Upphittad katt! SVART!!!
Upphittad helsvart katt vill komma hem så fort som möjligt! reggad och har halsband, dock utan telnr. någon som saknar denna katt lr vet ngt om den?
Tack

Vart är den upphittad?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
På vilken plats finns den upphittade kissen? Är det en fullvuxen katt? Kan du se om det är en hon- eller hankatt?
Ring polisen och anmäl att katten har hittats om du inte redan gjort det. Sätt gärna upp lappar samt kontakta de katthem som finns i närområdet.
Hoppas det går att spåra kissens ägare!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jamen har den regnr så finns väl ägaren förhoppningsvis i skk register, om de inte missat att registrera sig vill säga?

Katten är ju registrerad, så ring polisen samt kolla med SKK. Du kan även gå in på http://kennet.skk.se/agarreg/ och knappa in registreringen. Eftersom du inte säger hur kisse ser ut och omständigheterna till att du hittat den. För eftersom den har halsband så kan du sätta på en lapp på den och be ägaren ringa dig om han går hem. Så slipper du oroa dig. För har kisse fortfarande halsband och inte ser tärd, skadad ut så har den nog ett hem i närheten. Kolla registrering och sätt lapp på halsbandet så ordnar sig nog allt. Glöm inte att polisanmäla. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Katten hittades i Tungelsta. vi har ringt polisen, kollat ägare på skk, varit hos veterinär för hjälp, satt upp lappar och kollat på olika kattthem. skriver även lite inlägg lite här o var me nnu har den varit hos oss i 5 dagar o den vill inte gå hem. ja e inte så där jätte haj på katter men tror att det är en tjej.
det ska väl även sägas att vi inte hittade ngn ägare til reg. nrt, varken vi lr vetten. synd på en så fin o snäll katt hoppas ngn saknar den snart.
#6 Allt tyder ju på att kissen trots allt har en ägare någonstanns eftersom den är i god kondition och har halsband. Har du prövat att slå in kattens öronmärkning även via länken?: http://kennet.skk.se/agarreg
Tyvärr betalar inte alla registreringsavgiften för kissen sedan den väl blivit öronmärkt. Finns den inte med i registret beror det antagligen på det.
Katten kan ju även komma från någon plats lite längre bort. Ibland händer det ju att katter irrar bort sig eller kommer på avvägar på alla möjliga underliga sätt. Någon har kanske haft den med sig när de varit bortresta etc.
Fortsätt med att sätta upp lappar och var aktiv. Har du möjlighet att fotografera kissen? Det kan alltid underlätta.
Kan den stanna hos er under tiden ni söker efter hem?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hejsan har du kollat här finns efterlyst kisse från tungelsta där
http://www.katthemmet.nu/info/katter.php?archive_name=Efterlysta+katter
hoppas att det löser sig
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
¨putt ….
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
puttar igen Maggan47
Registret som kennelklubben har på katterna ger jag inte mycket för. Mina tidigare erfarenheter är att det sköts dåligt och nu när ni nämde det i denna tråden så gick jag in och kollade på mina kissar.
Mina tre äldre katter står på orten Mariefred och ingen mer address så då är det inte lätt att hitta ägaren. Dessutom står det att de inte är kastrerade så det är också fel.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#11 Uppgifterna de har i sitt register har de fått av veterinären / ägaren som skickade in uppgifterna så det är snarare dem man ska skälla på.
För att de ska skriva ut hela din adress och telefonnr så måste du aktivt fylla i en blankett som ger dem tillåtelse att publicera uppgifterna. När man flyttar eller byter telefonnr så måste man själv lämna in de nya uppgifterna för de går inte in och jämför med något statligt register, de har inte tillåtelse till det.
För att man över huvud taget ska finnas med i registret måste man betala in de 120 kr som kommer med en avi hem och gör man inte det så kommer katten aldrig med. Tråkigt men sant.
Hoppas ni hittar ägaren
Lisa
#12 Det är bara det att det är samma veterinär som har har kastrerat och ID-märkt mina katter. Vet också att de skickar in till registret enda skillnaden är att det gått 5 år mellan registreringarna.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren