Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3853 ggr
Rita-S
0

Rita från Hoppet aka Saga!

Nu har Saga kommit fram från bak tvättmaskinen efter att hon klev inn där i går kväll och stannade natten över. 
Hon har även haft sin första träfning med Ronja, min lilla skogiskorsning på 6 kilo :)
Ronja var snäll, men Saga var inte lika välkomnande mot denna bjässen och morrade mycket! :D

Hoppas det kommer gå bra framöver nu! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ankie
0

bildbomb vill vi ha….

Rita-S
0

Bilder finns på bloggen: Skrattande
http://olnirstassar.blogspot.com/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Ankie
0

meen va liten hon är jämfört med din andra Glad

fin kisse då

Rita-S
0

#3 Ja nog tyckte hon Ronja såg enorm ut tror jag Tungan ute

Tiana
0

Tjusig liten fröken du har fått hem!

Simson
0

Jag tycker Saga verkar så modig o trygg i sig själv som vågar så mycket redan! Bådar verkligen gott! Härliga Ronja som kollar upp nya tjejen! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

#6 och fler gonger skal det bli :D Tex..NU!

catfoot
0

Så söt hon är lilla Saga…Puss lilla kissenos..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

I dag åt hon tonfisk ur min hand! :D

catfoot
0

Men lilla kissen…Hon är en tuff liten tjej, som snart sitter å tar upp mattes knä, å kurrar av hjärtans lust..

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

#10 det blir nog inte denna hälgen, men jag tycker hon gör stora framsteg :D

catfoot
0

Nä, det ligger nog en bit framåt i tiden…

Vår Troja har nu först efter ett år vågat hoppa upp å lägga sig vid husse i soffan, idag stannade hon kvar i mitt knä sedan jag lyt upp henne..hon kurrade, men blev lite smått förnärmad när hon kom på sig att ,usch jag sitter ju i knät på en människa…Å hoppade då snabbt ner..

OT/Snyggt ....

Simson
0

#12 Lilla Troja med äcklig matte! Flört

Rita-S
0

Bloggen är uppdaterat med bilder OCH möilighet att kommentera utan att va registrerat ;)

catfoot
0

#13…Mycker äcklig matte,,Huuu, vad lilla Troja fick tvätta sig länge….Usch människo baciller…

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Snabbsnabb uppdatering för man skal rusa runt och göra sig i ordning för jobbet: I dag söker Saga själv kontakt! Massor av distans-flirt, och småjamande, och hon kom titt som tätt bort för att nosa! Nu är det på G, snart kan man säkert gosa försiktig på lilltösen!

Rita-S
0

En sista blixsnabb skrivgrejs!

Första gos!!

Visst var det bara att gnugga sig inntill och jag fick stryka handen över ryggen, men ändå ;)

Simson
0

Underbar läsning både här o i bloggen!!! Vad bra det går!! Skrattande

catfoot
0

mmm, va härligt..första goset..Glad

OT/Snyggt ....

Rita-S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"titta som jag kan flirta?"

Detta var i går morse ;) Det var då jag fick gosa en snabb gos på hon!

Simson
0

Ni måste läsa bloggen!! Vilka framsteg Saga gör!!! Kyss

Rita-S
0

Jo jag bloggar nog ivrig iaf nu i början Oskyldig det händer ju så mycket!

Rita-S
0

Dörren till badrummet har stått öppen i absolut hela dag, och stadig oftare smyger Saga på lite upptäcktsfärd ut från badrummet! Hon kom inn på köket nyss medans jag var där och sprang inte ut igjen, och hon har även slutat morra absolut varje gong hon ser hunden. för en kvart sen sto dom under en halv meter från varann och allt hon gjorde var att hålla lite mistänksam distans med vaktsamma ögon :)
Framsteg! Igjen!

essut50
0

Åh vilken lycka…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Simson
0

Detta är min lyckotråd! Jag blir så glad över Saga! Och Rita! Och maken! Och de andra pälsklingarna!! Kyss

Rita-S
0

#25 :D

I dag har Saga varit fram riktig mycket. Hon har lekt med leksaker, klöst på klösmöbel och pratat riktig mycket.
Dock vill hon inte än komma bort utan att man lockar med en matbit, men det kommer väl :)

Dörren har varit öppen i hela natt, men jag har inte blivit väckt av stora kattgräl.

Simson
0

Nu kan jag inte hålla mig längre!! Kolla in bloggen så får ni se!!Skrattande

Var inte Rita en skygg katt?? Har jag missuppfattat det?? Det ser så ut i bloggen! Glad

Rita-S
0

Oskyldig

catfoot
0

Mmm, har kollat bloggen, vart tog lilla småskygga Rita vägenObestämd….Hon blev en Saga, vacker som få, å ett lyckligt slutGlad…Kram

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Tack Catfoot :) Jag gör mitt bästa :) Hon är fortfarande försiktig och gillar gömma bort sig lite i bland, men hej det gör faktisk även Celine och Ronja, gömmer bort sig i nån vrå för några timmar.

Simson
0

#30 Vem gör väl inte det… Flört

Rita-S
0

Jag gör iaf det nån gong i mellan :)

Rita-S
0

I morse väkte Saga mig med et rejält brak. Buspusen hadde klivit runt i våran bokhylla och rivit ner en skolåda med geomag-betar… gissa väm som var lysvaken då?

Simson
0

#33 Du?! Tungan ute

Rita-S
0

#ja, jag, Ronja, Celine OCH hunden! :D och GUBBEN sov han!

Rita-S
0

Jag är inte riktig säker.. men jag tror jag såg Celine och Saga leka tillsammans i dag? Lite försiktig och med lite misuppfattelser från Saga som ledde till lite väs och finta men jag tror faktisk dom lekte?

Simson
0

Det tror jag alldeles säkert!! Hemma hos dig händer underverk!!!

maggan47
0

vilken lycklig tråd, det behöver vi, har läst bloggen, och tittat på bilder

myspys

Maggan47

Rita-S
0

:) Tack för det Maggan!

Rita-S
0

.

Simson
0

Men jag fattar fortfarande inte! Var inte hon skygg o rädd?? Jag har inte sett varken det ena eller det andra hos henne efter flytten till dig! HURRA!!! KyssSkrattande

Rita-S
0

Å men jag ser det ju :) Hon kommer inte mot en (om en inte har mat) men viker inte längre undan när en kommer mot henne :)
Men i dag låg saga på stolen med röda filten på och hunden på den som hunden ligger på bilden, i timmar! :D

Och det medans jag ävven satt vid det samma bordet och skrev på datorn.

Inte har hon kommit mot oss för att söka gos än, men hennes intimson för hur nära man kan va medans hon är trygg och avslappnad hela tiden blir närmare och närmare kroppen hennes för varje dag :D

Gullimat
0

Vilken underbar bildGlad

maggan47
0

säger också, vilken underbar bild, och man ser hur nyfiket nosen sträcks mot hundenSkrattande

Maggan47

Simson
0

Eftersom Rita är så försynt skriver jag att hon fyllt år!!

Grattis din vänliga själ!!

Simson kommer med blommor…

catfoot
0

Å Saga lilla…Är så lycklig för din skull, Tack matte Rita, att du fanns å tog emot henne. Ser att livet går framåt, både med katter, hundar å människor…Saga är snart riktigt hemmastadd…..Kram..

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Jo det värkar så :) Nu är hon inte skarrig för att skutta upp till kattmaten när Ronja sitter där, och söker även fram till Ronja för att nosa och gnugga sig mot i bland. Hon ligger helst på köksstolen (vi har en som det ligger en röd fleecefilt det står Mjau på som vi fick med en låda kattmat nån gong som hon älskar) eller klösmöblet, på köket smyger ofta hunden upp för att ligga brevid, och det accepterar hon.

Celine har lite stelt öppnat sina tassar för nykomlingen. hunden har varit så himla örsig mot Saga, skal bort och hälsa och knistrar och piper för att få kattens uppmärksamhet, och om Saga springer nånstans är hunden efter som blixten. Och vi har kallat hunden tilbaks varje gong. Celine har noterat sig det, så nu går hon mellan! När Saga springer nånstans, så ställer Celine sig mitt i vägen till hunden, varpå Jewell inte vågar gå förbi *flinar*

Hon gosar HEMSK gjärna när vi går bort, men känner sig inte än riktig så bekväm att hon kommer till oss i soffan för gos. men som hon pratar! "Mjiiiiiiiiiii Mjiiiiiiiiiiiiiiii" hela tiden :)
Det hon lärde snabbast var att matte har det med att "tappa" saker när man gör mat, så nu piper hon i kor med Ronja vid mina fötter på köket. Skäms

Simson
0

Tänk att de lär sig vissa saker otroligt fort?!? Skrattande Mina sitter i samlad trupp när de vet att det vankas godis. Det har de lärt sig av varandra.

Rita-S
0

Ja just det var väl det hon lärde snabbast av allt ;)

Rita-S
0

Jag planerar nya klösmöbel till nästa år, samt kikar på Saga och Ronja som jagar varann gjennom hela huset. Jag undrar hur sjutton gubben kan klara sova nu?

Simson
0

Lilla söta Saga!! Har du fått en vän att busa med nu! Vad härligt att läsa hur fort det går med utvecklingen!!!

De får komma hem till mig på besök o testa vår autobahn med mina huliganer…

Rita-S
0

hihi dom har nyss gjort sin egen! Från vardagsrummet ut på köket. Från köket ut till hallen, sen en sväng inn på badrum/tvättstuga, och sen fräser dom sig skenande ut därfrån, runt hörnet, stompar upp trappan så jag är förvånat över att inte grannerna vaknar, inn och över/under sängen, upp i fönstret och sen ner hela vägen inn till vardagsrummet igjen! ;)

8 runder vart det i dag, undra om jag skal ta biljätter, för detta är långt roligare än bil-race! ;)

Simson
0

Ja entré vore något! =)

Rita-S
0

Visste ni att Saga är duktiga på att sy gardiner? Det visste inte jag! Men här klätrar hon runt i tyget medans jag forsöker sy gardinerna ;)

catfoot
0

Haha, en riktig buskisse verkar det blivit av lilla blyga å smyskygga Saga…Alltid bra med hjälp när man pysslar i hemmetFlört….

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Buskisse ja? Gissa om hon är :D Och flirtig och pratsam som bara sjutton :)

Nu får vi även lyfta och gosa på hon utan att hon sprattlar och vill ner direkt, men vi märker hon inte är riktig 100 på det helt än, så vi drar det inte direkt ut på tid :)

Hennum
0

Vilken härlig tråd att läsa! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Rita-S
0

Uppdatering om gardinerna: Saga hälsar att det ABSOLUT roligaste att sy är kantband! Dom slingrar sig så underbart utöver golvet när matte syr… Oskyldig

catfoot
0

Hihi, tur att Saga vet hur man håller matte sysselsatt…Å hur man använder kantband, himla roliga saker, för en liten katt…

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Ja jag ser fram mot att slå inn julklappar nu  Cool

Simson
0

Ja julklapparna får ni nog ge oinslagna i år?!?? Flört

Kantbanden är till för katterna i allmänhet o Saga i synnerhet! Det stod säkert på förpackningen!?? Tungan ute

Vad hon blommar ut!! Härligt!!! Blir så glad när jag läser om framstegen!! Puss!! Kyss

Rita-S
0

Ja hon blommar värkligen det lilla busfröet ;)

Rita-S
0

"Titta, Ronja, det var dessa gardinerna jag hjälpte matte att sy, visst har jag varit duktig?"

Simson
0

Är DET Saga!?! Oj vad stor hon ser ut!!

Nästan så det ser ut som hon funderar över vad de gör där uppe?! Gardinerna då menar jag. "- Tänk om jag skall ta ner dem o ta till sängen istället??" Flört

Rita-S
0

Men Simson, jag skäms! Jag såg inte din gratulation förens NU! Tack :D

Rita-S
0

Det går fortfarande framåt! Saga kan nu lyftas och gosas utan att hon sprattlar och vill ner, det kan även värka som hon tycker det är rätt skönt :)

Dock har hon snart betat ner alla mina blommor, och har fått stifta bekantskap med katt-sprutan: En vattenduschgrejs jag använder till dels för att spreja blommor med vatten och att berätta för katter att "NEJ du får inte klösa på möblerna"
Efter det räckte det att säga nej ;)

Rita-S
0

nu ni! Stort skutt framåt!

Saga har ju på senaste låtit sig lyfta, men vi har märkt på hon att hon skulle nog föredra vi lät bli även om hon inte har spratlat för att komma ner.

men i morse lyfte gubben upp Saga och gosade på hon. Hon spann som bara sjutton och värkligen la tassarna runt hans arm och gosade tilbaks. Inga täcken på att det kändes obekvämt alls nu, hon slöt ögonen och bara njöt att sitta i hans armar och få lite gos :)

Hon kommer mer fram mot oss nu än för en vecka sen, och även när vi hadde besök här i går kom hon fram och hälsade på två som hon aldrig har sett förut alls! :)

Simson
0

Oj oj oj!!! Vad hon tar sig för!! Är så härligt att läsa!! Lilla rara Saga!

Visste du skulle må bra hos Rita's familj!!!

Rita-S
0

Cool

Rita-S
0

Alla katter älskar lådor! Saga inget undantag!

Rita-S
0

Börjar bli kompisar med gammelkatterna med :)

Simson
0

Det är så underbart att se bilder från Sagas framgångar!! Puss på er!!

Rita-S
0

I dag var första gong Saga inte sprang undan när man kommer mot hon medans hon står på golvet!

Fram tills nu ville hon gjärna springa upp på klösmöblet, och sen var det okej att gosa och lyftas o så, medans nu sto hon kvar på golvet på köket och jag kunne lugnt gå bort och bara gosa på hon utan att hon vek undan.

Och nu hämtade jag mig en Saga, och nu sitter hon i mitt knä och spinner!

Tiana
0

Den här tråden är helt underbar att följa! Sådana framsteg på så kort tid!

Rita-S
0

ja det har gått fort tycker jag :)
Saga hoppade av mitt knä innan min post var uppdaterat klart, men hon stannade några minuter iaf! :D Och hon rymmde inte ner på golvet utan gick lugnt av mitt knä och över på soffan brevid mig där hon tvättade en tass nån sekund, och sen tasslade hon sig ner på golvet :)

Rita-S
0

Knäkatt i 5 minuter i dag! Ny rekord!

Simson
0

Lycka i fem minuter! <3

Rita-S
0

Ja det går framöver ;)

Snart kommer hon nog ligga i längre tid än 5 minuter! :)

Rita-S
0

I dag kom Saga klivande upp i mitt knä självmant! :D hon ville ha gos!

Rita-S
0

Nu är Saga att betrakta som en knäkatt :) Hon kommer varje dag upp i knäet och vill gosa, nu ligger hon i mitt knä och håller koll på vad jag gör på iFokus :D

maggan47
0

visst är det lycka när skyggis blir kelis, så söt hon är lilla kissen

Maggan47

Rita-S
0

kelis är bara förnamnet! knäet är som en drog för hon nu. Så fort jag sitter ner kommer hon som skjuten, skal ligga i knä, och klorar fast sig när jag forsöker resa mig för att gå i väg Skrattande

Rita-S
0

Steg för steg närmar hon sig att sova i våran säng med nu :) När hon kom sov hon i badrummet. Där ville hon gjärna sova dom första nätterna efter dörren blev öppnad med.

Steg för steg har hon sovit sig runtom på 1 våningen, uppe på vitrinen har varit senaste, medans efter vi kom hem från Norge har hon börjat sova uppe på 2 våningen! Vi har två små hurtsar vi har lagt en filt på som "kattsnark", och i natt sov hon där! Nu är det inte många stegen kvar tills hon sover i sängen med oss! :D

Simson
0

Hurra!!! Vilka framsteg!! Blir så glad!

Rita-S
0

Hon var först i fönstret för att kika efter oss i går kväll när vi kom hem :)

Men jag blev lite besviken på kattvakten vi haft.. alt var bra med katterna, toaletterna ränsad varje dag, vatten fyllt på och dom har fått mat varje dag men…

men…

ja, kattvakten hadde tömt sand-toalett-skräpet i.. våran toalett… vi fick rensa bort sand från toaletten som första vi gjorde >.<

Rita-S
0

Saga finns inte skygg längre. Visst är hon fortfarande lite försiktig om man rör sig snabbt, men hon är en knäkatt som bara tusan! :)

Simson
0

Saga fick ett underbart hem! Med egen liten lill-matte som extra knä!

Rita-S
0

Hon har många knä nu :D

catfoot
0

Härligt att läsa om lilla Saga..Puss på nosen..Å Ett Gott Nytt År…

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Saga har övervunnit sin motvilja mot soffan! Nu kommer hon lika gjärna upp i knäet om man sitter i soffan med, hon har förstått att det faktisk är okej, och även på min stora "farliga" mann numera! Hon har hela tiden varit lite mer försiktig mot min mann, han är ju trots alt 2 meter hög, men nu har hon kommit i hans knä med! :D

Simson
0

Vad härligt att höra!! Nu kommer hon kanske på att han även är två meter goseplats!!? Flört

Rita-S
0

Jag tror Saga hadde mardröm i dag.
Hon låg uppe och sov, sen jamade hon jättehögt och kom springande ner medans hon jamade som en tok. Jag hälsade henne som jag brukar göra när en av mina katter söker uppmärksamhet, så hon kom fort som sjutton upp i mitt knä medans hon jamade massor. Efter några minuters gos värkade hon lugna sig och tackade för sig innan hon gick till köket för att äta litet.

Det måste ju ha varit en mardröm?
Och sen värkar det ju inte värre än att hon sökte sig till mig för litet tröst?

Rita-S
0

Saga Bus är en rilktig buse. Nu får inget va i frid! Mina öronproppar försvinner under dagen så dom får man stoppa i en låda.
Mina garnnysten stjäls och är kattleksak under arbetsdagen så dom blir riktig rolig att nysta upp igjen.
Allt lagom stort att va en kattleksak hämtas ner från bord, bänkar och annat och lekast bort under soffan och så.
Alla blommer grävs i, och alla möbler klätras på! :D

Lilla bus!

Inte lika roligt att hon anser soffan hennes personliga klösmöbel så jag bär på mig en vattenpistol överallt jag går. Minsta klo på soffan och hon får en skvätt vatten.
Nu såg jag Celine flyr på Saga om Saga klöser på soffan så nu värkar det som Celine handhäver att soffan får man inte klösa på!
Fåglarna skal veta vi har massor med klösmöbel åt små tassar ;)

Livet går på som det brukar här i Delsbo, och även Jewell har innfunnit sig med att Saga är rangerat över hon.
Saga har förstått mycket väl hur rangordningen fungerar här i huset.
Tror hon iaf.

Det hon tror är som så:

Först oss, jag och Fredrik. Det förstår hon utan tvekan för hon vet hon är rangerat UNDER Celine, och Celine lyder oss.
Så då måste vi va högst upp.

Sen kommer Celine. Inga tvekan om det, Saga vågar inte norpa Celines godisar eller hoppa ner från höga skåpet om Celine sover på korgen.

Sen kommer Saga och Ronja sida vid sida. Dom kan äta samma godis (Fast Saga forsöker gjärna springa i väg med den), och gnuggar sig mot varann. På almän god tass med varann helt änkelt. Och inga tvekan om att Saga oavsett är över Jewell, för hon med har börjat ge "örfilar" till Jewell när det behagar hon :D

Det är bara att jewell tycker inte Saga sina tassar är lika farliga som Celines…

Men hon anser sig rangerat över hunden iaf.
Inte tillräckligt för att hon hämnas om Jewell forsöker norpa hennes godisar när dom får då, så jag brukar almänt ge katterna godis uppe på klösmöblet så jag säkrar den. Föruten Celine då, hon kan få vart hon vill för Jewell vågar inte ens lukta på distans på nåt som Celine anser sitt ;)

Inte Saga heller faktisk :D

Tiana
0

Vilket busliv ni har fått hos er! Så roligt att höra att allt går så bra :)

Simson
0

Hahaha!!! Denna skyggis har glömt hur det är att vara skygg!! Underbart!! Fast lite mycket ibland kan jag tänka mig!?? Busungar kan vara lite mycket ibland…

Mina fyra sprang E4a/autobahn i förmiddags! Då är det bara att ställa sig på toastolen å hålla i sig för när Atos på sex kilo svarvar runt med tre kompisar då märks det! Han har inte så bra stoppsträcka om man säger så… =)

Rita-S
0

I dag blev Saga en rund puff av päls!

Sandra med Zache kom på besök. Väl har Saga vant sig vid Jewell, men Zache blev lite i mästa måttet för hon.

För att presentera Zache: Han är en enorm schäferhane, så stor som en schäfer nånsinne kan bli. Och det tyckte inte Saga-liten om inte! Hon satt på klösmöblet och puffade upp sig allt hon maktade, men inte blev hon ens så stor som hans huvud!

Snäll som jag är tänkte jag lyfta henne från klösmöblet och upp på höga skåpet, men det slutade jag fort med i fara för att bli aldeles randig, så jag skjöt klösmöblet bort till skåpet så hon självmant kunne hoppa upp.

Det tackade hon ja till, och sen satt hon där uppe och väste ner till honom.
Han på sin sida var inte alls intrecerat av katterna, enbart en sakt sto i skallen på honom: Jewell som löper.. ;)

Mina andra två katter känner Zache, och även om dom inte direkt är förtjusta i honom så är dom iaf inte redda för honom.

Men det tog inte mer än 20 minuter efter Zache hadde gått förens nyfiken-Saga var nede på golvet igjen och nosade på alla platser Zache hadde legat!

Rita-S
0

Oh jag bara måste berätta :D Jag kommer posta bild i eftermiddag, jag hann inte lägga det över från mobilen innan jobbet i dag.

I natt sov Saga i sängen med oss! :D
I alla fall fram tills gubben snarkade mig ner på soffan vid halv tre i natt, men hon låg brevid mig i sängen tilsammans med Ronja och hunden!

Jag vänder en del på mig under natten pga jag får ont av att ligga still i en position, och jag tänkte hon kommer väl gå i väg när jag behöver vända på mig, men det hände inte alls.
När jag vände litet på mig sket hon i det, och så fort jag låg på magen tassade hon runt på min rygg för att ligga där en stund faktisk :)

Hurra! :D

Gullimat
0

Underbart att läsa dina berättelser om framgång med SagaGlad

Rita-S
0

Bilden jag fotade i natt :)

Simson
0

Saga ser så lycklig ut!!

Rita-S
0

ja hon kanske gör det? :D

Hon sov med oss i natt med :)

Rita-S
0

Jag blev så himla glad i går kväll :D Saga har börjat komma med lekmöss som present till oss!! Jag nästan grät! Celine, honan vi ahdde innan, gör det i bland när hon vill visa hon är extra nöjd, tex när hennes filt hon sover på under sängen hos oss kom tilbaks från tvätt, och i går kom Saga stolt jamande med en kanarigul mus i munn som hon stolt släpte framföre mina fötter ! :D

Inte lika nöjd mitt i natten var jag när jag vaknade av att Saga tåjägare satte klor och tänder i sitt byte: Mina tår! >.<

Simson
0

De (tårna) luktade gott! =P

Rita-S
0

:D

Rita-S
0

Livet som bortskämd älskat katt: En bit lammlår sto på menyen i dag! Inte bara husse och matte som äter lammlår när det serverast!

Simson
0

Lilla Saga vad du fått det bra!!! =)

Rita-S
0

Dags för lite uppdatering igjen! :D

Saga ger mig huvudvärk med att sno samtliga garnnysten och yllestrumpor hon kan sätta klor i.

Av alla mina projekt har jag nu ett antall stora tuggor av garn som varit kattleksaker utöver golvet.
Vissa av dom hittar jag inne i kattburen dit hon bär sina "skatter"!

Så nu har jag omsider lärt mig gömma bort alla mina projekt.

Alla yllestrumper med, som självklart göms inne i kattburet dom med. Gubben letade som tokig efter sina gröna yllestrumpor här en dag, borta var dom, inte i tvätten, inte i lådan, och inte vid sängen där han lämnade honom.
Mistanken smög inn, och ner i kattburen och kika, och ganska så rätt, där ligger dom.

Varända lilla plante bär numera märken efter en munn ungefär Saga-storlek, medans mina brägner har jag fått rädda ur räckovidden då hon fullkomment älskar dom i bästa Gustav-stil!

Hon har smitit ut två gonger, bara för att förvånas av kald våt snö, så i dag hadde vi en liten krig. Jag beslöt om hon vill ut och nosa och va nyfiken kan jag introducera kattselen! Den ville hon _INTE_ ha på skal jag lova och var superarg, helt tills vi gick ut med hunden på släp.

Då var det inte lika roligt med stora världen när hon inte själv fått smita ut, utan blev medtagen lagligt. Då ville hon genast inn.

Dock tänker jag fortsätta lite med sele till och från, vi var ute kanske 10 minuter och efter ungefär 5 värkade hon komma sig och bli Saga-nyfiken igjen, så fortsätter vi kan hon nog fölga med ut när vi rastar Jewell :)

Alla tår måste va utom räckovidden under natten. Hon ligger hemsk gjärna i sängen och gosar i en hög med oss, dock inte om en tå rör på sig. Hon kan inte motstå tår! Dom måste fångast och dödast, vilket gjärna leder till en brå uppvakning mitt i natten. Hon fångar inte bara tår som rör sig, numera vet hon mycket väl vilken ända i sängen dom befinner sig och fiskar efter dom under täcket!

Jag bjuder på en bild från filmstunden i går kväll med :)

Simson
0

Någon som blommat upp o är på väg att bli vildvuxen?!? =) Hihi vilken liten buse det visade sig vara bakom all päls!!!

Vilket fantastiskt kort på orädd Saga med Jewell i knät!!

Rita-S
0

Och med dom gröna eftertraktade strumperna med på bild ;)

Rita-S
0

<3 Kärlek!

Simson
0

Ja det är kärlek det!!! Pussungar!!! =) Kyss

Rita-S
0

Jag har bloggat mig själv till tårar! Jag hopplösa lättrörda människa! >.< Jaja, då har man lyckats med det med!

Mari
0

Så fint att se lilla skygga Rita ha blivit sådan fin knäkatt Skrattande
Man ser verkligen utveckligen om man kollar på bilden jag har på henne.
Denna är dock inte så gammal utan när hon hade vant sig lite mer med oss som jobbade på Hoppet.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Denna bild var tagen ungefär precis när hon kom till Hoppet, hon gömde sig gärna bakom någon annan katt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Här skymtar Rita bakom katten hon gömde sig bakom.

så ursäkta, nu ska jag inte bildbomba er tråd mer med mina gamla bilder Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Rita-S
0

Bomba på du!  :D

Jo, hon har värkligen blivit mer frampå och tuff liten brud detta, den tuffaste i huset just nu! Inget är ett nej-nej numera, fast visst är hon lite försiktig än :) På ett nyfikent sätt kan man säga :D

Inte konstigt hon har blivit så tuff just nu! Hon har ju överlevt all världen: Skiljast från syskonen, träffa dom två största katter hon sett, en HUND, och två främmande folk. Och det gick bra! Och hon mår bra!
Jag är säker, kan hon sjunga så sjunger hon I will survive! ;)

Rita-S
0

För dom intrecerade lägger jag inn länk på min blogg igjen:
http://olnirstassar.blogspot.com/

Simson
0

Underbart o vackert skrivet! Som du! Kyss

Rita-S
0

Tack Simson!
Jag vill så gjärna va rik, riktig rik så jag kan rädda dom alla…

cala01
0

Härligt att det går så bra för Saga, hon hade ingen lätt start här i livet. Från samma ställe har det hämtats nya kullar, i ännu sämre skick på senare tid. Tyvärr har jag inte hört något på några dagar, risken finns att de katter som lämnats kvar nu lider.

Rita-S
0

#120 då är jag extra glad att jag kunde hitta ett gömma för en till katt så Saga fick ett bra liv iaf!

Lena
0

Härligt att följa framgången för Saga. Särskilt intressant blir det när man får se "före och efter foton" som i den här tråden. Bra jobbat Rita-S!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rita-S
0

Tack Lena, jag känner mig lite stolt får jag säga! :)

Ankie
0

men vilka fina kort Rita och så bra hon ser ut att må :)

Gullimat
0

Klart du skall vara stolt, tycker alla som tar in en hemlös katt och ger dom ett goshem skall vara stolta. Dom hemmen skulle vara många fler.

cala01
0

Verkligen, härligt med människor som tar så bra hand om dessa katter.

Rita-S
0

Det är utmattande att va en nörd-misse!

catfoot
0

Men Saga då!!..Inte kan du väl ha blivit en datanördFlört

Sötis, du fick till slut tur i livetKyss..Puss lilla Saga gumman, å kram till matte Rita..

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

#128 men alvarligt! Du trodde väl inte Saga kunne komma till Familjen Nörd och inte bli smittad? :D

catfoot
0

Trodde hon hade en stark vilja att stå emot det mestaObestämd..Men jag ser att hon fallit för frestelsen lilla kisse….FlörtSkrattande

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Nördismen är en riktig lumsk och trevlig sjukdom som smittar av sig snabbare än man tror :D

faktisk var det HON som började insistera på att sitta i mitt knä när jag sitter framför datorn :D Numera vill hon även ha en tass med i laget och tassar med tangenterna så i bland säger jag lite konstiga saker.. :)

catfoot
0

Hmmm, låter lite bekant detta med små tassar på atngentbordet..Så då är även mina smittade med samma lömska Nördism…

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Du ser!! :D

catfoot
0

Inte bra…Får skicka katterna på nån terapi..Skrattande

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

#134 men vadå, ärre fel att va nörd nu! Måste jag med på terapi då? Tungan ute

I natt var Saga billig! :D Inga lekmöss eller hundmat dög som leksaker i natt. Enbart mina tår var tillräckligt bra som sysselsätning!

8 gonger under natten!!

Jag har bitmärken i alla tår, det är jag säker på!

catfoot
0

Hihi, ja men då är ju kissen helt frisk då…Hon vet vart man ska bita för att få uppmärksamhet, den lilla Saga..

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

#136 om bus och småfräckisar är tecken på friska katter då har jag nog bara friska katter :D Ronja har blivit skitunge i en ålder av 8 år och hon och Saga springer efter varann gjennom hela huset just nu. I natt var det Saga och Celine som höll på!

Tiana
0

#135 Haha!´Känner igen det där! Jag har inte en tåbitare, men däremot en som TVÄTTAR mina tår på natten… Flört

Rita-S
0

#138 är man kittlig kan det va lika tortyr som klor i tår! :D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.