3 katter hittade skjutna utanför Jönköping
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=187729&st=0&sk=t&sd=a
Varning för obehagliga bilder!
Ikväll orkar jag inte ens bli arg……..
Blir bara så ledsen, så ledsen. Blanka ögon, fuktiga kinder.
Stackars, stackars djur.
Varför behandlar man levande ting såhär…. Varför… Vad har de gjort världen för ont….
Jag dör inombords var gång liknande saker uppdagas.
Sov i ro små vackra kissar, ni förtjänade mycket mer. 

Ibland tror jag att hela världen är full av knäppskallar.
Hur kan man bara. Det finns inte ord för vad man skulle vilja göra med såna.!!!!!!!!!!!!!!!! Och varför i herrans namn låter man dom ligga kvar till allmän beskådan det är ju ännu sjukare.
Hoppas verkligen att det blir polisanmält och att det kommer i tidningen.
Morr
Nalle

fy xxx! de ser ju hur fina ut som helst i hullet, är säkert nån familj som tröttnat på dem,, o bara lämnat dem i skogen dessutom,,!!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
men fy så hemskt, vilka fina katter. Det enda jag önskar är att det har gått fort för de små liven 

Orkar inte öppna länken. Blir så förtvivlat ledsen bara av att läsa era kommentarer. Grymma egoistiska värld
.
Hoppas tjejen ändrar sig och anmäler till polisen. Man får väl ändå inte gå och skjuta djur hur som helst och är det kommunens jägare tvivlar jag starkt på att denne både skulle lämna kvar djurkropparna och tomhylsorna.
Man blir så outgrundligt lessen.
Allt ska anmälas till polisen, allt ska in i statistiken om vi nånsin ska ha en chans att få upp politikers och allmänhetens ögon.

Jag vågar inte heller öppna länken. Gråter ändå hela tiden över många inlägg här.
Medkänsla, empati verkar vara bara tomma ord för många människor.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#6 Det är anmält hos polisen och de har beslagtagit de stackars kissarna. 

Jag tyckte det var förfärligt om det stämmer att minst en av dem blivit skadskjuten så att tassen nästan var borta 
Sov så gott kissar små.
Hoppas och önskar av hela mitt hjärta att det aset som gjort detta har en plågsam död och ett ännu plågsammare liv framför sig.

Det är bara så extremt hemskt hur människor kan beté sig!
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Åhhh..herre jisses..detta är bland de värsta saker jag tagit del av…finner inga ord helt enkelt..hur är man skapt för att övehuvudtaget komma på tanken att utföra något dylikt! Blir bokstavligen svimfärdig här..så upprörd blir man..kan knappt skriva på tangenterna!!
Fyyyyyyyyyyyyyyy!
orkar inte öppna länken.
J*vla människor jag hatar er..
VARFÖR?? Vad har någonsin en ullig och gullig katt gjort för ont?

ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG ARG
Skönt att det är anmält även om det inte ger liv till kissarna igen, stackars små liven. Man får hoppas på "what goes around comes around"…..summan av vad man gjort i livet

Pälsbollarna i Höganäs
Älskade kissar 

Finner inga ord! Hur ond kan människan bli?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Inte ens en värdig begravning eller kremering fick de.Brutalt nedskjutna och lämnade. Vilken etik och moral tillåter sådant med våra husdjur.
Hoppas på respekt för andras liv snarast!
*SUCK* Jag tittade på bilderna och förblir helt oberörd… Vem förvånar sig? Varför ställer jag den frågan? Varför? För att det är SÅ vanligt. Många människor har inte något vett i hjärnan…
Det är säkert någon som har suttit vid kafferasten på jobb och skrutit om hur bra jägare h*n är, och sen har Kalle mitt emot bett om hjälp för att deras 1-åriga dotter har utvecklat svår astma. Jovisst, inga problem, säger den här skrytsamme personen. H*n får katterna och har inte den blekaste aning om hur man egentligen gör… H*n tar ner det gamla skjutvapnet som pappan ägt och gör Kalle en tjänst, tror h*n. Och sedan sitter Kalle på kvällen och har gott samvete för katterna eftersom H*N har garanterat att katterna inte känner någonting…
Eller så är det någon som har haft kul med en luftpistol på nära håll… Sådan idioter finns det också gott om…
Åter igen: Vem förvånar sig? Tyvärr blir det mer och mer utspritt… Sen är det så att när man lägger ut något i media/internet så är det någon som apar efter, så detta lär väl hända igen…
Jag kan inte förbli mer än oberörd, annars kan jag inte fungera, utan det äter upp mig från insidan och ut. Tyvärr, men sådan är jag.
Jag skäms nämligen så mycket för att vara människa… Denna elaka människa som bestämmer hur stor/liten en vargflock ska vara så att den inte stör människorna i byarna… Hur gjorde man förr? Vem har gett oss rätten att hålla älgstammen nere, eller andra djur för den delen… Vem har gett oss rätten att hålla våra älskade katter inomhus?
Jag hoppas verkligen att ni förstår hur jag tänker, inte bara läser det sakliga i min kommentar…
Nej, nu ska jag gå och lägga mig och slippa vara vaken i denna hemska värld i de nästkommande 7 timmarna… Det är en ny dag imorgon att gå omkring och skämmas för att man är människa…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
#20 jodå förstår precis hur du menar. Jag skulle verkligen önska att jag var lite som du, för precis som du säger så äter det upp en nästan inifrån med alla missar som dåligt, som bli mördade etc, önskar så att jag kunde vara lite mindre känslig för det är jobbigt att vara så…
Om ingen någonsin säger ifrån och lyssnar till sitt samvete och sina känslor gynnar det enbart de känslokalla (psykopaterna)som lemlästar skadar och dödar.
Bra att tjejen som råkade komma förbi kropparna och ammunitionen reagerade som hon gjorde!
Visst är det svårt att ta in alla hemskheter som sker med djur utan att själv må dåligt
#21. Jag ska säga dig att det faktiskt inte är speciellt roligt att bara kunna läsa om det och sedan bläddra förbi till seriesidorna i tidningen… Jag har dåligt samvete för att jag inte känner något, men det är en del av mitt försvar istället för att bryta ihop och "gå ner mig" totalt, om du förstår mig. Om jag inte håller avståndet på rätt sätt, så kommer jag att stånga mig blodig, och det vill jag inte…
Den som känner mig vet att jag kan slåss för rättvisan… Och jag gör det med de medel som behövs. (Dock ej på olagligt vis.) Jag brukar kunna hitta sätt att kringgå lagar, om jag kan dem inom visst ämne… (Jag är fd fackligt aktiv
) Jag har mycket skinn på näsan och akta sig den som försöker med mig…
Tyvärr stångade jag mig blodig i det fackliga, därför valde jag att avgå…
Hade jag kunnat så hade jag gjort allt för att lagen skulle kunna förhindra sådant här, tex. registrering av kattägare, årliga vet.kontroller mm. Jag har många idéer i huvudet, men har inte orken…

att jag inte vågar släppa ut min katt är väl inte så konstigt
Nej, siberlina, det är inte så konstigt… Inte bara det som har hänt i denna tråden, utan så mycket annat…
I Malmö, får många år sedan, fanns ett ungdomsgäng som kallade på tamkatter, och när de fick tag i dem så blev katterna likadant behandlade som Jesus Kristus på en vanlig trädstam. Sedan fanns det ett gäng som tände eld på levande katter och lät dem sedan springa… Need to say no more…
…därför tar jag avstånd…
P.S. Förlåt, Sagolika, för att jag gått lite OT nu, det är inte min mening… D.S.