Är det någon som provat FURMINATOR kam
Mina två sötnosar fäller väldigt mycket hår just nu. Har sett inne på Tradera att man säljer kammar som heter Furminator, finns i olika storlekar både för hund och katt.
Är det någon här inne som testat den? Mina små godingar är korthåriga och jag funderar på om det kanske bara är effektivt på långhåriga katter.
Är det någon som vet?
Jag har en sådan, och jag ångrar det inte för en sekund.
Ska sätta på mig ansiktet och skicka iväg sonen till VC, sedan så kan jag skämma ut mig genom att göra en dokumentärfilm med mig själv och nån katt i huvudrollen ;)
Ja jag har en sån, fast en sk pirat inköpt på Tradera. Den är suverän! Sen finns det även en sak, som är toppen om man har långhåriga toviga katter. Min granne fick en sån av mig i julklapp, en Klittenkam. Den skär igenom tovorna på länden. Toppenbra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har FURminator till både hund och katt. Funkar kanon - om man bara tillåts kamma kissen !!!
ps: behöver alltså få loss bebispäls från skyggisarna, men det är inte populärt att ens tänka tanken…
Lo-katt…. klappa om du kan med gummihandskar……
Så, nu håller mina 15 minutes of fame på att laddas upp på youtube och blir snart publicerad här ;)
Jag har visserligen en kopia från Karlie, och demonstrerar på en skogis, en exot och en huskatt. Dessvärre var det kanske inte så lyckat att filma och borsta och hålla reda på en katt helt på egen hand, men man ser lite här och var hur mycket hår den drar ur av att bara nudda pälsen.
Men hade nån annan hållt i kameran så hade jag nog fått ur mer på katterna, samt att de blir bara borstade i ca 1 minut var nu. Behövs ju lite mer för att få ur håren ;)

Tack för era positiva svar.
Kul Imasy att få se filmen
ser fram emot det. Jättegulligt av dig att göra dig så stort besvär!
Det blir nog till att beställa en sådan!
Ja men det tog visst lite längre tid än jag räknat med att ladda upp den. Nu är det "bara" 40 minuter kvar ;)
jah köpte en hos vet. häromdagen, fick pröva en där först på Oscar som har kort hår-fick loss hur mkt som helst
end neg var priset….
piratkopian är lika bra, fast billigare…..
jag har oxå en sådan,den är bra men jag tycker att katthåren far omkring för mycket ,iallafall när jag borstar min långhårs katt
men till de korthåriga katterna är den bra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håll till godo 

Tusen Tack Imasy för filmen. Så underbart fina kissemissar du har och dom njöt ju verkligen av behandlingen, en del mer och del mindre. Så mycket hår det lossnade!
En Furminator får inhandlas med det snaraste!
Tack alla för era svar. Toppen att man härinne så snabbt får svar och hjälp här inne!
ja, ungefär likadant hemma hos oss, när jag ska borsta. lilla sista kissen, sickt styggt sår han hade på ryggen? Inget som är farligt va?
Furminatorn är den enda borsten som de frivilligt blir borstade med. Alla andra kammar/borstar flyr de fältet för.
Det är inget sår, utan en infekterad hårsäck som ska opereras bort. Men jag såg själv på filmen att den ser jättestor och blodig ut, fast den har inte ens spruckigt och är inte så röd i verkligheten.

Även jag kan intyga att en furminator är en bra investering. 
#2 Var köpte du Klittenkammen?
Ok ja den ser läskig ut på bilden! Destiny, jag köpte min på My One! 70-80 kr….
#4 - Norpan går inte klappa över huvud taget ännu - hon tycker det är superläskigt. Hon är väldigt nära, spinner mm och följer med och kollar allt jag gör och vill busa med mig, men hon vill bli inte petad på.
Igår kväll lyckades jag för första gången någonsin stryka henne över en baktass utan att hon hoppade iväg:)) Att ens tänka tanken att kamma henne ligger långt fram. KOomos kan gå, men jag vill inte just nu förstöra hennes nyfunna förtroende för mig när jag nu tillåts gosa med henne igen - så även där får kamning vänta. JAg får stå ut med bebistussar ett tag till.
Lo-katten däremot - hon får finna sig i att bli kammad…
Det verkar ju vara en toppengrej det där! Vad kostar den?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Min Karlie kopia tror jag betalade 350 kr för. Men den kanske går att få billigare nån annanstans?

# 16 Söker jag på klittenkam får jag upp den här kammen länk
På My one hittar jag inte den kammen!
Ska kammen se ut som i första länken?

Jag har en kopia (RuffinIt) som jag köpte på Tradera, typ 60 kr + frakt. Den har även en vanlig glestandad kam "inbyggd" så jag fick två i ett så att säga.
Jag är mycket nöjd och den funkar utmärkt till mina korthåriga katter. Katterna är inte vana vid att bli kammade så de är lite mindre nöjda.

tror jag har en till låns här, måsste va en sådan,, hm, ganske så nöjd, fasst jag hadde väntat mig att den skulle vara lite vassare ändå,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag köpte en på Tradera här i kväll, den kostade 219 kr inkl frakt.
Blev så inspirerad av alla era positiva erfarenheter så jag vill gärna prova på detta omgående, för jag blir snart tokig av allt katthår överallt. De små sötnosarna tycks vara inne i en särskilt fällande period just nu
Grattis! då gjorde du ett klipp, jag bet 350kr för storlek S hos vet

#24 Fast du gjorde nog också ett klipp, såg för ett tag sen att de kostade från 450 på apoteket
#25 detdär kändes ju bra iaf
o den funkar kanon!

Nu har vår Furminator anlänt. Den är verkligen toppenbra!!
Katthår lossnar i stora sjok. Helt otroligt!
Tack igen Imasy att du gjorde dig besvär med en film. Verkligen kul idé och jag blev ju helfrälst i kammen.
Kul att den fungerade bra :) Ångrar bittert att jag inte köpt en tidigare än vad jag gjorde.
#29 Tack för filmen, nu har jag köpt en på Tradera, det fanns några stycken i olika storlekar såg jag.
Det behöv verkligen här hemma då mina två katter fäller så mycket.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"