Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1628 ggr
Ankie
0

otydlig märkning på katt

Hur funkar det med en otydlig märkning på katt? Såg en fin katt som var upphittad på blocket med en märkning som var otydlig skrev hon. Visst räcker det om man ser nåt nummer va? Tänkte jag skulle tipsa henne isåfall

Tizzla
0

Ser man någon siffra så begränsar det sökningen en del, ännu bättre om man har ett fåtal alternativ på övriga siffror, tex "första siffran är 2 el 7…el möjligtvis 1", begränsar en hel del.

Ficklampa bakom örat kan underlätta avläsningen, liksom att man blöter örat med lite sprit. Kan ju också vara idé att kolla om katten är chipmärkt, ägarna kan ju ha uppmärksammat att tatueringen syns dåligt och satt ett chip också.

Hoppas katten hittar hem!

Ankie
0

men hur ska hon göra då? Vart är det hon vänder sig om hon har nån siffra bara?

Misan
0

det bästa om hon inte hittar något på nätet så ringer hon till skk, personalen där är duktiga på att söka på olika sätt

Annars går hon in på http://kennet.skk.se/agarreg/ och söker själv

Ankie
0

ok då ska jag tipsa henne om det :)

Misan
0

de siffror som man inte ser skriver man en * så söker den på alla siffror/bokstäver där. Men allt står där.

Hoppas de hittar ägaren

Jo jag har ju alla mina katter både chip och öronmärkta ifall de skulle bli suddiga med åren.

Ankie
0

nu har jag mejlat era tips till henne. En jättefin kisse såg det ut att vara :)

jag skrev att hon kunde höra av sig, vill ju veta hur det går

Tizzla
0

Har du hört något?

Ankie
0

näe ingenting, katten ligger på efterlysta ,blocket, Gävleborg så maila å fråga du med

nån läre hon väl svara. Vill ju veta hur det går

Ankie
0

annonsen var borta nu såg jag men det finns en annan katt där som någon inte kan ta in pga allergi, hua kallt ute ju,, jag har maliat henne å bett henne ringa polisen, skriva här, frågat om katten har mat, om hon har gjort nån varm boning åt katten etc men inget svar där heller. Där har man för att man bryr sig du Obestämd.