Lagunens småbåtshamn
Har upptäckt en liten 5-6 månaders Silver Tabby semi,( säger en som kan detta med färger) kön okänd i Småbåtshamnen i Malmö. Hon som matar i V.Hamnen såg den lille i höstas men lyckades inte fånga den och sen har den inte varit synlig tills nu.
Där finns ytterligare en svart-vit hankatt runt 10-11 månader.
Dom har röjt och flyttat på alla hyddorna till fiskarna och rivit alla skydd katterna hade innan, och det är fritt blås för vinden. Har satt ut små byggda krypin, men som tyvärr blev totalt igensnöade.
Finns det någon som har en vrå att ta in den lille så står vi för kostnaderna för kastrering vacc, o.s.v
oj oj men småmissarna då hoppas det finns nån som kan hysa in dessa små

Åhhh…stackars missar!! Tyvärr kan jag endast putta då jag har överfullt med alla katter här..
putt

*dregel* vilken sötnos! PUTT
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Ja JoJo var jättesöt och det var svårt att lämna honom, han klängde i ansiktet med sina små tassar och ville bara pussas efter att ha skrikit och mjauat i några dagar innan vi fångade han. Är så ledsen
att vi inte lyckades fånga detta lilla syskon till JoJo i oktober, för då hade det varit lättare att få någon att ta in denna också.
Hade ett eventuellt hem i Simrishamn Hon var så positiv och berättade att hon hade tagit hand om skygga katter när hon var ung och målade upp tillvaron för kisen som ett superhem, men hoppade tyvärr av.
Åh, så trist när det hoppar av folk :( det har vi med varit med om, usch!
Håller tummarna att det kommer någon som kommer att älska den lilla raringen, även om h*n är lite äldre än gosetrollet på bilden.
*Nalle Puh*
#4 Det var mig en riktigt söt kisse! Påminner om en kisse vi haft tidigare, också en hittekatt. Lill-Pelle hette han.
Skönt att det ordnat sig för honom! Hoppas det gör det även för den andra lilla gubben och den sv/v katten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Oj så söt han är.
Hoppas så det kan ordnas hem för bägge kissarna.

Om det löser sig för oss i den nära framtiden med att få ut några katter i helst permanent men även stödhem så kan vi ta in JoJo:s syskon. Har några stödhem på lut. Tror att h*n får heta PimPim
i så fall.
JoJo är blåtigrerad vilket inte syns så bra på bilderna
. Han är också en mycket liten och nätt kattpojke.

Oh, så underbart det skulle vara, och PimPim kan vi kalla h*n ändå.

Puttar för PimPim
putt
*Nalle Puh*

Tyvärr så backade en intressent på en av de kattungar vi har hemma. Och i nuläget inte säkert att jag kan utnyttja ett nytt stödhem som kommit in. Det är med andra ord som vanligt i hittekattsföreningsvärlden. 
Men jag kämpar på för att PimPim och givetvis även den lille svartvite ska få komma in.

Det var ju synd. Skall nu köra till Malmö och se hur h*n har det i snökaoset

#16 Maila gärna mig för en lägesrapport.
puttar

puttar denna tråd. Fortfarande ingen lösning

puttar
men puttar för lilla missen som är därute i kylan hualigen :(

Putt för lösning och hjälp, stackars frysande små kattliv ;(
putt
*Nalle Puh*

puttar för glatta livet!!!!

Vad ni är goa som puttar. Hoppas ett stödhem skall dyka upp
putt
putteliputt
*Nalle Puh*
putt
putteliputt
*Nalle Puh*
Hoppas så att dessa två katter ska få ett hem.
puttar

Putt
putt

Börjar nu bli orolig för lilla PimPim som gulliver döpt kisen till. Nu börjar dom väl snart löpa och vi vet inte könet på h*n
putt
putt för kissemissen
*Nalle Puh*

Putt för stödhem åt Pimpim och den svartvita kissen.
Nu är mars månad här och löp och dräktigheter tar fart : (
Förutom det är det ett allmänt farligt liv de lever..
putt för dessa små kissar som så väl behöver komma in i värmen.
puttar
Putt

puttar
Lilla Pimpim och svart-vit väntar fortfarande där ute på att få komma in i värmen och bli omhändertagna.
puttar

Jag har frågat den som tog hand om JoJo och Jada (kattunge ur annan kull) om han kan tänka sig att vara stödhem åt PimPim. Har inte fått svar men hoppas inte på för mycket.
hoppas hoppas hoppas

Men hoppet är det sista som överger oss
.
.