En 10-årings tankar i skrift
Min 10-åring har en vision om att bli veterinär när hon blir stor och öppna praktik och katthem på arvegården.
Hon/vi har redan startat att ta hand om katter, dock i liten skala i vårt hem än så länge.
Här kommer en liten text som hon gav mig igår kväll.
Alla katter på vår jord, tänk så många som inte bryr sig om er.
Men kom till mig, jag hjälper dig. Jag matar dig, jag värmer dig för jag gillar dig och jag älskar dig för att du är min lilla katt.
Men är du rädd för mig så kom ändå, så räddar jag dig precis som igår. Jag hjälper dig så att du mår bra, och jag hjälper dig att hitta en matte som är bra, som matar dig och värmer dig, som hjälper och skyddar dig som jag för det tycker jag är bra.
Alla katter på våran jord, tänk så många som inte bryr sig om dig. Men kom till mig för jag skyddar och räddar dig. För du är min lilla katt och jag älskar alla katter.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Så fint!
Men åh så fint! Vad underbart att se en 10-åring med så fina tankar. En empatisk liten tjej. 

En sån fin liten tjej du har. Det bådar gott om framtiden med såna barn. Hoppas att det finns många som hon.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilken fin och begåvad dotter du har, du måste vara jättestolt!
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Henne ska du vara stolt över! 
Jag vill gärna putta upp denna, för jag tycker att denna tråden är väldigt viktig här inne…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Underbar text 
Blir glad av att läsa detta, och se att det fortfarande finns härliga underbara föräldrar som kan konsten att med hjärtat fostra sin dyrgripar till barn till empati, medkänsla och kärlek…
Det är helt sant en dotter du kan vara stolt över, men sträck på dig och var rejält stolt över dig själv också - du är med största säkerhet en av hennes viktigaste förebilder! ???
Mew2
Jag blir också lycklig av att läsa det här, vilken dotter!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

tack för alla fina svar. Och jo, jag har 2 helt underbara döttrar…

Den allra varmaste eloge till din dotter för den så fina texten!!! Hälsa henne med massor av virtuella Gulstassar från oss i Sidentassegänget!

Såhär ca 15 år senare kan jag berätta att dottern inte blev veterinär men sjuksköterska :)
Hon innehar nu 2 röda fina hankatter som är innekatter och superbortskämda.
Yngsta dottern har även hon 2 superbortskämda innekatter vars äldsta kisse varit hos mig och mina (o)djur när hon varit på semester innan hon skaffade lilleman i höstas.
Å gamla mamma har även hon 2 innekatter dock inte lika bortskämda… 😇😉.
Så fast vi bor på skilda håll numera så finns kattintresset kvar hos oss alla 3 😀.
- Redigerat 2025-05-05 22:02 av Gullan402