Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 3018 ggr
monsi
0

Hjälp honnom att rädda katterna!

Denna mannen  behöver akuthjälp innan katterna skjuts igen.

TNR kanske?

Länk

Han har mata o hjälpt hemlösa kisar i 10 år dax han får hjälp.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Gullimat
0

Håller med, att han måste få någon stöttning så katterna blir åtminstone kastrerade, sen kan dom kanske få bo i garaget som nu i vinter.

Eftersom det luktar utomhus finns det säkert okastrerade hankatter och förmodligen även honor.

Lena
0

Ja TNR hade kunnat vara en bra lösning. Att bara mata katterna och inget mera leder tyvärr till ökade problem. Nu framkommer det inte i artikeln om dessa katter är kastrerade eller inte. Man kan dock misstänka att så inte är fallet. Då är det bara en tidsfråga innen kolonin vuxit till det tredubbla. Mannen skulle därför behöva hjälp med att få katterna kastrerade så snart som möjligt. 

Ett problem i just det här fallet är mannens höga ålder. För att TNR ska fungera behöver det finnas en långsiktighet där allt inte står och faller med mataren.  Men det är aldrig fel att börja med kastreringen i vilket fall som helst.

Har vi några aktiva medlemmar i Ystadtrakten?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

som det står: "hade folket slutat matat katterna så hade problemet löst sig av sig själv", ja och med det menas då att de svälter ihjäl det kan ju inte vara nåt annat som menas med denna kommentar. Fasiken va arg jag blir hur kan man resonera så, bättre då å stå å se på när de dör av svält grrrrr

Lena
0

#3 Problemet är sammansatt. Om man bara matar katterna år in och år ut utan att göra något mera, ställer man till med mera skada än nytta. Matandet gör att katterna samlas på platsen, förökar sig och det bildas snart en kattkoloni. Har man dock börjat mata katterna har man tagit på sig ett ansvar för katterna. Då kan man inte bara sluta från en dag till en annan. Man bör därför alltid ha en plan med sitt matande. Tyvärr har många inte det.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

puttar denna med hjälp åt mannen och katterna

gulliver
0

Puttar också för hjälp till denna fantastiska man.

Hennum
0

Jag tycker det är  väldigt tråkigt att han aldrig kastrerat innan, själv. Eller gjort något för att förhindra förökning av katterna. Säkert har han haft mycket kattungar, dock stod det inget om det i artikeln vi hade i ystads allehanda. Där stod det även om ystadskommun, och vad de menar man ska göra för att förhindra problemet. De menade att man ska sluta mata katterna och avskjuta dem. Det behövs mer info om TNR i de vanliga tidningarna… Tydligen skjuter de ett hundratal katter i ystad varje år. (kanske även stod i länken, har ej kollat den)

Jag bor ju ibland hos min pappa, som bor ca 20 minuters bilkörning från ystad. Men jag håller ju främst till i Lund, då jag pluggar där, så det hjälper inte mycket.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

monsi
0

Det behövs någon som informerar komunen o tidningarna om TNR o berättar att det är ett billigare o bättre allternativ i längden.

Vem vill göra det?????

Helst innan de börjar skjuta katterna igen.

Denna info gåt ju att skicka med brev så om någon vill o kan utrycka sig vill informera om alternativet så är ju det en bra början.

monsi
0

putt!Gråter

Ankie
0

denna tråd har jag glömt bort

puttar för dessa katter, tror du att det inte är nån som har hjälpt han redan eftersom det varit ute i tidningen tänkte jag… Obestämd

monsi
0

Tror inte det.Gråter

Ankie
0

puttar puttar för hjälp

Hawknestgrove
0

Åh jag har inte heller sett detta… Ingen som kan  hjälpa?

JA han verkar ju tyvärr helt oförstående till att man ska kastrera katterna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

puttar, ingen som vet hur det har gått heller?

maggan47
0

hjälp putt

Maggan47