Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 4559 ggr
Alexej
0

Någon som kan ge Molle ett hem?

Såg det här på Naquitas sidan:

MOLLE

Kontaktperson: Emma

Molle lever hemlös sedan flera år tillbaka och vill komma in i ett kärleksfullt hem sina sista år i livet.

Molles ålder vet vi inte, men utifrån hans hälsa och de år han blivit matad är hon nog 5-10 år gammal.
Hans år som hemlös har satt sina spår på kroppen och han kan se äldre ut än vad han egentligen är.

Hans ena öra är sönderfruset efter en kall vinter (vintrar?) och ibland haltar han på ett bakben (en gammal bilolycka kanske?)

Molle begär inget mer än att få komma in i värmen, få mat och vatten varje dag och den vård han såväl förtjänar. Han vill ha kärlek och omtanke, och en varm soffa att lata sig i.
Inte de berg han nu lever i utanför ett bostadsområde nära Ronneby centrum.

Molle fungerar bra tillsammans med matarens egna utekatter, och sover på hennes altan. Nu på sommaren har han det bra men ska han behöva överleva en kall vinter till som hemlös?

Molle

Molle

Molle finns i Ronneby, Blekinge.
Transport kan eventuellt ordnas men helst ser vi att ni kan hämta honom själva i Ronneby eller i närheten .

Är du intresserad av Molle?
Kontakta Emma!

Läs mer om vårt omplaceringsavtal och förmedlingsavgifter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Åh putt för lille Molle! Så söt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tuska
0

Mitt hjärta smälter som smör i solsken

Inte ska Molle behöva frysa det andra örat av sej. Hoppas någon känner lika som mej och har ett soffhörn till övers.

huskatt08
0

Ja jag har sett och läst om denna ärrad herre. Han är så mysig.

Skulle vara skönt för han att få komma in och ligga på soffan nu.

Hawknestgrove
0

Är han ute på Blocket? Verkar ju vara bra tt ägga kissar där. Tänker på Oliver… där gick det ju fortare än fort. Ok, vi ska inte ropa hej än.

Sidentass
0

fina missen…må han få komma in till mjuka soffan och smekande händer snart, snart…

Putt!!!

catfoot
0

Å hoppas nån har en plats till övers..Lilla vän..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Naquita
0

Åh, vad snällt av dig Alexej att lägga ut lille molle. Jag har träffat honom IRL och han är en försiktig men gu så söt pojke.

Det finns en anledning till att Molle bara ligger på hemsidan änsålänge, för hans "matare" är lite anti att han tas om hand av ngn annan än jag. Hennes syn på saken är att han hellre ska avlivas då han bara kan trivas hos henne. Eller hos mig, enligt henne..INGEN annan. Foten i munnen

tuska
0

Ja men varför får han inte komma in i och ligga i hennes soffa då ?Rynkar på näsan

Lena
0

#7 Dessa kattmatartanter! Att de ska vara så svårartade och ha sådan knepig syn på vad som är bäst för katterna de matar! Förstår det inte!?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

TereseE
0

#8 Tänkte precis som dig, om han nu trivs med hennes katter och allt. För han bor utanför "mattanten" nu om jag förstått det rätt?

Är han kastrerad?

Naquita
0

# 8 Hon har inte råd med veterinärvården och har redan 3 katter som är över 10 år och kommer bli gamla snart+ hennes avlidna mammas 17åriga katt som hon fått ta hem.

Hon vill Molle väl men har inte råd och plats till en 5e kisse.

TereseE
0

Hoppas Molle får ett bra hem snart!

Lena
0

#11 Hoppas dock hon ändrar sig vad gäller att även andra ka ge honom ett gott hem. Du får berätta för henne att vi här på Hittekatter iFokus är som du allihopa. ;)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Om ngn vill lägga ut annons på blocket, får ni gärna göra det:) Har kagt ut 2 nu och det räcker, har ju blivit sjuttsingen dyrt att annonsera där:(

Hawknestgrove
0

NAquita,  om jag skickar dig en 50-lapp det räcker för en annons eller?

Bigless
0

#14 Detta är en historia du ska ringa tidningarna om för eftersom tissen lidit så mycket och det finns ju kroppsliga bevis på det så kanske de skulle vara intreserade av att ta in honom i tidningen. Glöm inte heller gratistidningarna Vårt Karlskrona samt Commersen…

Angående att priset för kattannonser på blocket höjts tycker jag bara är bra för det kan man ju se till kattens status, nu lägger inte vem som helst ut annons utan att tänka efter före…

Hawknestgrove
0

Åh är det dyrare än 50 kr med en bild nu+ Vi satte ut för enmånad sen och då räckte 50 kr

Hawknestgrove
0

Ok, såg att det kostar 50 kr utan bild vad kostar bilden då? OCh film är ju gratis?

Naquita
0

ja 50 + 20 för extrabilder nu, tror jag det var , jag satte in igår:(

Hawknestgrove
0

PSt, du behöver väl inte säga att du är ute för att sälja den lille förrän allt är klart? Vita lögner måste man ju få tillverka?Oskyldig

Hawknestgrove
0

Du har PM

martdat
0

Märkligt beteende att inte låta någon annan ta hem kissen om hon nu inte vill/kan ha in han själv,,, är det bara vettvården som gör att hon inte har råd så kan hon kanske få hjälp med den elr?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

naquita, jag är osäker på ditt konto… har ju två emmor i min lista….

Alexej
0

Putt

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Putt för Molle! Nu har han annonspeng i alla fall!

maggan47
0

kan bidra med pengar till kastrering, om jag får ditt kontonummer Emma, måste ju vara bättre att i alla fall ha lite pengar till det, vad är summan, du som vet

Maggan47

Tiana
0

Såg att Molle numera har en annons ute på blocket Skrattande

Hawknestgrove
0

Åh så bra!!!!!

maggan47
0

du har pm Emma, betalar Molles kastrering, (skattepengarna)Guld i mun men måste veta vilken bank

Maggan47

forrest
0

Jag har tittat många ggr på denna vackra katt… hoppas verkligen någon kan ge honom ett mysigt hem innan vintern!

29 **Vad generöst av dig Maggan47!!**

Lena
0

#27 Vad bra då är det bara att hoppas att det perfekta hemmet dyker upp snart!

Alexej
0

Maggan! Kyss

Hoppas nu att allt kommer att bli bra nu…

maggan47
0

kan inte Molle kastreras redan nu, i väntan på jur eller eget hem, tänker på kommande bebisar han kan producera, och det finns redan tillräckligt många redan nuGladhoppas Blocket annonsen ger något

Maggan47

maggan47
0

puttar upp, i hopp om svar, tänkte att damen som matar, men inte har råd med katten, kankse kan hysa honom under kastreringen

Maggan47Skäms

Naquita
0

tyvärr så fungerar inte det, ska Molle fångas in måste jag ha en lösning för honom. Det är lite komplicerat, men jag gör så gott jag kan och kommer att hjälpa honom.

Hawknestgrove
0

Putt? Något framsteg i annonseringen?

Naquita
0

ja, jag fick ett mail men hon har inte svarat tebax:(

Hawknestgrove
0

Gråter Lille Molle! HAn är med på KKS sida förstås?

Zingon
0

Nejmen…lille Molle :( Hjärtat blöder… :( Jag skall se om jag kan göra något för honom..Återkommer.

Naquita
0

#39 åh, hoppas. Lille Molle

#38 han har funnits på KKS sida, både under akuta, och Emmas katter ett tag nu samt min blogg o nu blocket.

Zingon
0

Jag har redan en liten hittekatt som heter Gizmo, han är ungefär 7 månader gammal ( och världen underbarast såklart ;)  ). Han har förmodligen blivit utslängd, då han måste haft ett hem någongång, han går på lådan och är så otroligt tillgiven.. Jag bor med min 14 åriga son i  en lägenhet, ganska centralt, så Gizmo är innekatt. Vi håller på att öva på att gå i sele, så han får vara ute på det sättet :) . Balkong finns, men jag har den inte nätad, inte än iallafall.

Jag skulle gärna ta hand om Molle..men… som alltid finns det några problem :s Pengar är ett av dem. Blir han kastrerad innan är det ju fantastiskt, men även vaccinationer och hälsokontrollen kostar ju en del. Jag måste försöka ordna pengar på ngåot sätt :( Jag får ju tårar i ögonen när jag läser om denne lille herre, och önskar av hela mitt hjärta att han får ett eget skönt hem :(

Zingon
0

Äsch..råkade skicka iväg inlägget ovan innan jag var klar ;)

jag kan erbjuda honom ett hem fullt av kärlek och trygghet. Både jag och min son är stora djurvänner, och tar gärna emot en ny familjemedlem.. jag arbetar hemifrån och är aldrig långt ifrån mina djur, kärlek, mat, lek och trygghet finns i överflöd.. Men vad tror ni andra? Har han fått nog av utelivet, eller är det grymt att låta honom bli innekatt?

Alexej
0

Låter perfekt!!!! Skrattande

Naquita
0

som alexej säger, det låter perfekt. Molle kommer att tas in för kastrering, vaccinering, idmärkning , vårdosv innan han flyttar till dig. Det svåra är bara VAR han ska vara under tiden han ska undersökas, ev behandlas osv.

vart bor du?

Zingon
0

Vad bra att ni tycker det :D  jag bor i Kungälv, strax norr om göteborg.. Kanske det är någon som skall hitåt på semester i sommar? *hoppas*

anebit
0

Men en sån underbar lösning att Molle får komma in och få ett hem.   Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tiana
0

Det skulle ju alltid gå att kombinera med en lite tur till Ullared om någon skulle kunna hämta där eller i närheten Flört. Bara en idé…

Nu jobbar jag hela juli men i Augusti har jag ledigt igen…

Naquita
0

UllaredGuld i munåh, då måååste ju jag följa med o skriva kontrakt osv vet du väl?Oskyldig

Tiana
0

hihihihih Tungan ute

Zingon
0

Problemet är att jag inte har någon bil.. (eller körkort för den delan, så det är väl rätt bra att jag inte har någon bilFlört ) Åhh..hoppas detta går att lösa! Vill bara ha hit honom nu, så jag kan få skämma bort honom som han förtjänar..

Alexej
0

Finns något på djurtransport?

Zingon
0

Jag har gjort ett inlägg där nu, så nu sitter jag och håller tummarna allt vad jag kan :)

maggan47
0

hoppas också allt går i lås nu, så denna herre får det hem han så väl behöver, och innätning av balkong kostar inte så mycket

Maggan47

Hawknestgrove
0

och vår lilla reskassa kanske kan bidra om det går med en litenslant?

Hawknestgrove
0

Ok puttar upp nu1 För det finns ett hem, så nu saknas bara någon, som kan hjälpa till med transporten!

maggan47
0

puttar igen för denna herre, ingen som ska ut och åka

Maggan47 som bor helt fel

Naquita
0

Den svarta ev. dräktiga honan ska ju upp till gbg(?) och då kanske man kan samfixa ngt tíllsammans med Molle? måste bli ganska snart för honans del, eller efter hon fött.

Jag är inte helt emot att åka med tåg till GBG, men respengarna finns inte:(

eller tianas ide om ullared, men vem kan möta upp där och köra till resp. hem?

essut50
0

#57 Om vi sponsrar din resa till Göteborg kan du åka då med Molle?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Naquita
0

#58 absolut! Och lilla honan i en annan tråd. Men det får ju bli en dag jag är ledig, o allt.

MusCarro
0

Jaa transport är ju i princip fixat om nu Tiana kan ta med sig kissarna till Halmstad den veckan jag är där! Känns skönt att veta att man faktiskt hjälper TVÅ katter! :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

maggan47
0

klart vi hjälper till med respengar om det behövs, bara katterna kommer dit dom skaGladeftersom jag inte kan ta in fler katter, har 3, varav 1 sjuk, Beata (HCM, bland annat) kan jag bara bidra med en slant då och då

Maggan47

Zingon
0

Men oj..Ni är fantastiska! Vad händer nu? Alltså med lille Molle? Blir han kastrerad osv?  blir ju alldeles varm av att läsa här.. vilka underbara människor ni är! *stor kram*

Alexej
0

#62 det är du som är fantastisk för att du erbjuder Molle ett hem. Jag älskar de gamla herrar och fastnade direkt för hans bild och historie. Underbart att du kan ge honom ett hem!

Men då får berätta sedan hur det går med många bilder:)

Zingon
0

#62 vad gullig du är :D

Jag lovar att ni kommer få se mååånga bilder på lille herrn Skrattande Åh vad jag längtar nu!

maggan47
0

som sagt vi bidrar bara lite, för att denne herre ska få sin soffhörna att gosa i, det är du som upplåter soffan, och sedan vill vi ha kontakt med bilder och berättelser om hur det går, har 2 utefödda själv, Flisan kom som 5 åring, och i höstas flyttade Sigrid/Skrållan in från Sturkökolonin, båda är nu innekatter, utan problem

Maggan47

Tiana
0

Ja, det är 13 mil till Halmstad härifrån, så visst kan det gå!

Måste bara pussla ihop en dag då jag inte jobbar. Det kan bli lite svårt i Juli för chefen är på semester och då har jag mesta ansvaret på jobbet. Behöver lite framförhållning med andra ord.

Zingon
0

Då säger jag såhär, att hans hem finns här, och han är välkommen precis när det passar er andra som vill hjälpa lillkillen :)

sagodjuret
0

#67 åh. underbart! :D

Hawknestgrove
0

Åh då kommer han att få flytta? OCh Daisys reskassa kan väl stötta lite? OM det är så, att det verkligen blir av, så sätter jag in e n liten slant som vanligt! För 5 mil……

Naquita
0

gunilla det kommer bli av sålänge hemmet finns. Måste bara få hjälp med infångandet.

Zingon
0

Hemmet finns, och kommer finnas så länge han någonsin behöver det. Min dörr öppen närsomhelst för honom, och kan ni hjälpa honom innan han kommer hit finns det inga problem kvar :)

Hawknestgrove
0

Då hopps vi på att han kan fångas in!

tuska
0

#71  Det finns kärlek att ge Molle känner jag, mina tårar bara trillar av lättnad att någon vill bry sej om lilla "ettöringen"

Tack för att ni finns

PeterLi
0

vilket charmtroll =) riktig snygging ju

Debattia
0

Så bra att du finns som ställer upp och hjälper det lilla livet !!Glad

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Zingon
0

Jag har mailat dig nu Emma, med mina telefonnummer mm för lättare kontakt :)

Zingon
0

Håll tummarna nu allihop, förhoppningsvis går det att fånga in lill-killen imorgon kväll :D

Naquita
0

Ja, vi får hoppas det. Först o främst ska han få veterinärvård för sina skador. Jag hoppas de är snabb-botade. Men han ska få den vård han behöver!

Zingon
0

Ja, håller tummar och tår att skadorna är snabb botade! Lille gubben..

maggan47
0

säg till om räkningen blir större än kastreringskostnaden, efter vet.besöketGlad

Maggan47

Naquita
0

det lär överstiga det rätt snabbt, då han troligtvis behöver ta blodprover och kolla sina öron innan kastreringstiden den 22a:(

maggan47
0

okay, då vet jag, sätter in en slant, när det blir dags, går ju fort att föra över till ditt konto

Maggan47

Naquita
0

du är helt underbar=) håll tummarna nu ikväll iaf!

Zingon
0

Sitter som på nålar här hemma nu..hoppas det har gått bra!

maggan47
0

håller också tummarna att det går bra nu, tjurkissen som behöver vård, men vägrar inse detSkrikandes

Naggan47

Naquita
0

ingen Molle i närheten alls idag:(

maggan47
0

sicken kis, visste att ni skulle komma, och höll sig undan, har ni kläm på var han vanligtvis håller till

Maggan47

Zingon
0

:(

När kommer ni göra nästa försök?

Naquita
0

tanten kommer försöka nästa vecka igen. då få vi hålla tummarna

maggan47
0

vi håller tummarna härFlört

Maggan47

Zingon
0

Har hon sett honom det senaste? *orolig*

maggan47
0

puttar upp

Maggan47

Naquita
0

ja, han går in i hennes kök nästa varke kväll nu senaste veckorna men hennes egna hane gilllar inte honom o jagar ut honom. han är bästis med hennes yngsta hane iaf:)

Naquita
0

jo, han hade varit där kvällen före. Han är där rätt sent om kvällarna.

Hawknestgrove
0

HUm…. skynda sig att stänga dörren då…..

Naquita
0

#95 ja men då får han "superpanik" enligt henne. däremot har hon en transportbur vid hans liggplats inne som han sniffat på, och hon ska försöka lura in honom i den så fort hon bara kan! hoppas jag…det är vår överenskommelse iaf för hon vill stressa Molle så lite som möjligt.

maggan47
0

låter ju bra, bara han nappar på betet, kanske lägga in maten i transportburen, och sedan stänga till helt enkelt, lite stress blir det väl alltid med hemlösaFlört

Maggan47

solweig
0

hoppas det går bra att få in honom.

Naquita
0

#97 jo det har jag förklarat ett antal gånger och att hon absolut INTE får släppa ut honom ur buren igen hur rädd han än blir. han MÅSTE få komma till veterinären, nu är det hans tur!!

Zingon
0

Hoppas hon inte släpper ut honom igen.. Visst är det hemskt att se när de blir så rädda, men det är för hans bästa..han kommer att få det bra här, det garanterar jag :) Längtar efter honom, och att få skämma bort honom (när han väl lärt sig att jag faktiskt är en helt okej tvåbening) ;) Det blir spännande att se vad hans nya lillebror anser om en fyrbening till här hemma Flört

maggan47
0

vet ju när vi hade Husbykampanjen, fångade in 75 hemlösa, och hade dom i stora stålburar, från golv till tak, och vilket liv, när dom skulle vidare till kastrering och katthem, flög mellan golv och tak

Maggan47

Naquita
0

ja, de blir ju stressade det kommer man ju inte ifrån hur man än går tillväga Bättre lite stressad än att gå ute en vinter till med örat och haltandet..

Zingon
0

Om man bara kunde få dem att förstå… Den här vintern, och alla andra vintrar han har, kommer han tillbringa i ett tryggt hem, överöst med kärlek och god mat..om han bara kan stå ut med att bli infångadFlört

maggan47
0

puttar upp för Molles skull

Maggan47

maggan47
0

puttar igen, Molle ge oss en chans nu, att få in dig, och till veterinär, du har ett HEM som väntar

Maggan47

Zingon
0

Några nyheter om lillkillen? :)

Hawknestgrove
0

Putt för Molle!

Alexej
0

Hur går det? Skulle ju vara underbart om tråden slutar lyckligt!

Naquita
0

ingen Molle ännu, men mataren ska försöka ikväll igen! för någon dag sedan fick hon lyfta upp honom en liiiten stund så det dröjer nog inte länge innan hon har han i transportburen:)

Jag behöver transporthjälp sträckan Ronneby-Helsingborg på söndag morgon för killarna. NÅGON? ifall de som ska ha Stella o Molle kan köra på söndag vill säga? tjejen ska åka hem då, det blev inte den 25e.

maggan47
0

hoppas det finns transporthjälp, och att Molle får åka med

Maggan47

Alexej
0

Kanske startar en ny tråd om transporthjälp då?

Naquita
0

**tyvärr fångades inte Molle in i tid, så han kan inte åka med upp på söndag:( Men stella måste ju upp, *så ngn som kan köra ronneby-helsingborg?***

Hawknestgrove
0

Putt så molle kan komma in så han kan komma iväg!

ingen som har en gammal husvagn som kunde funka i en kort period? Alltså bara några dagar, så katten slapp gå ute!

maggan47
0

puttar också för Molle som har ett hem som väntar, och bara ska till veterinären först

Maggan47

Naquita
0

#113 karantänen finns, det är infångandet som är kruxet!

ksofia
0

Hej!

Va roligt att det finns ett hem till den söte lille kissen. Det är klart att transport inte ska hindra alltsammans. Jag har semester, jobbar annars som taxiförare, och längtar efter att få ut och köra lite bil nu när jag är ledig och allt:). Jag är ledig hela nästa vecka också och kan ställa upp och köra. Pm:a mig för telefonuppgifter.

maggan47
0

puttar upp för Molle

Maggan47

Hawknestgrove
0

jag med!!! Putt för fångsten

Zingon
0

..och en putt från hans längtande matte :)

maggan47
0

och puttar igen

Maggan47

Lena
0

Härliga nyhetet att Molle har ett väntande hem. Nu måste han bara låta sig infångas också. Håller tummarna hårt!

Alexej
0

Hallo…Molle. Du har ett hem som väntar!!

maggan47
0

skriker också över nejden, Molle, kom inSkrikandes

Maggan47

Naquita
0

glädjande nyheter, imorse var jag hos mataren o fick in Molle i transportburen. eller ja, mataren bärde in honom. han var så duktig och låg ner hela vägen till vet. Nu är han där över dagen för undersökning o kastrering osv:)

annebeate
0

Härlig nyhet denna onsdagsförmiddag! Glad

maggan47
0

du får höra av dig, vad vet går på, om det är något mer än kastrering osv

vilken härlig nyhet denna morgon

kram Maggan47Glad

Tiana
0

Nu blev dagen ännu bättre! Glad

Alexej
0

Super. Blir spännande med bilder!

essut50
0

Äntligen är Molle inne, tack till alla som har hjälpt till..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Zingon
0

Åhhhh :D :D :D Vad underbart :D

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja, Molle är här hos mig nu och jag hoppas att han kan få komma till sitt permanenta hem så fort som bara möjligt:)

Ingen snuva, ingen öronskabb, inga fel på bakbenen vad de kunde se eller känna. ingen snuva, en helt fin men troligtvis, som vi trott, äldre hankatt då han bl.a har en förhårdnad på ena frambenet (kanske en felläkt skada efter en bilolycka för flera år sedan) Ingenting han lider eller kommer lida av försäkrade veterinären.

Örat är mycket riktigt förfruset (eller blodöra som fått "självruttna" :(

troligtvis är hans ålder någonstans mellan 5-10 år gammal.

En pigg och VÄLDIGT snäll kille som inte behövdes tas med varken handskar eller klämbur:)

Nu är han kastrerad, vaccinerad och idmärkt och redo att flytta HEM!!

Alexej
0

Skrattande

Zingon
0

åhhhh!!! Så underbart!!! Hoppas skjutsen kan lösas nu bara :D

Naquita
0

kan du(zingon) ta emot honom imorgon är schyssen ordnad av underbara ksofia, pratade nyss med henne. har smsat dig!

ksofia
0

I morgon åker Molle och jag på en lång resa från Ronneby till Kungälv. Skrattande

Hennum
0

Ja… nu när blocket kostar så mycket borde vi ha en annonsfond oxå :P

Kul att molle hittat ett hem! :) Så fin.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

maggan47
0

äntligen är Molle inne, och redo att flytta HEM, till sin väntande matta, och alldeles egen soffa, Ni är guld värda som gjort detta möjligt, så småningom bilder såklart, ps vill du ksofia ha hjälp med bensinpengar, så skicka pm

kram Maggan47

Zingon
0

Jag är så lycklig så ni kan inte ana..eller..jo, det är klart att ni kan, ni som finns på detta forumet :D imorgon kommer prinsen Molle hem, tack vare allt ert arbete. Ksofia skall köra honom hela vägen, helt otroligt! *SÅ HIMLA GLAD*

Hawknestgrove
0

jippi! Inte dumt förslag det där Hennum. MEn så dyrt är det ju ine! 50 kr kostade en annons med en bild. 70 om man ville ha en bild till . Sen vet jag ine, för ett tag sen så var filmsnutt gratis?

Zingon
0

#137 Sofia behöver hjälp med respengar..det är jag säker på :) Jag har bara 200:- att lägga, och resan kommer kosta massor tyvärr

Alexej
0

Vi har ju Daisyresfonden. PMa Kattassen. Det är hon som har hand om det.

Zingon
0

#141 Oki, då skall jag göra det :D

Naquita
0

Gunilla för mig som har så många katter som behöver ut på annonser är det svindyrt, tyvärr:(

Alexej
0

Jag är så glad att han fick en chans!

Hawknestgrove
0

ja visst.. Så det vore inte dumt med en liten anonsfond. MEn NAquita, kks får väl stå för dina kissars annonser?

kattassen
0

Javisst! Daisy-fonden kan bidra till ksofia med en bensinslant givetvis.

Jag måste fråga bara - är det någon hjälp om jag tar över transporten i Varberg? Jag är där i morgon mellan ca 12-16 och kan lösa av upp till Kungälv om ksofia vill det?

Hör av dig snarast i så fall!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

catfoot
0

Men vilken glädjande kvällsläsning, Molle har fått ett alldeles eget hem..

Kram till nya matten, å puss på nosen till lille Molle…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Naquita
0

japp, jag skriver upp det i min lilla kassabok som utgift;) (har ju egen "kassa" till ronnebykissarna)

Naquita
0

Nu har Molle åkt:)

Zingon
0

Nu är det bara timmar kvar innan han är framme, och jag längtar värre än värst ;)

kattassen
0

Kör ksofia hela vägen eller ville hon ha avlösning i Varberg? Jag har inte hört något, det sparar ju henne nära 20 mil totalt.

Hawknestgrove
0

Härlig läsning……

tuska
0

Bäste Zingon    Du har väntat så länge att Molle skulle komma till dej, förstår att den här dagen är och blir speciell för dej.

En del katter sätter sej så innivassens i hjärteroten på mej och där har Molle fått plats även hos mej.   Kan det bero på att han är lite sliten med sitt öra som talar för ett tufft liv, jag tror att det är det som får mitt hjärta att blöda.

Pussa Molle från en som älskar honom på avstånd.Kyss

Hawknestgrove
0

ja får sofia nån avlösning? Vore ju väldans bra så slapp hon köra så väldigt långt…..

kattassen
0

Jag skall kontakta henne på mobilen så får vi se. Annars kanske hon ville komma fram själv med Molle, det kan man förstå också;-) Jag har mobilnummer så det är lugnt.

Tack Emma för PM

Zingon
0

Hej alla :) Sofia behövde ingen avlösning, men tusen tusen tack för erbjudandet! Det värmer att ni är så omtänksamma :)

Zingon
0

#153 tack!! :D Jag lovar, så fort jag får pussa lillkillen skall han få en extra ifrån dig! :D

kattassen
0

#156 Lycka till med Molle och det verkade som han var lugn och fin i bilen när jag talade med Sofia tidigare idag. Hon kör hela vägen så du kan nog vänta din lille Molle framåt eftermiddagenGlad

Zingon
0

Förresten.. När jag fick hit min Silver, så följde en kattbur med. är det något ni skulle behöva? kan ju skicka med den med Sofia isåfall :)

Naquita
0

jag behöver alltid transportburar. men hur vi får hit den är en annan femma?;) en person i kalmar ska hämta katter i bergkvara och köra ner hit imorgon.

Zingon
0

Nu är Molle hemma! :D :D :D han ligger i sitt hus just nu och återhämtar sig efter resan i lugn och ro. han hade varit jätteduktig och inte sagt någonting på hela vägen. Jag får lov att klappa lite på honom, men han är ju såklart ltie avvaktande. TACK underbara sofia som körde hit honom!! Och till Emma som gjorde detta möjligt! *kramar om er allihop* Nu börjar det åska här, så jag får skriva mer sedan ;)

Alexej
0

Underbart!!

ksofia
0

Duktigare kisse får man leta efter. Jag har aldrig träffat nån som accepterat en resa så bra som Molle. Han sov t.o.m en bit av vägen.

Lycka till i ditt nya hem!!!! Hoppas vi får höra hur det går för dig. Ta väl hand om honom, Zingon!

Zingon
0

Jag lovar att ta hand om honom ordentligt :)) Han har redan stulit mitt hjärta den lille skrutten ;) Just nu ligger han i kojan och tänker icke komma ut, nope, absolut inte. Men han ligger still när jag klappar honom, och verkar lugn iallafall. En riktig lite cooling! :))

huskatt08
0

Åh..så underbart att nu är inne och hemma hos dig.

Han verkar så lugn o mysig, han har det nog bra i sin koja Skrattande

Blir nog en soffpotatis av honom.

mymlanbus
0

Så spännande med Molle :)

maggan47
0

hur går det med Molle, övergivit sin kojaKyss

Maggan47

ksofia
0

Hur är det med lille Molle? Glad

Zingon
0

puh - äntligen fungerar det igen! Hela webläsaren har envisats med att låsa sig när jag försöker gå in här :( men efter en del trixande verkar det fungera igen nu :D

Med Molle går det framåt! Han har bott i sin Molle koja i min klädkammare, och bearbetat allt konstigt som hänt honom, fram tills igår, då han krafsade på dörren och tillkännagav att det var dags att utforska resten av lägenheten ;) Han och de andra två kikade lite på varandra, och frästa en del, men inget allvarligt. Molle upptäckte fönsterbrädan, och lyckas riva ner allting som stid på den på typ 2 sekunder Skrattande Jag lyfte bort honom, och lillkillen gick med på att stanna i min famn ett tag :D Han lade huvudet under hakan på mig, och tassarna på axlarna, och där stod vi en lång stund.. *lycklig*

Just nu har han slagit läger under min säng, och vill inte vara social alls, vilket min liilkille Gizmo har en aning svårt att respektera ;)

Idag skall jag ner och hämta Feliway som jag beställt, och hoppas det hjälper dem lite :)

annebeate
0

Jag för min del undrar också hur det är med lille Silver, ja lille var väl inte det rätta uttrycketFlört

kattassen
0

Vad fint att lille Molle fick komma till dig och verkar ta det hela med ro! Tack för att du även tog hand om Silver. 2 kissar som på kort tid har fått ett nytt hem tack vare dig - All heder!

Feliway har funkat bra här hemma. Vi pluggade in en sådan adapter när Ludde flyttade in och jag vet inte om det hjälpte men vi har varit utan större konflikter hittills.

Zingon
0

Hihi, nej, lille Silver var väl inte riktigt rätt ord ;) Men det går framåt med honom också :D Han låter mig bära honom, och har sovit bredvid mig i sängen. han har också börjat äta lite grann, så det ser ljust ut just nu iallafall :D

annebeate
0

Så glad jag blir över att allt går bra med Silver.Glad

ksofia
0

Åh, va roligt att det går framåt. Glad

Hawknestgrove
0

verkligen trevlig läsning…..

maggan47
0

Feliway har jag använt när mina kissar flyttat in, pluggat in i det rummet som används mest, och tror det har fungerat, har i alla fall inte varit några allvarliga kontroverser, men allting tar sin tid, så ta det med ro

kram Maggan47

Zingon
0

Hej igen :)

En liten uppdatering;

Molle äter iallafall nu, och dricker :) Däremot har han bestämt sig för att enbart använda sofforna som kattlåda… Inte speciellt lyckat :( vet inte varför riktigt, jag har gjort iordning en egen kattlåda till honom, och ställt den bredvid soffan (han har sin utkikscentral under den ena soffan) men han använder den inte. När han bodde själv i sitt rum, använde han lådan utan problem, med samma sand i. Hoppas det går över detta, har skurat soffor och tvättat kuddar så jag är helt slut nu.

annebeate
0

Usch vad jobbigt. En av mina katter gjorde så också. Då köpte jag plast i metervara på Åhléns och täckte sofforna med. Efter ett tag slutade han eftersom det tydligen inte var roligt längre.

Alexej
0

Det finns många tips att katter ska sluta kissar i soffan. Plast, ättika, torrfoder. De gillar inte lukten av ättika och kissar sällan där det finns mat.

Zingon
0

Alla tips tas tacksamt emot :) Min sofaf ör numera ursnygg ;) Full av läckra plastpåsar ;) Jag skall ge mig iväg snart och köpa ättika, det tar ju bort lukt dessutom :D

Zingon
0

Måster bara säga en grej till… Han är världens sötaste misse denna lilla kille! Jag längtar till den dagen då han känner sig trygg med mig och hemmet :)

jag pratade med kvinnan som matat honom tidigare, och hon beskrev honom som en så mild katt. Det stämemr verkligen, ett perfekt ord för Molle - mild :)

kattassen
0

#180 Plastade frotté kan man köpa i metervara på ex. Myrins Tyger här i Göteborg. Det har vi alltid med oss när vi hyr stuga och lägger över soffan dels för att det inte blir katastrof om någon skulle slå en sjua dels för att det blir lättare att städa katthår efter sig när man skall lämna stugan.

Plastad frotté lade vi alltid i barnens sängar när de var små för att inte ev. kiss i sängen skulle bli dödsdomen för madrasserna.

Hawknestgrove
0

Oj lille Molle. Går det bättre?

Zingon
0

Nej, nu är det inte bra alls :( Upptäckte att han har blod i avföringen, och jag är så orolig för honom.  Någon som har ngn erfarenhet av det? Jag åker till vet när jag fångat in honom, måste ordna ngn som hjälper mig bara

maggan47
0

hoppas det inte är något allvarligt med Molle, håller tummarna

Maggan47

Naquita
0

det är nog bara mask, avmaska honom med drontal i maten!

Alexej
0

Förvånad

Zingon
0

Det sa vet med, att jag skulle avmaska honom, så jag får testa det och hålla tummarna

ksofia
0

Åh, lille Mollegubben. Hoppas det blir bättre efter avmaskningen. Och att han snart känner sig mer hemma. Tänker på er.

maggan47
0

tar ju lite tid med hemlösingar att få in i huvudet att här bor jag, med min Flisan tog det 4 månader, hon under sängen, så långt in hon kunde, och Sigrid var inte heller framme på en gång, tålamod, så löser det sig

kram Maggan47

Zingon
0

Tack för er omtanke :)

Han har börjat hälsa på ute i verkligeheten nu, fast han bor mest under sin kära soffa ;) Lyckan är stor; han använder lådan och blodet i avföringen är nästan helt borta :D Vi har tid på oss, han får gärna vara under soffan tills han känner sig trygg. Jag brukar sätta mig på golvet bredvid och prata, eller bara titta på tv en stund, så han vänjer sig vid mig :)

ksofia
0

Va skönt att det funkar bättre med lådan och att avmaskningen verkar hjälpa. Så kul att höra hur det går.Glad

Hawknestgrove
0

Puh, lille vännen! HAn är ju så go!

Zingon
0

Kände mig nyss väldigt iaktagen, och såg mig om efter Gizmo elelr Silver. istället möttes jag av ett par bärnstensfärgade ögon :D Molle satt i fönstret och kikade på mig :) :)  Han nosade en snabbis på min utsträckta hand, innan han pilade iväg till sitt kontor under soffan ;)

ksofia
0

Hur är det med den fine lille Molle-killen? Tänker på honom och hur ni har det.

Hawknestgrove
0

ja,hur går det  md en söte pojken?

maggan47
0

jag undrar också, längesedan vi hörde något

Maggan47

huskatt08
0

Nyfiken på hur Molle har det?

Hawknestgrove
0

ja Zingon, hur är det med Molle?

ksofia
0

Zingon har tydligen inte varit inne här på ett bra tag. Jag har hennes mailadress, så jag har mailat henne och sagt att vi är nyfikna. Hoppas att vi snart hör något. Glad

Hawknestgrove
0

jättebra!

huskatt08
0

Då väntar vi oh hoppas på lite uppdatering.

Zingon
0

Här är jag :) :)

Ursäkta att jag inte varit inne och uppdaterat, det har varit litem ycket det sista,  men här kommer äntligen lite goda nyheter om Molle :)

Det går framåt med min lille skruttMolle, och han kan nu äta ur handen på mig. Visserligen bara om jag frestar med skinka, men ändå;) han är så mild och försynt liten katt…och han har sin mattes hjärta i sina tassar.. När jag hitatr min kamerasladd, så skall ni få se en bild jag tror ni kommer uppskatta…så håll tummarna att sonen vet var sladden är när han kommer hem ;)

huskatt08
0

Hej…åh så härligt att höra om Molle och att det går bra.Skrattande

Förstår att han har dig lindad runt sin tass.

Väntar med spänning på bilder.

Tack för uppdateringen.

ksofia
0

Hej! Va kul att höra ifrån dig och Molle. Spännande med bilder…

annebeate
0

Zingon, tack för uppdateringen!

Hur är det med Silver?

Zingon
0

Silver… :(

Silver är en ängel nu :(

Han blev sjuk, och när  vi åkte till vetrinären sade hon att hans kropp var slut.. jag tror han sörjde sin matte så mycket också.. Det barmhärtigaste vi kunde gör var att låta honom somna…och jag kan inte skriva om detta utan att gråta igen :(

Hennum
0

fy vad sorligt! Jag beklagar.

Kram

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

ksofia
0

Åh nej, fine Silver. Jag är så ledsen.

annebeate
0

Underbare Silver, så vacker. Gråter Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på hur du Zingon ställde upp för honom och när du berättade om mötet med mattes anhöriga när han överlämnades. Du gjorde en vacker gärning.

Zingon
0

Tack skall ni alla tre, det värmer att ni tänker på honom :)  Han fastnade fort i mitt hjärta, och det är så hemskt att det behövde bli såhär. Jag försöker tänka att han är med sin riktiga matte nu igen, och att det var nog  vad han ville .. men usch så tomt det blev :(

*måste genast gå och pussa på de andra två*

Naquita
0

åh beklagar. men han fick de bra ändå i slutet, trots att hans matte gått bort. Katter kan också sörja ihjäl sig:( Nu är de tillsammans igen någon annanstans!

Skönt det går bättre med Molle, BILDER vill vi ha:D

Zingon
0

Tack #212 också :) det värmer :)

Här kommer en bild på Molle, även om den var väldigt dålig ser jag nu.. Men iallafall :) Till alla er som hjälpt till, och kämpat för att Molle skulle få ett eget soffhörn att lata sig i:

ksofia
0

Åh, va skönt han har det, den fine Molle-killen. Han är väl värd en egen soffhörna.

huskatt08
0

Åh..så härligt mjukt o skönt och varmt…ser ut som en kung som intagit tronen.KyssSkrattande

maggan47
0

så härligt att höra om Molle, och som nu har en egen soffa, att vila sina trötta tassar i, beklagar att Silver är borta, men är med gamla matte nu, var nog så han ville ha det, men svårt för dig, förstår jag

kram Maggan47

Zingon
0

Apropå tassar… Ni skulel se mina två killar här nu Skrattande De sitter på varsinn sida om min sovrumsdörr, och turas om att sticka in tassarna under kanten på den, och försöker fånga varandras hehe, hur söta som helst :D

Det är så underbart att se Molle leka! :D *lycklig*

huskatt08
0

Blir så glad att läsa om Molle och hans framsteg…att han mår bra.Skrattande

Zingon
0

Älskade lille katten min  har börjat bli riktigt "tam". Han kommer och kelar, spinner, lägger sig och gosar bredvid mig. Inatt sova han med mig och Gizmo i sängen med :D *så lycklig*

Till alla som funderar påä att ta hand om en hemlösing - gör det! Kärleken man får tillbaka, lyckan att se dem förvandlas till en trygg katt..går inte att beskrivas i ord!

tuska
0

Det värmer mitt hjärta oerhört att höra att Molle blivit så gossig. Han va den katten som jag så innerligt ville skulle fått det allra bästa hemmet och det har han fått. 

Pussa Molle från en beundrareKyss

sandra1977
0

men ååh snyft..nu måste jag böla en skvätt….tack för att du finns Zingon..Glad

huskatt08
0

Blir så glad och rörd när jag läser om Molle….Tack igen för att du tog dig an gosemissen.Skrattande

Sidentass
0

#219 Vad underbart att läsa dina rader..tänk att missen är inne nu, börjar bli tam..o slipper gå där ute i kylan…är så glad att han får vara hos dej..o du har så otroligt rätt, man får så oerhört mycket tillbaka från en f.d skygg kisse som blir omhändertagen..

ksofia
0

Åh, så härligt att höra om Molle!!!!!Skrattande

Hawknestgrove
0

Åh så underbart att få höra detta!

annebeate
0

Underbart att läsa om Molle.Glad

Zingon
0

Tack allihop, och Molle skickar en miljard rosor och pussar till alla er som hjälpt honom :) :)

Skickar med (ett dåligt) kort på mina sötisar som sov så gott ihop i min säng, tills jag tryckte på avtryckaren ;) Molle hörde någon ute i köket, och var snabb på att kika upp. Man vet ju aldrig om det vankas mat ;) ;)

sandra1977
0

amen..naee..nu måste jag tjuta en skvätt igen..Glad

ksofia
0

Så gosigt de har det, sötisarna. Roligt att de blivit sådana vänner. Va bra han har det hos dig!!!

Hawknestgrove
0

Så mysigt!!!!!

Zingon
0

Funderar på detta med Molles andning. Jag vet att vetten hade sagt till er att det inte var något han led av, men jag skulle gärna vilja veta mer om det. Ni som var med då får gärna maila mig, eller svara här såklart :)

zanya75@comhem.se

Debattia
0

Detta blev ju en solskenshistora !!Så gott och mysigt han fått det.

Du är en pärla Zingon!!!!

Funderade över det med andningen. När Jp kom till mig  kurrade han liksom när han andades.Det försvann helt efter en penicilinkur  han fick då han blev förkyld med hosta,snuva.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Zingon
0

tack för tipset Debattia - och för dina snälla kommentarer! *glad*

Tänkte ni ville se ett kort på "vildkatten" Flört

Tiana
0

Hihi! Från vildis till mysis. Härligt! Kyss

maggan47
0

vad glad jag blev av denna tråd om Molle, och vilken mysis det blivit, finns inget mysigare när skyggis blir kelis, har ju följt Molles tråd från början, och så glad att du öppnade ditt hem för honom Zingon

kram Maggan47

Hawknestgrove
0

härlig bild!!!!

Zingon
0

Måste ju bara dela med mig :D Molle ligger just nu i min säng, och har ett himla sjå att jaga sin egen svans *S* :D hans er ut precis som en förvuxen kattunge :D :D Gamla farbron har glömt sin ålder tror jag bestämt hihi *så lycklig att se honom såhär*

Tiana
0

Men å vilken härlig läsning! Underbart att höra att han trivs så bra hos dig!

maggan47
0

blir så glad åt hans framsteg, och glad att du delar med dig av dom, tänk, Molle med egen soffaGladoch värme, mat

kram till dig som öppnade för allt detta

Maggan47

Zingon
0

Tack själva allihop =) Jag har haft tur som fått en sån underbar misse =)

Zingon
0

Tänkte ni kanske ville se en liten film med pälsklingen Molle ;)

Zingon
0

nehej det fungerade inte så bra det… Hoppas länken fungerar iaf ;)

http://s376.photobucket.com/albums/oo204/Zanya75/?action=view¤t=100_1923.flv

Zingon
0

filmen blev urdålig när jag laddade upp den, mörk och bedrövlig.. Men den visar iaf en Mole som stöjat till min säng rejält, när han jagar sin svans ;) ;)

Ankie
0

jaha då sitter jag här å gråter av det du skriver, så himla sant Zingo

Så fin Molle är, helt underbar…

Zingon
0

Jag har en liten hälsning ifrån en bekant herre ;)

monsi
0

Så fin han har blivit.

Tack! För jul hälsnigen.

Skickar massor av nospussar från Häxan till hela familjenKyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

Härlig bild!!!!

maggan47
0

vilken härlig hälsning från Molle som firat julen under flera år ute, i snö och kyla, tack Zingon återigen för att Molle fick ett eget och värme  han behöver ingen önskelista, allt uppfylltFlört

Maggan47

SaraC
0

Sådant här älskar jag att läsa! Underbart!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zingon
0

Det är jag som haft tur att få ha en sån underbar misse hos mig  :) Han är en sån härlig personlighet, och så modig..När jag tänker på alla hans upplevelser som hemlösing, och tittar på honom idag … Han litar på oss, och vi får tilloch med bära honom nu, gulleplutten :D

Jag försöker fokusera på mina missar, och att de iaf har det bra nu, men det är svårt när man vet hur många andra som är ute och fryser nu :(

Molle är förresten en utmärkt ambassadör för "vildisar". Alla omkring tyckte jag var tokig som tar in "vildkatter", för de skulle ju aaaaldrig bli tama. Sen kommer de hit nu och träffar Molle…. Han har fått många att tänka om! :)

maggan47
0

visst är det härligt att personer som har en helt fel uppfattning om vildisar, kan aldrig bli tama, etc, då får träffa Molle, och se vad som kan hända, med Kärlek, mat och trygghet. UNDERVERK, puss på lilla nosen, ett Fan av Molle

Maggan47Kyss

Zingon
0

Hej igen, jag har en lite hälsning ifrån Molle :) Han mår jättebra, busar som en kattunge med sina kompisar, har blivit lite rund och gosig om magen, älskar att kela, låter oss bära honom och har äntligen börjat kräva lite platsSkrattande

Nu får man vackert lyfta bort honom om man vill sitta i soffan, eller sova i sängen..för där ligger minsann han och tänker inte flytta sig förrän han blir bortlyftSkrattande På morgonen kräver han sin frukost tillsammans med sina brorsor, och jag bara njuter… Det är så himla härligt att se hans utveckling Skrattande

Sahjoh
0

Har läst igenom hela tråden, och vilket lyckligt slut Molle har fått! Härlig läsning!

Tiana
0

Vilken underbar läsning!

ksofia
0

Söte Molle, härligt att höra att du mår bra.

Hoppas att även lille (storeFlört) Mini mår bra.:)

Lena
0

Underbart att Molle fått det så bra och nu lever det riktigt goda kattlivet som han så väl förtjänar.

Alexej
0

Underbart! Så skönt att Molle fick sitt drömhem till slut!

Naquita
0

underbara Molle. Kommer såväl ihåg hur han retades med oss vid infångningen;)

Gunlog
0

Jag har också suttit och läst hela tråden nu. Han är ju en riktig ståtlig herre. Han är ju världens dyrbaraste kattambassadör, så jag förstår inte varför han skulle kallas för "Ett-öringen"… Flört

Nej, allvarligt talat nu. (Jag ska försöka i alla fall) Denna Molle har verkligen gått från fattig till rik. Jag tänker osökt på Flickan med svavelstickorna… Gråter

Filmen på honom går VERKLIGEN i genren actionrysare… Jag menar, att VÅGA jaga DEN svansen som man inte vet NÄR den ska försöka smita ELLER attackera! Förvånad

Jag säger bara: Stallone-Rambo, gå och klipp dig och skaffa ett jobb! Obestämd

Molle är en riktig actionhjälte! Cool

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

lillmymlan
0

Gunlog :) du är så go du :)

"Stallone-Rambo, gå och klipp dig och skaffa ett jobb!"

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Gunlog
0

Hihihihi! Ja, vad ska jag säga? Jag lever nog i kattens värld även om jag inte kan ha egna katter. Jag kan nog se saker och ting från ett kattperspektiv… eller… nja, jag vet inte, men en actionhjälte är Molle i alla fall, det är helt säkert!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Zingon
0

*s*

Vad härliga ni är SkrattandeSkrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.