Rödis hos vet nu..
Nu har vi varit till vet å lämnat in Rödis. Nu får ni hålla tummarna så de kommer fram till vad det beror på att såren inte läker. De skulle de ta prover, röngta han för att se vad det berodde på att såren inte läker. Jag får ju för mig det värsta jag att han ska ha cancer eller nåt. Men det är säkert för att jag har många bekanta som har det så tror jag att han har det med för att såren inte läker…
Jag blir ju så orolig och är ju så känslig…. 

håller tummarna.

Det är klart att man blir orolig när det aldrig ger sig..vem skulle inte bli det..men nu är kisse i goda händer, och vi håller tummar o tassar hårt här för att du ska få hjälp att komma till rätta med problemet så att Rödis får bli en pigg och glad kisse igen!
det var en underliggande böld, såg det efter de hade skurit upp sa han. Så nu har de satt ett dränage som han ska ha i en vecka samt att han måste ha en tratt och vara inne. Så jag kan tänka mig att han inte är glad, han som blir tokig när han inte får gå ut. Blir till å ha han instängd nere i källaren det, i samma rum som Simon var i när han hade kateter Sen tog de prover på såren för att se vilket slag pencillin han ska ha och även prov på cancer 
Men jag frågade vet om inte Rödis behövde ha smärtstillande nu när de skurit i han å han sa nä det behöver han inte ha för han klarar det ändå. Vet ju hur han blev sist då han skar han lite i svansen och när han vakna upp var han ju panikslagen katten…. visste ju inte var han skulle ta vägen…..
Oj lillen!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#3 Det var det jag misstänkte.
tänk att han har dragit av sig tratten 2 ggr, å ändå så har vi satt ett finger emmellan å dragit åt kan ju inte dra nå hårdare inte. Börjat med pencillin kuren idag, 30 dagar å smärtstillande metacom. Nu får vi hoppas att proverna ser bra ut å så det inte är nå mer tok

#6 vad har ni satt fast tratten med? Är det gasbinda så testa med ett vanligt halsband istället, och är det halsband så testa med en sele.

åhhh..lille misse-vännen..vilken tur att han fick komma iväg till vet iallafall..så får vi hoppas att han inte tycker att det är alltför trist att behöva vara inomhus med den trista tratten på…
gasbinda, men nu tror jag de sitter och sen jag släppte ut honom från källare så blev han mycket lugnare, det droppar ju inget nu från såret så då får han vara med och jag kan samtidigt ha koll när jag är hemma :)
Vad bra att de kom tillrätta med problemen. Om det är en böld är det inte så konstigt att såret inte ville läka. Nu ska det säkert bli bra när bölden är borttagen och behandling insatt. Håller tummarna att allt går bra.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#10 tror du? ja jag hoppas verkligen det, jag lider så med han nu, usch syns att han har det jobbigt, det blir ju det för mig med 
Ja han ska ha dränaget till nästa tisdag och tratten med, jag blir väl ett nervrak ja innan det här är färdigt. Han får ju sånna panikryck å blir som tokig usch, lilla lilla vännen… Har masserat pannan på han nu å bäddat ner han under filten bredvid mig, så nu sover han.
Det där med tratt och dränage är naturligtvis inget vidare värst för en kisse att gå omkring med. Det brukar dock vara värst i början. Efter ett tag vänjer de sig vid det.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag undrar jag om han har ont av det, han har fått smärtstillande i 2 dar nu men hur ser man det, eller är det bara å ge han? Han har ju ordinerat metacam i 5 dar, fick det efter att jag sa till , ska jag fortsätta?
ja, det är då mina kragarfrån Swevet är suveräna! de kan man inte dra av sig så lätt och de stör inte helelr! Ni vet väl, att ni här inifrån kan köpa av mig för 100 kr rakt av inklusive porto? Då gör jag 12,75 i vinst som går till frimärken till KAttkedjan.
men sätter du plasten nånstans, så att de inte kan slicka såret?
puttar med frågan i #14
plasten?????
så de inte kommer åt å slicka sig tänkte jag. En vanlig plasttratt går ju upp rätt högt över huvet men det verkar inte den tratten göra i #15…
Ok, är det något på en framtass, så är ju krage ofrånkomligt. Men allt annat är ju kragen trevligare
jahaja då förstår jag :)