kattungarnas viktuppgång ?
Är inne på en massa sidor om kattungars viktuppgång och där står det att dom ska ha fördubblat sin vikt dag 7
Våra kattungar föddes natten mellan söndag och måndag och har följande vikter (födelse och nuvarande)
1 127-210
2 113-187
3 105-178
4 104-161 (kom inte igång med ätandet ordentligt förrän på tredje dygnet)
Verkar det ok tycker ni,eller behöver jag stödmata ? Man blir så nojig.
Pia
9Liv

Inte skall du behöva stödmata om dom små verkar må bra, inte skriker eller verkar slöa. Dom har ju ökat fint i vikt
Jag antar att du väger dem en gång om dagen (en del väger två gånger per dag)?
Man brukar säga att om kattungarna antingen ligger still i vikt ett par dagar, eller rent av går ner i vikt, ska man stödmata. Jag vet precis hur orolig man är för de där talen på vågen… Men försök att ha is i magen - det viktiga är ATT de går upp, egentligen inte hur mycket. Men som sagt, det är svårt att inte stirra sig blind på siffrorna…
Lycka till, det ska nog ordna sig ska du se! 
Jag tyckte det va jättefina vikter på ungarna, ju mer de tuttar destomer mat får mamma katt
Tack för stöttningen,det är värre än när man själv hade bäbisar.
Nu har jag själv inga barn men jag minns ändå att jag tänkte just den tanken.
Med små sköra kattungar blir man nervös eftersom allt handlar om kattmamman och hennes skötsel av ungarna. Jag kände mig lite… maktlös, på något sätt. Men som sagt, dina kattungars vikter ser fina ut så du kan kosta på dig att slappna av och bara njuta av de blir allt sötare. Tiden går så fort, snart är de ett par veckor och kan tugga riktig mat själva. Då börjar man istället oroa sig för att de ska göra sig illa för att man missat att "baby-proofa" någonstans… är man hönsmamma så är man! 
Det verkar som att de går upp riktigt bra i vikt de små. Det brukar alltid skilja mellan kattungarna både när det gäller födelsevikten och hur de växer till sig. Men går de bara upp regelbundet ska det inte vara någon fara.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"