan (röda spotted tjejen), Pastor (mörka röda killen) och Pyret (röda tigrétjejen).
Alla på P:)
Pinoccio, Pepita, Piggelin, Pigall