Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1773 ggr
[LucyInTheSky]
0

Liten solskenshistoria =)

Vet inte om jag berättat för er om katten min farmor hittade eller det var egentligen tvärt om kissen hittade henne.. =)

Farmor och farfar hade länge bott i hus ute i skogen men dom börjar bägge två bli ganska gamla och orkade helt enkelt inte ta hand om hus och trädgård längre. Så de bslöt sig för att flytta till lägenhet.

Dom hade inte bott där mer än kanske tre veckor innan farmor såg den magra katten sitta under sin balkong. Farmor är en väldigt handlingskaraftig krut-gumma när hon blir arg eller upprörd över något så hon traskade runt bland husen och lägenheterna och frågade vems katten var. Alla sa samma sak.. Den som bott i lägenheten innan farmor och farfar hade matat katten men dom trodde inte den hade fått gå in.. Den var alltid ute. Ingen hade sett dom komma och leta efter kisse eller försökt ta den med sig när dom flyttade heller..

Farmor tvingade då farfar att handla kattmat =) Detta var i november så det var kallt ute.. Hon ställde ut både mjölk, vatten och blötmat varje dag.. Började nere under balkongen och tog sakta upp maten närmre och närmre dörren in till lägenheten.. Katten lärde sig ganska snabbt vad maten serverades och kom nästan varje gång farmor gick ut på balkongen.

Kisse var dock väldigt skygg.. Och Ronja, farfars schäfer gjorde inte saken bättre.. Katten var mycket rädd för hunden. Farmor kämpade hela december och januari med att locka in kisse i värmen men kisse vägrade. Grannen mitt i mott hjälpte henne då att bygga en låda med frigolit i som kunde stå under balkongen.

I går ringde hon =) och var eld och lågor! Kisse bor nu i deras källare.. Varmt och skönt, egen gosig filt och litet klösträd från öb.. Hon hade till och med fått klappa kisse! Farmor vet dock inte om det är en hona eller hane än.. Det är ett veterinär besök inplanerat men farmor vill att kisse ska känna sig säker i källaren först.. Sen ska dom sakta men säkert försöka få henne att vilja komma upp i huset.

Katten kommer få stanna och farmor låter så pigg och glad när jag pratar med henne.. Hon hade ingen riktigt hobby eller något att sysselsätta sig med innan och nu har hon en skyggis att ta hand om! Jag är glad för bådas skull! Skrattande Ska åka och hälsa på dem nästa helg och se om jag kan få fota lite.. Men enligt farmor så blir det nog svårt.. Kisse litar inte på någon annan än just farmor.. Farfar är jätte läskig.. Men det kan ju också vara för att han alltid har tagit hand om hunden och sett till att Ronja gick in istället för att skrämma kisse..

Misan
0

Det är helt underbart att få läsa din berättelse. Tack för att du delade med dig och att man får se lite ljus och kärlek.

Josefa
0

Glad

xray
0

Heja farmor!! Fram med fler kruttanter!!!Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Lena
0

Vilket gott föredömme hon är din farmor! En farmor att vara riktigt stolt över. Sådana här historier gillar vi här!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

härligt att höra

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbart!

Din farmor borde ju få några tulpaner!

Sidentass
0

Underbar läsning!!! Översänder massor av eloger till din farmor och farfar…sådana här solskenshistorier älskar vi ju att få ta del av här på hittekatter!:-))

maggan47
0

vilken härlig läsning, vilken handlingskraftig krutgumma, och kissen instämmer säkert

Maggan47  

anebit
0

Härlig läsning!  Kram till din farmor!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

[LucyInTheSky]
0

Ska hälsa farmor alla snälla ord =)

Gunlog
0

Heja farmor med krut-humör, du är värd att hurra för!

Gott med torsk och annat gott, när du i köket någon gång har stått!

Alltid en liten smula finns kvar, till kissen den då du väl spar?

Med din värme och kärlek försvinner allt fruset!

Nu får du kämpa och få in katten i huset!

Heja farmor glatt humör! Det är du som Katten gör!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gullimat
0

Heja din farmor.

#11 Vilken fin dikt. Var får du allt ifrån. Önskat man hade ärvt en sån fin diktarådra. Har du ärvt din.

essut50
0

Vilken fin hitoria, och bra att katten fick komma in i värmen.

Krama din farmor och hälsa att hon är verkligen toppen.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Gunlog
0

Haha, nej, #12. Jag har nog ingen sådan ådra. Jag har däremot lite musikådra på min fars sida, om det räknas… Sedan kan jag ju avslöja att jag är väldigt barnslig för att vara >35år, men det är jag VÄLDIGT stolt över… Har mycket humor och alltid ett väldigt gott humör…!

Jag tackar för de fina orden! De värmer faktiskt…! Glad

Jag kunde se TS:s farmor framför mig, där hon kommer framrusandes och röjer allt i sin väg (farfar och hunden inkluderad) för att få ta hand om katten… Som en tecknad film, ungefär… Jättegulligt!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.