Vecka 5 - vad har ni gjort?
Jag vikarierar för Engla när det gäller "veckotråden". Engla är på semester i Egyptien och vi hoppas hon har det riktigt skönt och bra på sin semester.
Nu till vecka 5!
- Hur har den här veckan varit för dig?
- Vad har du gjort och vad ska du göra till helgen?
- Hur är vädret där du bor?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
1. För mig har det varit en smula omtumlande vecka. Ganska mycket på jobbet att göra. Min son mår inte bra vilket oroar mig. Det som är trevligt är att Göteborgs Filmfestival pågår i stan. Vi har sett filmerna The Queen med Helen Mirren, Infamous om Truman Capote och ikväll blir det Goyas Goast - Milos Formans nya film med Stellan Skarsgård i huvudrollen.
2. Det blir hoppas jag en lugn helg - behöver hämta andan lite.
3. I Göteborgsområdet har vi just nu mildväder. Vårlikt med fågelsång. Tidigare i veckan har det varit ganksa omväxlande väder. Kallt, halt, snö och regn. Men även lite solsken. Framförallt märker man att det går mot ljusare tider.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har ägnat veckan åt att lära mej hitta lite grann i Linköpingsområdet, hitta till närmaste bibliotek o lokalisera lite hur bussarna går. Mitt lokalsinne är under all kritik så här behövs mycket träning som nyinflyttad.
Ett av mina stora intressen är att besöka kafeer. Igår fick min son och jag en riktig fikaupplevelse! Vi besökte Kafé Berget här i Lkp, och det var som att komma in i en annan värld..ett hus i flera våningar, små krypin i gammaldags stil, tända ljus..gamla möbler en miljö som helt enkelt var en sagolik upplevelse..för er som bor i närheten rekommenderar jag verkligen ett besök där!
Till helgen blir det att sätta upp lite belysningar och tavlor, sådant som är svårt att få till i veckorna när sambon jobbar..vädret är för närvarande mer vårlikt än vinterlikt..snön vi hade här i början på veckan är ett minne blott..

1. Min dotter och jag letar efter hennes Sigge hela tiden, som varit borta sedan 21 december 2006. Vi har tittat på många svart/vita katter men hitills har det varit fel katt. Men det är många som ringer och tipsar och det är snällt. Snart vet hela stan vem Sigge är. Vi får kommentarer som " jasså är det Sigge ni letar efter" Ja så ser mina veckor ut just nu. Vi undrar allt om det inte är nån som tagit in honom och som inte ser våra lappar eller annonser? Eller inte vill se?
2. Åker till Katrineholm i dag och är barnvakt i helgen…
3. Just nu + 2 grader och slask och smutsig snö i Eskilstuna.
//Ann-Britt Bild på Sigge
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hoppas av hela mitt hjärta att ni snart får förenas med er fina Sigge igen…det känns så svårt när man inte vet var sina käraste är..
Siden
- Hur har den här veckan varit för dig? Jo tack, bra. Arne har varit hos vet och tagit blodprov, så får vi se om det är något fel på den lille slanke herrn. Håll tummarna att det inte är något allvarligt.
- Vad har du gjort och vad ska du göra till helgen? JAg har naturligtvis suttit mycket vid datorn, halkat runt på gårdsplanen som är rena skridskobanan och ignorerat Sjuk sambo. det finns ju inget värre än förkylda karlar, eller hur?
- Hur är vädret där du bor? Just nu grått och trist men plusgrader. Fördel, för då behöver man inte ta in så mycket ved.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nu är jag hemma från Egypten igen! Vilken underbar vecka! Vi har varit på jeepsafari öknen och besökt ett beduinläger, där barnen typ är inavel. Hemskt. I lägret red vi dromedarer och det var verkligen en upplevelse. Hotellet vi bodde på var rena lyxhotellet och allt ingick, och jag lovar! Kalle och jag har ätit för ett år fram över. Himla god mat och underbara kakor och tårtor. Nästa gång vill jag åka till Kenya på safari eller till New York! Det vore coolt! Bilder kommer!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

- Kaos, jobbig, omtumlande och jag har insett att jag måste backa lite vad det gäller katterna. Allt för att kunna bli frisk. Men det dröjer ändå en stund då jag har massor av arbete inbokat.
- Vad har du gjort och vad ska du göra till helgen? En hel del i katternas tjänst, samt hos tandhygienist och ögonläkaren. Min syn är så mycket sämre så nästa vecka ska jag vara tre dagar på sjukhuset för medicinering. Ledsen.
Och helgen kommer jag att vara på ordförandekonferens, trots att jag inte är ordförande utan den enda som ställde upp.
Grått på marken, grå himmel, regnet gör att snön försvinner sakta men ändå säkert./Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Den här veckan har varit den tyngsta för mig i år, för jag är dunderförkyld. Har tagit dagen som den kommer, och gjort det jag har måstat.
Måndag, Tisdag - varit hemma från jobbet för jag har varit sjuk (är förkyld ännu).
Onsdag, Torsdag, Fredag - gjorde mitt bästa på jobbet, men tungt var det. Skulle inte fixat det om inte min mor hjälpt mig. Ledsnade nämligen attt ligga hemma.
Läxläsning på kvällarna med Jr. Sett på tv och film. Bl.a Jönssonligan.
I morgon Lördag ska vi fara och handla och hälsa på Jr gudföräldrar, och sedan till mina föräldrar och äta.
På söndag. Ja, då ska jag jobba igen.Regnar ute. Det var den lilla snön det.
#6 Välkommen hem Engla! Förstår att du haft en underbar semestervecka i Egyptien! På tal om Kenya en kollega har just varit där och bland annat åkt på Safari. Hon var lyrisk och sa att det var det bästa hon hade gjort.
//Lena

Dromedaren som jag red. Visst är han/hon söt?

Tänk att det kan bli så vackert med bara sand…! 
Hur har den här veckan varit för dig?
Besvärlig minst sagt,
Min dator har krånglat så jag har fått den ominstallerad, Så hade de som skulle göra jobbet tagit bort det viktigaste programmet .
som jag gör hemsidan i.
Så jag är mäkta irriterad nu.
Vad har du gjort och vad ska du göra till helgen?
Har tänkt försöka städa. Vilket inte blir för ofta i detta hus.
Fast det skulle behövas med 6 katter
Hur är vädret där du bor?
Solen har lyst så fint i flera dagar nu.
Och det är tö.
Trevlig helg
Jenna